Hoe kitten afstraffen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Hoe kitten afstraffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:00

Maar Esperanza, wat is nou de moeite om het elke keer met een plantenspuit te doen? Wij hadden er gewoon twee in huis staan, zodat we ze aardig bij de hand hadden, als er eens wat gebeurde.

Mijn oudste kat is zwaar getraumatiseerd door iets wat in haar jonge leventje gebeurd is. Die was er met een tik echt niet beter van geworden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:06

Nou, die heb ik niet altijd bij de hand. Eer dat ik dat ding heb gepakt is het kwaad al geschiedt. Het hangt ook wel van het gevalletje af hoor, toen ze nog heel klein waren en het net gered hadden om het aanrecht einedlijk te halen heb ik ze er gewoon weer af geduwd. Al die moeite voor niets Haha!

Maar een angsthaas help je er niet mee, daarbij wordt het alleen maar erger. Maar normaalgesproken is het beter nu 1x weten waar ie aan toe is dan iedere keer half half. Ik zeg ook niet dat je hem je huis door moet meppen (alsjeblieft niet) maar een tikje overleven ze wel. Krijgen ze ook van mijn oudere katten als ze in de buurt komen, is dus duidelijke taal.

De TS heeft zo te horen een echte doerak die niet reageert op de plantenspuit. Dus dan moet je wat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:09

Nadya schreef:
Maar Esperanza, wat is nou de moeite om het elke keer met een plantenspuit te doen? Wij hadden er gewoon twee in huis staan, zodat we ze aardig bij de hand hadden, als er eens wat gebeurde.

Mijn oudste kat is zwaar getraumatiseerd door iets wat in haar jonge leventje gebeurd is. Die was er met een tik echt niet beter van geworden.

Mijn 2 oudere katten zijn ook 2 katten met een verleden en duiken in elkaar als ik mijn stem verhef. De kleine kater (inmiddels 6 maanden) is pas met 10 weken bij zijn moeder vandaan gehaald en bij mij komen wonen. Een totaal ander verleden en dus niet te vergelijken. Hij voelt zich duidelijk thuis, door zo brutaal te zijn. Om 2 tellen laten luid spinnend en kopjes gevend op mijn schoot te kruipen.
Plantenspuit vind hij fantastisch, een grote mond trekt hij zich niks van aan. Wat wel werkt is een corrigerende tik, stampen op de grond of van het aanrecht afduwen. Nadeel is dat hij bereslim is en precies weet wanneer ik thuis ben. Wat heel vervelend is, want ik vind 1 of 2x kapot servies op de grond. Ik ruim alles op, maar vergeet wel eens wat. En dan kan ik er donder opzeggen dat het kapot op de vloer ligt als ik thuis kom.

Hij is overigens nog steeds brutaal en totaal niet bang. Wel weet hij inmiddels dondersgoed wat wel en niet kan. En wanneer ik wel en niet thuis ben Clown
De schade is enigszins beperkt. Momenteel struint hij weer het hele huis af met een stokje met veertjes en muizen. Dat is nu weer even interessanter.

Dus TS: er is nog hoop. Je zal je nog een hoop keer irriteren, opvreten en kwaad maken. Maar het komt echt goed Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:11

Ik snap je verhaal wel, hoor....

Onze jongste rooie schrikt ook niet zo van de plantenspuit, hoor. Maar slaan, nee, ik doe het niet. Ik zet hem gewoon weer op een andere plek en nu ze wat ouder is, gaat het wel. Blijkbaar heb ik engelengeduld. Lachen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:13

salsaentango schreef:
een bloemenspuit en dan even van een afstand er heen spuiten Tong uitsteken hielp bij ons erg goed.!

bij ons ook, beste methode na mijn idee *LOL*

anders een boek naast je hebben liggen en zodra de deugniet begint, het boek hard op de grond gooien (naast je Haha! )
wil ook wel eens helpen.

want als je hem zou oppakken en in zijn snoetje blazen, wordt het op een gegeven moment ook een spelletje om weg te rennen en kijken of hij/zij sneller is als jouw....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:14

Gewoon opgeven..

Ik heb een gehoorzame kat, die dus echt luistert, wel onder protest maar ach Clown En de ander hebben we zelfs wat strenger aangepakt maar niks werkt, echt niks. Ja, zodra je op staat. Inmiddels is hij een jaar bij ons. En begint er wat vordering te komen. Hij gaat bijv niet de tuin in en niet het aanrecht of de tafel op als we er zijn. Maar het is wel een enorme aanhankelijke kat en ook niet gemeen maar altijd speels.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:18

Ik heb ook een hoop geduld, maar wanneer meneer eerst naar mij kijkt, en vervolgens in de gordijnen hangt, servies sloopt, afzuiger sloopt, enz. dan is dat geduld snel op.
Uiteraard heb ik het ook op die manier geprobeerd. Want ik hou helemaal niet van een tik. Maar het werkte gewoon niet. Hij was totaal niet onder de indruk van mij. Keek me aan met een blik van: ja, wat wil je nou?
Dus toen heb ik het zo geprobeerd en dat werkt wel. Uiteraard wakend dat hij er niet schuw van wordt. En voorlopig is hij dat nog steeds niet. Ik kan echt alles met hem, doordat ik hem op jonge leeftijd aan van alles heb laten wennen. Misschien dat hij daarom ook gewoon heel zeker en brutaal is Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:20

tja zo'n terrorist had ik ook en zag inderdaad water als spelletje en alleen vastpakken en boos doen hielp niet, schreeuwen hielp niet het enige wat hielp was om bij het vastpakken en boos doen/schreeuwen een tik er aan toe te voegen en hem een stukje weg te gooien.

nu is die hardstikke lief hoef maar ne te zeggen en hij neemt de bene en is absoluut niet schuw want komt juist lekker bij je liggen.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:39

Wij hebben onze kat met bijvoorbeeld een beetje boze stem *niet heel hard schreeuwend of wat dan ook waardoor ze zowat een hartaanval krijgt Clown * De tafel(bijv) afgehaald. En nu als ik bijvoorbeeld alleen maar :UUH zeg en een beetje mijn stem verhef is het al genoeg. (die van ons klom de eerste keer met kerst in de nacht een keer in de kerstboom.. Toen zijn er allemaal ballen gevallen en die boom bijna dat ze dat in iedergeval nooit meer heeft gedaan.

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:52

dat er rood haar in de vacht zit en dat ze dan brutaler zijn is een fabeltje
ze zeggen ook wel eens dat rode katers terroristen zijn enzo..
allemaal niet waar...
zodra ze aanstalten doen om iets stouts te doen straffen op de manier die het beste bij de kat past. (beetje uitvinden)
goede tips hierboven allemaal