kleine aquariumvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: kleine aquariumvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:18

Pikeur hoe heet die algeneter van jou?
mijn vriendin heeft er 2 de ene is alleen wat zalmkleuriger.
De 'gewone' die jij ook hebt jaagt altijd achter de ander aan, maar mijnn vriendin is zo van, ik wil dat mijn aquarium optimaal loopt, maar 1 keer in de 2 weken water verversen is te veel werk Vork en filters schoonmaken= nieuwe erin Scheve mond

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:19

Siamese Algeneter

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 10:46

Ik heb 2 perfecte algenetertjes. Ik ben alleen de naam kwijt. maar ze zijn geel en niet zo groot. ze worden max. 7-8 cm.
Maar deze kunnen niet in koud water.

Mannen guppen zijn inderdaad alleen maar bezig met de voortplanting. Als je dus 2 mannen en 1 vrouw in je bak doet heeft het vrouwtje echt geen leven. Ze wordt zodra ze haar jongen weer heeft losgelaten gelijk weer verkracht....

Vissen in een kom is zielig... ook een cylindervormigebak.
Je wilt toch dat je dieren het naar hun zin hebben net als je paarden, honden en katten? Stop ze dan niet in een kom....
Een kleine aquariumbak is minder onderhoud dan een kom en je visjes zullen veel langer en gelukkiger leven...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 14:42

Meetje22 schreef:
Poep etertjes (Corydoras)zijn die kleine lelijke ( ik noem ze altijd bart de graafvisjes) witte,grijze,beige doodskop visjes die op de bodem vertoeven.
Ze eten de poep van de overige vissen op,zo hou je dus een redelijke schone bodem.
Algeneters( Ancistrus) zijn die grijs/groen/bruinachtige vissen,ook niet moeders mooiste en zitten altijd vastgeplakt aan iets waar alg op zit en eet dit ook daadwerkelijk op.
Ik heb nog nooit een algeneter iets anders zien doen of eten als alg.
Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden van beide vissoorten.

Ik heb even gezocht op punkyfish en het resultaat is als volgt;

Er staan 2 soorten algeneters(Ancistrus) op, ook wel baardmeerval en harnasmeerval. Dat is heel wat anders dan de visjes die ik destijds heb gehad, die leken meer op die van Pikeur. Zijn dit de enige 2 of zijn er meer? En zijn ze d'r ook in 't klein voor koud(er) water?

Wat betreft die Corydoras, daar staan op z'n minst 20 verschillende van op de site, zijn dat allemaal poepeters of moet je dan een specifieke hebben?

Overigens zijn het allebei meervallen, is dat toeval of zijn dat de rommelopruimers?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:24

Er zijn verschillende cory's.
In principe doen ze allemaal hetzelfde, maar de grootte verschilt.
Zelf heb ik de Julii, worden zo'n 5/6 cm Lachen

Er zijn meerdere soorten algeneters dan de Ancistrus Ja Ik denk dat je dan beter even in de dierenwinkel kun kijken wat ze hebben Lachen
Er zijn ook algeneters als die ik heb maar dan in het klein... Otocinclus. Die blijven klein en lief, maar moeten wel met meerdere gehouden worden. Deze zullen dus ook niet meer passen in je bak denk..
Maar in principe moeten ze allemaal verwarmd... zo'n elementje is niet heel duur, misschien is het wel handig om er een aan te schaffen. Heb je gelijk wat meer keuze Lachen

(Er zijn, er zijn, er zijn *LOL* )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:28

Ja ik denk dat ik toch maar ga voor een wat grotere verwarmde bak als ik al die leuke visjes zie. Ja
Maar in de dierenwinkel hebben ze me de vorige keer zo'n bruin geval aangesmeerd en die vrat alleen de planten op, verder deed ie volgens mij weinig.

Overigens, is die Hara hara ook een algeneter?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 10:35

Goed idee, aquariums houden is zo leuk Lovers En het hoeft nog nieteens zoveel tijd te kosten, gewoon niet al te moeilijke vissen nemen.

Hmm, het lijkt wel een algeneter maar ik zou niet weten of het er ook echt eentje is..

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:30

Pikeur schreef:
Siamese Algeneter

Ah Clown
dankje Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:14

Die Hara hara lijkt verdomd veel op de mijne.
Heb geprobeerd een foto van het kreng te maken maar hij is zo bang en snel dat een normale foto schieten niet eens mogelijk is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 00:55

haha, d'r stond idd wel bij dat ie vrij schuw is...
ik vind hem wel mooi eigelijk

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:32

Ik heb een aqua40 bakkie, iedaal ding om mee te beginnen en niet te duur.

Ik ben begonnen met 5 vrouwen guppen en 2 mannen + een Gibbyceps (pantser meerval oftewel een algeneter)

Inmiddels zijn mijn guppen ontelbaar en heb ik er onlangs een paar weggegeven. Ook heb ik er nu 5 koraalplaatjes in die echt heel leuk zijn en zich inmiddels ook wat voortplanten.

Mijn pa heeft wel 5 bakken in huis Haha! aquamania Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:36

koraalplantjes? leuk:D

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:41

Ik denk plaatjes.. als in platy's ? Clown

Ik heb net eergister nieuwe visjes geshopt..
zwarte tetra's (ook heel klein) en sluierstaartluipaard-danio's en blauwe platy's (mickey mouse Clown )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:46

Bij de pets place hadden ze een mooi en goed aquarium voor 40 euro (juwel record 60) en daar kun je echt een mooie school neontetra's in doen Haha!

In je vissenkom kun je ook leuk kaarsjes of een plant doen Knipoog heeft die ook een functie Knipoog

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:35

ohja Clown
ik las te snel en dacht dat er koraalplantjes stond Dromen Nors opkijken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:22

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:29

anneliesdj schreef:
Ja ik denk dat ik toch maar ga voor een wat grotere verwarmde bak als ik al die leuke visjes zie. Ja

Ja is een veel beter idee dan zo'n kolom of een kom Knipoog Visjes zwemmen horizontaal en hebben dus ook horizontale zwemruimte nodig geen verticale zwemruimte als je begrijpt wat ik bedoel. Verder zijn de minimun graden die aangegeven worden echt het minimum en houden tropische visjes over het algemeen echt van (ver)warm(d) water. Cory's zijn niet geschikt voor een aqua zonder thermostaat en dat geldt eigenlijk voor alle tropische vissen. Als je je aqua goed hebt draaien heb je er in principe niet zoveel omkijken meer naar tenminste... dat is onze ervaring Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 19:18

Wat zou dan een mooie combi van vissen zijn om in een bak van ongeveer 60 x 30 te houden. Guppen komen er iig in maar ik heb nu ook de Endler gup gezien en die is ook wel erg mooi, zit te twijfelen welke het moet worden.

Wat zou daar nog meer bij kunnen, ik wil graag wat originele visjes die je niet zo veel tegenkomt maar die niet moeilijk te houden zijn.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:34

Zwarte tetra's, maar die zijn niet erg kleurig..
Vijfstreepbarbeel, vuurneon, kegelvlekbarbeel, black molly, platy, neon tetra

Dan zou ik guppies (persoonlijk zou ik voor de endlers gaan Ja ) en dan nog 1 schooltje (stuk of 5/6 vissen) in de middenlaag doen, een schooltje kleine corydoras op de bodem en een algeneter Sigaar

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:48

Ja maar black molly's zijn weer van die killers.
Dan hou je zeker nooit jonge guppen over Haha!
Wij hadden thuis ooit een vis ( ook wel een beetje agressief) die rood met paars van kleur was.
En hield je er een spiegel voor liet ie zn mooie vinnen zien.
Denk dat ie ong. 4-5 cm groot was.
Heb jij een idee welke ik bedoel Pikeur?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:29

Hele lange vinnen? 'k Denk dan Betta Splendens/siamese kempvis
Niet moeilijk te houden maar is in sommige gevallen wel gigantisch agressief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:42

Welshcobfan schreef:
Bij de pets place hadden ze een mooi en goed aquarium voor 40 euro (juwel record 60) en daar kun je echt een mooie school neontetra's in doen Haha!

In je vissenkom kun je ook leuk kaarsjes of een plant doen Knipoog heeft die ook een functie Knipoog

klopt, maar dan moeten ze er nog wel zijn, dit is de 2e week, bij ons staan er nog 5, maar weet niet hoe snel dat in andere filialen gaat, dus zou niet te lang wachten dan Lachen buiten de aanbieding zijn ze 69,95 Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:46

Ik zou ook voor de Endler gaan als je sowieso guppen wilt houden. Uit het rijtje wat pikeur opnoemt zou ik dan de Black Molly en de Platy weglaten en een keuze maken uit wat er dan nog overblijft. Als algeneter geen Gibbiceps of Pleco kopen omdat die veel te groot worden voor zo'n bak. Als je corydoras er bij doet zou ik voor de dwergen gaan.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:57

Pikeur schreef:
Hele lange vinnen? 'k Denk dan Betta Splendens/siamese kempvis
Niet moeilijk te houden maar is in sommige gevallen wel gigantisch agressief

Ja idd dit is em Haha!
Deze hoor je geloof ik in zn eentje te houden maar wij hadden er toen 2.
Eindresultaat dat er eentje half was aangevreten en zelfs dood ging.
Zit er toch weer aan te denken er eentje te nemen.
Was wel een hele mooie vis.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:40

2 Mannen bij elkaar gaat inderdaad niet goed... 'k heb zelf een man en een vrouw bij elkaar zitten, dit gaat wel prima Ja