Help! baby veldmuis! wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Help! baby veldmuis! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:07

BasiNami schreef:
Uuh ja hij ziet me aankomen en als ik hem ervoor betaal maakt het hem echt niks uit of ik een kat een hond of een muis wil laten inslapen hoor...
Je hoeft echt niet te doen alsof IK hier de gek ben, ik ben wel diervriendelijk voor ALLE dieren in tegenstelling tot sommige mensen hier..
Ik vind het walgelijk, die verhalen!!

mijn DA zou dit dus echt niet doen Bloos
die gooit hem denk persoonlijk zelf tegen de muur Ach gut

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:09

haha,.. een dierenarts zal er voor je zijn en je dier wat je meeneemt ja.. maar hij zal wel opkijken en er raar van staan kijken.
en mijn dierenarts zal ook hard lachen en eerst vragen wat hij moet doen en waarom whahahaha en ik geef hem groot gelijk

@Rianneke : ben maar blij dat er niks kapot is bij mijn dus me duren zweetdeken(paar keer maar opgehad)
en nog 1 ouder zweetdeken.

maar het word dus een plaag als je er niks aan doet.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:10

Pff ik zou echt geen spuitje gaan betalen voor een baby veldmuisje die je uit het stro heb geplukt. Ik had hem gewoon in een sloot gegooid verzuipt van zelf wel. Het is ONGEDIERTE. Je gaat toch ook niet met een spin naar de DA. Of met een kakkerlak.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:12

whahahahaha een spin, kakkerlak die is grappig

najah ik zou er de moeite niet voor nemen en gauw vergif ofsow neer zetten..

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:14

Kan de dier-onvriendelijke reacties ergens wel begrijpen, maar toch. Ik heb zelf ook een keer een nestje gevonden en kon het niet over mijn hart verkrijgen ze dood te maken!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:15

najah ik ook niet maar heb ze wel gevonden en in een emmer gedaan en de eigenaar heeft ze weggedaan ..
weet wel hoe enzo maar heb het natuurlijk ook niet willen zien.

of mischien ken je iemand die een schildpad ofsow heeft
kan diegene het diertje opvoeren aan de schildpad.
is heel gezond voor de schildpad.
moesten wij op school ook altijd met de muisjes : Vork

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:20

Huilen van het lachen inslapen zou ik ook net niet doen, maar ik zou m wel "om het leven helpen"... maar dan wel op een waardige manier. met een hamer vind ik weer iets cru, maar ergens is het wel een oplossing. ik hoor al ideen over de kat, of verdrinken.. zou voor het snelste kiezen. is wel zo "vriendelijk"

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:26

Wel jaaaa, een muis eet een gat in een deken (die waarschijnlijk niet netjes was opgehangen) en je moort meteen alles maar uit. Joh, als je paard er op was gaan staan en de deken scheurt, dan breng je hem ook naar de slager?
Ik had op dit forum toch wel wat meer dierenvrienden verwacht Verward

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:37

ik zou zelf niet weten hoe je het anders aanpakt.
Die deken die niet netjes opgehangen is, hangt waarschijnlijk wel in huis, en in huis horen geen muizen vind ik

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:46

Jeetje, wat een dierenvrienden; met een muis naar de DA. ROFL Ik weet wel zeker dat een goeie vliegles een diervriendelijker oplossing is. Dan is ie in een klap weg; bij de andere optie heb je eerst de stress van de reis, vervolgens de pijn van de prik en daarna pas dood.

Verder kan je paard ook goed ziek worden als hij per ongeluk wat muizekeuteltjes opeet van die lieve muisjes die in het hooi/stro wonen. Dus zo onschuldig vind ik ze niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:50

nielsd schreef:
Mijn stappenplan;

Stap 1; Doe ze in een zak.
Stap 2; Loop met de zak naar een muur.
Stap 3; Sla een paar keer hard met de zak op de muur.
Stap 4; deponeer de zak in een afvalbal.

NB: Stap 2 en 3 kunnen ook vervangen worden door een hamer.
Clown

Dit is wel het vriendelijkst, nu sterft ie een pijnlijke dood. Of met pech overleefd ie dit gedoe, en dan heb je weer van dat ongedierte...

Huilen van het lachen ROFL

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:05

nou ik leg mijn deken niet in huis als de stal 3 km verder is.
als ik hem nodig hem moet ik hem eerst gaan halen.

hij ligt dus op stal en in bijna iedere stal zijn muizen!!!!!

en idd ze liggen netjes opgevouwen omdat we bezig zijn met verbouwen en liggen dus netjes op een stoel.

maar zowieso al zaten er geen gaten in die muizen hebben er niks te zoeken.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:06

atreyuevita schreef:
misschien kittenmelk beter als gewon melk?

Ja, geef een muisje kattenmelk.. ROFL Huilen van het lachen
Hoe ironisch.. Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:12

Denise1984 schreef:
Milly_ schreef:
volgens mij kan je wilde muizen normaal niet als huisdier houden dacht ik, die gaan dan zoiezo dood niet?. Net als wilde konijnen. Althans is dat mijn ervaring. Kan mis zijn..

Wij hebben vroeger een haas gehad. Die lag gewond langs de weg. Leefde nog meegenomen naar de DA. DA gaf hem ook weinig kans. Haas is bij ons gebleven en heeft nog 6 jaar geleefd. Dus wilde beesten kunnen best als huisdier. Maar ja veldmuisjes ik had hem ook doodgemaakt dat zie ik gewoon als ongedierte.

wij hadden eens jonge konijntje 'opgevangen' omdat moeder dood lag naast het hol. Ze waren al oud genoeg om zelfstandig te eten enzo, maar zijn toch allemaal binnen de week doodgegaan. het zelfde met 2 volwassen muisjes, wat wij als kind wel leuk vonden om als huisdier te houden Koe gingen ook binnen de week dood.
Daarom dat ik dat dacht Lachen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:25

liev_meisjuh schreef:
nou ik leg mijn deken niet in huis als de stal 3 km verder is.
als ik hem nodig hem moet ik hem eerst gaan halen.

hij ligt dus op stal en in bijna iedere stal zijn muizen!!!!!

en idd ze liggen netjes opgevouwen omdat we bezig zijn met verbouwen en liggen dus netjes op een stoel.

maar zowieso al zaten er geen gaten in die muizen hebben er niks te zoeken.

sorry, zat met mijn domme kop te denken aan een deken van een bed Huilen van het lachen mijn excuses Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:01

Als je dekens ophangt, komen er geen muizen bij Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:05

hihi aan een deken van een bed..Tong uitsteken
haha nee moet er niet aan denken muizen in mijn bed.. ieeeeks

najah zoals ik al zei dekens liggen nu netjes opgevouwen op een stoel omdat we bezig zijn met de stallen etc te verbouwen ...

maar dat is ff offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:07

Ik zou hem in laten slapen met ether. Zo'n diertje heeft geen kans.

Wat kunnen sommige mensen misselijkmakende reacties geven zeg. In de sloot gooien.. Ben je wel helemaal lekker?
Heb tenminste een béétje respect en laat het diertje pijnloos inslapen (dus met ether bijvoorbeeld).

Citaat:
mijn DA zou dit dus echt niet doen
die gooit hem denk persoonlijk zelf tegen de muur

Dat moest mij niet gebeuren. Dan liet ik daarna die dierenarts zelf nog wel even voelen hoe het is om tegen de muur gesmeten te worden. 'Ongedierte' of niet.

Trouwens, mensen zélf zijn nog altijd het grootste soort ongedierte hier op aarde.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:21

Meid, hoe goed je het ook bedoeld.. Die muis gaat het denk ik niet redden, en daarnaast is het ook gewoon ongedierte.

Verspil er een tijd meer aan, en zorg dat ie doodgaat. Als jij hem in wil laten slapen, lekker doen! Muis dood en jij geen schuldgevoel dat je hem lang hebt laten lijden.

* Die met die stoeptegel is erg grof Nagelbijten / Gniffelen, wel effectief!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:51

Hoe gaat t er nu mee?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:09

Wuis schreef:
Dat moest mij niet gebeuren. Dan liet ik daarna die dierenarts zelf nog wel even voelen hoe het is om tegen de muur gesmeten te worden. 'Ongedierte' of niet.

bij mensen zoals jij doet ie zoiets ook niet Knipoog een DA is ook een beroep waarbij je mensenkennis moet hebben volgens mij en dat heeft onze DA wel degelijk! en dan weet hij ook best dat ik psygisch even niet helemaal 100 % zou zijn als ik met een muis aan kom Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:56

Rianneke schreef:
Wuis schreef:

bij mensen zoals jij doet ie zoiets ook niet Knipoog een DA is ook een beroep waarbij je mensenkennis moet hebben volgens mij en dat heeft onze DA wel degelijk! en dan weet hij ook best dat ik psygisch even niet helemaal 100 % zou zijn als ik met een muis aan kom Clown

met een muis tot daar, maar dan nog een babymuisje waarvan de oogjes zelf nog toe zijn?
mag je rechtstreeks naar de psychiatry Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:22

Rianneke schreef:
Wuis schreef:

Er zijn mensen die het niet kunnen om zo'n beestje zelf te laten inslapen en die gaan er mee naar de DA (ik zou het gewoon zelf doen).

Láát die mensen dan. Het slaat nergens op om te zeggen dat zij psychisch niet helemaal lekker zijn.
Dat iemand om dieren geeft en niet zo bruut is om een beest te vermoorden met een stoeptegel of te verzuipen, en het gewoonweg niet 'kan' met ether, wil niet zeggen dat hij gestoord is.

Ik begin eerder te twijfelen aan de psychische gezondheid van iemand die zo iemand voor gek verklaart, namelijk. Rolleyes

En bij mensen zoals mij doet hij zoiets niet? Waarom niet? Omdat ik gek ben? Dat is toch wat je wilt zeggen met dat heerlijke cynische ondertoontje?

Nou goed hoor, ik laat je maar in de waan.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:33

Het muisje heeft waarschijnlijk een kleine kans...maar wat ik hier allemaal lees...sorry hoor, ik vind het echt not done. Je zit hier op een forum waar ook kinders komen en dan gaan jullie (niet de TS) 3 pagina's lang het hebben over hoe je nou een muis het beste dood kan maken. Stoeptegels...tegen de muur, het is allemaal niet humaan... Boos!

Als de TS dit wil weten had ze het wel gevraagd...

*temt*

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:45

Nou dan ben ik dus ook klaar voor de inrichting, ik zou namelijk ook naar de da. gaan.
Ik begin ook sterk te twijfelen aan de geestelijke gezondheid van bepaalde mensen in dit topic..
Het is toch walgelijk wat voor dingen jullie een baby (van wat voor soort dan ook) aan willen doen..
Wat nou 'ongedierte'?? Als jij je spullen netjes opruimd is er geen muis die daarbij in de buurt komt.. Dus zou mezelf nog maar eens bedenken wiens schuld het is dat er gaten in dekens komen of scheuren in de zakken voer, wie verdient hier dan een baksteen op zn kop??
Slaat toch nergens op.. Boos!