Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janouk schreef:Als ik het goed lees, was het vertrouwen al niet groot in de hond en is nu helemaal weg. Dat maakt dat je angstig gaat reageren als de hond in de buurt van kinderen is in de toekomst, waardoor je bij de hond alleen maar het gevoel versterkt dat er iets aan de hand is en de hond daardoor alleen al super alert zal zijn door de gespannen situatie.
Door jouw angst zal je misschien ook extra hard ingrijpen in de toekomst (begrijpelijk) en misschien vaak onterecht de hond straffen.
Voor de hond en voor jezelf eerlijker om de hond te herplaatsen op een plek zonder kinderen in het gezin met een evenwichtige stabiele leider zodat de hond vertrouwen opbouwt.
Dat is mijn mening. Ik wens je heel veel wijsheid toe.
Roane schreef:Mijn eerste reactie was; doe de hond inderdaad weg, naar iemand die er wel om mee kan gaan! Als je dit gedrag niet eens kan lezen of niet eens kan inschatten waarom heb je dan uberhaupt een hond...
1. met een verleden
2. een ras die niet voor de poes is.
Jij maakt een fout (de hond niet kunnen lezen, ongelooflijk verkeerd handelen door later te straffen) en de situatie niet onder controle te hebben (niet handelen op het moment dat er ongewenst gedrag was).
Ik ga mee met de eerdere post, dat de hond als schrikreactie begon te blaffen tegen het kind. Overduidelijk schrok hij ergens van wakker en reageerde de schrik af door te blaffen tegen het kind wat waarschijnlijk de eerste impuls was.
Doe niet dramatisch en denk na, ik zie niets, maar dan ook niets wat ik als agressief jegens kinderen zou kunnen zien. (alleen maar blaffen nadat ze wakker schrok, da niks... dat jij niks deed, dat is wel wat) Het enige probleem hier ben je zelf, omdat je zelf de hond niet begrijpt. Dan gaan er dingen pas fout.
Dat je ook maar aan afmaken denkt bevestigt al je onkunde...
katiavl schreef:Ik zou hem weg doen, zeker als je zelf kinderen wilt hebben.
anneliesdj schreef:Dat ze op het kind afrende kan betekenen dat ze óf wilde spelen, óf wilde verdoezelen dat ze is geschrokken. Je geeft zelf aan dat ze zeker niet wilde spelen dus is het waarschijnlijk de eerste optie.
anneliesdj schreef:Als je je in het ras hebt verdiept weet je ook dat de Cane Corso van zichzelf geen allemansvriend is maar juist gereserveerd tegenover vreemden. Dat ze dus niet dolenthousiast op vreemden afstormd is te verwachten. Mijn Duitse Dog pup is net zo, heel gereserveerd, met goede begeleiding wordt het beter maar hij zal nooit een allemansvriend worden, dat verwacht ik ook niet en wil ik ook niet. Ik heb heel bewust voor dit ras gekozen omdat het karakter mij zo aansprak en een karakter kun je 'kneden', ook dat van een wat oudere hond.
Ik ben erg benieuwd hoe de hond reageert als het meisje weer langskomt. Ik hoop dat je dat binnenkort eens kunt vertellen.