Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xdenisex schreef:Ja ik heb het er al met mijn vriend over gehad. Maar ons leek het leuker om dan als hij groot is weer een kleintje erbij te nemen. Over een jaar of 1 a 2. Dan hebben we weer opnieuw een babytje..
Buiten dat ben ik er ook bang voor dat als er een tweede komt dat hij dan zijn terretorium gaat bewaken door te gaan sproeien ook al is hij gecastreerd...en dat is niet de bedoeling!!
xdenisex schreef:Ik heb alleen 1 vraagje. Gister is hij bij ons gekomen en hij is heel erg bang en speelt en onderneemt niets. Heeft iemand misschien een tip of ervaring hiermee?Verder is het een heel lekker mannetje.
Megamutsj schreef:xdenisex schreef:Ik heb alleen 1 vraagje. Gister is hij bij ons gekomen en hij is heel erg bang en speelt en onderneemt niets. Heeft iemand misschien een tip of ervaring hiermee?Verder is het een heel lekker mannetje.
Enorm leuk kitten!
Dat die niet veel onderneemt is misschien omdat die bij zijn vorige huisje ook niet veel met mensen is omgegaan, of veel in huis heeft gelopen (dus opgesloten in een kamer o.i.d.)
Wij fokken ook kittens en die hebben enorm veel aandacht van mensen en lopen altijd vrij rond in de kamer (behalve sávonds) en als die naar hun nieuwe baasje gaan dan lijkt het net alsof ze daar al hun hele leven wonen.
Gewoon rustig aan doen met het beestje, niets forceren en af en toe lekker aaien!
Chichiba schreef:erfelijke aandoeningen zijn bij de Ragdoll toch echt een issue...HCM en PKD komen met
regelmaat voor...Testen is dan ook erg belangrijk om gezonde kittens op de wereld te zetten...
(garantie dat ze het niet krijgen heb je nooit maar ze hebben er dan wel alles aan gedaan...)
Stel dat jij over een half jaar naar de DA moet omdat je kitten niet lekker is...Hij blijkt HCM te
hebben...Een dodelijke hartafwijking
...Nee ik zou dan toch echt voor een kitten met stamboom...testen en alles erop en eraan
gaan...Zo beperkt je toch de risico's...
erfelijkheid.nl schreef:Korte beschrijving
De term hypertrofische cardiomyopathie betekent 'ziekte van de hartspier, waarbij deze (gedeeltelijk of geheel) verdikt raakt'.
Als geen andere oorzaak voor de verdikking wordt gevonden, zoals een lang bestaande hoge bloeddruk, is het zeer waarschijnlijk dat sprake is van een erfelijke vorm van HCM. Ook als HCM in de naaste familie voorkomt, is het waarschijnlijk dat sprake is van deze erfelijke vorm.
De vorm die erfelijk bepaald is, is een relatief veel voorkomende aandoening. Men schat dat tussen de 1 op 500 en 1 op 1000 volwassenen bij cardiologisch onderzoek verschijnselen van deze aandoening heeft. Niet iedereen heeft ook klachten hiervan.
dierenkliniekwilhelminapark.nl schreef:Wat houdt PKD precies in?
PKD is de afkorting voor Polycystic Kidney Disease. Het is een erfelijke aandoening die bij katten voorkomt.
Katten met PKD hebben in beide nieren meerdere cystes (= met vocht gevulde holtes). Zowel het aantal cystes als de omvang van de cystes zal toenemen met het ouder worden van de kat. (De grootte kan varieren van enkele mm's tot enkele cm's). Deze cystes verdrukken het gezonde nierweefsel waardoor de nierfunctie minder zal worden. Je kunt het vergelijken met een ballon die langzaam opgeblazen wordt en door het groter worden het nierweefsel daaromheen verdrukt. Uiteindelijk zal er chronisch nierfalen optreden.
Citaat:maar sinds hij daar is gaat t eigenlijk alleen maar beter!!!
xdenisex schreef:Wat 'n koppie op die rechter zeg! Geweldig!