Ik vind het heel bijzonder om hier te lezen dat cavia's en konijnen niet met elkaar kunnen communiceren

Mijn ervaring is nl. heel anders: mijn konijntje en caafje zijn samen opgegroeid (zijn al van jongsaf samen) en hebben duidelijk hun eigen taaltje ontwikkeld.
Of anders gezegd: het konijn begrijpt prima wat de caaf bedoelt, en andersom ook

Als de caaf "prrrrrrt"-geluiden maakt en naar het konijn toe kruipt, dan geeft het konijn de caaf een uitgebreide poetsbeurt
Als mijn konijn een beetje te luidruchtig is en een keer op de grond stampt, dan klappert de caaf een keer met z'n tanden en het konijn zoekt een andere plek om te stampen of stopt ermee.
Als er gevaar dreigt, dan gaat het konijn pal voor de caaf zitten om hem te beschermen, daar komt niemand aan

Het zal vast in alle gevallen anders liggen, maar ik krijg bij ons niet bepaald het idee dat ze elkaar niet begrijpen, integendeel zelfs.
Ik heb trouwens weleens van konijnen/caaf-kenners gehoord dat het best wel bijzonder is hoe ze met elkaar omgaan en dat ze dit nog nooit gezien hebben.
Mochten er mensen zijn die het graag eens willen zien (en da's niet om "mijn gelijk" te halen ofzo, of om te beweren dat het altijd zo goed gaat

) dan mogen jullie gerust eens langskomen en het tafereeltje aanschouwen

Ik geef ze trouwens allebei veel verse groenten en de caaf geef ik dagelijks apart een vitamine C tabletje.