wat te doen met mn pup, zucht...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eline_sjordy

Re: wat te doen met mn pup, zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:48

qua aandacht vragen gaat het beter met hem, als ie vraagt negeer ik hem en dan roep ik hem later en dan geef ik hem aandacht.
maar vandaag heeft ie wel weer een plasje in huis gedaan, terwijl hij net daarvoor nog buiten heeft geplast en gepoept...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:40

houd je ook zo;n schema bij zoals ik vertelde?
Misschien krijg je dan een indicatie van de oorzaak...

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:43

ja dat doe ikook, maar ik denk dat het ook wel een beetje een vorm van aandacht is, en misschien ook wel omdat het 2 mannetjes zijn...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:57

maar op die leeftijd hebben ze toch nog geen terretorium-gevoel zeg maar? Onze pup altans niet, die plast alleen op zijn eigen plekkie en niet waar anderen hem voor zijn gegaan, daar let hij nog niet op Haha!

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 23:37

en toch heb ik het idee dat ie wel een beetje terrein aan het afbakenen is, als hij plast plast de andere hond erover heen, en als hij daarna weer moet plassen plast ie weer daaroverheen.
ook als ie gepoept heeft doet ie dat met zn achterpoten, k weet niet hoe je dat zegt/ noemt...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:56

Tja als het echt terretorium-gedrag is weet ik niet of je dat wel kunt verhelpen; dat is immers een natuurlijke drang!
Dan zou je eigenlijk een gedragsdeskundige moeten vragen.

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:32

dat zou ook niet helpen als ik hem laat castreren?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:32

eline_sjordy schreef:
qua speelgoed heb ik hier alleen onverwoestbaar speelgoed liggen.
knuffelberen zijn binnen 5 minuten helemaal ontleed, met als gevolg dat mn hele huis eronder zit... touwbotten zijn binnen een week doorgekauwd, dus die koop ik ook niet weer.
als ik ze een bot geef hebben ze die binnen een halve dag op.
ja en dat onverwoestbare speelgoed is niet leuk dus daar spelen ze niet veel mee. k heb ook 7 katten, en kattenspeelgoed koop ik ook niet want dat vreten ze ook op...
buiten spelen ze heel veel met stokken, maar ja die mogen niet mee naar binnen haha.

ik zal dan maar nog beter mn best moeten doen met negeren binnen en belonen buiten... k weet t anders ook niet meer...

Ten eerste moet ik zeggen niet alles gelezen te hebben.
Toen onze hondjes nog kleiner waren knaagten ze aan de lambrisering (schrijf je dat zo?) Als we ze wel een kleine stok mee gaven naar binnen, deden ze dit dus niet. Wij hebben toen die rommel maar voor lief genomen, want anders hadden we immers ook rommel, en een kapot huis.
Wat ze ook helemaal geweldig vonden was een plastic fles.
Met balletjes e.d. spelen die van ons ook niet.

Wat wij deden als de honden binnen poepten of plasten, is ze gelijk buiten zetten.
Ook als we het idee hadden van ze zijn aan het zoeken, direct naar buiten.
Later was het wel lief, mijn hond Lizzy had het het snelste door, en ging dus voor de deur zitten janken (zachtjes) als ze moest. Later deed ze dat ook als een van haar zusjes moest............

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:13

op zich is dat overplassen geen probleem, omdat het altijd buiten is (je andere hond is wel al volledig zindelijk?). Dat schrapen met de achterpootjes is ook markeren, iedereen mag weten dat hij er is, en dat het zijn terrein is. Ik zou toch opletten met castratie, eens goed de voor- en de nadelen met elkaar overwegen. Als enkel dat markeren een probleem is, zonder dat er echte agressie of sexuele problemen zijn, dan is het wat moeilijker ... ALs je denkt dat hij binnen ook markeert, dan raad ik je aan om zijn eten op die plaatsen te geven waar hij markeert. Dikwijls houd het dan vanzelf op. Heft hij eigenlijk zijn pootje al op of nog niet ? Probeer ook zeker geen aandacht aan hem te schenken als je ziet dat hij een plas/poep gedaan heeft. Daarentegen behoeftes buiten = prijs hem de hemel in!
Laat hem ook niet overal volgen en begroet hem niet direct als je binnenkomt. Doe even eerst iets anders, als hij kalm is na een paar minuten, dan vragen om te komen en tezitten, dan pas aandacht. Verder ook die duidelijke communicatie naar hem toe verder zetten, bijten mag niet in mensen/kleren, niets voor niets, gehoorzaamheidsoefeningtjes, ...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:13

Wat ook plots in me opkomt, markeert hij ook veel op wandeling? Indien ja, zou ik dit niet meer toelaten. Verder de plasjes thuis opkuisen met ammoniakvrije producten omdat hij anders er extra door kan aangetrokken worden.