Dominante hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dominante hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:10

naadje24 schreef:
aha .maar je krijgt dus wel een kopie Knipoog
Dan zou TS misschien wel iets soortgelijks hebben ?...wie weet

Dit gaat niet om een staff maar een kruising. En deze kruising heeft geen stamboom gekregen maar een verklaring dat hij niet onder de Rad wet valt, een asiel doet dat om te voorkomen dat hij in beslag genomen wordt.

Stambomen worden bij goede asiels niet meegegeven, alleen sommige opvangs- en herplaatsingsinstanties maken zich hier schuldig aan. Maar iedereen kan zo'n instantie beginnen en dat zijn voor mij geen asiels.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:11

whisperramse schreef:
Ze mogen altijd steekproef houden of de hond er idd zit, en eerlijk gezegd ben ik verder van huis af als ik daardoor in de problemen raak.

Ik heb hen al gevraagd of het kan en mag, dat mag dus niet. Indien wel kunnen daar heuse sancties aan vast hangen is mij verteld.

ik vind het nogal krom want als jij de hond dus niet kan houden , maar je vader wel dat mag dus niet van het asiel ze zien hem liever in het asiel zitten en dan kan je vader hem wel krijgen alleen dan moet hij betalen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:12

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Dit gaat niet om een staff maar een kruising. En deze kruising heeft geen stamboom gekregen maar een verklaring dat hij niet onder de Rad wet valt, een asiel doet dat om te voorkomen dat hij in beslag genomen wordt.

Stambomen worden bij goede asiels niet meegegeven, alleen sommige opvangs- en herplaatsingsinstanties maken zich hier schuldig aan. Maar iedereen kan zo'n instantie beginnen en dat zijn voor mij geen asiels.

als het asiel slim is dan geven ze een kopie mee van de stamboom want anders kan de AID de hond inbeslag nemen want je hebt dan geen kopie van de stamboom en valt hij idd onder de RAD

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:13

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

ik bedoelde meer dat het misschien kan (wie weet) dat de TS ook een kopie heeft gekregen van het stamboom?

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:14

Je moet altijd maar afwachten hoe het gaat in de thuis situatie.
Zelf heb ik een Sint Bernard en nog 3kleinere honden.
1daarvan word al aardig oud en nu ook erg saggo. Ik dacht dat steeds mijn Sint Bernard begon met vechten dus gaf die steeds op zn kop. Maar door heel goed op te letten begon juist de oudere met vechten.
Uit laten vechten vind ik niet slim. Ook al zijn het gelijke grootten. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Het gaat nu wel aardig, maar toch blijven er altijd spanningen. De Sint Bernard begint wel tegen vreemde honden en er mag niks bij mij komen. Oftewel overbeschermend tegenover mij. Dan moet in mijn ogen juist diegene zeggen van ik ben de baas, mij moet je niet beschermen. Dat is wat ik geleerd heb toen op de cursus.
Ik vind het een moeilijke situatie. Bij mij zijn de honden ouder begonnen. De ene is nu 10 en de ander 4. Ik heb ze allemaal al van pup af aan. Dus lijkt me niet zozeer aan het asiel te liggen.
Ik vind het goed dat je de hond een kans geeft maar denk ook aan je andere honden en aan deze hond zelf wat uiteindelijk het beste is, want voor zo'n dier is het ook stressend om elke keer maar je plek te verdedigen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:16

Idd, je mag natuurlijk niet vergeten dat een asiel ook een soort van handeltje is hé Knipoog
Wij geven 125 euro voor deze hond, zou ze terugkomen moet er weer betaald worden.
(sla me nu dood, ik weet niet of ik zelf m'n geld zou terugkrijgen meer eerlijk gezegd dat interesseert me niet!)

Verdere opmerkingen ONTOPIC hoor ik graag, dus niet van; ben ik blij met de RAD-wetgeving en van "Ooh, wat 'n mooi hondje"

Ik open dit topic voor raad en advies te vragen van hondenkenners en that's it. Verdere zaken kunnen via PB besproken worden indien je er volop wilt tegengaan Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:19

Boertjes; Ik denk zeker aan de hond, niet alleen negatief maar ook positief.
Ik wil haar een kans geven door een gedragstherapeut erbij te halen, maar indien dit niet lukt zal ze écht terug moeten en dan pleit ik er voor om deze hond in een gezin te zette zonder andere honden!
Anders zou deze lieverd constant in het zelfde cirkeltje vertoeven van grommen en haar plekje verdedigen. Met onderdanige honden gaat ze wel goed, maar ik zie ze liever in een gezin zonder andere honden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:20

naadje24 schreef:
ik bedoelde meer dat het misschien kan (wie weet) dat de TS ook een kopie heeft gekregen van het stamboom?

Dan zou het eerder een verklaring zijn van St. Hubertus dat er voor deze hond een stamboom is afgegeven. Een kopie van de stamboom is in Nederland in ieder geval niet geldig, als het er op aan komt moet je echt de officiële stamboom laten zien.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:22

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Dan zou het eerder een verklaring zijn van St. Hubertus dat er voor deze hond een stamboom is afgegeven. Een kopie van de stamboom is in Nederland in ieder geval niet geldig, als het er op aan komt moet je echt het officiële stamboom laten zien.

als je hond een stamboom heeft dan kon je een plaatje halen heb ik ooit eens gehoord zodat de AID kan zien dat de hond een stamboom heeft

slimmerik

meissielief schreef:
als het asiel slim is dan geven ze een kopie mee van de stamboom want anders kan de AID de hond inbeslag nemen want je hebt dan geen kopie van de stamboom en valt hij idd onder de RAD

TS woont in België meissielief en daar komt onze AID niet en gelden onze RAD regels niet. toch?

Ojajoh

oke maar daar blijft het asiel voor aansprakelijk toch? maar de TS woont in belgie en maakt het dus eigenlijk niks uit als ik het goed begrijp

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:24

ik dwaal af heb het over Nederland

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:29

maar om ontopic door te gaan over de stamboom,met zo een kopie kan ze dus misschien wel nog de fokker vragen stellen ...
om zo misschien een duidelijker beeld van de hond te scheppen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:30

dat kan dan inderdaad

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:33

naadje24 schreef:
maar om ontopic door te gaan over de stamboom,met zo een kopie kan ze dus misschien wel nog de fokker vragen stellen ...

Dat zou inderdaad heel verstandig zijn.
Zelf ken ik meerdere fokkers die op zo'n manier hun eigen fokprodukten uit het asiel hebben gehaald.

En als het in dit geval een serieuze fokker betreft zal die ook een heel eind kunnen helpen met problemen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:37

idd dat zou wel erg fijn zijn en tevens een oplossoing voor de TS

TS heb je een kopie van het stamboom en beschik je over de mogelijkheid om de fokker te achterhalen?
wie weet kan die je ook grote hulp bieden Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:47

naadje24 schreef:

Mijn idee idd dat zou ik ook proberen Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:51

ik wou je ook quoten op dat stuk maar kon m zo gauw even niet vinden

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:24

Dat kan ik eens proberen! Ja
Ga ik morgen eens uitpluizen!
Morgenvroeg ga ik gaan werken en moet om zeven uur beginnen, maar na mijn werk wend ik me wel eens tot de fokker!
Bedankt voor de tip trouwens!

BTW; wat ik daarnet zag, Shiva heeft een nietje in haar bil zitten? Verward Kan zeker niet van bij ons zijn want wij hebben geen nietmachines?
Heb het er proberen uithalen, maar ze jankte dus ik kan me voorstellen dat het pijn doet. Gelukkig komt binnekort de DA alias gedragstherapeute Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:28

ik zou niet te lang wachten met een nietje eruit halen dadelijk gaat het onsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:46

whisperramse schreef:
De gedragstherapeute komt binnekort (vroeger dan donderdag kan ze niet).

Dat duurt véél te lang voor dat nietje volgens mij. Als je het zelf niet durft dan zou ik even terug gaan naar het asiel en laat hen het proberen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:47

er bestaat ook nog zoiets als een DA hoor Ja
asiel is daar niet voor nodig,die hebben wel betere dingen te doen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:48

Die niet vóór donderdag kon dat wás de DA toch?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:49

Mijn moeder heeft er uit gekregen met haar nagels, heb het zelf nog eventjes ontsmet voor de zekerheid.
En om eens van gent naar antwerpen te rijden voor een nietje Rolleyes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:50

slimmerik schreef:
Die niet vóór donderdag kon dat wás de DA toch?

de therapeut....gedragstherapeut......is heel wat anders als een DA en staat duidelijk vermeld in het topic