Kuggur schreef:Een katteren als "wat kleiner terrritorium" aanmerken is een wel erg grove bagatellisering. Komt overeen met een gevangenis cel "enigszins beperkte bewegingsvrijheid "noemen...Zelfde verhoudingen.
Wat is dat nu voor onzin?
Al die katteneigenaren claimen altijd dat hun katten braaf rond huis blijven. Hun kat is tenslotte echt niet die kat die mijn parkieten in de volière komt lastigvallen
. Dan is een daadwerkelijke afscherming van de tuin in de vorm van een ren echt niet zo'n territorium-verkleining hoor.
Sowieso verwacht ik dat de TS geen hokje van 1x1 gaat maken, maar iets groots, met veel speelmogelijkheden.
Ik kan het alleen maar toejuichen, zo'n ren. Als vogelliefhebber, als hondenliefhebber, maar ook als kattenliefhebber. Ooit een kat onder je auto gehad? Ooit een kat verloren door een auto? Ooit een kat moeten laten inslapen omdat hij dusdanig is toegetakeld door een hond of andere kat?
Overigens absurd dat ik honderden euro's hondenbelasting moet betalen voor mijn hond en al die mensen die hun kat maar naar buiten gooien geen kattenbelasting hoeven betalen... En nee, het slaapt niet lekker met krijsende katten onder je raam. Het tuiniert ook niet lekker als je in de kattenstront moet graaien.
Als het aan mij ligt komt er dus kattenbelasting (en ja, daar wordt aan gewerkt).