Jonge Kittens , vannacht geboren ! :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Re: Jonge Kittens , vannacht geboren ! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:15

baroen schreef:
xsimone schreef:
IK ben het met sommige reacties eens , zoals dat er teveel kittens rondlopen, maar toen wij in ons oude huis woonden (op het platteland waar veel schuwekatten liepen) hadden we een kitten bij onze tante gehaald, die nog niet gesteriliseerd mogt worden omdat ze daar te jong voor was, maar toen wel gedekt was, toen kregen we dus een nestje, en de eerstvolgende keer toen ze naar buiten ging werd ze weer gedekt door een kater.

Dus wie zegt dat het bij de TS ook niet zo gegaan is, misschien kon ze er niks aan doen

lees je nou zelf ook de tegenstrijdigheden in je verhaal? te jong om de te laten steriliseren, maar dat er een nest uit mag rollen kan geen kwaad, dáár is ze dan wel oud genoeg voor, 2 keer achter elkaar zelfs...

Ja, maar dat was juist dat we er niks aan konden doen, de dierenart vond haar te jong om te laten helpen, en voordat wij het wisten was ze zwanger, dan kan je er toch ook helemaal NIKS meer aan laten doen!
En het 2e nestje hebben wij weglaten halen, dus heeft ze niet eens gehad!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:16

Citaat:
lees je nou zelf ook de tegenstrijdigheden in je verhaal? te jong om de te laten steriliseren, maar dat er een nest uit mag rollen kan geen kwaad, dáár is ze dan wel oud genoeg voor, 2 keer achter elkaar zelfs...

Citaat:
Ja, maar dat was juist dat we er niks aan konden doen, de dierenart vond haar te jong om te laten helpen, en voordat wij het wisten was ze zwanger, dan kan je er toch ook helemaal NIKS meer aan laten doen!
En het 2e nestje hebben wij weglaten halen, dus heeft ze niet eens gehad!

dan laat je haar niet naar buiten, als ze onbeschermd is..

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:17

slimmerik schreef:
xsimone schreef:
IK ben het met sommige reacties eens , zoals dat er teveel kittens rondlopen, maar toen wij in ons oude huis woonden (op het platteland waar veel schuwekatten liepen) hadden we een kitten bij onze tante gehaald, die nog niet gesteriliseerd mogt worden omdat ze daar te jong voor was, maar toen wel gedekt was, toen kregen we dus een nestje, en de eerstvolgende keer toen ze naar buiten ging werd ze weer gedekt door een kater.

Dus wie zegt dat het bij de TS ook niet zo gegaan is, misschien kon ze er niks aan doen

Gezien haar reactie (geen reactie) neem ik aan dat het hier anders is gegaan.

Bij mij was die (te jonge) poes trouwens niet naar buiten gekomen voordat ze gesteriliseerd was.

Ja, maar wij konden haar niet binnen houden, omdat ze zo eigenwijs was! Tong uitsteken
En zo naar buiten schoot, maar te jong (lees net iets jonger als 1 jaar) net te jong om geholpen te worden

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:19

loveyoutoo schreef:
@ xsimone: Het nestje van TS kan dan wel een ongelukje zijn, zo te lezen is ze er wel heel erg blij mee... Verdrietig

Ja oke, maar ik vind eigenlijk van TS dat zij dan eigenlijk wel mag vertellen hoe het in elkaar steekt!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:25

xsimone schreef:
Ja, maar wij konden haar niet binnen houden, omdat ze zo eigenwijs was! Tong uitsteken
En zo naar buiten schoot, maar te jong (lees net iets jonger als 1 jaar) net te jong om geholpen te worden

Poesen moet/kan je steriliseren vóór de eerste krolsheid op 6 à 7 maanden.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:28

onze dierenarts doet dat niet hoor, die laat ze eerst volgroeien tot ze een jaar of 1 zijn, en daarna help hij ze pas.

Maarja, dit is niet mijn topic, maar het topic van TS! Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:29

baroen schreef:
ietepiet schreef:
en trouwens de asiels zitten ook vol met honden hoor!
ik zie net op je profiel dat je honden fokt...
daarom bedoel ik, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

ow gaan we op die toer Haha! ik denk dat je ergens in verdiepen voordat je een statement maakt niet verkeerd is Knipoog

Nou, leg het mij maar uit dan. Ik snap nl. ook niet dat je het aan de ene kant zo erg vindt dat er zoveel dieren in het asiel zitten
en aan de andere kant zelf ook meer van diezelfde dieren op de wereld laat komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:30

xsimone schreef:
onze dierenarts doet dat niet hoor, die laat ze eerst volgroeien tot ze een jaar of 1 zijn, en daarna help hij ze pas.

Maarja, dit is niet mijn topic, maar het topic van TS! Knipoog

Zal wel een grote praktijk zijn Clown .... Het zou mijn praktijk niet zijn.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:38

Citaat:
ow gaan we op die toer Haha! ik denk dat je ergens in verdiepen voordat je een statement maakt niet verkeerd is Knipoog

Citaat:
Nou, leg het mij maar uit dan. Ik snap nl. ook niet dat je het aan de ene kant zo erg vindt dat er zoveel dieren in het asiel zitten
en aan de andere kant zelf ook meer van diezelfde dieren op de wereld laat komen.

ach kom Haha! ik jou iets uitleggen? denk dat jij mij goed genoeg "kent"om precies te weten hoe ik erover denk, Zo niet? moet je toch maar weer eens wat vaker op HF komen, dag hoor Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:39

kittens mogen met 6 maanden al zeker wel gestereliseerd worden !!!
das beter zelfs Knipoog ik raad de mensen die bij mij een kitten kopen het zelfs aan !
katten groeien daarna meer door, omdat ze geen last van de hormonen hebben
dus je doet de asiels en je kat een groot plezier ermee

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:42

Nee Baroen, ik ken jou niet. Hoewel ik nu wel een vermoeden heb. Ik kom inderdaad niet meer op het HF, omdat ze daar ook altijd precies weten hoe een ander het moet doen. Kritiek geven op een ander is altijd makkelijk.
Ik ben het er ook zeker niet mee eens om een poes zo snel achter elkaar jongen te laten krijgen, maar ik vind het echt hypocriet om te zeggen dat ze ervoor zorgt dat de asiels overvol zitten, want dat argument geldt net zo goed voor de 'goede' fokkers.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:51

Diablo schreef:
Nee Baroen, ik ken jou niet. Hoewel ik nu wel een vermoeden heb. Ik kom inderdaad niet meer op het HF, omdat ze daar ook altijd precies weten hoe een ander het moet doen. Kritiek geven op een ander is altijd makkelijk.
Ik ben het er ook zeker niet mee eens om een poes zo snel achter elkaar jongen te laten krijgen, maar ik vind het echt hypocriet om te zeggen dat ze ervoor zorgt dat de asiels overvol zitten, want dat argument geldt net zo goed voor de 'goede' fokkers.

oja? waar zitten de asielen vol mee dan? of ben jij er één van, wat de slechte produceren, dat mogen de goede ook mee helpen opruimen?

en voor jou informatie, ik heb twee "geholpen" 2e hands katten

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:54

xsimone schreef:

En zo naar buiten schoot, maar te jong (lees net iets jonger als 1 jaar) net te jong om geholpen te worden[/quote]

Wij hebben ook jonge katten (en poezen) maar die gaan echt niet naar buiten voor ze geholpen zijn hoor. Hoe druk oid ze ook zijn. Dus dat vind ik een slap excuus

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:58

baroen schreef:
Diablo schreef:

oja? waar zitten de asielen vol mee dan? of ben jij er één van, wat de slechte produceren, dat mogen de goede ook mee helpen opruimen?

Als je werkelijk zo begaan bent met de asieldieren, produceer je er niet nog meer (en dan bedoel ik dus ook honden, want ik begrijp dat je honden fokt). Ja, het is vervelend dat jij zou moeten helpen met het opruimen, maar dat doe je voor de diertjes toch.....?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:03

Citaat:

Citaat:
Als je werkelijk zo begaan bent met de asieldieren, produceer je er niet nog meer (en dan bedoel ik dus ook honden, want ik begrijp dat je honden fokt). Ja, het is vervelend dat jij zou moeten helpen met het opruimen, maar dat doe je voor de diertjes toch.....?

wel ja joh, we laten de rashonden en raskatten uitsterven en "helpen"de broodfokkers hun ellende opruimen, ja denk dat dat echt de beste oplossing is.. de goede lijden onder de kwaden weet je wel... maar goed, mijn idee van verantwoord met dieren omgaan is idd wat anders dan jou idee Knipoog

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:25

slimmerik schreef:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html

quote="slimmerik"]

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html[/quote]

Vroegcastratie kan bij katten al van 12 weken. Ik hoop echt dat hier ook ooit verandering in komt en dat asiels de eerste stap zetten en enkel nog kittens plaatsen die reeds geholpen zijn.

http://www.kattenplaza.nl/page/vroegcastratie.php

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:56

Wij zijn er net mee begonnen, we hebben nu de eerste kittens al laten castreren en steriliseren en wonderbaarlijk genoeg schijnen ze er helemaal geen last van te hebben !
We hebben er genoeg van om te dweilen met de kraan open, maar er zijn maar weinig klinieken die dit doen.

Aan de andere hand, sterilisatie van een poes van 5-6 maanden is heel normaal hoor ! (@ TS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:06

Diablo schreef:
S schreef:
Bij goede fokkers mogen poezen maar 1 x per jaar een nestje hebben.Het is gewoon waar de asiels zitten overvol en twee nestjes met 5 maand tussen is erg veel.Als je ze niet wilt laten steriliseren is de kattepil ook een oplossing.

Dus als je goede fokker bent is het ineens niet meer erg dat asiels overvol zitten?

De katten in het asiel zijn over het algemeen geen raskatten er zitten er tussen ,maar meestalzijn het straat katten en halfraskatten van per ongeluk nestjes.

Hetgoed fokken van een nestje kost best behoorlijk wat geld.Je moet bloedtesten laten doen ,chippen,vaccineren.Pkd test ,hcm test.Dus over het algemeen fokt een goede fokker niet meer als hij kwijt kan.

Zelf fok ik niet .Mijn raskat is gekocht ,en mijn straatkatten komen letterlijk van de straat,er zijn ook nog altijd mensen die te beroerd zijn hun kat in een asiel te dumpen en doen het dan maar langs de rand van de weg.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:32

Mist schreef:
Wij zijn er net mee begonnen, we hebben nu de eerste kittens al laten castreren en steriliseren en wonderbaarlijk genoeg schijnen ze er helemaal geen last van te hebben !
We hebben er genoeg van om te dweilen met de kraan open, maar er zijn maar weinig klinieken die dit doen.

Aan de andere hand, sterilisatie van een poes van 5-6 maanden is heel normaal hoor ! (@ TS)

super Afgod
In welk asiel werk je?
Asiels kunnen op deze manier namelijk echt iets doen aan het ongecontroleerd vermeerderen van katten.
Vind het zelf ook ongelooflijk hoe snel kittens van een castratie op 12 weken herstellen. Kittens spelen twee uurtjes naar de operatie al weer met broertjes en zusjes alsof er niets is gebeurd.
Het is spijtig dat zo weinig dierenartsen vroegcastraties uitvoeren, en vasthouden aan oude gewoontes en totaal achterhaalde informatie.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:41

@Mist; ze hebben (of laat ik het zo zeggen, hij heeft) inderdaad nergens last van! Alles geneest geweldig en meneer intreseert zich niet eens in de poeze!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:54

@Austria, Canina dierenbescherming in Essen

en @ Hardcorelady: geef hem een dikke knuffel van mij !!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:33

De meningen zijn inmiddels wel duidelijk Lachen Aangezien het allang niet meer over het nestje van TS gaat, hier een slotje Lachen