kannie schreef:oh zag dat je nog een vraag had, assie.
ik wil geen kat uit het asiel omdat ik het juist leuk vond om katten te hebben uit een vader en moeder die ik ken en deze beestjes een leuk karakter hebben en ik ze dan meemaak van dag 1. dacht niet dat het zo moeilijk te vatten was, maar blijkbaar wel.
ga mijn merrie ook maar laten aborteren, want er zijn al zoveel veulens op de wereld, kan er beter 1 op de markt kopen, anders heb ik er weer voor gezorgd dat er een veulen extra naar de slacht moet....
je bent een volwassen vrouw toch? dus neem aan dat je wel een beetje voor rede vatbaar bent
ik snap het zeggen van "een nest is leuk", want dat is ook zo, jonge dieren, kittens, puppen, konijnen , veulens enz. zijn ook leuk, het is daarbij ook bijzonder om van dag 1 een diertje te zien opgroeien. dus ja tuurlijk snap ik dat, maarrrrrrr dat is gewoon domweg niet voldoende reden om een nest te fokken, of het nou om kittens, puppen, een veulen, knaagdieren enz gaat. er komt veel meer bij kijken, fokgeschikte ouderdieren ( karakter en ze zelf mooi vinden is ook niet voldoende, en een simpele dierenartsgezondsheids verklaring ook niet) , achtergrond kennen van de ouderdieren, dus weten wat er in de lijnen voorkomt ( en dat weet je dus alleen als er met papier gefokt word) testen op voorkomende erfelijke afwijkingen. allemaal zaken die in orde moeten zijn, voordat er een nest komt.
het grote aantal kruising honden, htk katten in de asiels, bewijst al wel weer hoe onnodig het is om er daar nog meer van op de wereld te zetten, een kruising kan erg leuk zijn hoor ( heb zelf ook 1 kruising hond en 2 htk katten) maar er bewust mee fokken? dat moet men dus gewoon niet doen.
alsss je dus al graag een keer een nestje wil, zorg dan , dat je begint met het liefst een ras, iets waar je dingen van uit kunt zoeken ( ziektes, problemen enz)
fokken is geen kinderspel, vermeerderen kan elke gek.. maar dat is toch niet waar je aan mee wil werken? alleen om de reden leuk en ik kan wel muizenvangers gebruiken?
probeer er gewoon eens over na te denken en je er wat in te verdiepen, misschien snap je dan beter wat men bedoelt en kun je het ook gewoon serieus nemen