politie op je dak, blaffen hond....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: politie op je dak, blaffen hond....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:23

Wat je uit kan proberen is, de deur uitstappen met je afstandsbediening van bijvoorbeeld de televisie, zodat je buiten nog wel erop kunt richten.
Zodra de hond gaat blaffen of janken de televisie keihard zetten zodat hij overdonderd wordt.
Dit continue herhalen...
Zodra je wegloopt en je bent 2 minuten (bijvoorbeeld) weg en is braaf stap je naar binnen en "beloont" hem door binnen te komen.
Dit steeds verder opbouwen...
Ik begrijp dat je weinig tijd hebt maar dat is het enige wat ik je kan adviseren wat "vriendelijk" is.

Veel succes!

Ik hoop voor je dat het lukt, je doet er in ieder geval je best voor. Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:40

Oprtalj: Sorry maar ik heb toch echt die ervaringen of je het nu wil geloven of niet, en nee de hond die een half uur erna zat te bibberen is echt niet snel onder de indruk van dingen, en ja die heeft een moderne blafband en kan nog janken bij eht leven

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:50

ik snap je buren voor 100 %
de buren bij mijn pa hebben ook net een dobberman gekocht
dat ding blaft continu
smorgens om half 6 begint ie, echt niet fijn als je aant slapen bent..
en als ik bed in kruip is die ook aant blaffen
en dan nog eens overdag heel veel
hopelijk stopt het snel

hopelijk kom je snel met een diervriendelijke manier op een oplossing...
zelf weet ik geen tips meer, veel staat er al van in het topic

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:56

Blaffen is nog goed af te leren maar om in een topic aanwijzingen te geven vind ik moeilijk, omdat je de reacties moet zien , en snap je buren ook helemaal wij hebben hier ook zo een leuke hond.

Blafband is symptoom bestrijding, pak de oorzaak aan.
Heb ik er over gelezen of is de hond nooit naar de hondenschool geweest?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 09:45

de hond is 3 keer naar een hondenschool geweest,

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:48

Oprtalj schreef:
Trainen is absoluut een veel betere manier. Alleen neemt trainen veel tijd in beslag. En er is hier sprake van een een acuut probleem in de vorm van klagende buren die de politie al hebben gewaarschuwd. Er moet dus snel een oplossing komen. Een oppas lijkt me inderdaad ook een prima optie, maar die moet je maar wel net op korte termijn weten te vinden en dat ligt zo makkelijk nog niet.
Dat honden ander ongewenst gedrag gaan vertonen zoals vernielzucht of dat ze aan hun eigen poten beginnen ligt denk ik niet zozeer aan de blafband als middel, maar meer aan het probleem dat ik al eerder aangaf: je bestrijdt het symptoom, maar neemt de reden waarom de hond blaft niet weg. Ik heb zelf een hond die veel blaft in de auto. Ik kan haar d.m.v. een mondeling commando het zwijgen opleggen, maar daarmee neem ik niet weg dat ze zich onrustig voelt tijdens het autorijden. En dan wil ze dus ook nogal eens aan haar eigen poten beginnen. Dergelijk gedrag is dus niet voorbehouden aan het werken met een stroomband.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van honden die prima hebben gereageerd op een blafband zonder dat ze ander ongewenst gedrag zijn gaan vertonen. Het raadplegen van een gedragstherapeut is zeker ook een goed idee, alleen begrijp ik dat men hier financieel wat krap zit en zo iemand komt ook niet gratis bij je langs. Bovendien: wat is nu precies een kundig gedragstherapeut? Als je er 10 om hun advies vraagt zeggen ze vaak allemaal wat anders en wie moet je dan geloven?

Omdat veel andere technieken aan houden, en mits een goede kan een hond stoppen in een week zelfs Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:06

Wellicht is het een idee als je vader een abonnement neemt op de hondenuitlaatservice?
Dan heeft de hond een aangename onderbreking van zijn dag. Lekker uitgebreid uit. En de paar uurtjes dat hij dan nog wel alleen zit...dan zal hij wellicht minder blaffen. Zo niet...dan hebben de buren in ieder geval rust als de hond weg is.
Dit zou je in gesprek met de buren kunnen aangeven. Je vader laat merken dat hij moeite doet. Hij doet water bij de wijn...maakt kosten....dan kun je van de buren ook vragen om water bij de wijn te doen en te accepteren dat er nog wel iets geblaft wordt. Compromis dus.

De hond weg doen, zoals ik ook las...dat vind ik geen optie. Zeker niet op deze leeftijd. Dat zal sowieso erg moeilijk worden.
Bovendien vind ik dat een hond niet om deze redenen weg moet. Hier zijn in alle redelijkheid oplossingen voor te bedenken.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:22

uitlaatserves heb ik ook al gezocht, zijn niet in de buurt of de hond moet echt een uur mee met andere honden samen.
de hond is niet meer in staat veel te lopen, en met andere honden is niet fijn (gewoon te gestresst)

we hebben overlegt met de dierenarts, een hondenschool en de politie,
helaas is daar (voor de hond dan) uitgekomen dat hij nu echt wel een antieblafband om moet.... spijtig...
hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem.. Huilen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:25

Als het niet anders kan en je geen tijd krijgt om te trainen zit er niets anders op. Veel succes in ieder geval.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:32

ja, helaas, .... tja helaas is t natuurlijk ook niet mijn hond.... maar toch...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:52

roylinde schreef:
ja, helaas, .... tja helaas is t natuurlijk ook niet mijn hond.... maar toch...

Ja, daar kun jij voor de rest weinig aan doen, je doet je best!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:54

tanx

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:17

Je hebt ook een geur-ding dat een prettige geur afgeeft. (Honden geven deze geur altijd aan elkaar door als ze zich prettig voelen/de kust veilig is)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:24

hoe werkt dat presies?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:02

Is een Dap verdamper, ding stop je in het stopcontact..
komt luchtje uit wat geruststellend is voor de hond..
Doet hem zeker geen kwaad, dus proberen waard..
wordt verkocht bij dierenarts, en een soorgelijk iets bij dierenwinkel. (hebt ze ook voor katten heten ze Feliway verdamper)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:19

oke ik zal ns kijken...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:24

Ik kan die buren wel begrijpen, er woont hier (zeker 20 huizen verderop!) een Husky en dat beest kán me toch janken. Het klinkt haast alsof hij met de dood bedreigd wordt. (ben 1x wezen kijken en hij zat gewoon lekker in z'n hok, oortjes naar voren, neus in de lucht en bleren maar) De pest is dat dat beest het enkel 's nachts doet, ik word er echt helemaal ziek van. Er zijn momenten dan kan ik 'm wel schieten.

Een oplossing heb ik niet voor je, ik zit niet zo in de honden.. Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:45

niet vervelend bedoelt hoor maar je moet even goed lezen, er staat nergens dat ik de buren niet begrijp Nagelbijten / Gniffelen Ach gut

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:45

Sjolvir schreef:
Is een Dap verdamper, ding stop je in het stopcontact..
komt luchtje uit wat geruststellend is voor de hond..
Doet hem zeker geen kwaad, dus proberen waard..
wordt verkocht bij dierenarts, en een soorgelijk iets bij dierenwinkel. (hebt ze ook voor katten heten ze Feliway verdamper)

Heb je ook voor katten. Mijn vriendin heeft daar goede ervaringen mee opgedaan toen haar kat gestresst was door de verhuizing.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:25

oke, ik ga even vragen bij de dierenarts, wand mn vader had gebeld en de dierenarts zij ook dat ie dan maar n blafbant om moest....
maar t zou wel beter zijn als zo'n geur ding werkt Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:39

Wij hebben een Dober, die ook veel blaft. Ze doet dit al zolang we haar hebben en het is geen angst. Volgens mij spoort ze niet helemaal...
Maar goed, toen wij nog in Nederland woonden, hadden we ook directe buren en die vonden het continue geblaf zodra wij onze kont keerden toch wel vervelend. Ze klaagden niet, maar je wil zelf ook niet dat anderen last hebben van je hond.
Dus hebben we een antiblafband op stroom aangeschaft. Ik vind dat echt niet zielig hoor. Amar (onze hond) weet precies wat er gebeurt als ze de band om heeft en dan blaft ze dus niet en ligt ze ontspannen te slapen.
Ze is wel erg slim. Deze band geeft nl eerst ter waarschuwing een piepje, blaft ze dan binnen korte tijd weer, krijgt ze een stroomstootje. Wat doet nu onze hond? Die blaft en hoort het piepje, dus dan is ze verder stil. Later probeert ze het nog eens, weer een piepje....dus weer stil. En dat doet ze net zo lang tot de batterij leeg is. Dan hoort ze geen piepje meer en blaft ze weer een eind weg....

joelle1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:50

wij hebben twee honden dus als de ene gaat blaffen gaat de andere er in mee de hele tijd door wij hebben ook 2 blafbanden aangeschaft.

Als ze echt heel hard en fel blaffen krijgen ze een schok maar echt van het blaffen af zijn ze niet ze kunnen namelijk met het ding om nog wel blaffen maar alleen zachtjes zegmaar want dan krijgen ze geen schok.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:14

Mijn moeders hond heeft die met het geluid, werkt prima bij haar JR