We hebben Noorse Boskat-Kittens Opgevangen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: We hebben Noorse Boskat-Kittens Opgevangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:13

Zo, doet u mij er maar 2!
Wat een schatjes zeg....als ik geen honden had was ik nu direct overstag gegaan.....wat een snoepies! En wat goed dat jullie ze zo opvangen! Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 16:46

Haha! Haha! ja wat zijn het schatjes he??? we zijn ook super blij dat we ze opgevangen hebben! anders waren ze nu dood geweest!! Verdrietig Knipoog

Voor de mensen die op weer nieuwe foto`s wachten! Knipoog Op de VORIGE PAGINA!!! Haha! Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 21:23

Van het weekend kan ik niet veel zeggen over de kittens!!! ben even een weekendje er tussen uit! Haha! moet kunnen toch!!!??? maar naar mijn weten gaat het nog steeds goed met de kittens! Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 22:29

UPDATE!!!!

Ik heb goed en slecht nieuws

Het gaat goed met de kittens!, ze eten goed! komen lekker aan, spelen lekker en zijn best wel baldaardig aan het worden! drinken ook allemaal al water en beginnen brokjes te eten!

Maar Ze hebben een darm infectie, en een schimmel infectie opgelopen! ze krijgen hier voor antibiotoca, en maandag moet er een zalfje voor de schimmel opgehaald worden! Verdrietig

Ik kreeg dit net te horen van mijn schoonzus! ik ga morgen weer naar ze toe dan kan ik meer vertellen! en miss wel foto`s maken! Knipoog

dit was het weer voor vandaag!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 02:35

Owh dat is balen zaya.. van die infectie..

Diegene met die zwarte stip bij zijn staart ziet er echt cute uit zeg!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 14:56

Het gaat al weer beter met de kittens! de diaree is over!
dus de darm infectie neemt af!!!

Voor de Schimmel infectie krijgen we vandaag shampoo, volgens mij zij ik zalf! maar het is dus shampoo! Knipoog

Ik heb even 2 foto`s gemaakt van de schimmel infectie!

Afbeelding
Afbeelding

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:58

Super, meid, houd vol, ze zijn echt schattig en ik houd me nog steeds aanbevolen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:24

dankje detour! Knipoog wij blijven er voor vechten! woensdag zijn ze 5 weken! Haha! ik zelf denk niet dat ze langharig worden! maar mijn broer blijft volhouden! Haha! maar ja we zien het wel hoor, ze blijven schatjes!! en dat er boskat in zit is wel te zien! maar of ze langhaar krijgen haha ik betwijfel het!
maar ze hebben wel een heel andere vacht! heel wollig en dicht op elkaar! Haha! Clown
We kijken eerst wel of ze gezond worden en verklaard zijn voor dat we op zoek gaan naar eigenaren! dus we houden het in ons achterhoofd! Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:28

Toppie, gaat de betere kant weer op dus!
Ik blijf duimen hoor dat ze het allemaal mogen redden, 5 weken al weer bijna! Super!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:36

ah ze zijn echt heel schattig! Wil er ook al tijden ene kleintje bij, de andere 2 wordne nu echt oud, dan heb ik tenminste al opvolging Clown Ik hou ze in de gaten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:07

Met de kittens gaat het nog steeds goed! ze hebben niet zo heel veel zorg meer nodig dan de eerste 2 weken! de kittens zijn gister voor het eerst gewassen met de schimmel shampoo! ( dit hebben we niet eerder gedaan omdat de centrale verwarming niet helemaal goed was, dus de kamer niet op een warme tenpratuur gebracht kon worden ) ze vonden het NIET leuk!!! haha ze zagen er uit als verzopen katjes want ze moesten helemaal ( ook het kopje ) ingezeept worden! want de schimmel kam zich verplaatsen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:45

Wat vervelend dat ze schimmel hebben. Dat is erg lastig bij katten en helemaal bij kittens. Hoe vaak moet je nu wassen?
Mijn oudste zoon had tijdens het vorige nest ook last van een schimmelinfectie. Zijn nek en hals zaten helemaal onder de uitslag. Volgens de huisarts kwam dat van.... de katten!
Maar de moederpoes, de 5 kittens, onze 2 honden en onze eigen poes hadden nergens last van. Terwijl onze poes op dat moment een hele slechte weerstand had en als er iets schimmel had moeten krijgen was die poes het wel. Gelukkig voor ons hadden de beestjes geen schimmel, alleen zoonlief. Die had dat dus ergens anders opgelopen. Na heel wat medicijnen was het over bij hem.
Hoe gaat het verder met je baby-spul? Hier gaat het wel goed met de drie rooien. Hoewel ik ze al 2 keer ontwormd heb, lijkt het nog steeds of ze een tennisbal in hun buikje hebben. Volgens mij hebben ze een mega-wormbesmetting. Soms is hun ontlasting goed en de volgende keer is het weer minder goed (zacht enzo). Verder worden ze een stuk huiselijker en spelen vrolijk door het huis. Ze kunnen nu op de bank en gaan daar ook lekker liggen slapen. Het kleine poesje heeft nu niet meer zoveel behoefte aan een knuffelbeurt door de hond. Ze wordt groot Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 20:02

hoi Sheela, ja dat met die schimmel is een heel gedoe, wij hebben zelf ook kleine plekjes van de schimmel niet zo heel erg hoor! en we smeren er tot nu toe dettol was gel op en spoelen het weer af!! dit doen wij voor ons zelf 3 keer per dag! voor de kittens hebben wij imaverol en we moeten dit 4 keer doen! om de 4 dagen, dus de kittens moeten maandag eigenlijk weer, maar de schimmel is best heftig dus we doen het morgen weer!

fijn dat het goed gaat met je rooitjes, alleen dat met die wormen! misschien is het wel zo dat je kittens/katten gewoon een lekker buikie hebben! onze kleintjes hebben ook zon tennisbal, maar ze zijn gewoon dik haha! dat valt heel erg op als we ze wassen!! haha
ze willen hier nog wel gewoon door de hond geknuffeld worden gelukkig haha! maar ze zijn al behoorlijk domimand aan het worden haha het is zon lollig gezicht joh!!!

1tje kan ook mama zeggen haha!! als hij honger heeft en je zegt steeds mama op een piep toontje, dan doet hij het ook en zo ontzettend lollie he! echt helemaal geweldig!!!
Ze takken ook naar mekaar ( ineens uithalen met zon kort blaas geluidje, zon aanval geluid!!:D )
dus ze worden al echte katten! Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:34

oww geweldig noorse boskatten echt mijn soort:D
Wat een leukerds
smelt smelt
Geweldig dat je ze hebt opgevangen:D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:27

Lukt het al een beetje met de schimmel? En heb je al nieuwe foto's? Haha! (en dan de schattigste die ik kan gebruiken om manlief overstag te doen gaan) Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:53

Ben ook benieuwd en ik was toch de eerste he, die zich aanbood. Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 20:40

haha! leuk leuk!! Haha! ik zet morgen nieuwe foto`s er op! ik weet nog niet of er van alle zes leuke zijn maar ik kijk morgen even want er zijn wel weer nieuwe foto`s gemaakt!

Met de schimmel is het niet zoals het moet zijn! het werkt nog niet!! Verdrietig ook al de andere dieren beginnen nu plekjes te krijgen Verdrietig
Plus dat mijn schoonzusje zelf ook 2 plekjes van de schimmel heeft opgelopen!! Mjin katten zijn wonderbaarlijk nog steeds Clean!!! maar ik moet wel zeggen dat ik er wel heel strikt op ben hoor!!! maar dat moet eigenlijk ook wel!! Knipoog

Ook het kan ook zijn dat de schimmel in hun genen zitten en dat we ze alsnog in moeten laten slapen! we weten gewoon niet of de moederkat wel gezond was! en dat zij dit allemaal aan de kittens heeft overgedragen! misschien was zij zelf wel ernstig ziek en dat ze daarom ook de kittens heeft afgestoten! Verdrietig

Verder gaat het wel goed met de kittens! ze eten, spelen, drinken, en slapen allemaal goed!! ze zijn allemaal ook lekker dik!! Haha!
ze zijn ook echte knuffel konten!! Haha!

Nou dat was het weer even!!! ik zou morgen dus kijken voor nieuwe foto`s! ( ik hoop dat ik er aan toe kom! want we moeten morgen Alle dieren wassen!! dus intotaal 12 katten ( kittens bij gerekend ) en een hond! Sigaar

Groetjes Bernadet

Detour! GEFELI he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Clown Haha! Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:34

Bedankt, heb heerlijke verjaardag!!!

Ben erg benieuwd naar je foto's hoor, en wat balen dat je schoonzus die schimmel heeft opgelopen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 16:00

NIEUWE FOTO`S!!!!

Hoi hoi!! zoals belooft hier dan de nieuwe foto`s!!!!
Ik wou eerst kijken of ik van het wassen ook foto`s kon maken!
maar mijn hulp is TE hard nodig!!! Clown maar ik zou vragen of John ( mijn broer ) misschien foto`s wil maken! Haha!

nou hier dan de foto`s!! De vieze neusjes is van het blikvoer Haha! en een klein beetje van de schimmel! Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Slaperig Hoofd!! Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding wat een lekker ding is het ook!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door Dhani op 31-10-07 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:02

smeelllttt...
Die koppies zeg! Geweldig!

Duimen draaien nog flink door hoor, ze zijn er nog niet!
Zet 'm op ukkies!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 16:22

ik heb net nog even snel een paar foto`s genomen van de kittens!
Hier kan je erg goed zien dat 1 van de rooitjes echt ernstig onder de schimmel zit!
Ze zitten allemaal wel erg onder de schimmel Verdrietig maar deze rooie heeft het heel erg op zijn mooie koppie!

Hier NOG even een paar smelten de fototjes!!! Haha!

Afbeelding schimmel koppie! Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding de zusjes!! Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat waren ze weer!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door Dhani op 31-10-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:23

zo die blauwe ogen zeg!!
Sterkte hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:24

Oei, wat knappen ze op, zeg!
Super!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:26

Wat een leukies, ontzettende mooie katjes!!

Ze zijn goed terecht gekomen zo te lezen. Wat een werk, maar uiteindelijk wel heel mooi om te doen denk.

Nog veel plezier met ze. Het is zo voorbij denk ik.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 16:28

dankje!! Haha! we doe er alles voor!!!;)