Hondenkleding...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Hondenkleding...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:48

Gisteravond bij één of ander SBS6-programma kwam er nog een toch tamelijk robuuste hond voorbij die helemaal aangekleed werd. Daar heb ik dus helemaal niets mee .

Kan me voorstellen dat er zieke honden of heel erg verfokte honden zijn, of net getrimde dieren, die bij extreme koude of zware regenval wat extra bescherming nodig hebben, maar zomaar voor de lol? Nee, dank je.

Kan me trouwens wel zo voorstellen dat ik bij flinke regen mijn hond wel een regendek op zou doen, al was het maar om de stank van natte hond in de huiskamer te voorkomen Clown . Gelukkig heb ik gewoon katten die zichzelf zo snel mogelijk een droge plek zoeken als het regent *LOL* .

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:14

whisperramse schreef:
Je hebt natuurlijk uitzonderingen zoals ik zei; maar een gezonde hond heeft echt geen dekentje nodig Lachen

Een Greyhound is van origine spaans dus ook niet zo langharig. Ze zijn meer warmte gewend dan koude

Dan heb je het wel over een hele tijd geleden, zo'n 400 jaar voor Christus!
Toen zijn ze meegenomen naar Engeland. Engeland staat al eeuwen als officieel land van herkomst in de boeken voor deze honden!

Alleen vanwege hun flinterdunne vacht en afwezigheid van een beschermende vet-laag is het nodig deze honden in de winter te beschermen tegen kou door middel van een dekentje.
Heb zelf nog nooit een windhond met een truitje, petje of ander raar pakje gezien! Da's puur voor de lol van de mens maar laat een dier gewoon een dier zijn.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:55

zwaar onzin.. tenzij met gegronde reden Haha!

bij mijn tante hadden ze in de buurt een klein teckeltje..
in de winter toen hij naar buiten moest viel hij steeds flauw van de sneeuwkou Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:58

Zo dom, een hond met kleding aan. Is uit Amerika komen overwaaien,daar is het veel erger.Gewoon belachelijk zoiets.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:59

die pakjes enz vind ik ok niks, maar voor mijn liliputter jack heb ik wel een fleece deken en regendeken als het koud is gaat ie liggen rillen en krijg ik hem zonder deken niet eens mee naar buiten dan gaat ie lekker binnen onder de deken liggen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:05

Haha! Haha!

Afbeelding

mijn waterrat...

Afbeelding

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:31

Rocky: Wat zijn je hondjes schattig !!! Die truitjes zijn leuk !!

Ik heb ook 2 terriers waarvan mijn schotse terrier echt een hekel heeft aan regen. Nu heb ik een leuk camouflage regendekentje voor hem gekocht (staat hem schattig..) en nu heeft hij er op zich niet zoveel problemen meer mee om naar buiten te gaan. En voor ons ook ideaal want dan hebben wij geen 2 hondjes thuis die zeiknat en onder de blubber zitten.....

En het is niet "zielig" want ze hebben een perfect leven.....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:35

ik heb een regenjasje voor mijn jackrussel, krijgt ze alleen om als het regent of heel erg koud is. Ze heeft al eens een keelontsteking opgelopen, wil ik niet nog eens eerlijk gezegt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:11

Een regenjasje voor een kouwelijke of oude hond moet kunnen... maar echt van die pret-setjes die al die kleine beesten aan krijgen... walgelijk...
Je ziet vaak dat die beestjes er echt last van hebben (neem tink van hilton... dan beestje kon niet eens normaal lopen vanwege die vreemde slofjes die ze aan moest hebben)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:19

Nagelbijten / Gniffelen Ik ben echt helemaal tegen kleding bij honden (of je moet er een heel goede reden voor hebben)..
Laat een hond toch hond zijn, je zult zien dat ze veel vrolijker zijn.. Echt, mensen vergelijken honden veel te veel met mensen, bah.

Ik kan het weten, bij ons komen veel honden in het pension die zo verwend zijn als maar kan.. Je ziet ze naar een paar dagen spelen met andere honden echt opbloeien. Wat honden dan toch een lol kunnen hebben als je ze maar een paar weken echt hond kunt laten zijn, wat je tegenwoordig al bijna niet meer ziet.
En dan vinden mensen het zielig om een hond naar een pension te doen Clown .

Nee, van mij hoeft dat niet Nagelbijten / Gniffelen .

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:56

Ik vind het ook onnodig, afgezien van medische redenen ofzo dan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:07

Voor welke medische reden ook vind ik het prima. Een écht kouwelijk hondje die gemakkelijk verkouden word, of longontsteking oploopt, bijvoorbeeld. Rhodi had vroeger zo'n kortbening asbakvriendje... die had elke winter longontsteking! Zijn buikje werd nat, er kwam kou op... en daar ging ie weer. Die had ik dus WEL een jasje aangedaan...

Verder... ach, een grapje moet kunnen hoor, maar echt dagelijks vind ik bespottelijk. En je helpt de eigen vacht ermee de vernieling in! Uiteindelijk kán zo'n hond zichzelf niet meer warmhouden... dus niet doen.

Als je het echt zo leuk vind... doe het dan een keertje voor een feestje, of voor een foto, mits je hond(je) het niet erg vind. Maar laat het daarbij.

Hier trouwens een herder en een franse bulldog. Met dat laatste ras word vaak ''omgetutteld''. Tot nu toe heb ik maar één leuk voorbeeldje gezien van hondenkleding; een shirtje met daarop 'security'. Die zou ik de mijne ook wel eens voor de foto of voor de grap willen aantrekken, haha... Knipoog Maar zoals ik zei, een keertje voor de grap dus.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:31

LiNdA1986 schreef:
Ik vind het echt BELACHELIJK! Het is een dier, geen barbiepop!

Ik vind die hondendekentjes nog wel gaan. Als het koud is in de winter en een hond weinig haren heeft, okee, dan vind ik zo'n dekje wel goed, maar verder

Jeetje ja idd.. Scheve mond

dan lopen ze maar wat harder krijgen ze het vanzelf warm Nagelbijten / Gniffelen nee voor echt kleine hondjes vind ik het wel oké, maar dan alleen als het écht nodig is.. en dan ook liever zelfs nog niet

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:21

och joh zo voor een keertje is toch grappig ? Lachen mijn honden hebben het bijna nooit aan maar ik vind het wel leuk Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:27

misschien bij een carnavalstoet

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:28

ik vind het bij kleine hondjes echt onwijs lief staan, bij grote honden niet...
ik wou eerst ook kleertjes gaan bestellen voor mijnhuisbiggetje, maar bedacht me dat dat wel heel erg sneu zou zijn.. dus toch maar niet gedaan Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:33

Veel mensen willen mijn kitten ook kleding aansmeren Clown
Maar ook naakte poezels hebben geen kleertjes nodig, ze heeft het iig niet koud... en als ze het wel koud heeft staan er overal in huis mandjes e.d. maar ik zie haar nou niet lopen met een pompeus jurkje Of nog erger... zo'n truitje met een playboy-bunny erop Misselijk