hond wel/niet loslopen op straat?? en kat dan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hond wel/niet loslopen op straat?? en kat dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:07

Mijn kat loopt al 17 jaar los, maar komt alleen bij ons in de tuin en is dus verder niemand tot last.

Een eigen hond heb ik helaas niet, maar ik heb wel een aantal keer een asielhond mee naar huis gehad die ik graag wilde hebben, helaas is dat uiteindelijk niet doorgegaan omdat mn ouders niet voor altijd een hond willen hebben.

Hondje was erg gericht op mij en negeerde andere mensen, of kroop er voor weg. Ik had haar op straat makkelijk los kunnen laten lopen, maar deed dit toch niet. Alleen op afgelegen terrein liet ik haar los lopen en dan mocht ze ook lekker rennen en spelen, en achter balletjes aan enz. Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:32

Mijn katten lopen al van begins af aan gewoon los. De ene komt vaak niet verder dan de oprit en de tuin, die blijft echt op 'ons terrein'. Achter ons huis is veel begroeiing met een beekje daarlangs, en daar gaat de andere altijd naartoe. Die is geen mensen tot last. En als één van de katten hen wel tot last is, mogen ze dat gerust zeggen.

Mijn hond is 9 van de 10 keer aangelijnd, omdat het echt een monster is tegen andere reutjes. Als het spits is (rond etenstijd enzo), vind ik sowieso dat een hond aangelijnd moet zijn. Jóú hond kan wel braaf zijn, maar je weet niet hoe een andere hond reageert (of andersom). Soms wordt mijn hond uitgelaten om 5 uur 's ochtends of 12 uur 's avonds en dan is de kans echt heel klein dat je andere honden tegenkomt, dus dan mag hij vaak even rennen. Zodra er een andere hond in het zicht is, ook al is het op grote afstand, wordt hij weer aangelijnd.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:43

Op straat vind ik dat een hond gewoon vast moet, zeker vand ie honden die naar je hond toe komen rennen als je je hond uitlaat.
Gebeurt hier ook regelmatig dat er een loslopende hond op mij en m'n hond af komt rennen, maar dan heeft mijn hond toch wel de neiging om te bijten Bloos
Pas weer zo'n klein hondje op hem af, moest toch naar de dierenarts voor dubbele hechting.

Maar mijn hond was gewoon netjes aangelijnt dus ik denk niet dat de schuld bij ons lag.

M'n kat loopt gewoon los, we hebben een grote werf en ze is denk niemand tot last, maar er loopt hier ergens ook zo'n kat die heeft mijn vissen opgegeten en komt bij verschillende mensen gewoon in huis. Dat vind ik ook kunnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:13

Hier in [***] betaal je fikse belasting maar hoef dan ook geen poep op te ruimen...
er zijn hier genoeg plekken in parken en derg waar ze los kunnen en in de woonwijk gewoon vast
niet meer dan logisch! als je hier om 22.30 een ronde gaat doen dan kom je wel 15 honden tegen op een stukje van een kwartier Bloos!
ik geloof dat 2 van de 3 inwoners van [***] 1 of meerdere honden heeft

Katten lopen hier bij de fleet los

ik zou de kat ook wel binnen willen houden maar dan sloopt ze de hele tent! ze heeft er alles voor over om buiten te kunnen zijn en het liefst ligt ze dan op het dak van de blokhut om lekker om zich heen te kunnen kijken..

ik vind loslopende katten geen probleem, wij hebben ook wel eens vreemde katten in de tuin enz gehad maar bij goed laten schrikken komen ze echt niet meer terug

ik zou zelfs kattenbelasting willen betalen zodat zij buiten kan lopen....

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:15

onze 3 katten blijven binnen en komen ook niet meer buiten Tong uitsteken hier slopen ze de boel wel maar word het te gek dan doen we de kamer deur dicht en gebruiken ze de gangen en keuken + boven alles als speelplek haha

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:14

gipsyboy schreef:
1 comando en me paard schopt. en de hond is koppie kleiner. zou nooit doen hoor alleen als me paard word aangevallen.

en dat voor iemand die onderstaand onderschrift heeft....

Citaat:

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:19

Mijn hond loopt vrijwel altijd los maar hij luisterd dan ook perfect Lachen

Ik vind het niet erg als katten loslopen maar ik heb ze liever niet in mijn tuin...

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 01:16

Honden die loslopen oke , maar Dan moet 'ie wel langs je blijven lopen .
Echt los lopen moet kunnen vind ik maar dan in het bos , in het veld of in speciaal daarvoor bestemde weides/parken ,
zelf laat ik mijn honden soms ook los in de bebouwde kom maar dan blijven ze bij me en gaan ze niet verder dan 3 meter van me af en als ik iemand moet voorbijgaan of er komt een fietser weet ik veel dan gaat de riem om ,
Een hond van mij kan ook niet omgaan met vreemde honden en die wordt dus zeker aangelijnd , maar ook de andere hond altijd hoor Knipoog

en katten loslopen vind ik wel kunnen , alleen vind ik dat ze zich niet onbeperkt mogen kunnen voortplanten .

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:11

Mijn hond loopt eigenlijk altijd los hier in het dorp. Hij volgt dan ook prima naast mij. En hij reageert vrijwel direct op commando's. Hij is wel een beetje wantrouwig naar vreemden, en zal daarom niet naar mensen of kinderen toe rennen. De meeste mensen zijn daar ook niet van gediend. Wat ik heel goed kan begrijpen. Vaak laat ik Tibbe zitten of lijn ik hem even aan als er voorbijkomende wandelaars langs komen.
Ik vind het ook vervelend als er een loslopende hond naar mij toe komt rennen of naar mijn hond. Maar als dit een vriendelijke sociale hond is vind ik het nog wel goed.
In het bos heb ik ook vaak meegemaakt dat er helemaal niet sociale vriendelijke hond naar mijn hond toe kwam en argessief begon te doen. En de baasjes zijn dan ver te bekennen, kijk z'n mensen mogen van mij best hun hond of goed aangelijnd hebben of goed onder appel hebben..

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:35

huh??? wil je een kat aan een tuigje doen? onze kater is nu bijna 6 en heeft nog nooit een riem of iets omgehad, altijd los.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:06

Nou die van mij is nu 16 weken en in principe is het niet de bedoeling dat hij naar buiten gaat straks. Het is een hele mooie Ragdoll kater en heel aanhankelijk dus die gaat met iedereen mee..Ik wil hem wel aan een tuigje hebben straks en daar ben ik nu al mee aan het oefenen. Hij doet het goed en vindt het leuk...

Je ziet ook wel is katten los achter hun baasje aanlopen buiten.. dat lijkt me ook leuk als hij dat uiteindelijk kan. Alleen ff kijken of dat ook gaat lukken..