SPOED! Wat voer je een duif als je geen vogelvoer hebt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: SPOED! Wat voer je een duif als je geen vogelvoer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:48

ik denk ook niet dat die nog belt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 17:08

Dat denk ik ook niet nee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:42

Ik zou er dan gewoon achterna bellen met bijv. de mededeling of hij hem wilt afstaan. Tong uitsteken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 17:44

Hahaha. Dat is een goed idee ja! Haha!

Weet iemand hier misschien hoe je het verschil kunt zien tussen een mannetje en een vrouwtje? Ik heb het wel heel de tijd over hem maar het kan ook een vrouwtje zijn. Tong uitsteken We hebben de duif Joopje gedoopt trouwens. Clown
Joopje heeft al gevlogen in huis. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:59

geen idee...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:09

Nee ik ook niet. Nagelbijten / Gniffelen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:10

schudden? en als je ballen hoort rammelen...

Huilen van het lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:11

Lol. Huilen van het lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:18

tita schreef:
Tja hallo sommige duiven vliegen wedstrijden van wel 500km dan ben jij toch ook moe

een goede duif vliegt regelrecht naar zijn thuis die hoort niet te stoppen.. en als het al een wedstrijd duif is dan had je er af moeten blijven vind ik.. als ik aan wedstrijden mee zou doen zou ik het erg vervelend vinden als mensen maar zo mijn duif vangen en in een kooi stoppen. als hij alleen moe was zou hij daarna zijn tocht wel verder verleggen.. dan is het alsnog geen goede duif maar hij zal naar huis toe gaan.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:20

Jen33 schreef:
tita schreef:
Tja hallo sommige duiven vliegen wedstrijden van wel 500km dan ben jij toch ook moe

een goede duif vliegt regelrecht naar zijn thuis die hoort niet te stoppen.. en als het al een wedstrijd duif is dan had je er af moeten blijven vind ik.. als ik aan wedstrijden mee zou doen zou ik het erg vervelend vinden als mensen maar zo mijn duif vangen en in een kooi stoppen. als hij alleen moe was zou hij daarna zijn tocht wel verder verleggen.. dan is het alsnog geen goede duif maar hij zal naar huis toe gaan.

De eigenaar is gebelt hoor. Koe

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:26

Jen33 schreef:
tita schreef:

Jij moet het topic even helemaal doorlezen denk ik Ja
En als je zo'n reactie geeft verdiep je er eerst dan even in.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:33

ik heb gisteren een vogeltje (zwaluw) gevonden op stal. die was echt nog heel jong, kon nog niet zelf eten en nog niet vliegen. het was OF terugzetten, werd ie afgestoten OF zelf in leven proberen te houden. dus ik had m in een doosje met hooi en blaadjes gedaan, om de zoveel tijd broodkruimeltjes gevoerd. vannacht een wekker gezet om m nog te voeren. en toen werd ik vanmorgen wakker... stil. hij (of zij) heeft het helaas niet gered. ik vind het zo zielig, maarja het is niet anders. die was nog zo klein en jong.

ik vind het fijn om te lezen dat er meer mensen om kleinere dieren geven. ik vroeg op stal wat zal ik er mee doen, kreeg ik te horen, ja heel hard op de grond gooien. nee dat kan ik niet, dat vind ik zo zielig.

ik vind het goed wat je doet! en hopelijk houdt die van jou het langer vol als die van mij heeft gedaan.

ik houd iig het topic in de gaten!

groetjes

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:36

tita schreef:

een goede duif vliegt regelrecht naar zijn thuis die hoort niet te stoppen.. en als het al een wedstrijd duif is dan had je er af moeten blijven vind ik.. als ik aan wedstrijden mee zou doen zou ik het erg vervelend vinden als mensen maar zo mijn duif vangen en in een kooi stoppen. als hij alleen moe was zou hij daarna zijn tocht wel verder verleggen.. dan is het alsnog geen goede duif maar hij zal naar huis toe gaan.[/quote]
De eigenaar is gebelt hoor. Koe[/quote]

via de Dierenambulance heb ik begrepen.. als het echt 75 euro is zal de eigenaar niet zo blij zijn denk ik

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:39

nee ze hebben zelf gebelt......
of msi k iets

Da is geen 75 euro! ik heb net nog geinformeerd!
kosten vershcillen per regio en wat ze met het dier moeten

rijkosten zij idd 18 euro

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:44

vorig jaar heb ik ook een wedstrijdduif gevonden in onze tuin, naar de opvang gebeld en die zeiden dat zo aan zijn gedrag te horen hij niet lang meer zou leven... was ook een "oude" duif.
inderdaad lag hij de volgende dag dood...
ringen eraf gehaald en bleek een engelse duif te zijn, toen heb ik met die instantie contact opgenomen eb het adres van de eigenaar gekregen. Die heb ik de ringen opgestuurd en ik kreeg een hele nette bedankbrief terug...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:45

Ja we hebben inderdaad zelf gebeld via een duivenmelker. Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:47

brood met melk

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:48

Vicky_88 schreef:
ik heb gisteren een vogeltje (zwaluw) gevonden op stal. die was echt nog heel jong, kon nog niet zelf eten en nog niet vliegen. het was OF terugzetten, werd ie afgestoten OF zelf in leven proberen te houden. dus ik had m in een doosje met hooi en blaadjes gedaan, om de zoveel tijd broodkruimeltjes gevoerd. vannacht een wekker gezet om m nog te voeren. en toen werd ik vanmorgen wakker... stil. hij (of zij) heeft het helaas niet gered. ik vind het zo zielig, maarja het is niet anders. die was nog zo klein en jong.

ik vind het fijn om te lezen dat er meer mensen om kleinere dieren geven. ik vroeg op stal wat zal ik er mee doen, kreeg ik te horen, ja heel hard op de grond gooien. nee dat kan ik niet, dat vind ik zo zielig.

ik vind het goed wat je doet! en hopelijk houdt die van jou het langer vol als die van mij heeft gedaan.

ik houd iig het topic in de gaten!

groetjes

dat is ook logich een zwaluw eet alleen maar vliegjes en insecten het brood heeft hem dus de das omgedaan
en eh de dierenambulance nemen ze wel op hoor Knipoog

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:51

Ik werk toevallig op de dierenambulance van de dierenbescherming in de stad Utrecht en wij hebben speciale opvang voor postduiven. Voor zover ik weet rekenen wij geen ritgeld mits we hem moeten brengen maar meestal wonen de eigenaren te ver weg. De duif zal wel moe zijn en komt nu op krachten. Als je op http://www.npo.nl kijkt en het ringnummer intypt komt je bij de eigenaar uit. Voor het nummer staat NL200... 7 staat uiteraard voor dit jaar en 6 staat voor 2006 enz. Dat is het geboortejaar van de duif. Als hijom zijn andere pootje ook een tingetje heeft is dat een ring met een chip waardoor zijn hok automatisch opent. Je kan je dierenbescherming in jouw regio bellen en als het goed is halen ze hem op en zorgen dat hij bij de eigenaar komt. Mijn ervaring is dat de eigenaren vaak erg blij zijn als je hun duif hebt gevonden. Een rit geld van € 75,00 vind ik diefstal. Wij rekenen € 24,00 maar nogmaals bij postduiven heb ik dat nog nooit gehad omdat deze naar de opvang werd gebracht. Ik zou hem niet los in de huiskamer laten want als hij straks op krachten is en gaat vliegen kan hij tegen het raam vliegen met alle gevolgen vandien.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:53

Yinnar schreef:
Ik werk toevallig op de dierenambulance van de dierenbescherming in de stad Utrecht en wij hebben speciale opvang voor postduiven. Voor zover ik weet rekenen wij geen ritgeld mits we hem moeten brengen maar meestal wonen de eigenaren te ver weg. De duif zal wel moe zijn en komt nu op krachten. Als je op http://www.npo.nl kijkt en het ringnummer intypt komt je bij de eigenaar uit. Voor het nummer staat NL200... 7 staat uiteraard voor dit jaar en 6 staat voor 2006 enz. Dat is het geboortejaar van de duif. Als hijom zijn andere pootje ook een tingetje heeft is dat een ring met een chip waardoor zijn hok automatisch opent. Je kan je dierenbescherming in jouw regio bellen en als het goed is halen ze hem op en zorgen dat hij bij de eigenaar komt. Mijn ervaring is dat de eigenaren vaak erg blij zijn als je hun duif hebt gevonden. Een rit geld van € 75,00 vind ik diefstal. Wij rekenen € 24,00 maar nogmaals bij postduiven heb ik dat nog nooit gehad omdat deze naar de opvang werd gebracht. Ik zou hem niet los in de huiskamer laten want als hij straks op krachten is en gaat vliegen kan hij tegen het raam vliegen met alle gevolgen vandien.

Hoi Monique,
Mijn moeder heeft de eigenaar gebelt, hij zou terug bellen maar dat heeft hij tot op heden nog niet gedaan.
Wat kunnen we het beste met hem doen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:57

Heb je op www.npo.nl gekeken?

Misschien staan daar meerdere telefoonnummers op. (een 06 misschien)

Wat is het geboortejaar? En uit welke plaats komt de duif?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:58

Yinnar schreef:
Heb je op http://www.npo.nl gekeken?

Misschien staan daar meerdere telefoonnummers op. (een 06 misschien)

Wat is het geboortejaar? En uit welke plaats komt de duif?

Nee nog niet.
We hebben mobiel&huistelefoon gebelt. Ja

2007 en hij komt uit Brabant.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:59

reken maar niet dat hij hem komt halen...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:08

KsVrPy schreef:

En jij woont in....???? Patty?? *LOL* *LOL*

2007 dan is de duif van dit jaar dus nog jong. Het lijkt mij stug als die eigenaar hem niet terug wil.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:35

Yinnar schreef:
KsVrPy schreef:

En jij woont in....???? Patty?? *LOL* *LOL*

2007 dan is de duif van dit jaar dus nog jong. Het lijkt mij stug als die eigenaar hem niet terug wil.

Jaa. Clown

In Culemborg, Gelderland.