[Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re: [Mededeling] Aangescherpt beleid BeestenBoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:07

Wuis schreef:
Bovendien weet ik uberhaupt niet of ik daar na dit hele gedoe van dit topic nog wel zin in heb. Waarschijnlijk niet.

Maargoed: On-topic.

Dat snap ik!

Ik zit dan ook op specifieke fora voor de ratten en de opvang. Ik heb hooguit hier dezelfde persoon in een topic benadert omdat ze zichzelf zielig vond en de waarheid verdraaide Tong uitsteken De ratten fora zijn niet zo zoetsappig...

Dit is overigens niet het eerste topic van deze strekking, ik krijg vaak het idee dat er een Troetel Beer Utopia na gestreeft wordt, alleen dan wel zo dat alle niet zo leuk en mogelijk bewust van de waarheid makende commentaren achterwege moeten blijven... zodat men veel "oe" en "aaa" krijgt en niet die lastige mensen die bij ieder pretnest moeten denken aan de arme dieren die zonder huisje in een asiel zitten.

Bij Deviant heb je een paar mogelijkheden qua commentaar geven. Als je als artiest kritiek wilt dan staat er boven de commentaar box "topic starter wenst kritiek" ... als je dat niet wilt kun je dat ook aangeven. Misschien een idee Knipoog als er nou ook nog aangegeven zou kunnen worden of het een [oeps] of een [pret] is dan weet iedereen welke topics ze niet in hoeven kijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:08

Voor mij staat het wel met elkaar in verband. Lachen

Aangescherpt beleid = dierenliefhebbers reageren vrijwel niet meer in topics over pretnestjes = mensen met pretnestjes gaan gewoon lekker door = asiels raken nog voller dan ze nu al zijn = zeer tegenstrijdig met het sticky.

Tenminste, zo voel ik het. Lachen

Maar ik zal verder niet nóg meer off-topic gaan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:09

orri schreef:
Bij Deviant heb je een paar mogelijkheden qua commentaar geven. Als je als artiest kritiek wilt dan staat er boven de commentaar box "topic starter wenst kritiek" ... als je dat niet wilt kun je dat ook aangeven. Misschien een idee Knipoog als er nou ook nog aangegeven zou kunnen worden of het een [oeps] of een [pret] is dan weet iedereen welke topics ze niet in hoeven kijken Knipoog

Ik vind dat je er op een openbaar forum altijd van uit moet gaan dat je kritiek kunt krijgen. Lachen

Wil je geen kritiek, start dan geen topic. Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:12

Daar ben ik het ook mee eens Knipoog het wordt op Deviant ook meer toegepast omdat men WEL kritiek wil en niet "oh wat mooi" *LOL*
Genoeg OT nu Koe

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:04

Jeetje, ik heb dit hele topic gewoon gemist. Bewijst maar weer dat sticky's nooit gelezen worden Nagelbijten / Gniffelen
Verklaart ook waarom ik ineens een sturende pb kreeg Pling .

Ik vind het een onzinregel. Eerst wordt er een punt gemaakt (= je mag alleen oeh en aah reacties geven), vervolgens wordt dat punt weer teruggetrokken (=je mag altijd reageren, als het maar netjes is=zoals normale mensen reageren=eigenlijk geen verandering).
Verder vind ik dat iedereen vrij netjes reageert en de boel ook goed onderbouwd wordt. Je zult mensen gewoon moeten wakker schudden, anders verandert er nooit iets. Op de man spelen zal ik niet doen, hoewel ik wel in de gaten houd op wie ik reageer. En na gaan zoeken wat mensen zeggen in een ander topic? Daar heb ik niet eens tijd voor...

Kortom, ik blijf gewoon reageren zoals ik doe. Ik vind namelijk niet dat daar iets mis mee is. Ja, het kan wat kort door de bocht zijn, maar dan komt een boodschap tenminste over. Het is nooit gemeen of laag wat ik zeg.
En levert me dat een OW of zelfs een ban op, dan tsja... dan vind ik dat jammer, maar dan is mijn bokt-tijdperk na ruim 6 jaar eindelijk over.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:26

assie schreef:
Jeetje, ik heb dit hele topic gewoon gemist. Bewijst maar weer dat sticky's nooit gelezen worden Nagelbijten / Gniffelen
Verklaart ook waarom ik ineens een sturende pb kreeg Pling .

Ik vind het een onzinregel. Eerst wordt er een punt gemaakt (= je mag alleen oeh en aah reacties geven), vervolgens wordt dat punt weer teruggetrokken (=je mag altijd reageren, als het maar netjes is=zoals normale mensen reageren=eigenlijk geen verandering).
Verder vind ik dat iedereen vrij netjes reageert en de boel ook goed onderbouwd wordt. Je zult mensen gewoon moeten wakker schudden, anders verandert er nooit iets. Op de man spelen zal ik niet doen, hoewel ik wel in de gaten houd op wie ik reageer. En na gaan zoeken wat mensen zeggen in een ander topic? Daar heb ik niet eens tijd voor...

Kortom, ik blijf gewoon reageren zoals ik doe. Ik vind namelijk niet dat daar iets mis mee is. Ja, het kan wat kort door de bocht zijn, maar dan komt een boodschap tenminste over. Het is nooit gemeen of laag wat ik zeg.
En levert me dat een OW of zelfs een ban op, dan tsja... dan vind ik dat jammer, maar dan is mijn bokt-tijdperk na ruim 6 jaar eindelijk over.

Hier kan ik me helemaal in vinden.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:56

IK HEB EEN TOPIC geopend over mijn chihuahua en inderdaad de kritiek is niet mals.
Grappig maar inderdaad geen gepland nestje, lijkt wel alsof dit topic over mij gaat.
Ik heb het ook geprobeerd netjes te houden, epecter ieders mening maar tjee na de zoveelste zelfde uitbrander denk je ook van ja daaag ga een ander lastig vallen.
Ik werd zelfs beschuldigt dat ik het hele ras kapot maak, nou kom op zeg doe even gewoon.
Als je het er niet mee eens bent geef je mening maar word niet hysterisch en vooral ga niet zeggen wat al 20 keer gezegd is.
Ik blijf mooi stand houden laat me niet wegjagen van mijn topic maar sommige mensen moeten nodig een hobby zoeken.

Als je zon tegenstander bent van puppies fokken waarom open je dan niet je eigen topic vraag ik me af.

Goede zet bokt

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:07

barbara1970 schreef:
Goede zet bokt

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat 'de zet' dan precies is. Dit is een al wat ouder topic en volgens mij is er in de tussentijd weinig veranderd aangezien de hele boodschap van dit topic niet veel meer inhoudt dan een oproepje om het netjes te houden en eventuele kritiek goed te onderbouwen. Maar eigenlijk vind ik dat dat gewoon de normale fatsoensregels zijn die voor ieder topic op heel bokt zouden moeten gelden en niet specifiek voor dit onderwerp.

Wat mij wel van het hart moet is dat de mensen die 'oeh en ah-reacties' plaatsen inhoudelijk vaak ook niet veel verder komen dan dat. Het zijn juist de mensen die zich kritisch opstellen die over het algemeen heel wat meer kennis paraat hebben. In het topic van barbaro1970 zijn het ook de mensen die zich kritisch opstelden die haar denk ik de meest bruikbare tips hebben gegeven m.b.t. de naderende bevalling en de verzorging van de pups. Het zou toch zonde zijn als juist deze mensen zouden zijn afgehaakt?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:10

Als mensen kritisch reageren is dat ook niet zo erg, alleen waren er ook reacties dat ik dacht van nou tjee zo kan ie wel weer zeg.
De ergste is van iemand die mij beschuldigde dat ik het hele ras kapot maak, nou so be it.
Soms leek het wel alsof kritiek gecopieerd werd, en na de zoveelste denk je ook van ja hallo nu weet ik het wel, ging op een gegeven moment ook even uit me dak zeg ik je eerlijk, als ze dan kritiek willen geven, lees dan het topic goed door en herhaal niet wat al minstens 5 keer gezegd is.

Met goede zet bedoel ik dat ik er soms wel beroerd van word hoe bokkers op de ts reageren.

Ik heb goede mensenkennis maar ook ik kan niet naar 2 regeltjes lezen hoe iemand in elkaar zit, sommige bokkers wel die zijn zo overtuigd van hun mening en zullen dat laten weten ook.
Ik hou daar niet van, ieder in zijn eigen waarde laten.
En als je hier alleen mag toppen als je aan de voorwaarde van sommige bokkers voldoet nou dan maar niet.

Ik vind het een goede zaak dat bokt daartegen optreed, ik zou zeggen als je als bokker het niet eens bent met iets, gebruik daar dan niet het topic van een goedwillens persoon voor maar open je eigen topic alleen heb ik dat nog niet gezien op bokt.
Trouwens topic was niet zo oud.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:10

Het topic is toch echt al 11 maanden oud... Lachen Oprtalj verwoordt de kern van de zaak overigens erg netjes! barbara1970, ik heb een hoop gemist omdat ik op vakantie was, maar als je dergelijke reacties ziet, tem dan aub even Lachen Dan kunnen wij het oppakken, aangezien wij ook niet alles zien Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:46

Ja ik zie het laatste reactie 30-9.
Voor mij was het 3-8, de laatste reactie toen ik het topic las.
Sorry hoef denk ook niet te zeggen dat ik normaal gesproken met een leesbrilletje achter de comp zit, ik dacht al hoezo oud waar heb je het over.
Oprtalj verwoord het zeker heel goed, we hebben hier voor al de nodige gesprekken gehad op mijn eigen topic.
Maar zulke reacties zijn ook niet erg, niet iedereen kan het met je eens zijn maar als het goed verwoord word met goede argumenten tja waarom niet.
Daarna heeft ze me ook hele goede tips gegeven waar ik echt blij mee ben.

Over temmen je hebt wel gelijk maar komt op zon moment gewoon niet in me op, ik vind het wel jammer dat sommige mensen zo fel op elkaar reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:46

En ik vind het jammer dat sommige mensen hun eigen belang voor dat van hun dieren stellen. Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:57

Wuis schreef:
En ik vind het jammer dat sommige mensen hun eigen belang voor dat van hun dieren stellen. Knipoog

Ja met je eens, anders zou ik nu niet met 11 hondjes zitten denk ik, afdankertjes van andere.
Leuk hoor klaag ook niet maar breekt ook wel eens op he.
Toen duidelijk werd dat Beer drachtig was had ik ook zoiets van o jee en nu, verkopen is geen optie, ga geen geld verdienen aan de kids van een hondje wat mij zo lief is, waar ze al die dagen mee rondloopt waar ze zometeen die barensweeen voor krijgt waar ze voor gaat zorgen en van houdt zoals ik van haar houd.
Gelukkig is dat probleem opgelost, ze gaa naar vrienden en kenissen, ze moeten alleen het chippen en enten betalen en leven net zo mee als ik.
Toch diep in mijn hart denk ik, je kunt ook een hondje uit het asiel nemen er zijn er zoveel.
Ik werk 1 keer in de week in een asiel, ik ben het veredelde poepscheppertje, ze lachen me altijd uit omdat ik altijd kokhalzende geluiden maak boven de kots en poep, gaat het? vragen ze

Eeeeh nee maar iemand moet het doen.

Maandag komt er weer een hondje deze kant op voor 2 weekjes, aansterken van de operatie, ze heeft een steen ingeslikt.

Nu nog wachten op een goed baasje voor haar.

Waarom vertel ik dit eigenlijk, weet het niet, meschien om te laten zien hoe ik ben, na alle aantijgingen, ik weet het niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:59

Willen jullie die discussie aub niet hier voortzetten...? Dat heeft verder niets met het topic te maken Lachen