Van vrijheid naar kattenren. Zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: Van vrijheid naar kattenren. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:47

Ik lees hier allerlei goede redenen om je kat in een ren te plaatsen: verkeer, gekken die ze vergiftigen enz. Maar de ts geeft alleen maar als reden dat het haar 'kindjes' zijn en dat ze niet kan slapen als ze niet alle 6 thuis zijn.
Ik krijg niet de indruk dat er een ren wordt gebouwd omdat er echt gevaar dreigt voor de katten van de Ts, maar meer omdat de ts bang is dat er wat met ze gebeurt...
tsja in mijn ogen is dat geen reden om een kattenren te bouwen..

Oke als je langs een drukke weg woont of wanneer er katten vergiftigd worden in de buurt en ga zo maar door.
Maar wat ik van de Ts lees is dat ze alleen de angst heeft hiervoor, maar ik lees nergens dat het ook echt veel voorkomt bij haar in de buurt. Ook omdat de katten nu wel gewoon vrolijk buiten rond lopen. (correct me if I'm wrong als je wel 1 of andere moordzuchtige buurman hebt of langs de snelweg woont Clown )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:02

De een heeft katten en ziet ze als huisdier, de ander heeft katten en ziet ze als kinderen. En dan kan een verlies heel hard aankomen.
Ik heb het volste begrip voor de beslissing om ze in een ren te gaan houden. Ook al heb je geen snelweg of vergiftigende buurman in de buurt, een kat kan ook in een zwembad, vijver of een waterbassin verdrinken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en ze zullen het heus niet missen als hun territorium wat kleiner wordt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:28

Een katteren als "wat kleiner terrritorium" aanmerken is een wel erg grove bagatellisering. Komt overeen met een gevangenis cel "enigszins beperkte bewegingsvrijheid "noemen...Zelfde verhoudingen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:29

Alleen ziet een kat niet het verschil niet. Daar mist hij het verstandelijk vermogen voor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:39

Een kat die "buiten" gewend is (zie topicstart) merkt wel degelijk verschil...tenzij je denk dat katten hersenloze automaten zijn.
Is overigens sowieso een zeer dubieuze argumentatie; zou ook kistkalveren, legbatterijkippen etc. rechtvaardigen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:14

Kuggur schreef:
Een katteren als "wat kleiner terrritorium" aanmerken is een wel erg grove bagatellisering. Komt overeen met een gevangenis cel "enigszins beperkte bewegingsvrijheid "noemen...Zelfde verhoudingen.

Wat is dat nu voor onzin?
Al die katteneigenaren claimen altijd dat hun katten braaf rond huis blijven. Hun kat is tenslotte echt niet die kat die mijn parkieten in de volière komt lastigvallen Rolleyes . Dan is een daadwerkelijke afscherming van de tuin in de vorm van een ren echt niet zo'n territorium-verkleining hoor.

Sowieso verwacht ik dat de TS geen hokje van 1x1 gaat maken, maar iets groots, met veel speelmogelijkheden.

Ik kan het alleen maar toejuichen, zo'n ren. Als vogelliefhebber, als hondenliefhebber, maar ook als kattenliefhebber. Ooit een kat onder je auto gehad? Ooit een kat verloren door een auto? Ooit een kat moeten laten inslapen omdat hij dusdanig is toegetakeld door een hond of andere kat?

Overigens absurd dat ik honderden euro's hondenbelasting moet betalen voor mijn hond en al die mensen die hun kat maar naar buiten gooien geen kattenbelasting hoeven betalen... En nee, het slaapt niet lekker met krijsende katten onder je raam. Het tuiniert ook niet lekker als je in de kattenstront moet graaien.
Als het aan mij ligt komt er dus kattenbelasting (en ja, daar wordt aan gewerkt).

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:48

ik vind t wel een goed idee! sommige katten zitten hun hele leven binnen, dat vind ik wel een beetje zielig.
Maar zo'n lekkere jungle ren is wel te doen, los van dat ze op een avond niet thuis kunnen komen kunnen ze ook een ziekt als aids of iets meenemen, dan ben je al je katten kwijt.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:44

Laat eens fotos zien dames van de rennen die jullie hebben.. ik word nu wel heel nieuwschierig.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 11:19

@Alytje:

Wij zelf wonen aan een 60 km weg. Deze weg is rustig, maar niet zo rustig dat er nooit geen verkeer rijdt.
Wanneer je hier 100 meter naar links gaat kom je op een 80 km weg.
een weg die helaas al vele katten het leven heeft gekost.
Ik heb besloten om zo'n ren te willen bouwen omdat ik van de week één van mijn katten langs de 80 km weg zag zitten.
Nog wel aan de goede kant van het slootje, maar dat hoeft natuurlijk niet al te lang te duren.

Buiten het gevaar, heb ik enkele van mijn katten al regelmatig uit de kippenren van mijn buurman moeten plukken.
Nou is dit gelukkig geen kwade man (Wij hebben toen wij hier net enkele dagen woonden zijn dove en blinde kat van de weg geplukt en hier gehouden tot ik de eigenaar gevonden had), maar het zou toch zijn dat één van mijn katten zijn kippen of kuikens iets aan doet.

Zo als ik al schreef, wil ik ze niet in eens in een hokje van 2 X 2 proppen.
Maar de ren zo groot mogelijk maken.