Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
roosjeradec schreef:En wat vind je van de Nova scotia duck tolling retriever?
Afkorting is trouwens Toller, hoef je niet telkens zo'n hele naam te typen
Nuage schreef:Je hebt helemaal gelijk over die haren. Mijn amerikaanse bull verhaarde ook zo verschrikkelijkMaar goed dat hoort er gewoon bij idd.
Ik vind zelf langhaar niet zo mooi.
Greyhounds, die vind ik zelf heel erg lelijk... dat zijn toch die renhonden? Nee vind ik helaas niks..
Ik ga even Cane Corso's opzoeken
brendalevita schreef:http://www.canecorso.nl uitgebreide site allebei mijn corso s komen erweg!!
Nuage schreef:roosjeradec schreef:En wat vind je van de Nova scotia duck tolling retriever?
Afkorting is trouwens Toller, hoef je niet telkens zo'n hele naam te typen
Ja ik vind ze geweldig! Maar ik ben dan ook een retriever-fan. Helaas vriendlief niet...
Maar ik ga toch nog eens een poging wagen
Nuage schreef:brendalevita schreef:http://www.canecorso.nl uitgebreide site allebei mijn corso s komen erweg!!
Oeh ze zien er wel eng uit! Helemaal iets voor mijn vriend
Ikzelf zie me alleen alweer met een hond op de stoep lopen terwijl er tegemoetkomende mensen in paniek oversteken
Heleen1988 schreef:Ik dacht ook meteen aan een weimeraner of een rodesian. ik vind het zelf echt fantastische honden!!! Prachtig mooi en ik hou van de stoere en energieke houding!
Een nova scotia is denk ik net een iets makkelijker hond om binnen te houden, maar ik ben van mening dat dit voor het allergrootste deel bepaald wordt door de opvoeding. natuurlijk hebben ale honden het nodig om hun energie kwijt te kunnen.
Wel wil ik even iets kwijt over dat verharen. toen wij een hond namen, dachten we ook 'liefst kortharig, zodat hij niet zoveel verhaart'. Dit blijkt de grootste misvatting te zijn. Want alle honden verharen. Dat doen wij ook alleen hebben honden iets meer haar dan wij:P (ik geloof dat alleen dat westhighland terrier niet verhaart) In ieder geval verliezen alle honden dus hun haren, soms in periodes iets meer en soms wat minder. maar bij langharige honden blijven de losse haren in de andere haren hangen. Dus dan vind je regelmatig een pluk haren op de grond. bij kortharige honden vallen alle haren die loslaten direct op de grond en dus heb je een soort tapijtje van losse haren.
Niet dat het heel veel uitmaakt, want je zult toch iets meer moeten zuigen en het lijkt me geen reden om een hond wel of neit te nemen, maar dat je het even weet
brendalevita schreef:http://www.canecorso.nl uitgebreide site allebei mijn corso s komen erweg!!
Citaat:een nova is toch neit echt te vergelijken met bijvoorbeeld een golden retriever. dat zijn echt van die lieve schattige goedzakken (stereotyp..) een nova is toch wat feller dan een golden. Vind ik zelf leuker, beetje meer karakter. Ik weet neit wat het argument van je vriend is om geen retrievers te willen??
Lusitano schreef:Amerikaanse bulldogs zijn over het algemeen heel sociaal en speels! Geen probleem met andere honden als ze dat van jongs af aan gewend zijn.
brendalevita schreef:Ligt aan je voeding hoor!!geen zoetigheid etc,voor een niet enge foto van een canecorso