R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Re: R.i.p Ukkie! Belangrijk dat je dit leest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:27

ach wat sneu zeg.. sterkte ermee.

Je heb er van die mensen tussen zitten he... haal altijd je hond bij een goeie fokker vandaan (vooral chihuahua's). Dan moet je er mischien even op wachten maar weet je wel zeker dat het niet zo een pup is waar al vanalles mee is.
Zolang mensen zulke hondjes niet kopen, kunnen ze ook geen nieuwe 'inkopen' en hopelijk stopt het op een dag.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:35

Jeeetje wat vreselijk Ach gut
Arm hondje...
Echt, die broodfokkers zouden ze moeten opsluiten en nooit meer vrijlaten Hamer

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:36

Je hebt dit hondje vast van mp of een andere advertentiesite!! Pas altijd op met advertenties op internet je kan beter 500,- a 1000,- voor een goed hondje betalen aan bij een goede fokker die ook erkend is! Je betaalt dan wel veel geld, maar die fokker investeert ook ontzettend veel in zijn dieren, bij een goede fokker krijg je ook een garantiebewijs en een koopbewijs zodat je er nog op terug kunt vallen.

@ts; ontzettend veel sterkte! en goed dat je het verhaal hier hebt neer gezet. Want anders kopen mensen vaker honden op internet.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:37

Ten eerste heel veel sterkte voor jou...
Die mensen zijn echt ziek, dat doe je toch niet?
Dat er zulke mensen bestaan op de wereld.
Echt laat die mensen lekker zelf lijden!
Ze kunnen heus wel anders aan geld komen, moet dat zo?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:37

Aranel schreef:
Jeeetje wat vreselijk Ach gut
Arm hondje...
Echt, die broodfokkers zouden ze moeten opsluiten en nooit meer vrijlaten _-:(

Yep, maar omdat dat niet gebeurd.. moeten de mensen geen hondjes kopen bij broodfokkers! Knipoog Dat lost al een hoop problemen op. Minder leed voor de hondjes en eigenaren.

Ben het ook helemaal met Meissie17 eens

(Arm beesie hij zag er btw wel super schattig uit heb even het filmpje bekeken Lachen )

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 15:42

Ten eerste, Heel veel sterkte met dit grote 'kleine' verlies.
Ik heb het filmpje bekenen, en ukkie leek hardstikke lief.
Al moet ik zeggen dat hij/zij echt een zielige uitstraling heeft.

Ik vind het heel zonde dat het zo moet lopen,
Arme beestjes kunnen hier ook niks aan doen maar worden tog de dupe.

Volgende keer al schaf je een hondje aan van een fokker,
Ga dan eerst op zoek naar informatie enz. van de fokker op internet. Vaak kom je slechte verhalen tegen.

Mijn tip :
Koop een hondje bij een hobbyfokker, geen broodfokker.

Nogmaals Sterkte.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:10

Meissie17 schreef:
Je hebt dit hondje vast van mp of een andere advertentiesite!! Pas altijd op met advertenties op internet je kan beter 500,- a 1000,- voor een goed hondje betalen aan bij een goede fokker die ook erkend is! Je betaalt dan wel veel geld, maar die fokker investeert ook ontzettend veel in zijn dieren, bij een goede fokker krijg je ook een garantiebewijs en een koopbewijs zodat je er nog op terug kunt vallen.

@ts; ontzettend veel sterkte! en goed dat je het verhaal hier hebt neer gezet. Want anders kopen mensen vaker honden op internet.

zeker niet even topic doorgelezen ? Bloos

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:10

Wat ontzettend sneu.

Ik heb een paar maanden geleden een hele reportage hierover gezien. Goh, bij wat was het ook weer? Volgens mij kwamen die honden uit de Oostbloklanden, zij volgden ze (met verborgen camera uiteraard) tot in België/Nederland. Was echt triest om te zien... De dieren werden veel te jong uit het nest gehaald. De helft van die arme beestjes overleefden de reis niet eens, de andere helft belandt dan bij zulke mensen, worden verkocht en halen het vaak dus ook niet.

Echt ontzettend triest... Scheve mond

Veel sterkte met het verlies van jullie kleine dotje. Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:13

Was dat niet bij Radar? Ik heb het volgens mij ook gezien.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:25

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 16:35

paardenbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:04

Dit verhaal was gewoon EXACT hetzelfde als dat wij hier thuis hebben meegemaakt. Mijn zusje wilde al heel lange tijd een chihuahua puppie. Na lang zeuren mocht ze er een. We hebben ook op marktplaats gezocht omdat wij hier verder alleen maar goede ervaringen mee hebben gehad uiteindelijk zagen we een ontzettend mooi hondje. Hij kwam uit Zandvoort. Het was een zwart hondje met bruine accenten zegmaar. Hij was toen 12 weken oud en was van 16 mei (zeiden ze). Ze deden hem we met de reden dat hij niet meer mee mocht naar het werk en dat ze te weinig tijd hadden. Wij hebben gebeld en kregen hele die mensen aan de telefoon. Aangezien die mensen heel toevallig de dag erna in een plaats vlak bij ons moesten zijn, zijn ze meteen met het hondje bij ons langs geweest. Toen we het hondje zagen waren we meteen verkocht. Die mensen (een man en een vrouw) zeiden dat ze het verschrikkelijk vonden en die vrouw deed echt alsof ze het heel erg vond. Ze ging echt speciaal afscheid nemen enzo. We hebben besloten het hondje te kopen. Die mensen gingen weer weg en het hondje bleef bij ons. Dit was op een vrijdag de dag erna vonden we dat ze ongewoon veel sliep. 's Nachts jankte ze bijna heel de nacht maar we dachten gewoon dat ze zich alleen voelde. Heel vreemd was dat ze 's morgens door haar pootjes heen zakte. Dit was eigenlijk elke ochtend zo en elke nacht jankte ze. Die dinsdag erna at ze zelfs zitten haar brokjes op en de eerste dagen at ze bijna niks. Die zaterdagochtend erna kon ze helemaal niet meer opstaan in de loop van de dag ging dit weer beter. 's Avonds heeft ze toen heel vrolijk gedaan en met onze andere hond gespeeld en dat was een hele geruststelling voor ons. Maar zondagochtend schrokken we enorm. Ze was helemaal stijf draaide met haar oogjes, hoofd in de nek. Toen wisten we het ze had al die tijd epilepsie gehad. Dierenarts gebeld. Omdat we wisten dat het niks was om haar zo verder te laten leven en op aanraden van de dierenarts is ze maandag ingeslapen. Dit heeft ons echt vreselijk veel verdriet bezorgd omdat het zo’n leuk hondje was.
We hadden zondags toen het hondje er zo erg aan toe was die mensen nog gebeld en die vrouw reageerde heel erg geschokt. Ze zei dat ze er niks vanaf wist. En mocht het hondje doodgaan dan zou zij een hondje uit hun uitgebreide chihuahua kenniskring voor ons kopen. Omdat het leek dat ze echt niks wisten dat het hondje zo ziek was heeft mijn moeder gezegd dat we dat dan misschien wel wilden. Maar toen ze bijna ging ophangen gebeurde er iets raars. De vrouw vroeg uit welke plaats we kwamen ze dacht dat we uit Nieuwkoop kwamen dat was dus niet zo (ze zeiden dat ze maar een hondje hadden dus dan weet je toch nog wel in welke plaats je hem hebt weggebracht???!) en daarna werd het nog gekker ze vroeg of we een teefje of een reutje hadden (je weet toch nog wel als je een hond hebt gehad of het een mannetje of een vrouwtje was???!) Hierdoor kregen wij dus wel wat twijfels. Want er klopte dus iets niet.
Maandag toen het hondje ingeslapen is hebben wij de mensen een sms gestuurd dat het hondje dood was. We kregen een smsje terug dat ze het echt verschrikkelijk vonden en dat ze voor een hondje zouden zorgen.

Nu ik jouw verhaal heb gelezen kan het echt geen toeval meer zijn. Het hondje in het filmpje is echt precies hetzelfde soort hondje als de onze. De advertentie kwam dus uit Zandvoort. Zelf woonde ze in Alkmaar. Dan is het toch raar dat ze een advertentie schrijft met de woonplaats Zandvoort? Het bleek dat haar schoonzoon hier woonde. Wat we ook heel vreemd vonden was dat de inenting van het hondje in Heilo was gebeurd. Dat lag heel ver van Zandvoort vandaan. Dat is nu opgelost omdat Alkmaar vlakbij Heilo lag .

Ons hondje lijkt exact op die van jou. Allebei epilepsie. Het zou dus heel goed kunnen dat ze uit hetzelfde nest komen!!

Wat die mensen ons en jou hebben aangedaan is echt vreselijk (waarschijnlijk hebben we het nu over dezelfde mensen).
Na jouw verhaal willen wij nu dus ook echt geen hondje meer van hun.

Ik zit dus in hetzelfde schuitje als jij en weet dus hoe vreselijk zoiets is. Het ergste is nog dat je er waarschijnlijk niks aan kunt doen...

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:02

Ik heb al met je gepmt! die mensen sporen niet.. ze hebben echt een steekje los. hoe gevoelloos ben je als je dit flikt bij kleine hondje!!!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:41

dit is dus echt een teken van broodfok.
broodfokkers fokken niet een nestje per jaar voor het plezier, maar fokken en fokken maar door voor zoveel mogelijk geld te verdienen. naar de dieren wordt niet omgekeken.
zo zijn er ook een hoop kennels in belgie enz die ook slechte hondjes verkopen, en daarom zijn ze daar altijd goedkoper...

zelfs als je particulier koopt meot je nog uitkijken, mensen verkopen de hondjes via kennisen en dergelijken zodat je dent dat het gewoon 1 nestje was, maar als je thuis komt blijkt neits minder waar.
koop een hondje met stamboom.....vaak ben je dan beter af, je weet in ieder geval dat het een netjes voor de hobby is. en niet om puur geld te verdienen.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:46

Veel sterkte in ieder geval...
Nou moet ik er wel even bijzeggen,dat hele kleine hondjes snel last van hun suikerspiegel kunnen krijgen en daardoor aanvallen kunnen krijgen...
Wij hebben zelf en chihuahua en die is nu 3 jaar oud...maar die moet ook regelmatig eten anders krijgt hij ook wel eens een aanval.
Mensen vergeten soma dat die hele kleine puppie's s'nachts ook om de 2 uur moeten eten en ten alle tijden druivensuiker tot hun beschikking moeten hebben..

Wij hebben al onze honden van marktplaats...wel bij particulieren vandaan,maar gelukkig nooit problemen.
Onze Keeshond komt ook uit Polen,maar die is zo gezond als een vis.. Haha!

Zelfs bij hele goede fokkers komen er wel gebreken voor,of zieke dieren,het blijft tenslotte levend spul...(spreekt uit ervaring).

Wel heel jammer dat het zo moest lopen allemaal... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:47

Ik vind het jammer dat jullie je er vantevoren niet wat meer in verdiept hadden, want het is namelijk algemeen bekend dat er (bij allerlei diersoorten) broodfokkers actief zijn.

Maar het is nu niet meer terug te draaien. Het is een harde les geweest maar jullie zullen nu de broodfok waarschijnlijk niet meer (onbedoeld) steunen, en dat is dan nog weer het positieve aan dit verhaal. Lachen

Sterkte met het verlies van jullie hondje.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:10

bakkie schreef:
dit is dus echt een teken van broodfok.
broodfokkers fokken niet een nestje per jaar voor het plezier, maar fokken en fokken maar door voor zoveel mogelijk geld te verdienen. naar de dieren wordt niet omgekeken.
zo zijn er ook een hoop kennels in belgie enz die ook slechte hondjes verkopen, en daarom zijn ze daar altijd goedkoper...

zelfs als je particulier koopt meot je nog uitkijken, mensen verkopen de hondjes via kennisen en dergelijken zodat je dent dat het gewoon 1 nestje was, maar als je thuis komt blijkt neits minder waar.
koop een hondje met stamboom.....vaak ben je dan beter af, je weet in ieder geval dat het een netjes voor de hobby is. en niet om puur geld te verdienen.

Ja klopt me zusje voerde hem om het uur en om het half uur water met druivensuiker en zo wisselde ze dat af met me moeder Lachen dat vertelde de dierenarts ons ook en dat hebben wij ook gedaan zo gevoerd

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:56

Vreselijke mensen zijn dat die zo hun geld willen verdienen. Echt, daar walg ik van!

Daarom zal ik mijn hond ook altijd bij een fokker kopen of een hond met papieren. Al heb ik eens een stukje gelezen dat er zelfs van die broodfokkers zijn die zelf met de papieren klo.ten.
Ongelofelijk dat soort lui. Ze moeten daar maar eens veel strengere controles op uitvoeren!

@TS: heel veel sterkte nog!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:24

Echt te erg gewoon he Jenn... Eerst nog lekker mee lopen banketstaaf over hoe erg sommige mensen wel niet zijn, en dan zelf net zo erg zijn...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:02

Boos! Kan hier zoo boos om worden.. Boos!

** ben in staat om die lui op te zoeken **

Heel veel sterkte!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:07

brrr, wat vreselijk. Helaas hebben jullie op de harde manier moeten leren dat je alleen moet kopen bij fokkers die erkend zijn door de rasvereniging. iig niet bij broodfokkers...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:09

Jeetje wat vreselijk! Echt heel erg, zowel voor jullie als het hondje.
Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden, maar tevergeefs... Vriendjes zijn?
Heel veel sterkte met het verlies!

Wel heel mooi filmpje zeg... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 27-08-07 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:17

he bah wat naar

idd gebeurt dit vaak joh

ook met katten wil het nog wel eens gebeuren, broodfokkers en handelaren die kittens verkopen voor redelijk wat geld, maar die idd niet geent enz blijken te zijn .

bah geen woorden voor zulke mensen.

volgende keer maar naar een erkende fokker gaan, kost wel iets meer, maar dan heb je wel meer zekerheid

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:24

Ik vind het heel erg voor je dat je dit hebt moeten mee maken, maar ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog steeds in trappen.

Koop geen puppy, waar je bv geen moederhond ziet. Kijk ook hoe de moeder er uitziet. Ook die zielige verhalen van ik kan niet meer voor hem zorgen want ik moet werken? Dat weet je toch van te voren, en een goede fokker neemt dan dit hondje wel weer terug. Dus hoeven ze hem niet door te verkopen.

Niet om jou te verwijten, maar voor alle toekomstige slachtoffers.... check bij de rasvereniging of ze deze fokkers kennen. Zoek op internet naar goede kennels. Teefjes die ieder jaar een of meer nesten krijgen? Niet doen. Goedkoop is meestal duurkoop.

Tot slot, sterkte met jullie verlies.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:06

Jammer voor jou, jammer voor het hondje, jammer dat nog steeds mensen in die verhalen trappen.
Ik ken het hele verhaal, het is vaak op tv geweest (RADAR etc.) De buren hebben ook zo een hondje, deze leeft wel en is nu gezond. Let voortaan als je een hondje haalt, neem het zekere voor het onzekere en ga naar een goedgekeurde fokker.