zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: zieke pup gekocht, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:06

sharpei valt daar ook buiten om maar even offtopic te blijven..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:07

Iedereen die wat voor een dier dan ook in de lagere prijsklasse wil kopen, krijgt te maken met risico's

Ik durf te wedden dat TS best wel geld neer heeft gelegd voor het dier, maar ws niet het geld wat er in dat echte wereldje omgaat..........

want zou dat wel zijn, dan neemt de fokker alle verantwoordelijkheid op zich omdat het zijn goede naam als fokker ten grabbel gooit

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:09

als die prijzen op marktplaats (broodfokkers) hoger liggen dan de prijzen bij een erkende nette fokker, dan begrijp ik niet helemaal wat de drijfveer is om bij een broodfokker te kopen.

Zou het dan echt alleen de wachttijd zijn die er mee gemoeid is?
Want een pleuris end rijden (3 uur) met een verse pup lijkt me ook niet een wens als nieuwe eigenaar, terwijl ze ook gewoon in Nederland liggen (die nesten).

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:10

ThePast03 schreef:
Als je dan eerst de rasvereniging had gebeld had je een waarschuwing gekregen over deze fokker, dat bedoel ik met voorbereiden.
Persoonlijk ken ik geen (goede) fokkers die hun Chihuahuapup wegdoen voordat ze 12 weken oud zijn.
Triest verhaal wat ik eerlijk gezegd nog niet gehoord heb binnen de rasvereniging, ik weet wel dat ze absoluut elkaar niet de hand boven het hoofd houden. Integendeel zelfs Haha!
Zou je mij de naam van deze fokker willen pb-en?

Gaat dit wel over Chihuahua's want daar komen helemaal geen nestkeuringen voor????

Nee dit gaat over een ander ras. Maar ik heb bij deze vereniging gebeld en haar adres gekregen.Later hoorde ik via het informele circuit (leden) dat er al vaker klachten waren geweest. En zoals ik zei, toen ik het bij de vereniging aankaartte kreeg ik nul op het rekest.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:11

heb toevallig laatst op marktplaats een soort gelijk verhaal gezien, misschien kun je die mensen vragen wat ze gedaan hebben

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:14

Cheveyo schreef:
als die prijzen op marktplaats (broodfokkers) hoger liggen dan de prijzen bij een erkende nette fokker, dan begrijp ik niet helemaal wat de drijfveer is om bij een broodfokker te kopen.

Zou het dan echt alleen de wachttijd zijn die er mee gemoeid is?
Want een pleuris end rijden (3 uur) met een verse pup lijkt me ook niet een wens als nieuwe eigenaar, terwijl ze ook gewoon in Nederland liggen (die nesten).

Lijkt mij niet dat alle advertentie's op marktplaats van broodfokkers zijn, dan is er geen normale hond meer te krijgen in NL.
Overigens heb je wel gelijk wbt de prijs, snap dat ook niet helemaal.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:16

dat zeg ik ook niet, ik heb het over de advertenties van broodfokkers op Marktplaats, het staat er misschien een beetje onhandig Knipoog

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:19

owke... hele discussie.. ga ik me niet in mengen want rasverenigingen enzo is niet echt iets waar ik over mee kan praten.. Knipoog

ik ga in ieder geval de fokker voorleggen of hij iets met de kosten kan, zoniet is het jammer..
eigen schuld en dan betaal ik met veel liefde toch maar de kosten van mijn kleine meid!
ook al is het een heel bedrag dat is nou eenmaal het risico als je een dier aanschaft he..
(die overigens weer super fit is..!!, hoop alleen dat het nu ff zo blijft...)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:22

Cheveyo schreef:
je hebt zojuist een broodfokker een paar verse dik belegde boterhammen bezorgd Ach gut

Ja, hier dacht ik ook aan bij het lezen van de titel, je kunt altijd eens even kijken bij chihuahuaclubs ofzo en eens wat navragen over deze man. Een goeie, eerlijke fokker is meestal bekend bij dat soort dingen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:30

Hoe gaat het nu met je pup?

Ik kan me goed voorstellen dat je op zo'n klein frummeltje valt hoor.
Bij ons in de praktijk komt men regelmatig met een zieke pup die men dan heeft gekocht bij een broodfokker. Vaak weet men niet bij aankomst dat het dan een broodfokker betreft en dan zie je zo'n klein frummeltje.
De meeste mensen kiezen echt altijd de kleinste uit het nest.

Als je bij mensen thuis komt is zo'n pupje vaak enthousiast en blij en valt het dan doodmoe bij je in slaap. Dus eigenlijk is het een moment opname dat je zo'n pup ziet.
En ja dan blijkt ie thuis ziek....
Wij geven aan dat bij een controle waarbij blijkt dat een pup toch houdende problemen heeft, zoals echte afwijkingen de pup terug te brengen.
Zien we samen met de eigenaar er een kans in dan gaan we behandelen.

Mischien kan je met de fokker overleggen of hij je tegemoet komt in de kosten? Dat lijkt mij het meest eerlijke en dat zou ik zelf ook doen! Sterkte!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:25

Nikka schreef:
Nee dit gaat over een ander ras. Maar ik heb bij deze vereniging gebeld en haar adres gekregen.Later hoorde ik via het informele circuit (leden) dat er al vaker klachten waren geweest. En zoals ik zei, toen ik het bij de vereniging aankaartte kreeg ik nul op het rekest.

Dit gaat over een Chihuahua (of kruising daarvan) en over de rasvereniging van de Chihuahua.
Ik ken ook wel rasverenigingen van andere rassen waar ik geen mens zou heen durven sturen maar dat is hier totaal offtopic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:31

anneliesdj schreef:
Lijkt mij niet dat alle advertentie's op marktplaats van broodfokkers zijn, dan is er geen normale hond meer te krijgen in NL.
Overigens heb je wel gelijk wbt de prijs, snap dat ook niet helemaal.

Er zijn genoeg normale honden te krijgen in Nederland maar die staan zelden op sites zoals marktplaats. Als het om kruisingen gaat kun je al heel veel van de vraagprijs leren, is die hoger dan de asielprijs (waar genoeg pups worden aangeboden die netjes gechipt, ingeënt en ontwormd zijn) dan loop je al behoorlijk risico in de broodfok terecht te komen.

Rashonden hebben nu eenmaal een stamboom, dat is een kenmerk van rashonden. En goede en betrouwbare fokkers sluiten zich aan bij een rasvereniging.
Ieder ras heeft een rasvereniging waar je altijd gratis en voor niets terecht kan voor informatie over het ras van keuze.

Mensen kiezen idd voor honden van marktplaats omdat ze die gelijk op kunnen halen en omdat ze zich maar al te graag wijs laten maken dat de honden met stamboom veel duurder zijn.
Serieuze fokkers geven niet zomaar een pup aan iemand mee en hebben vaak een wachtlijst, zeker bij de Chihuahua nu die in de mode is.
Zo'n wachtlijst is voor veel mensen teveel moeite, die gaan dan maar liever op marktplaats snuffelen.

Ook gebeurd het dat mensen die allebei fulltime werken niet op de wachtlijst komen bij een serieuze fokker, dus dan nemen ze er maar een van een broodfokker.

En het is echt zo dat heel veel van de pups die Chihuahua's worden genoemd op marktplaats een stuk duurder zijn dan de pups van de goede en serieuze fokkers die ook nog eens een stamboom hebben.

Als de mens zich toch eens een klein beetje zou voorbereiden en zichzelf zou verdiepen voordat ze een pup kochten....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:33

Farouche schreef:
Ja, hier dacht ik ook aan bij het lezen van de titel, je kunt altijd eens even kijken bij chihuahuaclubs ofzo en eens wat navragen over deze man. Een goeie, eerlijke fokker is meestal bekend bij dat soort dingen.

Er is maar 1 rasvereniging en dat is de NCC, zie de url op pagina 1 Lachen
En die rasvereniging heeft niets van doen met deze "fokker". Wat bij de rasvereniging is aangesloten fokt niet zonder stambomen.
Dit is gewoon een broodfokker en ben bang dat je niet hoeft te hopen op enige steun, hun motto is: garantie tot aan de deur.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:08

het klinkt miss hard, maar ik denk niet dat je veel op de fokker kan verhalen. Jij hebt de fokker ingelicht over dat de door jou gekochte pup bij hun ziek is. De fokker heeft aangeboden om de pup terug te nemen, hierbij heeft hij zijn plicht gedaan. het is aan jullie wat jullie er dan mee doen.

Ik weet dat het heel krom is. Maar ik hoop wel dat de pup het gaat redden. succes iig

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 10:58

pubelia schreef:
het klinkt miss hard, maar ik denk niet dat je veel op de fokker kan verhalen. Jij hebt de fokker ingelicht over dat de door jou gekochte pup bij hun ziek is. De fokker heeft aangeboden om de pup terug te nemen, hierbij heeft hij zijn plicht gedaan. het is aan jullie wat jullie er dan mee doen.

Ik weet dat het heel krom is. Maar ik hoop wel dat de pup het gaat redden. succes iig

ja dat idee had ik inderdaad ook al..
ach je kan het altijd proberen toch..
maandag moet ik naar dierenarts voor enting, vraag dan meteen of ze even factuur uit kunnen draaien...
bedankt!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:04

Meerdere nesten met chihuahua's dan zou er toch een alarmbelletje moeten gaan rinkelen.
Ik vind het erg dom dat je daar een pup heb gekocht, dat zulke pups ziek worden is te verwachten.

Zo ken ik nog veel meer verhalen en zo blijven de broodfokkers bestaan.

Ik hoop voor jou dat je pup snel opknapt en je er toch nog een leuke hond aan mag hebben, je zal hier vast van hebben geleerd.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:06

SuperQuinta schreef:
Hoi!

Sinds twee weken heb ik een superschattig klein chihuahua pupje!

Nu ben ik benieuwd hoe jullie met deze situatie om zouden gaan:

Ik heb haar op een zaterdag gekocht, was drie uur rijden. We komen thuis en zien haar achteruitgaan. Minder levendig, erg moe en ze begint te braken. Ik dus meteen naar dierenarts, ze krijgt een spuitje tegen misselijkheid(mogelijk wagenziek), en stress.
Volgende ochtend (zondag) is ze nog verder achteruit gegaan zit geen leven meer in. Dus weer naar dierenarts, deze geeft aan dat het waarschijnlijk parvo is, en het beestje zal het niet halen.
Toen ik thuis kwam de fokker gebelt, die vond het maar raar en zei breng maar terug. Nou met een erg zieke pup ga ik geen 3 uur rijden natuurlijk.
Paar slapeloze nachten verder knapt ze op.
Tot afgelopen weekend toen was het weer hetzelfde verhaal. Weer in het weekend 3 keer naar dierenarts geweest.
Gelukkig is ze nu weer fitter, en is het afwachten hoelang ze dat blijft.

maar nu:
Vraag ik me af wat ik moet doen, je zal wel begrijpen dat het geen goedkope pup is geweest, en de dierenarts kosten zijn ook opgelopen in de honderden euro's.
Veel geven mij het advies op de rekening door te sturen naar de fokker.
De fokker heeft mij verteld dat de pup alle entingen heeft gehad, nu is gebleken dat dit niet klopte. ze heeft met 11 weken maar 1 enting gehad.

zelf heb ik zoiets van aan de ene kant ben ik het daar wel mee eens, maar aan de andere kant denk ik, ik koop haar dus ik moet voor haar zorgen dus is de rekening ook voor mij.

wat zouden jullie in deze situatie doen?

Hoi meis,

Ik heb het zelfde meegemaakt, mijn pup had ook parvo en hondenziekte, mijn pup is helaas naar een week overleden. Ik heb met de fokker gebeld maar deze was niet bereid om te de dierenartskosten samen met mij te vergoeden. ik was voor mijn pup 1300 euro aan dierenartskosten kwijt. Omdat mijn pup parvo besmet was heb ik tegen de fokker gezegd dat de andere pups nagekeken moest worden en dat de boel ontsmet moet worden. Parvo virus kan met 60 graden overleven dus echt er iets aan doen dat gaat niet. Naast dat ik ontzettend veel verdriet had kregen wij de volgende domper te horen. Het parvo virus kan zolang in je huis overleven tot wel 8 jaar en wij mochten dus de eerste 2 jaar geen nieuwe pup nemen. Ik heb contact op genomen met http://www.hondenbescherming.nl en met de dierenbescherming, deze zijn bij de fokker geweest die inmiddels weer een nieuwe nest had maar hebben er niets aan gedaan, terwijl ik zelf door deze ziekte geen nieuwe pup in huis kon nemen fokt de fokker vrolijk door. Blijkbaar mag dat gewoon want de dierenbescherming heeft er niets aan gedaan. Probeer te kijken of er meerdere mensen zijn die bij jou fokker een zieke pup heeft gekocht, samen sta je wat sterker, maar ik zal geen hoop krijgen als ik jou was want er word nog steeds weinig aan dit soort situaties gedaan. Je zou bijvoorbeeld nog jurofoon kunnen inschakelen en laten bemiddelen voor jou. Meis heel veel sterkte!

Oja wil erbij zeggen mijn pup kwam bij een erkende fokker verdaan en is inmiddels van de lijst gehaald bij de club.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:35

lovely82 schreef:
Oja wil erbij zeggen mijn pup kwam bij een erkende fokker verdaan en is inmiddels van de lijst gehaald bij de club.

Wat bedoel je met erkende fokker en van welke lijst bij welke club is die fokker afgehaald?
En over welk ras gaat dit?

Bedoel je het forum wat eerst bestond en chihuahua-club heette en die toendertijd een lijst met fokkers online had staan (lang niet allemaal betrouwbare fokkers helaas)?

Dit is in ieder geval niet iets geweest waar de rasvereniging iets mee te maken heeft gehad of zelfs maar van weet, maar zo komt het door je post wel over....

Nogmaals: Erkende fokkers bestaan niet. Het is een term die broodfokkers/handelaren gebruiken als ze voldoen aan het HKB besluit.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:38

Ik ben intussen wel nieuwsgierig naar foto's van je hondje.
Fijn dat het nu wat beter met hem gaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:41

Onze hond heeft dat ook gehad, toen zij de DA dat hij het waarschijnlijk niet zou redden (Poepte zijn darmen half uit, braakte,slap,moe enz.)
Uiteindelijk heeft ie het toch gered, na ong. 6 dagen per week bij de Da langs te Komen Nagelbijten / Gniffelen .
En hij heeft een "trauma" aan mannen overgehouden Nagelbijten / Gniffelen
Omdat de DA man was...en ja, die deed m natuurlijk pijn.
Gelukkig gaat het beter met een man als ie ong. langer als 2,5 uur in ons gezelschap is. Ja
Maar als het echt te erg word, kan je 'm beter in laten slapen Ach gut

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:22

ThePast03 schreef:
lovely82 schreef:

Wat bedoel je met erkende fokker en van welke lijst bij welke club is die fokker afgehaald?

Bedoel je het forum wat eerst bestond en chihuahua-club heette en die toendertijd een lijst met fokkers online had staan (lang niet allemaal betrouwbare fokkers helaas)?

Dit is in ieder geval niet iets geweest waar de rasvereniging iets mee te maken heeft gehad of zelfs maar van weet, maar zo komt het door je post wel over....

Nogmaals: Erkende fokkers bestaan niet. Het is een term die broodfokkers/handelaren gebruiken als ze voldoen aan het HKB besluit.

Nee ik zelf heb een rottweiler gehad Knipoog

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:34

Mag ik weten waar je het hondje gekocht hebt? Wij willen namelijk ook graag een chihuahua dus dan weten we dat we daar niet naar toe moeten gaan.

Ik zou de rekening naar de fokker sturen trouwens.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:45

GentleZ schreef:
Mag ik weten waar je het hondje gekocht hebt? Wij willen namelijk ook graag een chihuahua dus dan weten we dat we daar niet naar toe moeten gaan.

Ik zou de rekening naar de fokker sturen trouwens.

Neem gewoon contact op met de rasvereniging:

http://www.chihuahuaclub.nl/

Vraag daar zoveel mogelijk informatie en adressen van fokkers en bezoek zoveel mogelijk fokkers.
Via de rasvereniging kom je in ieder geval niet bij een broodfokker/handelaar uit.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:10

Koop een rashond altijd via de rasvereniging!

Ik denk dat dit hondje dus mooi bij een broodfokker vandaan komt, dat is een rothandel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:36

ThePast03 schreef:
lovely82 schreef:

Ik heb gisteren even op kapaza zitten kijken(be) Omdat daar toch de prijzen lager zijn als wat fokkers vragen.
En dan moet je ,je er even in verdiepen dan zie je dat het handelaren zijn die zich voor doen als particulier.Ik kan me voorstellen dat als je niet in de hondewereld zit er hier heel veel mensen instinken.

Ik kwam op een website en die begint met wij zijn hobby fokkers fokken bewust maar drie rassen(wat ik persoonlijk al veel vind).Maar dan ga je zijn lijstje is af ,kom je tig rassen tegen.Dwergkees,chi, pincher,amerikaanse cocker enzo voort.
Ik denk dat het voor een gewoon mens vaak door de bomen het bos niet meer zien staan is.