Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AstraGirlie schreef:is een correctie middel dan geen straf ?
Nou ben ik even niet meer mee.
De hond draagt nu thuis een muilkorf, of wanneer draagt ze die dan ?
AstraGirlie schreef:Als iedereen nou, in de ideale wereld, vanaf pup af aan de hond het trekken niet zou aanleren ... Dan zijn al deze symptoombestrijders en korte termijn oplossertjes niet nodig ...
qwinty schreef:AstraGirlie schreef:is een correctie middel dan geen straf ?
Nou ben ik even niet meer mee.
De hond draagt nu thuis een muilkorf, of wanneer draagt ze die dan ?
Alleen als ze wat kapot maakt of dreigt te willen bijten door de lip op te trekken, moet zeggen dat ze hem al zeker een maand niet meer omgehad heeft.
Nee ik vind een correctie middel geen straf.
Straf duurt langer, correctie is even! ( zo zie ik dat dan )
marleen_usar schreef:jij laat je hond uit en niet anders om,het is heel moeilijk om het trekken er uit te krijgen maar het kan je wel lukken.Je moet het wel volhouden iedere keer, dus niet de ene keer mogen trekken en de andere keer weer niet.Ik ben jaren op cursus geweest met mijn spaanse zwerver,en het is me uiteindelijk gelukt om hem naast mij te krijgen.En dat gaat niet altijd door middel van soft gedoe.Ik wil je wel tips geven.
AstraGirlie schreef:De hond leert druk te mijden, (via negatieve versterking) en stopt zo met trekken.
De hond leert niet perse jou te zien als leider als je er verder niets mee doet... Staat ook in de handleiding trouwens...
marleen_usar schreef:Iedere hondenbezitter zou een cursus moeten volgen met zijn of haar hond,ik weet zeker dat dat er ook voor zorgd dat er minder honden in het asiel belanden.Een hond opvoeden is geen makkelijke klus, ook al denken sommige mensen van wel.Als je bepaalde dingen niet meteen aan pakt dan is dat er haast niet meer uit te krijgen.
anniee schreef:Wat ik niet snap: Als de hond iets kapot maakt krijgt hij een muilkorf om? Waarom gebruik je hier niet iets anders voor om hem dat duidelijk te maken? Een muilkorf is in mijn ogen geen straf/correctiemiddel maar een voorzorgsmiddel dat je de hond omdoet als je bv met hem naar buiten gaat en hij uit kan vallen naar anderen (mens of dier).
Verder lijkt het trekken me een minder groot probleem als ik dit zo lees dan de andere dingen die de hond doet. Voel jij je vertrouwd met een baby zometeen bij die hond in de buurt?
Je zegt dat hij zn lip optrekt alsof hij wil gaan bijten en je hem daarom een muilkorf omdoet.
Sorry maar als mijn hond dat zou doen zou ik dáár keihard aan gaan werken (en was er al veel eerder mee begonnen ook!) want ik zou dat niet vertrouwen met een kleine erbij.
Honden kunnen toch ook weer flink jaloers worden door een baby en die als bedreiging gaan zien en dan kan dit gedrag erger worden en dat wil je uiteraard niet voor je baby!
Ik suggereer niet dat je een bijtende hond hebt hoor, jij kent je hond het beste en daar kunnen wij via de computer geen oordeel over vellen. Maar dit klinkt mij niet als schoothondje in de oren.
Hoe zie jij dit gaan als de baby er straks is?
Heb je je voorbereidingen getroffen om de hond goed op te vangen als de baby er is?
whisperramse schreef:Ik heb niks tegen een GL, maar dan vind ik dat die pas genomen mag worden als het ontbreekt aan fysieke kracht, en niet omdat de hond gewoon niet luistert.
AstraGirlie schreef:Als iedereen nou, in de ideale wereld, vanaf pup af aan de hond het trekken niet zou aanleren ... Dan zijn al deze symptoombestrijders en korte termijn oplossertjes niet nodig ...
Als men echt de oorzaak van het trekken wil afleren, dan gaat men naar een goede hondenschool. Daar zal je bij ons geeneen hond zien trekken aan de leiband, juist omdat ze het als pup zichzelf niet hebben aangeleerd.
Als ik van plan zou zijn om een kindje te krijgen, had ik er persoonlijk al wat eerder aan gedacht welke consequenties dit met zich teweegbrengt en een cursus op de hondenschool zijn gestart. Punt, dit is mijn mening.