Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:Als je dan eerst de rasvereniging had gebeld had je een waarschuwing gekregen over deze fokker, dat bedoel ik met voorbereiden.
Persoonlijk ken ik geen (goede) fokkers die hun Chihuahuapup wegdoen voordat ze 12 weken oud zijn.
Triest verhaal wat ik eerlijk gezegd nog niet gehoord heb binnen de rasvereniging, ik weet wel dat ze absoluut elkaar niet de hand boven het hoofd houden. Integendeel zelfs
Zou je mij de naam van deze fokker willen pb-en?
Gaat dit wel over Chihuahua's want daar komen helemaal geen nestkeuringen voor????
Cheveyo schreef:als die prijzen op marktplaats (broodfokkers) hoger liggen dan de prijzen bij een erkende nette fokker, dan begrijp ik niet helemaal wat de drijfveer is om bij een broodfokker te kopen.
Zou het dan echt alleen de wachttijd zijn die er mee gemoeid is?
Want een pleuris end rijden (3 uur) met een verse pup lijkt me ook niet een wens als nieuwe eigenaar, terwijl ze ook gewoon in Nederland liggen (die nesten).
Cheveyo schreef:je hebt zojuist een broodfokker een paar verse dik belegde boterhammen bezorgd
Nikka schreef:Nee dit gaat over een ander ras. Maar ik heb bij deze vereniging gebeld en haar adres gekregen.Later hoorde ik via het informele circuit (leden) dat er al vaker klachten waren geweest. En zoals ik zei, toen ik het bij de vereniging aankaartte kreeg ik nul op het rekest.
anneliesdj schreef:Lijkt mij niet dat alle advertentie's op marktplaats van broodfokkers zijn, dan is er geen normale hond meer te krijgen in NL.
Overigens heb je wel gelijk wbt de prijs, snap dat ook niet helemaal.
Farouche schreef:Ja, hier dacht ik ook aan bij het lezen van de titel, je kunt altijd eens even kijken bij chihuahuaclubs ofzo en eens wat navragen over deze man. Een goeie, eerlijke fokker is meestal bekend bij dat soort dingen.
pubelia schreef:het klinkt miss hard, maar ik denk niet dat je veel op de fokker kan verhalen. Jij hebt de fokker ingelicht over dat de door jou gekochte pup bij hun ziek is. De fokker heeft aangeboden om de pup terug te nemen, hierbij heeft hij zijn plicht gedaan. het is aan jullie wat jullie er dan mee doen.
Ik weet dat het heel krom is. Maar ik hoop wel dat de pup het gaat redden. succes iig
SuperQuinta schreef:Hoi!
Sinds twee weken heb ik een superschattig klein chihuahua pupje!
Nu ben ik benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan:
Ik heb haar op een zaterdag gekocht, was drie uur rijden. We komen thuis en zien haar achteruitgaan. Minder levendig, erg moe en ze begint te braken. Ik dus meteen naar dierenarts, ze krijgt een spuitje tegen misselijkheid(mogelijk wagenziek), en stress.
Volgende ochtend (zondag) is ze nog verder achteruit gegaan zit geen leven meer in. Dus weer naar dierenarts, deze geeft aan dat het waarschijnlijk parvo is, en het beestje zal het niet halen.
Toen ik thuis kwam de fokker gebelt, die vond het maar raar en zei breng maar terug. Nou met een erg zieke pup ga ik geen 3 uur rijden natuurlijk.
Paar slapeloze nachten verder knapt ze op.
Tot afgelopen weekend toen was het weer hetzelfde verhaal. Weer in het weekend 3 keer naar dierenarts geweest.
Gelukkig is ze nu weer fitter, en is het afwachten hoelang ze dat blijft.
maar nu:
Vraag ik me af wat ik moet doen, je zal wel begrijpen dat het geen goedkope pup is geweest, en de dierenarts kosten zijn ook opgelopen in de honderden euro's.
Veel geven mij het advies op de rekening door te sturen naar de fokker.
De fokker heeft mij verteld dat de pup alle entingen heeft gehad, nu is gebleken dat dit niet klopte. ze heeft met 11 weken maar 1 enting gehad.
zelf heb ik zoiets van aan de ene kant ben ik het daar wel mee eens, maar aan de andere kant denk ik, ik koop haar dus ik moet voor haar zorgen dus is de rekening ook voor mij.
wat zouden jullie in deze situatie doen?
lovely82 schreef:Oja wil erbij zeggen mijn pup kwam bij een erkende fokker verdaan en is inmiddels van de lijst gehaald bij de club.
ThePast03 schreef:lovely82 schreef:Oja wil erbij zeggen mijn pup kwam bij een erkende fokker verdaan en is inmiddels van de lijst gehaald bij de club.
Wat bedoel je met erkende fokker en van welke lijst bij welke club is die fokker afgehaald?
En over welk ras gaat dit?
Bedoel je het forum wat eerst bestond en chihuahua-club heette en die toendertijd een lijst met fokkers online had staan (lang niet allemaal betrouwbare fokkers helaas)?
Dit is in ieder geval niet iets geweest waar de rasvereniging iets mee te maken heeft gehad of zelfs maar van weet, maar zo komt het door je post wel over....
Nogmaals: Erkende fokkers bestaan niet. Het is een term die broodfokkers/handelaren gebruiken als ze voldoen aan het HKB besluit.
GentleZ schreef:Mag ik weten waar je het hondje gekocht hebt? Wij willen namelijk ook graag een chihuahua dus dan weten we dat we daar niet naar toe moeten gaan.
Ik zou de rekening naar de fokker sturen trouwens.
ThePast03 schreef:lovely82 schreef:Oja wil erbij zeggen mijn pup kwam bij een erkende fokker verdaan en is inmiddels van de lijst gehaald bij de club.
Wat bedoel je met erkende fokker en van welke lijst bij welke club is die fokker afgehaald?
En over welk ras gaat dit?
Bedoel je het forum wat eerst bestond en chihuahua-club heette en die toendertijd een lijst met fokkers online had staan (lang niet allemaal betrouwbare fokkers helaas)?
Dit is in ieder geval niet iets geweest waar de rasvereniging iets mee te maken heeft gehad of zelfs maar van weet, maar zo komt het door je post wel over....
Nogmaals: Erkende fokkers bestaan niet. Het is een term die broodfokkers/handelaren gebruiken als ze voldoen aan het HKB besluit.