Welk soort kattenvoer voer jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Austria

Re: Welk soort kattenvoer voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:19

Chubby schreef:
Krijgen jouw katten ook botvlees Austria? Dit hebben zij wel nodig volgens de onderzoekers!

Mijn katten zijn nog maar net over op volledig vers, maar knagen supergoed de dunne botjes weg..

Zie ook de site die ik eerder in dit topic gaf..

Ze krijgen kwarteltjes of kuikens, kippenekken en vleugels.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:21

whiskas senior.
en expres geen goedkope eigen merk brokjes van supermarkt, omdat ik gehoord heb dat daar teveel zout doorzit.
op deze brokjes doet ze het goed, en ze krijgt alleen brokjes en water.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:23

die van mij krijgt Purina indoorvoeding.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:27

Super Austria! Haha!

Ik vind het geweldig om ze bezig te zien met hun voer en hoe ze stralen van gezondheid en levenslust..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:09

Die van ons krijgen Carocat vis. Erbij krijgen ze verse vis (ongekookt) en 2 van de 5 katten een stukje kipfilet (de rest lust geen vers vlees, alleen verse vis). Ik geef ze ook weleens wat gras uit de tuin omdat ze dat zelf ook eten als ik ze uitlaat in de tuin. En onze birmaan krijgt weleens stukjes mais uit een blikje. Daar is hij dol op. Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:13

wij geven onze kat Royal Canin anti hairball. Haar vacht glanst als nooit tevoren en ze lijkt ook actiever te zijn. Ik ben onlangs gevraagd om een nieuw natuurmerk van voeding in België te gaan verdelen, namelijk 7 for seven (ook een website van)kattenvoeding en allerlei homeopathische snufjes erbij. Ga dit even nader leren kennen denk ik.
Voor de rest wat 'mensen' eten die ze uit onze handen steelt en af en toe wat natte voeding.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:01

Royal Canin anti-blaasgruisdieetvoer...
Hebben twee katten met blaasgruis, nummer 3 heeft het niet, maar krijgt ook gewoon dit voer. Doen ze het alledrie heel goed op...
Blikvoer krijgen ze niet. Misschien twee keer per jaar ofzo... Dat is dan ook speciaal voor blaasgruiskatten.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:26

Vraagje Haha!

Bij honden is het zo dat 2 soorten voer (nat en droog) op één dag voeren slecht is. Er verteert namelijk maar 1 soort voeding, de natte of de droge voeding en de rest blijft onverteert.

Ik lees in dit topic heel veel dat mensen op 1 dag nat en droog voeren, is dit voor katten dan niet slecht? Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:48

Daar heb ik nog nooit van gehoord Vende..

Ik weet wel dat botten niet of zwaar verteren wanneer je ook brok voert. Voor botten moet het maagzuur een andere pH hebben dan voor brok. Een brokkenhond- of kat heeft minder sterk maagzuur en kan dus problemen krijgen als je die ook bot voert.

Er zijn ook mensen die vers voeren en problemen hebben ondervonden als ze hun huisdier meerdere diersoorten per dag te eten gaven. Dus bijvoorbeeld lam en kip, of rund en eend. Ik heb zelf nog geen moeilijkheden daarbij meegemaakt, mijn katten hebben zojuist nog lamshart en een kuiken gehad..

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:01

Toch is het algemeen bekend Lachen Ik ben een leek op het gebied van katten, dus daarom was mijn vraag ook of katten hier ook last van kunnen krijgen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:07

Nou dan heeft mijn hond het slecht die krijgt brokken en een beetje blik erbij voor het lekkere en ...poep goed, geen problemen opgemerkt. De katten eten Carocat en Royal Canin Maine Coon brok door elkaar en s'ochtends en s' avonds een beetje Whiskas zakje of een blikje Gourmet Gold....

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:13

Zucht Haha!

Voordat mensen gelijk allemaal beginnen te bleren en sarcastische opmerkingen beginnen te maken. Ik heb gewoon een VRAAAAG Haha! en dat het algemeen bekend is, is niet mijn schuld.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:19

Zó algemeen bekend is het toch niet?

Ik heb nog nooit iemand gehoord erover, en zit toch redelijk in het wereldje qua voeding.. Daarnaast voert half kattenhoudend Nederland zowel brok als natvoer door elkaar..

En datzelfde geldt voor honden trouwens.. Nog nooit van gehoord, ook niet tijdens mijn opleiding diergezondheidszorg, of tijdens de trainingen of bij fokkers..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:23

Onze 3 katten krijgen van de c1000 eigenmerk voor binnen levende katten, die vinden ze erg lekker, die van de aldi geef ik niet want daar krijgen ze kanker van in de mond en er zitten veel te weinig eiwitten in.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:22

Onze hond kreeg ook iedere dag zowel droog- als natvoer. Nooit wat van gemerkt dat dat slecht was ofzo... Heb ook nooit gehoord dat dat problemen op zou kunnen leveren. Ook niet bij katten en die kregen/krijgen hier soms ook zowel droog- als natvoer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:24

Na een dergelijk topic op bokt stapten we over van dure Whiskas naar Purina en Royal canin. In nog geen week tijd veranderde mijn kat van een brakend, slapend hoopje ellendig oud ding in een vol, vrolijk, glanzend, spring-int-veld kat. En te bedenken dat duur voer zichzelf terugbetaalt: mijn kat krijgt met een halve koffiekop per dag genoeg binnen. Ik geef nooit nooit nooit meer whiskas en andere brol.
Bij deze: dank u bokt.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:29

Mijn boskatjes krijgen proplan droogvoer, (verse) vis en af en toe samen een klein blikje gourmet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:30

Dat is goed om te lezen Poes!

Mijn katten zijn ook bijzonder opgeknapt nu ze vers eten, terwijl ze altijd al Iams kregen.. Kun je nog nagaan wat voeding sowieso doet!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:38

Chubby schreef:
Dat is goed om te lezen Poes!

Mijn katten zijn ook bijzonder opgeknapt nu ze vers eten, terwijl ze altijd al Iams kregen.. Kun je nog nagaan wat voeding sowieso doet!

Voeding doet heel veel en wordt door heel veel mensen onderschat!
Hoe vaak zie je niet katten die geen mooie vacht hebben, stinken en een gebit waar je naar van wordt? Heeft 9 van de 10 keer te maken met verkeerde voeding. Mensen moeten echt leren dat je een kat NIET van tafel mee laat eten!
Die van ons krijgen dan wel hoogwaardig, duur voer (blaasgruisdieet), maar je merkt zeker verschil! Ze hebben een prachtige zijdezachte vacht, stinken niet (ruiken zelfs lekker!) en hebben een goed gebit (gemiddeld zo'n 5 jaar, alledrie geen tandsteen, hagelwit gebit).

Moet zeggen dat het me altijd opvalt dat vooral oude katten heel veel baat hebben bij kwalitatief hoogwaardig voedsel. Dat viel me ook altijd op bij mijn, inmiddels overleden, oudje. Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:40

mijn kat lust geen supermarkt voer Bloos
ze doet het prima op RC fit32 met af en toe wat tonijn erbij
ze heeft een super mooie, zachte en glanzende vacht
ze ruikt inderdaad lekker, tandjes zijn mooi schoon, ze is gezond en mooi op gezicht, lekker fit en speels

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:43

Moet zeggen dat onze oudste (18 maanden) een beetje naar uit haar bek rook, ondanks de premium brok. Nu met vers is dat geheel over! Ze ruit ook nauwelijks, waar ik heel blij mee ben want ze heeft echt zo'n witte pluisvacht..

Enige nadeel tot nu toe aan vers voeren is het gezeur Haha! Zo tegen etenstijd kunnen we écht niet normaal naar of door of van de keuken lopen Clown

(Denk aan 2 katjes met hun vork en mes op tafel rammelend *honger honger*)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:48

ik ruik alleen nog de tonijn als ze dat op heeft

het vers vlees van prins geprobeerd maar dat at ze niet

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:02

Hier krijgen ze Iams brok 's ochtends en 's avonds een beetje. Daarnaast krijgen ze 's avonds een heel klein beetje vlees uit blik of prins vlees uit de diepvries. Daarnaast vangen ze zelf zo'n beetje dagelijks muisjes.

Eerst voerden we ze ook C1000 brokjes met een C1000 blikje. Onbeperkt brokjes en elke dag 1 blikje er doorheen. We merken het verschil heel erg, ze zijn gaan glanzen en zitten super goed in hun vacht.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:25

Caitlin krijgt tegenwoordig kippehartjes, stukjes kipfilet en shebacupjes (eend, kip en tonijn), samen met brokjes, vooral gourmet met kipsmaak. Ze heeft iets met kip, geloof ik.
Ik heb haar nu een jaar en heb van alles geprobeerd, van vers, blik en zakvoer. Levertjes gooit ze uit haar bakje (om daarna, zichtbaar verafschuwt, met haar pootjes te schudden), met vers vlees gaat ze spelen (erg leuk als je dat dan een week later achter de bank vind...), diepvries vleesspul vind ze heel af en toe eens een keertje als afwisseling wel eventjes lekker (lees: amper te voeren), elke vorm van vis behalve bovenstaand vind ze een belediging voor haar goede smaak en ander blik en zakvoer kijkt ze niet eens meer naar. Omdat ik het zonde vind om elke keer goed voer weg te gooien krijgt ze nu maar wat ze wil...
Het liefst zou ik haar op vers vlees zetten, veel over gelezen en klinkt erg goed. Maar mevrouw blieft alleen kip, en dan nog niet eens alles. Rolleyes Laten staan is ook geen optie want ze vreet het gewoonweg niet, net zo koppig als haar vrouwtje Haha! (toeval wil dat ik ook gek op kip ben...).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:53

Hier een combinatie van Premium brok (Royal Canin) met vers (eigenlijk bijna alles) en hoogwaardig blikvoer (Felina Porta, Almo Nature etc.)

Katjes en kitjes doen het er prima op Ja