Mijn nieuwe kitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Re: Mijn nieuwe kitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 19:32

Ja ik heb het er al met mijn vriend over gehad. Maar ons leek het leuker om dan als hij groot is weer een kleintje erbij te nemen. Over een jaar of 1 a 2. Dan hebben we weer opnieuw een babytje..

Buiten dat ben ik er ook bang voor dat als er een tweede komt dat hij dan zijn terretorium gaat bewaken door te gaan sproeien ook al is hij gecastreerd...en dat is niet de bedoeling!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:38

xdenisex schreef:
Ja ik heb het er al met mijn vriend over gehad. Maar ons leek het leuker om dan als hij groot is weer een kleintje erbij te nemen. Over een jaar of 1 a 2. Dan hebben we weer opnieuw een babytje..

Buiten dat ben ik er ook bang voor dat als er een tweede komt dat hij dan zijn terretorium gaat bewaken door te gaan sproeien ook al is hij gecastreerd...en dat is niet de bedoeling!!

Daarom is het juist beter om ze nu bij elkaar te zetten.. straks kan hij die andere kat als concurentie of indringer ziet (wat sproeien betreft), bovendien is de kans groot dat hij het nieuwe kitten niet zal accepteren.. (zijn huis, zijn regels, zijn baasje etc..)
Ik heb op het punt gestaan om mijn poes weg te doen.. er werd zo geknokt.. ik heb gruwelijk gejankt met haar op schoot (was al afscheid aan het nemen), en ineens begreep ze het.. en acceptereede ze het.
Het heeft alleen wel 3 maanden geduurd..

Maar ik ken het heel goed hoor.. het liefst zou ik elk jaar een kleintje gaan halen, maar 5 is al genoeg... helaas..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-08-07 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:40

Wat een flutredenen om geen speelmaatje erbij te nemen Clown

Met zijn tweeen gaan ze waarschijnlijk minder de boel afbreken omdat ze elkaar hebben om mee te spelen. Je moet het ze gewoon even leren Knipoog

Een gecastreerde kater sproeit ook bijna nooit, en als je er nu 1 bij neemt zal hij daarom niet gaan sproeien omdat ze samen opgroeien wel gewoon met een maand of 6 castreren. Ach ja je moet het ook zelf weten Cool

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:23

Tsja t klinkt wel leuk maar we hebben al goed moeten nadenken over 1tje... maar ik zal t nog is in de groep gooien...Zowiezo moet het kleine mannetje eerst beter worden en dan zien wel weer verder!!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:28

xdenisex schreef:
Ik heb alleen 1 vraagje. Gister is hij bij ons gekomen en hij is heel erg bang en speelt en onderneemt niets. Heeft iemand misschien een tip of ervaring hiermee?Verder is het een heel lekker mannetje.

Enorm leuk kitten!
Dat die niet veel onderneemt is misschien omdat die bij zijn vorige huisje ook niet veel met mensen is omgegaan, of veel in huis heeft gelopen (dus opgesloten in een kamer o.i.d.)
Wij fokken ook kittens en die hebben enorm veel aandacht van mensen en lopen altijd vrij rond in de kamer (behalve sávonds) en als die naar hun nieuwe baasje gaan dan lijkt het net alsof ze daar al hun hele leven wonen.
Gewoon rustig aan doen met het beestje, niets forceren en af en toe lekker aaien!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:37

Megamutsj schreef:
xdenisex schreef:
Ik heb alleen 1 vraagje. Gister is hij bij ons gekomen en hij is heel erg bang en speelt en onderneemt niets. Heeft iemand misschien een tip of ervaring hiermee?Verder is het een heel lekker mannetje.

Enorm leuk kitten!
Dat die niet veel onderneemt is misschien omdat die bij zijn vorige huisje ook niet veel met mensen is omgegaan, of veel in huis heeft gelopen (dus opgesloten in een kamer o.i.d.)
Wij fokken ook kittens en die hebben enorm veel aandacht van mensen en lopen altijd vrij rond in de kamer (behalve sávonds) en als die naar hun nieuwe baasje gaan dan lijkt het net alsof ze daar al hun hele leven wonen.
Gewoon rustig aan doen met het beestje, niets forceren en af en toe lekker aaien!

Daar ligt het niet aan. Hij is ziek. Dit staat verder in het toppic. Waar hij vandaan komt wordt hij heel erg bij het huiselijke leven betrokken. De kittens mogen zodrag ze trap kunnen lopen door het hele huis lopen. Huiselijker kan niet...Lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 16:52

net bij de da geweest en was niet zo mooi.Er is een foto gemaakt van zijn longetjes en hij heeft een flinke longontsteking. Hij heeft pijnstillers meegekregen extra bij de ab kuur. Ik moet over 16 dagen weer terug komen als zijn ab kuur op is of als t beter of slechter gaat.. Ben er echt een beetje verdrietig van. Het is een krietische situatie...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:18

is het een ragdoll??

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 18:07

ja het is een ragdoll.

Hij gaat mogenochtend terug naar de fokker om daar helemaal uit te zieken. We vinden het echt onwijs klote maar er is een kans dat hij zo slecht word. De fokker vindt t zelf verschrikkelijk dat dit allemaal zo is gelopen.
Als hij weer voor 100% gezond wordt verklaard door de dierenarts halen we hem weer op.

Er bestaat een kans dat hij was aan zijn hartje heeft omdat deze op de rontgen iets groter leek te zijn dan dat hoorde. Zijn hartje kan ook iets groter zijn omdat hij t zo benauwd heeft en moeilijk adem kan halen. Dit is dus even afwachten.
Ook kan het een kat worden waarbij zijn longetjes altijd kwetsbaar zullen blijven. Dit wil ik toch wel uitsluiten, ik wil tenslotte toch een kerngezond kitten.
Mijn vriend en ik hebben gister echt als baby's zitten huilen, ik bedoel tis niet zomaar een snoepje dat je omruilt in de winkel. Dat je je na 7 dagen al zo kan gaan hechten aan zo'n beestje is echt niet normaal!

Ze heeft nog 1 kitten over (die wel gezond is) dus als dat wat voor ons is nemen we die mee en als Ice dan weer helemaal gezond wordt verklaart halen we hem op en heeft hij gelijk een speelkameraatje. (als het kitten ons aanspreekt).
Morgen wordt vast een klote dag..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:19

jeetje wat een slecht nieuws!
Ik zal heel hard voor je duimen dat het katje helemaal gezond wordt!
veel sterkte morgen Ach gut

hou je ons op de hoogte?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:46

Chichiba schreef:
erfelijke aandoeningen zijn bij de Ragdoll toch echt een issue...HCM en PKD komen met
regelmaat voor...Testen is dan ook erg belangrijk om gezonde kittens op de wereld te zetten...
(garantie dat ze het niet krijgen heb je nooit maar ze hebben er dan wel alles aan gedaan...)
Stel dat jij over een half jaar naar de DA moet omdat je kitten niet lekker is...Hij blijkt HCM te
hebben...Een dodelijke hartafwijking
...Nee ik zou dan toch echt voor een kitten met stamboom...testen en alles erop en eraan
gaan...Zo beperkt je toch de risico's...

Als je vertelt dat z'n hart wat vergroot lijkt op de röntgen, dan zou ik nu toch wel gigantisch de kriebels krijgen. En, hoe hard het ook is, ik zou niet nog een ander kitten van dezelfde fokker adopteren. Betaal dan wat meer voor een kitten met stamboom, het is tenslotte niet voor niets dat deze geen stamboom hebben. Ik snap dat je aan Ice gehecht bent, maar voorkom dan in ieder geval dat je straks met twee zieke kneusjes zit. En vraag je DA of Ice op deze erfelijke aandoeningen te testen, als ie positief is, zou ik mijn euries toch terugvragen.

Negen katten plus eventuele kittens, en dan 'n longontsteking ertussen zetten? Als het maar een beetje besmettelijk is...

erfelijkheid.nl schreef:
Korte beschrijving
De term hypertrofische cardiomyopathie betekent 'ziekte van de hartspier, waarbij deze (gedeeltelijk of geheel) verdikt raakt'.

Als geen andere oorzaak voor de verdikking wordt gevonden, zoals een lang bestaande hoge bloeddruk, is het zeer waarschijnlijk dat sprake is van een erfelijke vorm van HCM. Ook als HCM in de naaste familie voorkomt, is het waarschijnlijk dat sprake is van deze erfelijke vorm.

De vorm die erfelijk bepaald is, is een relatief veel voorkomende aandoening. Men schat dat tussen de 1 op 500 en 1 op 1000 volwassenen bij cardiologisch onderzoek verschijnselen van deze aandoening heeft. Niet iedereen heeft ook klachten hiervan.

dierenkliniekwilhelminapark.nl schreef:
Wat houdt PKD precies in?
PKD is de afkorting voor Polycystic Kidney Disease. Het is een erfelijke aandoening die bij katten voorkomt.

Katten met PKD hebben in beide nieren meerdere cystes (= met vocht gevulde holtes). Zowel het aantal cystes als de omvang van de cystes zal toenemen met het ouder worden van de kat. (De grootte kan varieren van enkele mm's tot enkele cm's). Deze cystes verdrukken het gezonde nierweefsel waardoor de nierfunctie minder zal worden. Je kunt het vergelijken met een ballon die langzaam opgeblazen wordt en door het groter worden het nierweefsel daaromheen verdrukt. Uiteindelijk zal er chronisch nierfalen optreden.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 17:26

Vanmorgen hebben we Ice naar de fokker terug gebracht. Ook het geld hebben we terug gekregen voor het geval het niet meer 100% goed komt met het mannetje.
Allebei de ouders zijn getest op deze 2 aandoeningen en die zijn uiteindelijk kerngezond anders gaat ze niet fokken met deze beestjes. Deze fokster weet precies waar ze mee bezig is dus daar maak ik me geen zorgen om.

Toen hij vanmorgen bij zijn moeder neergezet werd ging zijn moeder hem gelijk likken. Alsof hij nooit was weggeweest! Echt heel lief. Ik hoop dat het mannetje snel opknapt en dan zien we wel weer verder wat we doen..

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:33

@Denise: Ohw, ik had het hele topic nog niet gelezen. Echt balen dat hij ziek is! Wij hadden ook een keer een kitten gekocht en die bleek hartruis te hebben. Wij hadden hem ook teruggebracht naar de oude eigenaren, het is echt niet leuk.
Ik hoop echt voor je dat het weer helemaal goed gaat komen met het kitten!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 17:41

Ja in principe is hij tijdelijk terug om aan te sterken en om uitgebreid onderzoek naar afwijkingen en dergelijke. Ik heb echt als een klein kind zitten huilen. Het stelde mij gerust dat zijn moeder eigenlijk deed alsof hij nooit was weggeweest, heel lief. Er wordt zowiezo nog een foto gemaakt van zijn longen en hart en als dan alles goed is komt hij gewoon weer terug. Het enige wat ik nu kan doen is hopen dan maar...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:46

Wat vervelend allemaal xdenisex , om eerlijk te zijn klinkt t niet best.

Logisch dat je verdrietig bent, het is een enorme tegenvaller, en je hecht je zo
snel aan zo'n humpie he.

Wel fijn dat de fokster hem teruggenomen heeft, heb jij je geld terug gekregen?
of het andere kitten meegenomen?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 20:45

We hebben gelijk ons geld terug gekregen. Het andere kitten was echt heel leuk. Echt zo'n dikkertje dap de helemaal waggelde. Mijn vriend had niet echt een klik met dat beestje en wilde liever wachten op een volgend nestje.

Als Ice weer helemaal gezond is verklaart dan halen we hem gewoon weer op. Ik bedoel, een gehandicapt mens stop je ook maar weg omdat hij gehandicapt is..
We willen er zowiezo een kitten bij want Ice is heel erg aanhankelijk aan ons maar heeft het nu onwijs naar zin bij zijn broertje en moeder.

Hij is al heel wat aangekomen in zo'n korte tijd en hij gaat ook wat meer speels worden. Dus het enige is nu alleen maar duimen dat hij weer op en top in vorm wordt!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:55

Sorry ,ik zit net terug te lezen en zie dat je al geschreven
had dat je je geld terug had gekregen.
Netjes geregeld hoor.

Hij moet erg ziek geweest zijn als hij helemaal niet speelde.
Het wordt pas echt spannend als hij vd antibiotica gaat, dan moet hij verder
op eigen kracht.
Ik adviseer je hem zeker nog een week bij de fokker te laten blijven-liever nog langer-
na t stoppen met antibiotica.

Ik hoop voor je dat hij het gaat redden en je een gezonde Ice terugkrijgt,
maar er kan ook nog iets anders aan de hand zijn.
Komt hij erdoor heb je geluk, maar bereidt je ook voor op slechte berichten, dan kan t
alleen maar meevallen.
t klinkt cru ,maar ik bedoel het niet slecht, en ik hoop dat ik geen gelijk heb.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:21

Jahoor ik snap helemaal wat je bedoelt en we hielden er eigenlijk diep in ons achterhoofd al rekening mee dat hij niet meer teurug zou komen maar sinds hij daar is gaat t eigenlijk alleen maar beter!!!
Hij moet nog 15 dagen ofzo aan de antibiotica (langer als normaal omdat t zo'n flinke longontsteking is) en dan wordt er weer een foto gemaakt van zijn longen en dan als de dierenarts hem helemaal gezond verklaart komt hij weer terug!

Dus ik ben benieuwd. Als ze dan het volgende nestje heeft van die andere poes krijgt hij een maatje erbij...dus dat is helemaal leuk voor hem!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:37

Citaat:
maar sinds hij daar is gaat t eigenlijk alleen maar beter!!!

dat is de antibiotica, en t is mooi dat t goed aanslaat, maar als de longontsteking
een andere oorzaak heeft komt t terug.

Ik ga gewoon heel hard voor jullie en Ice duimen. Ach gut

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:17

Ja ik hoop ook dat het de antibiotica is en dat hij heel snel opknapt. Ik mis hem wel heel erg. Dat gemauw en het wakkerhouden snachts omdat hij wil spelen mis ik ook vooral hahaha!!

De fokster Marielle had om 2 uur vandaag een afspraak bij haar eigen dierenarts..dus ben benieuwd wat die van hem zegt..

Ik laat het wel weten als ze is geweest..

Bedankt voor het duimen Kaatje... Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:21

Marielle heeft net gebeld en de dierenarts bij haar vondt hem er goed uitzien. Hij is aangekomen en weegt nu 1100 gram. Hij woog eerst 1060 dus dat is super! Hij heeft andere antibotica gekregen want de dierenarts had het idee dat deze niet echt aansloeg. Hij had ook een beetje vocht bij zijn longetjes dus hij heeft vochtafdrijvers gekregen en hij moest van de pijnstillers af omdat hij de hele boel afbrak bij haar thuis terwijl hij rustig aan moet doen.

De dierenarts heeft er een goed gevoel over en als hij opknapt van deze longontsteking is hij weer net zo gezond als de rest van de kittens...JIPPIE!!!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:23

Toen wij een kitten hadden, ging ze altijd achter de bank zitten.
Leg een mandje neer en laat hem maar even gaan.
Vanzelf komt hij heus wel een keer tevoorschijn, bijv. om te eten Tong uitsteken
En de andere kitten die wij hadden liep vrolijk het huis te inspecteren, haha

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:11

Goede berichten xdenisex.
Hoeveel weken jong is hij?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:01

uhm hij is nu 13 weken..en ik heb net weer foto's gekregen van de fokster hoe erg hij het naar zijn zin heeft!! Hij is natuurlijk nu de oudste dus hij voelt zich heel wat hahaaha!

Moeten jullie kijken hoe goed hij eruit ziet..

Afbeelding

Afbeelding
Hij krijgt alweer praatjes!!!kijk maar!! Hij zit trouwens bovenop dat ding.
Afbeelding

Afbeelding

Lief issie he... en ik ben superblij dat hij alweer een beetje opknapt!!!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:16

Hihi, wij hebben dat mandje in 't roze, en de vierkante versie in 't groen. Onze poes is razend enthousiast Haha!

xdenisex schreef:
Afbeelding
Wat 'n koppie op die rechter zeg! Geweldig!

Vocht in de longen kan door de ontsteking komen, maar ook door hartfalen... Gelukkig zijn de berichten positief!