Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Daihla krijg binnenkort puppy's!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:29

O de reactie's van sommige..... Sigaar

Geniet maar lekker van je hond en de puppie's die komen gaan.
zo te zien kunnen we alles met een gerust hart aan jou overlaten.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:51

Update:

Het word nu echt spannend! Ze ligt alleen nog maar, als ze naar buiten wilt, waggelt ze en ze valt gewoon om van de zwaarte nu Haha! Vandaag kan het gebeuren of morgen of weet niet wat maar echt wel snel, dat is zeker! Haha! We zijn echt steeds op haar aan het letten en ik ben altijd in haar buurt te vinden. Ik laat haar geen minuut meer alleen Lachen We vinden het wel spannend hoor, we hebben geen idee hoeveel eruit komen en hoe ze eruit zien! Nummer van de DA ligt overal bij elke telefoon. En natuuuuurlijk maak ik foto´s van de puppy´s! Ik ben van plan een soort puppydagboek te maken, dat is ook leuk voor de mensen die straks een puppy van ons nemen. Dan geven we die mee als ze de puppy komen halen als die uit huis gaan.
Stiekem hoop ik nog steeds samen met mijn zus dat mijn ouders verknocht worden aan de puppy´s en er toch eentje houden. Zou ook veel beter zijn voor Daihla maarja mijn moeder vind het allemaal te veel. 1 hond is natuurlijk makkelijker ergens mee naar toe te nemen of even thuis te laten als 2 waarvan 1 puppy. We zien wel, maar ik weet dat de puppy´s in ieder geval een goed huis krijgen want ze komen bij kennissen terecht die we al jaren kennen Lachen

We hebben de puppy´s van het weekend voor het eerst gevoelt. Daarvoor hebben we het niet geprobeert, mijn zus kwam ermee toen ze Daihla ging wassen omdat die in de modder had gerolt. Ze voelde toen ineens wat bewegen onder handen Haha!

Vanavond of vanmiddag komen er natuurlijk weer foto´s. En ik meld het natuurlijk gelijk als ze er zijn Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:53

Spannend zeg, het komt steeds dichterbij! Ja
Let maar goed op haar, ik ben benieuwd naar de foto's!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:57

Jeetje spannend Haha!.

Zodra ze zenuwachtig rondjes gaat lopen in de kist en een plekje graven is het meestal raak Tong uitsteken

Succes!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:05

De leeftijd is geen enkel probleem hoor. Honden zijn geen cavia's die voor hun eerste levensjaar het beste hun eerste nest moeten hebben want anders kunnen de jongen blijven steken in de bekkenuitgang (dystocie). Bij honden is dit zelden het geval, behalve bij de bullen, dus de kortschedelige rassen. Ik vind dat jullie heel goed bezig zijn hoor met de aankomende bevalling en alles ziet er prima verzorgd uit, incl de teef Haha!
Veel plezier !.

Tip: haal wat slijmuitzuigers bij de dierenarts om na het openen van het vruchtvlies de neusgangen en het keeltje mee uit te zuigen. Dit vergroot de overlevingskans aanzienlijk !. verder flink ruw droog en warm wrijven die pups !

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:16

Spannend.. Probeer je hond wel met rust te laten, ookal is dat moeilijk. Als je de hele tijd achter je hond uitloopt, vindt ze misschien de rust niet om te bevallen. Succes ermee

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:31

Hebben jullie haar niet getemperatuurd? De lichaamstemperatuur van een drachtige teef daalt namelijk een graad ong. 24 uur voor de geboorte.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:25

lodo schreef:
De leeftijd is geen enkel probleem hoor. Honden zijn geen cavia's die voor hun eerste levensjaar het beste hun eerste nest moeten hebben want anders kunnen de jongen blijven steken in de bekkenuitgang (dystocie). Bij honden is dit zelden het geval, behalve bij de bullen, dus de kortschedelige rassen. Ik vind dat jullie heel goed bezig zijn hoor met de aankomende bevalling en alles ziet er prima verzorgd uit, incl de teef Haha!
Veel plezier !.

Tip: haal wat slijmuitzuigers bij de dierenarts om na het openen van het vruchtvlies de neusgangen en het keeltje mee uit te zuigen. Dit vergroot de overlevingskans aanzienlijk !. verder flink ruw droog en warm wrijven die pups !

ROFL ik las de reactie zonder de naam te zien en wist gelijk wie het geschreven had....

ps geluksvogel: het is zo mooi om die pups voor het eerst geluid te horen maken... trust me...

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:44

sexy_back schreef:
lodo schreef:
Veel plezier !.

ROFL ik las de reactie zonder de naam te zien en wist gelijk wie het geschreven had....

ps geluksvogel: het is zo mooi om die pups voor het eerst geluid te horen maken... trust me...

Haha!

slim he... honden zijn geen cavia's... Ja Pling

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:10

Oh wat leuk Ayla! Haha! En wat een móóie hond. Kwijl Ik ben heel benieuwd naar de puppy's dus heel veel foto's plaatsen als ze er eenmaal zijn. Knipoog

(vind de reacties van sommige mensen nogal overdreven trouwens Sigaar )

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

Wat heb jij een schitterend mooie hond zeg! Veel en veel mooier dan welke rashond dan ook. En dat x kooiker (mijn favoriete ras)..... ik moet ver bij jullie uit de buurt blijven als die pups er zijn.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 17-10-07 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:13

Ja ik ook!

Ben benieuwd naar de pups! Ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:15

lodo schreef:
sexy_back schreef:

Haha!

slim he... honden zijn geen cavia's... Ja Pling

héél slim!!! Nagelbijten / Gniffelen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:17

Inge_ schreef:
Oh wat leuk Ayla! Haha! En wat een móóie hond. Kwijl Ik ben heel benieuwd naar de puppy's dus heel veel foto's plaatsen als ze er eenmaal zijn. Knipoog

(vind de reacties van sommige mensen nogal overdreven trouwens Sigaar )

Ja hoor, heel overdreven dat we bezorgd zijn over een hond. Rolleyes

Honden zijn geen cavia's, maar het ís een groter risico als de hond ouder is. Nou goed, succes voor de hond.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:31

Bij de waarschuwing die ik gaf ivm leeftijd hond had ik het niet alleen over de bevalling, maar ook over de zoogtijd en over de herstelperiode na de bevalling.
Een oudere hond zal nooit meer zo goed herstellen als een jonge.
Enne ...omvallen van zwaarte????? Huilen leuk zeg met name voor de teef.
Maar ach, het is maar een hond heh....

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:51

en hoe is het met haar.
Ben erg benieuwd

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 17:51

Ik heb eigenlijk heel erg zin om te stoppen met dit. Jullie lopen alleen maar te zeiken dat ik niks om mijn hond geef, haar slecht verzorg en er de ballen verstand van heb.

Weetje ik ben het gewoon meer dan zat. Laat maar zitten! Ik heb genoeg gehoord dat ze ietswat oud is, dat ik haar verwaarloos, dat ik geen verstand van honden heb. Hier heb ik het topic niet over geopend. Ook niet voor die ''oeh en aaah'' reacties maar ook voor tips van mensen. Niet voor dit gezeik.

Dank jullie wel dat jullie het voor je medebokker en voor mij weer verpesten. Dank jullie hartelijk weer echt toppie gedaan! OK dan!

Gr. Ayla

Edit: Wie oprecht geintresseerd is in het verloop van de zwangerschap en normaal kan reageren, geliefde even een pm te sturen.
Laatst bijgewerkt door geluksvogel op 18-10-07 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:56

meis, ik kan me goed voorstellen dat je je zo aangevallen voelt. ik was oprecht geintresseerd maar snap goed dat je je niet vrolijker voelt door bepaalde reacties.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:58

Pfff wat een reacties. Altijd makkelijk om vanuit de luie stoel commentaar te geven. Ongeluk zit soms in een klein hoekje. Ts doet haar best om er goed voor te zorgen en is er erg blij mee. Verder ziet het er naar uit dat de pups allemaal een goed tehuis gaan krijgen.
Ik wens je hond en jou in ieder geval heel veel plezier met de pupjes!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:59

wat leuk voor je en natuurlijk ook voor de hond! wij hebben zelf ook 2 border collies het zijn echt geweldige honden! schrijf je nog wat zodra er verandering in is gekomen! Haha!
Veel succes!

groetjes Dyon

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:13

ik vind dat de ts heel erg haar best doet om te zorgen dat het met moeder en de kleine kindjes goed gaat komen
in de natuur bevallen honden wel tot hun laatste levensjaar

Tussen de leeftijd van 7 en 8 jaar wordt toestemming voor een eventuele dekking overwogen, mits door een dierenarts, als zodanig erkend,

de ts heeft het er met haar da overgehad weinig reden dus om dit haar zo duidelijk te vertellen.
en de ts heeft er echt geen reu op gezet omdat ze zo graag pups wou hoor.
nee het was een ongelukje.
ik vind dat je als je zo veel te miepen hebt dat je dan niet moet reageren.
ze heeft meer aan tips dan aan afkraaksels .

nou ts ik vind dat je het super doet laat je weten wat voor kleine bolletjes eruit komen ?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 18:27

Ik heb besloten het nog 1 keer aan te zien en mijn bevindingen weg te slikken. Maar voor de duidelijk, als er weer mensen beginnen over gezeik dat ik al 3 pagina's aanhoor, kan je fluiten naar het hele verhaal en de foto's! Ik geef iedereen nog 1 kans en ik ben harstikke blij dat er ook nog mensen zijn die positief over mij denken en mijn mening delen. Ik ga het nog 1 keer proberen maar ik denk wel dat jullie mijn standpunt nu door hebben.

Met Daihla gaat alles goed. Vandaag nog even lekker naar buiten genomen en geborstelt. Ze heeft echt een lekker dik buikje en hij is vrij hard aan het worden (kan dat kloppen? ) dus het gaat er nu echt om spannen wanneer ze komen Go jij! Go jij!

Afbeelding
Hier liep ze even buiten, dikke buikje valt nog mee op de foto maar als je haar even niet ziet en dan eens goed bekijkt, is het net een dikke pannekoek Haha!

We hebben eigenlijk het idee dat het vannacht of morgenochtend gebeurt maar wie zijn wij? Clown Jullie merken het wel. Als de puppy's komen, neem ik het ook op met een camera en maak foto's die jullie natuurlijk zo snel mogelijk te zien krijgen!

Waars. sluit ik mijn webcam aan op mijn laptop als het lukt en als je geintresseerd bent in Daihla en hoe ze eruit ziet, voeg je me maar even toe en kan je live even meekijken Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:31

Ik wordt ook een beetje niet goed van zulke reacties die hier op bokt worden geplaatst.

Meid, ik weet zeker dat hier een heel stel leuke pups uit gaan komen, en dat ze allemaal liefdevol bij jullie ontvangen worden. En dat de buik wat harder wordt, kan kloppen!

Spannend, en ik ben in iedergeval benieuwd Lachen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:33

Hoezo mag er niks gezegd worden als iemand verkeerd bezig is.

Waarom is iemand geweldig te te gierig is haar hond van anticonceptie te voorzien?
Sorry hoor, heb genoeg mensen gesproken die nare bevallingsverhalen hebben, of over honden die na een nestje er heel anders uitkwamen. Maar je mag alleen maar leuk en aardig doen?

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:34

Wij zijn vanmiddag met onze 4 puppy's (jack russel X spaans hondje) naar de Da geweest voor hun eerste entingen.
Dus ook een heeel fout nestje Clown Maar de dierenarts zei: " als je hier niet vaak wilt komen moet je juist een kruising nemen en geen rashond!".
En de assistentes vroegen of ik een flyer op wilde hangen omdat ze zoveel vraag hadden naar puppy's en kittens.
Ook mensen hier uit de straat hadden 7 jack russel pups en waren deze in een week tijd kwijt!
Dus dat zulke pups in het asiel belanden is onzin.

Veel succes gewenst met je nestje! Geniet er maar lekker van, het is echt heel leuk om het een keertje mee te maken.
Het komt vast allemaal wel goed!