Mijn kat is niet gelukkig...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Mijn kat is niet gelukkig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:52

Laetitia, lees nu pas je topic en ik weet dat jij super voor je dieren bent Lachen . Gigi is een prachtkat, hoor!!

Ik snap je dilemma wel en ben blij dat er al wat positiefs uit de ideetjes hier rolt. Ik zat zelf trouwens te denken aan Nancy, misschien kan zij Gigi eens readen? En natuurlijk moet je zeker zijn dat Gigi fysiek niets mankeert. Katten zijn inderdaad zeer sensitieve dieren, de een wat meer als de ander.

Wij hebben (zoals je weet) ook een binnenkat, Beertje, vanwege haar hartproblemen. Nou, geloof me, zij is binnen het gelukkigst, hoor. Buiten zou ze het niet redden trouwens. Onze Tijger is een heel ander verhaal, maar dat is ook niet zo'n emotionele kat als Beer. Beer kan echt van slag zijn van de kleinste dingen. Het blijft een kat, het is geen mens, maar ik ben echt gefascineerd van haar gedrag soms. Gigi klinkt ook als een supergevoelig kat.

Beertje heeft ook periodes dat ze het liefst de hele dag bij mij is (ze is vooral op mij gericht) en 's nachts aan onze slaapkamerdeur gaat krabbelen. Negeren is erg moeilijk dan, maar bij ons werkt het wel. Geef je haar 1x haar zin of reageer je met je stem (en die verleiding is bijzonder groot, als je wil slapen), dan mag je het bezuren met nog langer gezeur aan de deur, haha.....

Sterkte, meis, want ik weet ook niet zo goed wat je nou het beste kan doen. Gewoon maar e.e.a. uitproberen, denk ik.