Tja, toen vielen de tanden er bekant uit:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: Tja, toen vielen de tanden er bekant uit:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:26

dienetje schreef:
Dan zou ik toch maar even de reclame bond erbij halen voor de pedigree denta stix.

Lijkt me lichtelijk overdreven. Iedere adverteerder zal altijd proberen om zijn product op een zo gunstig mogelijke manier af te spiegelen en iedere consument weet normaal gesproken best dat al die reclameboodschappen met een korreltje zout moeten worden genomen. Je moet het als adverteerder wel heel bont gaan maken wil je reclameboodschap verboden worden wegens misleidende informatie.
Bovendien klopt het best wat pedigree beweert: het gebruik van Dentastix kán het ontstaan van tandsteen met 80 % tegengaan. Kán dus, maar hoeft niet. Ze garanderen helemaal niets. En daarmee zeggen ze ook nooit iets verkeerds. Al kom je met duizend honden aanzetten die ondanks een regelmatig gebruik van Dentastix nog altijd baggerbekkies hebben.

Citaat:
En wij gebruiken het ook al ongeveer sinds dat het uit is. Daarvoor een keer gebrobeert de tanden te poetsen dat werkte niet. Maar dit werkte wel. Dus helpt geen zier zou ik niet willen zeggen.

Je bent echt de eerste die ik hoor die wel tevreden is over dentastix. Heel fijn voor je hond dat hij nu kennelijk wel hagelwitte, schone tanden heeft. Maar heb je je ook al eens verdiept in de conserveermiddelen die in dit product zijn verwerkt? Er zijn echt veel gezondere alternatieven!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:29

Toen mijn hond nog op brokken stond kreeg hij ook dentastix.
Al snel kreeg hij er diaree van en zijn tanden werden er niet beter op. Vond het erg duur. En het dus zeker niet waard.
Nu heb ik al dat soort dingen niet meer nodig.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:08

We hebben dit met de DA bekeken want hij heeft een aantal slecht werkende organen. Helaas zal het binnenkort allemaal niet meer hoeven want hij heeft flink wat ouderdom problemen en waarschijnlijk tumoortjes en pijn.

Maar ik ben indd blij dat het bij hem heeft gewerkt.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:50

Ik heb nu van die Rodi complete voeding gehaald.
Ik heb blanke pens en lam en rijst.
Dit zijn een soort "hamburgers" , ik weet alleen niet hoeveel ik die moet voeren want er staat nergens een voedingstabel op.
Weet iemand hoeveel ik dit aan een dwergpincher zou moeten voeren ?
En moet ik ook nog afwisselen in het soort vlees, want ze hadden ook pens met hart en vlees met groenten.
Ik heb hier echt geen ervaring mee, maar wil het wel proberen.
Mag die pens trouwens ook elke dag ?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:00

darwin schreef:
Ik heb nu van die Rodi complete voeding gehaald.
Ik heb blanke pens en lam en rijst.
Dit zijn een soort "hamburgers" , ik weet alleen niet hoeveel ik die moet voeren want er staat nergens een voedingstabel op.
Weet iemand hoeveel ik dit aan een dwergpincher zou moeten voeren ?
En moet ik ook nog afwisselen in het soort vlees, want ze hadden ook pens met hart en vlees met groenten.
Ik heb hier echt geen ervaring mee, maar wil het wel proberen.
Mag die pens trouwens ook elke dag ?

Hartstikke goed dat je het wilt proberen!
Zolang je een complete versie van een versvleesvoeding geeft mag je elke dag hetzelfde voeren. Maar afwisseling met andere smaken en/of merken mag ook.
Hier staat een voedingstabel: http://www.versvleesvoeding.nl/N_frame. ... xp_12.html
Als je overschakelt op versvlees dan niet gaan mengen met het oude voer, dat verteert vaak niet lekker. Je hond zal toch even over moeten schakelen en soms zie je de eerste dag of dagen dat de darmen wat heftig reageren. Maar dat kun je ook hebben als je van brokkenmerk wisselt. Meestal is dat snel over en dan zul je zien dat je hond veel minder en steviger ontlasting produceert op vers dan op brok omdat de verteerbaarheid beter is.
Je kunt eventueel in het begin wat warm water over het vlees doen, zodat het niet te koud is en lekker ruikt. Soms herkennen honden het niet meteen als zijnde voer. Is je hond eenmaal gewend aan vers, dan kun je eventueel wat rauw kauwmateriaal geven zoals een rauw kippennekje of een kippen- of parelhoenvleugeltje.
Ben benieuwd wat je hond ervan vindt!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:37

De hond vind het heel lekker, het is in een vloek en een zucht verdwenen Haha!
Ik geloof goed dat ze daar geen tandplak van krijgen , want ze slikken het in 1 keer door, dus het krijgt geen kans om te blijven plakken Nagelbijten / Gniffelen
En het was helemaal niet ranzig, ik dacht dat er gewoon stukken vlees in zouden zitten , maar het zijn net een soort hamburgers die je alleen maar hoeft te ontdooien, dus dan vind ik het niet zo erg om vers te voeren.
Alleen die kippen nekjes en vleugeltjes zie ik niet zo zitten hoor, is daar geen frisser alternatief voor.
Ik ga nu in ieder geval eerst mijn zak brok opvoeren, want dat vind ik te duur om weg te gooien en dan wil ik haar gebit nog een keer schoon laten maken , dan kan ik straks ook echt zien of er verschil is met vers voeren of brok.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:46

darwin schreef:
De hond vind het heel lekker, het is in een vloek en een zucht verdwenen Haha!
Ik geloof goed dat ze daar geen tandplak van krijgen , want ze slikken het in 1 keer door, dus het krijgt geen kans om te blijven plakken Nagelbijten / Gniffelen
En het was helemaal niet ranzig, ik dacht dat er gewoon stukken vlees in zouden zitten , maar het zijn net een soort hamburgers die je alleen maar hoeft te ontdooien, dus dan vind ik het niet zo erg om vers te voeren.
Alleen die kippen nekjes en vleugeltjes zie ik niet zo zitten hoor, is daar geen frisser alternatief voor.
Ik ga nu in ieder geval eerst mijn zak brok opvoeren, want dat vind ik te duur om weg te gooien en dan wil ik haar gebit nog een keer schoon laten maken , dan kan ik straks ook echt zien of er verschil is met vers voeren of brok.

Nou, het valt in ieder geval in de smaak! En gelukkig valt het voor jou ook mee. Als je de brokken nog op wilt maken dan zou ik je aanraden om of eerst die brokken gewoon op te maken en dan over te schakelen, of om om en om te gaan voeren. Dus bijvoorbeeld één dag brok en één dag vers. In ieder geval niet mengen en ook niet een brokmaaltijd te dicht op een vleesmaaltijd geven. Altijd een paar uur tussen brok en vers laten zitten.
En ja ik heb kippennekjes en kippenvleugeltjes genoemd omdat dat me nu juist de meest frisse botjes leken om te geven. En bovendien hebben ze een goed formaat voor een kleine hond. Zo vies zijn ze toch niet? Ik bedoel niet iets met de veren er nog aan ofzo hoor. Gewoon van de poelier bijvoorbeeld de vleugeltjes die je ook op de bbq kunt doen. Alleen wel de variant zonder kruiden, dan.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:51

Ja gatver...... die eet ik zelf niet eens en van het woord kippen nekjes ga ik zo al over mijn nek Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:22

Kunnen we deze discussie niet ergens anders houden? Lachen
Want volgens mij gaat het al anderhalve pagina niet meer over het zielige hondje met zn losse tandjes.