Kat heeft suikerziekte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: Kat heeft suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:06

onze kat had met 15 jaar ook suikerziekte gekregen. hij was een echte schrokop. we konden ook kiezen voor insuline, maar dan mocht hij maar heel weinig eten en moesten we de katten van elkaar scheiden dan, want anders vrat hij alles van zijn broer op.
wij vroegen wat er gebeurde als we hem gewoon zijn gang lieten gaan en de DA zei dat ie dan hooguit een maand te leven had. wij hebben daar dan toch voor gekozen, omdat insuline bij zo'n oude kat ook niet een levenlang meer helpt.
onze kat heeft toen zelfs nog een jaar geleeft en toen was hij echt op en moesten we hem in laten slapen.
ik wil je echt niet van alle hoop af helpen hoor, maar dit was onze ervaring.
veel sterkte met je besluit Ach gut

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:11

Snoevie schreef:
die prikjes vallen echt reuze mee en áls(ik zeg niet dat het zo is dus)dat de kat nog een goed leven kán geven,dan ben je dat aan hem verplicht.
de kat van mijn oom komt ook buiten en krijgt keurig op tijd de injecties,hij geeft ze rond etenstijd,want dan is de kat in de buurt.
toen hij op vakantie was,verzorgde mijn moeder de kat.

en het spijt me,maar je moet dus echt niet gaan wachten tot hij al last krijgt,misschien is het dan al te laat!
wij zijn geen dierenartsen,en dat zijn toch de mensen die dit het beste kunnen beoordelen.

helemaal waar
en in de praktijk valt optijd spuiten best wel mee
deden wij ook niet altijd
maar wat ben ik blij dat Micky nog langer heeft geleefd door die insuline prikjes!!

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 23:19

Hij is net weer van de trap gevallen. We gaan morgen een afspraak maken bij de DA Ach gut
Willen nu toch wel eens uitsluitsel hebben over wat ie mankeerd.

En nee heb geen paard. Heb daar het geld niet voor helaas. Een kat is blijkbaar al te duur voor ons Dromen

bedankt voor de reacties Lachen Hoor graag verhalen en ervaringen hierover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:25

Marije, neem contact op met http://www.dierendokter.nl/index.html?lmd=39132.551412

Echt het is de beste invertsering die je kan doen voor je kat.
Ik heb dr zéér goede ervaringen mee, dusdanig dat de dierenkliniek hier
er zelfs zijn klanten naar toe stuurt!!

Ze zijn alleen nu even op vakantie, maar dat staat op de site,
maar je kan alvast je probleem voorleggen, ze geven uitgebreid advies terug
en eerlijk!
Zij kiezen ook een product uit voor je.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-10-10 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 12:30

Om 1 uur gaat ie naar de DA

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 12:58

Lotte1990 schreef:
Dan vraag ik me dus idd af in hoeverre het nog een leuk leven is voor je kat.
Snoevie kan wel zeggen dat die prikjes reuze meevallen, maar kom op. Gaat er iemand voor de lol naar het ziekenhuis om zich te laten prikken? Is er ook maar 1 iemand met suikerziekte die lachend een naald in zn been steekt?
Je kat heeft echt wel snel genoeg door dat hij bijvoorbeeld telkens rond etenstijd die prik krijgt, wat als hij dan een keer niet komt opdagen? Mijn katten zijn iig echt niet elke avond precies op tijd binnen voor het eten, helemaal als ze weten dat ze voor het eten bijvoorbeeld een pilletje krijgen.
En dan moet je kat maar helemaal binneblijven?
Nee, ik zou mijn kat dan liever een vrij en prikloos maar misschien wat korter leven geven dan een verlengd leven met een zooi beperkingen. Niet alleen voor je kat maar ook voor jezelf.

En dan nog iets: als alle diereneigenaren voor de aankoop van hun dier rekening zouden moeten houden met mogelijke dure ziektes die dieren kunnen krijgen, dan zou Nederland 3/4 van de paardeneigenaren kwijtraken en de helft van de katten en hondeneigenaren.
Soms is behandeling gewoon te duur.

Precies!
Mijn kat ruikt van kilometers afstand wanneer er "iets te gebeuren staat". Dan maakt ie zichzelf onvindbaar. Onze kat vind het ook heerlijk om buiten te zijn en dat willen we m niet afnemen. Nu in de winter is het niet erg om m binnen te houden maar in de zomer is het echt een straf. Je hebt altijd een vast prik uurtje na een week of misschien nog wel sneller hebben ze door wanneer het plaatsvind en zullen ze rond die tijd onvindbaar zijn. Dan is het pas genaa*t als je m later dood vind. Omdat ie bang was voor het spuitje waarmee jij zo nodig zogenaamd elke dag mee zn leven moest gaan redden.

met het laatste ben ik het ook helemaal eens. En dan moet je je ook nog eens bedenken hoe kort er diergeneeskunde is voor je huisdier. In china zijn katten avondmaaltijden. Nee vergeleken daarmee heeft mijn kat het leven van een koning en zou soms zo met m willen ruilen.

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:10

nou ben weer terug. Er zijn bloedtestjes gedaan. Hij heeft geen suikerziekte (fjoe daar was k écht bang voor) wel slechte nieren. Ze voede dat ze vergroot waren en uit de bloedtest kwam dat ie verhoogd ureum en creatine heeft.
Nu moeten we plas gaan opvangen zodat ze een urinetest kunnen doen. Gaan ze oa kijken of hij een blaasontsteking heeft waardoor hij nu zo veel plast. Zo ja krijgt ie antibiotica
Zo nee verder onderzoeken via rontgen en echo. Maar hoeveel zin dat heeft is de vraag want er valt toch niets meer aan te doen. Ze kunnen met een kwart werkende nieren nog vrij goed leven. Maar nu is dus de vraag hoeveel van zn nieren nog werken.

Het enige wat we nu kunnen doen is speciaal voer geven. Hebben we nu proefzakjes van mee..2 kilo brokjes = 20 euro.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:19

Gelukkig is het geen suikerziekte Lachen
Ik ben benieuwd wat er uit de testen komt.
Sterkte! Ach gut

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:42

Kijk dat geeft toch een heel ander perspectief. Er zijn genoeg katten die het met dieetvoer nog tijden prima doen hoor. En met 2 kg doe je best een hele tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:03

Wat voor voer gaf je? En hoe oud is ie?

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 18:08

hij is 15,5 jaar oud
Voer verschilde heel erg omdat hij bijna alles uitkotst. Probeerde steeds andere voersoorten. Nu waren we bezig met biologisch gebeuren zonder troep erin

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:32

Nierpatientjes heb ik ook ervaring mee. Mijn kat is er 19 mee geworden met het speciale voer.
Je kat kan dus nog wel een tijdje mee.

o0marije0oJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:03

okey! 19 is n mooie leeftijd zeg!!

We hebben van die proefzakjes mee en hij eet dat gelukkig wel. Meneer is super kieskeurig. Ach gut