Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:haha mijn dogoreu zal je ook nooit horen,wat er ook gebeurd,man daar lopen paarden gewoon overheen(wessel is er nog weleens overheen gewalst),en die piept niet ,niets,nooit hoor je die hond,maat het teefje,als je al wijst dan schreeuwt het al,daar zal een corrigerende tik ws een heel erg "AACCHHHH" gevoel oproepen bij mensen,al sla je mis,dan gilt het...
xXVeronaXx schreef:Die krijg je echt niet tegen de grond, hij verzet zich helemaal, wil zich dan niet overgeven!
Hier thuis kan ik hem gewoon met spelen tegen de grond duwen, niks aan de hand.
Ik blijf toch volhouden, en hij geeft zich toch over, daarna laat ik hem los, en ff liggen, pak hem aan de voet en aan de lijn.
xXVeronaXx schreef:Als mijn hond echt iets fout heeft gedaan, wat betreft niet luisteren als ik ben 'nt wandelen dan pak ik hem stevig bij zijn nekvel, waarbij hij wild gaat grommen (hij zal nooit bijten, maar laat duidelijk merken dat hij er niet van gedient is) maar ik mij daar niks van aantrek en hem op de grond leg/commandeer dat hij MOET gaan liggen .. dit kan wel eens 5 minuten duren voordat hij dan daadwerkelijk echt ligt, hij wil zich dan niet overgeven, en ja een grommende rottweiler leg je niet 1 2 3 neer ..
Maar ik laat hem altijd liggen, pas als hij ligt laat ik zijn nekvel los!
Dit werkt naar mijn mening perfect, er hoeft geen geweld gebruikt te worden om het duidelijk te maken, maar af en toe kan een tik of schopje onder de kont kan geen kwaad.
*mijn mening*
naadje24 schreef:een rottie of welke hond die besluit de uitdaging aan te gaan en mij op dusdagnige wijze zou verwonden is verzekerd van een plek op de tafel van de DA voor een spuit..
het mag en kan noot zo zijn dat de hond de baas word over zijn baas...
mijn hond geeft zich ten aller tijden over...
Citaat:een rottie of welke hond die besluit de uitdaging aan te gaan en mij op dusdagnige wijze zou verwonden is verzekerd van een plek op de tafel van de DA voor een spuit..
SanneTilburg schreef:Waarom hebben zoveel hondenbezitters zich niet verdiept in hoe een hond in elkaar zit, en wel een hond gekocht????? Dat is mij echt een raadsel! Er zijn zoveel goede boeken te krijgen (ook in de bieb) over opvoeding van honden, waarin precies uitgelegd wordt hoe je je hond kunt belonen en straffen op een manier die hij meteen precies begrijpt, omdat dat in zijn eigen taal is. Persoonlijk vind ik de boeken van Martin Gaus de beste, maar er zijn er nog veel meer.
Als je zo'n boek hebt gelezen, begrijp je meteen waarom je je hond niet moet slaan of schoppen, maar hoe je hem op een 'hondse' manier kunt straffen als hij niet gehoorzaamt en hoe je hem ook weer op een 'hondse' manier kunt belonen als hij het daarna weer goed doet.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat er nog zoveel mensen zijn die een hond behandelen als een mens, maar het is geen mens!!!!
Ik heb drie honden volgens de Martin Gaus-methode opgevoed, ze luisteren alledrie perfect, lopen altijd los, kunnen overal mee naar toe, zijn absoluut niet bang van me ofzo, sterker nog, ze gaan voor me door het vuur, en hebben zeker weten veel meer plezier in hun leven als een hond die altijd aan de riem moet omdat hij niet luistert of vals doet tegen andere honden bv.
Dus iedereen die het nog niet gedaan heeft, lees een boek en verdiep je in je hond!!
AstraGirlie schreef:Helemaal eens met Nakisha, geweld lokt geweld uit, en dat is het laatste wat we willen bij honden ...
Nakisha schreef:Citaat:een rottie of welke hond die besluit de uitdaging aan te gaan en mij op dusdagnige wijze zou verwonden is verzekerd van een plek op de tafel van de DA voor een spuit..
Uiteraard, en helemaal mee eens. Maar door je hond lichamelijk uit te dagen, vraag je ook om ongelukken... en dát is wat ik bedoel.
Overwicht hebben en de baas zijn kan ook zonder lichamelijke strijd. Sterker; in een roedel lossen ze dergelijke conflicten het liefste op zonder gevechten, omdat eventuele verwondingen alleen maar de roedel verzwakken.