Mijn oude hamster lijkt dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Mijn oude hamster lijkt dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:18

xSCWx schreef:
imaudy schreef:
Er zitten echt geen maden in een stervende hamster hoor.

Kan wel, mijn konijn is ook opgegeten door maden. Maar die stond ook een paar meter van de groenbak af.

Hamsters gaan trouwens niet in winterslaap door de kou, maar omdat de dagen korter worden.

Dat komt niet door de groentenbak hoor Knipoog Dit is een vlieg (de groene glimmende versie van de huisvlieg) die haar eitjes op het achterste van het konijn of schaap legt. Dit komt eerder voor als de kont van het dier vuil is, bij schapen onder de staart. Vandaar dat ze schapenstaarten soms afknippen.

Als je je hamster al begraven hebt, dan valt er niet veel meer te doen denk ik Clown Sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:20

xSCWx schreef:
imaudy schreef:
Er zitten echt geen maden in een stervende hamster hoor.

Hamsters gaan trouwens niet in winterslaap door de kou, maar omdat de dagen korter worden.

Hm als je er geen verstand van hebt kun je beter niet reageren ipv dingen rond te bazuinen die nergens op gebaseerd zijn...

Alléén de SYRISCHE (vroeger dus goudhamster) kan in winterslaap raken. Ze gaan in winterslaap als de temperatuur een langere periode onder de 10 graden is.
Echter is dit totaal tegen zijn natuur in (van oorsprong komen ze uit de Syrische woestijn) en zelfs heel erg slecht voor de hamster. Een syr zal dus ook alleen in uiterste noodsituaties in winterslaap gaan! Alleen omdat ze instinctief weten dat ze anders zullen sterven.
Mocht jouw Syr in winterslaap gaan dan betekent dat dus dat jij hem absoluut niet op de juiste manier houdt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:24

Ik zou juist niet naar de DA gaan, dan moet hij bij z'n laatste uurtjes nog zo druk doorbrngen hebt is fijner en rustiger voor dat beestje als hij lekker warm op een vertrouwde plek sterft.

Je hebt het idd goed gedaan!
Aan het tabdvlees of zijn oren kon je het misschien ook zien omdat die als ze dood zijn meestal helemaal licht worden.

(ik weet niet of dat zo bij hamsters is maar bij ons ratten was dat zo Knipoog )

Sterkte! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:38

Pistasche schreef:
Ik zou juist niet naar de DA gaan, dan moet hij bij z'n laatste uurtjes nog zo druk doorbrngen hebt is fijner en rustiger voor dat beestje als hij lekker warm op een vertrouwde plek sterft.

Je hebt het idd goed gedaan!
Aan het tabdvlees of zijn oren kon je het misschien ook zien omdat die als ze dood zijn meestal helemaal licht worden.

(ik weet niet of dat zo bij hamsters is maar bij ons ratten was dat zo Knipoog )

Sterkte! Ach gut

Ik ook niet, hamsters zijn erg stressgevoelige dieren en alleen de rit naar de DA zal hij op dit moment hoogstwaarschijnlijk al niet overleven. Lachen

Laat hem gewoon lekker rustig thuis sterven in zijn eigen omgeving.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:39

Annemarie89 schreef:
Hij leefde echt niet meer..
Weet het zeker.

En ik ga niet met een dode hamser naar de dierenarts Clown

Als jullie nou even goed lezen Knipoog , dan zien jullie dat hij al overleden is en begraven.
Nogmaals sterkte Ach gut

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:42

RIP hamster.
En sterkte ermee! Hij was wel echt oud geworden zeg.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:59

Als jij je hamster 5 jaar kan laten worden, dan heb je er HEEL goed voor gezorgd!! Sterke meid, hij heeft een mooi leven gehad!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:23

aerdenhout1 schreef:
Als jij je hamster 5 jaar kan laten worden, dan heb je er HEEL goed voor gezorgd!! Sterke meid, hij heeft een mooi leven gehad!

Ben ik het mee eens Lachen

Sterkte!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:00

Grote kans dat je hamster een winterslaap houd hoor! Google maar eens op winterslaap hamster.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:46

Meissie17 lees eerst eens het topic door voordat je een antwoord geeft. de hamster is al overleden en begraven!

5 is wel een heul oude leeftijd, petje af voor jou Haha!
en sterkte Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:44

Annemarie89 schreef:
Hou alstjeblieft op met je commetaar of als je zin hebt om een hamster dood te meppen kom maar hier..

Ik ga hem nu begraven. Hij beweegt ook niet meer

Had dat liever gedaan eigenlijk. Ik ging een schop genomen hebben en het ging in 1 slag gedaan hebben. Waarom een dier zo nuteloos laten leiden? Ik snap bést dat jij dat niet kan. Maar vraag het dan aan je pa, oudere broer, of weet ik wie. Bij mij komt het ook een beetje over alsof je ermee spot, je zit te lachen op bokt terwijl je beestje is aan het dood gaan. Maar ja, het is (was) jouw beestje. Daar hoef ik mij niet mee te moeien. Alsnog, je weet mijn standpunt, en misschien kan je dit onthouden voor de volgende keer. Niet een paar dagen 'afwachten' maar direct ingrijpen al dan niet met een dierenarts.

Volgens mij is het nu al te laat (hopelijk!!) dus ik ga hier verder niet meer op in. Het enige wat ik nog kan zeggen is Sterkte Ach gut

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:47

Tinkerloos schreef:
Citaat:
Alleen Syrische hamsters houden een winterslaap, dwerghamsters niet. Hamsters houden in het wild een winterslaap, in gevangenschap doen ze het alleen als de temperatuur onder de 10 graden is. Bij een hamster dat in een echte winterslaap zit daalt zijn hartslag en ademhaling. Als een hamster in een winterslaap zit, lijkt het net of hij dood is. Zo is het wel eens voorgekomen dat een hamster werd begraven en een paar dagen later levend in de tuin werd gezien!
Een hamster dat in een winterslaap zit, heeft een speciale houding. Hij is dan half opgerold en heeft zijn voorpootjes uitgestoken, ook voelt hij koud aan. Hij is echter niet stijf (wat wel is als hij dood is).
Als je hem bijv. even een klein duwtje geeft vertoont hij een hele trage reflex. Zo'n winterslaap kan wel een week duren bij een hamster, wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn omdat hij misschien niet genoeg gewicht of kracht heeft. Daarom is het het beste als je zorgt dat hij niet in een winterslaap belandt.
Als je hamster in een winterslaap zit, moet je proberen hem weer warm te laten worden. Je moet echter wel zorgen dat de overgang niet te groot is. Het beste is dat je hem in je handen probeert op te warmen of je hamster met wat extra nestmateriaal bedekken. Natuurlijk moet je ook zorgen dat het in de ruimte boven de 10 (liefst 15) graden is.
De ene hamster valt eerder in een winterslaap dan een ander.
Van deze site:
http://www.dehamster.nl/gedrag.html

Het russische dwerghamstertje van een vriend van mij hield dus wel winterslaap, na een dagje bij de verwarming deed hij het weer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:50

aerdenhout1 schreef:

Helemaal mee eens,de meesten worden geen 2 jaar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:51

Sterkte met het "grote"kleine verlies Ach gut

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:57

als je niet zeker weet of ie dood is, dan zal ik gewoon langs de DA gaan, zou hem sowieso niet in een kliko gooien. Ik begraaf mijn dieren altijd op een mooi plekje in een bos

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:03

Ik hoop voor je dat ie echt dood wa,s is vrij lastig te zien, aangezien je zelf al twijfelde!

ennuh om een hamster of cavia 5 jaar te laten wordne hoeftie echt nie op en top verzorgd te worden.
De cavia vanmn nicht kreeg nóóit aandacht, en is met 6 jaar naa rmij gekomen, en hij heetf hier nog 2 jaar met weinig aandacht geleefd (uiteraard wel voldoende water, voer en lekkers)
dus dat even de wereld uit.

Sterkte met het verlies. en mischien voor de volgende kee,r toch een dierenarts bezoekje. dit dier heeft (bij mijn kennis)zeker te weten pijn gehad, zodra ze niet levendig meer zijn geven ze vaak een teken van pijn. Lachen

sterkte ermee! Lachen

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:06

hij is al dood hoor, lees eerst voor je met een antwoordt komt, en Ts 5 jaar voor een hamster top hoor, weet niet wat je hem te eten hebt gegeven maar 2.5 is bij mij wel het oudste, m oet wel zeggen dat onze hamster noooit een winterslaap deed omdat hij in de huiskamer stond, sterkte, en ik denk dat je het beste hebt gedaan .

jolliegirl cavia's kunnen zelfs ouder worden dan 8. maar hamsters toch echt niet

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:02

Jeetje hey Wuis, doe is ff rustig Dromen Ik heb zelf 3 jaar een hamstertje gehad, en heb in die 3 jaar ook op een hamster forum gezeten.. Ik DACHT te hebben gelezen dat het met de kortere dagen te maken zou hebben, omdat er ook zoveel hamsters in 'warme' kamers in winterslaap gaan. Dat alleen de Syrische hamster in winterslaap kan gaan snap ik ook nog wel. Jee zeg, ga jij me ff de les lezen. Hou op zeg.

@Fiffill, oke! Nouja, anyway, was niet zo fijn te zien.. Hele buikje opgegeten.. (We hadden alleen een vermoeden dat het door de groendbak stond, aangezien daar ook maden in zitten natuurlijk)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:04

twister42 schreef:
hij is al dood hoor, lees eerst voor je met een antwoordt komt, en Ts 5 jaar voor een hamster top hoor, weet niet wat je hem te eten hebt gegeven maar 2.5 is bij mij wel het oudste, m oet wel zeggen dat onze hamster noooit een winterslaap deed omdat hij in de huiskamer stond, sterkte, en ik denk dat je het beste hebt gedaan .

jolliegirl cavia's kunnen zelfs ouder worden dan 8. maar hamsters toch echt niet

wat raar dat ik de oudste cavia van nederland had dan Knipoog
ze wordne gemiddeld 5-6 jaar

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:14

vriendin van me heeft ook een cavia en heb er zelf een paar gehad, maar ze worden best oud hoor, 5-6 als gemiddeld is wel erg laag.
Die van me vriendin is iig wel ouder als 6

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:16

Vervelend trouwens dat hij is overleden! STerkte ermee Vriendjes zijn?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:22

Jolliegirl schreef:

De oudste cavia ooit was zo'n 14 jaar oud. Dus wat jij hier beweerd lijkt me sterk Clown

Daarnaast vind ik het een beetje sneu dat je er trots op bent dat jouw cavia zo'n leeftijd heeft bereikt terwijl hij zo weinig aandacht kreeg. Je cavia heeft vast en zeker een eenzaam leven gehad Verdrietig

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:27

aerdenhout1 schreef:
Ik denk GETVERDERRIE dat er maden in hem zitten die hem nu aan het oppeuzelen zijn. Dan lijkt het n.l net of ze bewegen.
Snap eigenlijk niet dat je niet op zoek gaat naar je hamster als je hem ineens niet ziet en dat al een paar dagen?

Blegh hier werd ik echt even heel erg misselijk van Verdrietig

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:28

loveyoutoo schreef:
Jolliegirl schreef:

De oudste cavia ooit was zo'n 14 jaar oud. Dus wat jij hier beweerd lijkt me sterk Clown

Daarnaast vind ik het een beetje sneu dat je er trots op bent dat jouw cavia zo'n leeftijd heeft bereikt terwijl hij zo weinig aandacht kreeg. Je cavia heeft vast en zeker een eenzaam leven gehad Verdrietig

lezen is een vak Lachen

Pardon Nagelbijten / Gniffelen was hij zijn hele leven bij mij?
hij krege hier meer aandacht dan bij die oude vriendin van me Nagelbijten / Gniffelen
eenzaam leven.. ach dat zal wel niet, hij had eigen soort om zich heen, een tuin van 6 bij 11 voor zichzelf met binnenloop naar het hok naar binnen.
zjn niet veel diertjes die dat hebben. de meeste zitten in een hok van 80 bij 50 cm
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 01-11-07 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:28

loveyoutoo schreef:
Jolliegirl schreef:

Mijn moeders cavia was 8 geworden of 9. De mijne ginge allemaal de pijp uit met een jaar of 5..