Kosten/onderhoud van een hondje!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Re: Kosten/onderhoud van een hondje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:07

Kijk eerst eens naar het karakter, dat is het belangrijkste. Dan pas kun je naar uiterlijk kijken.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:11

Waarom ga je niet even bij een asiel langs? Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:33

thabs schreef:
Oke, ik heb de kosten nu een beetje op een rijtje!
Stel dat we besluiten er een te kopen, dan willen we graag een klein hondje, wat ook Echt klein blijft!
Beetje het teckel of chihuahua idee.....
iemand ideeen? Knipoog

denk je er wel om dat de kleine hondjes juist de meest grote etters zijn kwa opvoeding...het is maar een waarschuwing Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:34

Vind ik niet hoor, wij hebben een kleine hond en dat was een engeltje kwa opvoeding. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:38

ja ligt ook wel aan het ras...maar veel kleine rassen zijn wel etters..vooral russels Haha!
en ik heb er zelf ook 1 dus spreek uit ervaring Knipoog

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:40

We hebben al een keer een klein hondje gehad en dat was ook echt een super schat hoor!
Ag een beetje etter mag het ook best zijn...
gemeen is weet iets heel anders!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:55

Hihi hoe kan je hier nou boos op worden?! Haha! grinzzz...

Afbeelding

Moet er wel bij zeggen dat hij NU al aardig vaak foei hoort... een grote boef is het dus maar wat een karakter. Super! Dit is Gaius dus met onze boxer Carlito. Gaius is nu 13 weken oud ong. en Carlito wordt in juli 2 jaar.

Afbeelding

Liehieffff hej?? Haha! Haha! Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:31

anniee schreef:
Ik hoor hier mensen over aanschafvan een hond etc en gemiddelde maandelijkse kosten maar die hebben niet stilgestaan bij het feit dat de aanschafkosten eenmalig zijn, die kun je niet bij je maandelijkse kosten optellen!

Klopt ook eigenlijk wel. Maar dat zijn manden e.d. dus ook. Alhoewel ik honden ken die riemen doorknagen waardoor je daar wel vaker geld aan moet uitgeven.

anniee schreef:
Asielhonden in NL hebben vaak veel problemen.
Onze honden komen bij deze stichtingen weg en bij de tweede krijg je de honden twee weken op proef dat is voor beide kanten erg fijn

Je eerste zinnetje klopt niet. Ja tuurlijk zitten er honden met problemen, maar er zitten net zoveel honden die daar terecht zijn gekomen doordat baasje ze gedumpt heeft. Niks geen problemen bij de hond, maar bij de baasjes die er geen zin/tijd/geld meer voor hadden. Of het hondje dat bij een oud vrouwtje woonde, baasje overlijdt, familie wil er niet voor zorgen, dus hond maar naar het asiel. En dan heb je nog de honden die uit gezinnen komen waar een kind écht allergisch blijkt te zijn (ze bestaan echt hoor).
Beetje kort door de bocht dus om te zeggen dat veel asielhonden problemen hebben, dat valt reuze mee.
Ook krijg je de honden bij de meeste asiels een maand op proef mee. Dat vond ik inderdaad erg fijn, voor beide partijen.

anniee schreef:
Eigenlijk vind ik dat je nu geen hond moet nemen; je praat ook over andere dieren dus weet ik niet of je wel 100% achter een hond staat maar dat kan alleen jij beoordelen natuurlijk...

Met dit zinnetje ben ik het dan weer he-le-maal eens. Eerst 100% achter dit idee staan. Je neemt tenslotte wel de verantwoordelijkheid over het leven van een dier. Hij zal geheel van jou afhankelijk zijn, dus denk er goed over na. En koop geen pupje via marktplaats bij een broodfokker omdat dat zo goedkoop is, maar zoek een goede fokker die je kan adviseren.
Als het je eerste hond is, neem dan geen terriër, die zijn over het algemeen erg eigenwijs. Koop eens een goed boek over honden, bijvoorbeeld de HondenEncyclopedie van Esther Verhoeff-Verhallen, en ga eens bladeren. Misschien dat je wat tegen komt.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:51

Ik zou ook zorgen dat je 100 % zeker bent ,en als je geen tijd hebt , neem dan ook geen hond .
Lees eerst eens paar goede boeken over gedrag , opvoeding ed , ga eens langs bij een hondenschool in de buurt en denk echt goed na .
Ik zou ook geen terrier nemen als dit je eerste hond is (heb nu zelf ook terrier , ben ervaren , maar merk toch wel dat ze net iets koppiger zijn , maar ja , hier gaat het goed Knipoog )
Waarom wil je perse het chihuahua-type hondje ?
Ik zou als je dan toch een hond neemt eens langs het asiel gaan , daar zitten veel van die hondjes en vraag hulp bij je keuze aan personeel daar Knipoog .

En ergens stond dat die kleine mormels moeilijker op te voeden waren, daar ben ik niet mee eens . mensen maken het moeilijker om ze op te voeden doordat ze ze meer als "baby" gaan behandelen( denk : heel de tijd dragen (lekker hoog zodat ie denkt dat hij boven alles is) , ...)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:23

Een hond is allemaal best betaalbaar... totdat ze iets gaan mankeren. Mijn border collie had zware HD zodat ik al ruim 50 euro in de maand kwijt was aan medicijnen. Mijn andere hondje is plotseling heel ziek geworden en we hebben in een week tijd bijna 1000 euro naar de dierenarts kunnen brengen. Dat zijn wel zaken waar je rekening mee moet houden.
Verder denk ik niet dat het heel verstandig is om in jouw situatie een hond te nemen. Het betekend gewoon dat je eigenlijk als je thuis bent altijd met je hondje bezig moet zijn omdat ie al zo veel alleen heeft gezeten. Dat beperkt je wel echt heel erg. Want niet iedereen zit er op te wachten dat je je hond meeneemt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:30

Sannii schreef:
En ergens stond dat die kleine mormels moeilijker op te voeden waren, daar ben ik niet mee eens . mensen maken het moeilijker om ze op te voeden doordat ze ze meer als "baby" gaan behandelen( denk : heel de tijd dragen (lekker hoog zodat ie denkt dat hij boven alles is) , ...)

yup dat waren mijn woorden Haha! Vork

ga maar eens een poll houden op het hondenforum dan Knipoog
daar wordt er door vele echte hondenkenners wel degelijk zo over gesproken..kleine honden moeten ze zich meer bewijzen dan grotere en zijn daardoor vaak blafferig en fel
iets wat op den duur vrij irritant kan zijn zowel voor de omgeving --> lokt andere honden uit hun tent tot vechten--> 's avonds hoog en schel geblaf lastig voor omwonende
als lastig voor jezelf...

ik zeg ook niet dat alle kleine honden moeilijk op te voeden zijn...maar een hoop kleinere rassen wel..

hier in de buurt lopen ook veel kleine hondjes..alle 10 x feller en irritanter dan die bull van mij
*pas 4,5 maand oud,droog kloot hemzelf zoals het ras beaamd..

Maar voor iedereen die dit niet kent,die mogen mijn lanaatje wel even voor een maandje op loge nemen hoor Tong uitsteken Vork
* een echte terrier,zeer klein en zeer fel

edit: overigens is mijn lanaatje nooit als "baby"behandeld geweest maar opgevoed als een grote hond..zelfs een ervaren hondentrainer krijgt dit irritante gedrag er na 8 jaar niet uit..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:55

dolor schreef:
pedigree is wel erg goed. er is laatst een test op tv geweest. ze voerde verschillende merken aan die uitgehongerde dieren enzo dat je wel eens op animal planet ziet. na een paar maanden vergeleken ze de dieren. en de hond die pedigree had gehad, had de mooiste vacht, beste ontlasting enz. daarna kwam royal canin en dierenarts voer en nog een paar merken en als laatste blikvoer, dat is echt super slecht voor je hond.

Ik ken deze test niet, maar als ik het zo lees kan ik niet zeggen dat dit erg veel over de kwaliteit van pedigree zegt. Dat honden het er op korte termijn goed op doen is mooi meegenomen, maar een hond moet langer mee dan een paar maanden. Groot punt van kritiek op merken zoals pedigree is dat ze gebruik maken van kunstmatige toevoegingen. En wat zijn de effecten daarvan op lange termijn?
Overigens heb ik heel wat honden gezien die het absoluut niet goed deden op pedigree, ook niet op korte termijn. Ben dus helemaal geen fan van dat merk, maar ben eerlijk gezegd van geen enkel brokkenmerk fan. Mijn eigen hond deed het ook op Royal Canin niet goed, dus kan me de uitslag van de test nog wel voorstellen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:03

Ik vind niet dat je alle kleine honden over één kam kunt scheren voor wat betreft het karakter. Verschillende rassen zijn gefokt voor verschillende doeleinden en hebben dan ook een totaal verschillend karakter. Je kunt een maltezer niet vergelijken met een j.r. en een shih tzu of een westie niet met een chihuahua.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:27

Ik zou er in jouw situatie niet aan beginnen, je doet de hond tekort!

Bovendien, al zou je hem naar je schoonmoeder kunnen brengen overdag, wat als de relatie uitraakt?
Kun jij 10 tot 16 jaar in de toekomst kijken en blijven zeggen dat het allemaal goed geregeld blijft?
Als je aan het studeren bent komt er nog zoveel meer na de studie, het is ontzettend moeilijk om dan de verantwoordelijkheid voor een hond te hebben.

Even een opmerking over het voer:
Iemand zei dat een duitse dog veel meer eet dan een kleine hond. Uit ervaring weet ik dat het reuze mee valt. Onze hond krijgt kwalitatief goed voer (geen idee welk merk, staat niet op de zak. iets van petfood meen ik) en daar hoef ik maar 2x op een dag 2 van die plastic bekertjes aan te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:32

Als je geen tijd hebt voor een hond, moet je er niet een nemen. Het is niet eerlijk tegenover de hond. Vooral als je vooraf al weet dat je er weinig tijd voor hebt. Je neemt niet alleen een hond voor jouw plezier, maar ook de hond moet er baat bij hebben.
Vergis je niet in kleine honden, die zijn niet altijd zo gemakkelijk (uitzonderingen daar gelaten vanzelf Haha! ). Neem een hond die bij je past qua karakter en lees je hier ook over in.
Ik heb een behoorlijke boxer, hij is wat enthousiast. Mensen zeggen dan gauw: laat hem castreren, dan wordt ie wat rustiger, FOUT, als ik een rustige hond had gewild, had ik geen boxer moeten nemen. Mensen schaffen vaak een ras aan wat niet bij ze past en wat dus later tegen valt, waardoor de hond vaak in een asiel belandt.
De kosten, tja dat hangt er van af. Mijn hond had laatst een gezwel onder zijn staart, 300 plus euri voor de operatie, zijn niet ingedaalde balletje is laproscopisch weg gehaald, weer 300 plus euro.

Ligkussen 90 euro (grootste maat)
Voer 60 euro in de maand.
Mijn flexriem 27.80 euro
Voerbak op stander 25 euro
Speeltjes en koekjes en botten 5 a 10 euro per maand
Entingen 25 euro per jaar
Aanschaf hond 800 euro

Mijn flexriemen gaan nog wel eens stuk, ik heb nu nummer 4, ik heb een lederen halsband dus die heb ik niet mee gerekend.
Je hebt gewoon de vaste kosten en eventuele bijkomende kosten, net zoals met een paard eigenlijk. Er gaat ontzettend veel tijd zitten in het opvoeden van de pup. Puppycursus is dan ook een must, vooral als je helemaal geen verstand hebt van honden.
Als ik jouw was nam ik nu nog geen hond, het kan je wel leuk lijken, maar ga je voor je zelf eens goed na, wat jij een hond te bieden hebt.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:17

@ Assie:
Wij wilden persé een hond uit een asiel/opvang o.i.d omdat wij vinden dat er al honden genoeg rondlopen en dus wilden wij geen 'extra gefokte' hond.
Ik heb gekeken bij verschillende sites van opvangadressen en asiels en voor ons zat er nergens een geschikte hond bij; of kan niet met katten, niet alleen zijn, niet bij kinderen etc etc.
Ik bedoelde dus niet persé honden met een opvoedkundig probleem ofzo want ik ben er juist geen persoon voor om problemen uit de weg te gaan en wil er voldoende tijd en moeite insteken wanneer nodig. Bij veel honden uit het buitenland heb je deze problemen niet. Ik heb ongeveer een half jaar rondgekeken naar honden en met verschillende stichtingen gesproken die ook allemaal tot dezelfde conclusie kwamen. De honden uit het buitenland zijn veelal slecht verzorgd, gedumpt, met de dood bedreigd etc. Onze Mikos is een zwerfhond geweest en is bij ons een prachtdier die je overal mee naartoe kunt nemen en supermanieren heeft. Onze Loeki is als pup in een zak over het hek gegooid bij een stichting (gelukkig, ipv ze te verdrinken)met zijn broertjes en zusjes.
Hij is niet getraumatiseerd en staat compleet open en vrij in het leven.

@ TS:
Er zijn zoveel honden die een goed leven verdienen. Of je dat nu doet via een buitenlandse stichting of via het asiel dat maakt mij niet uit. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet altijd moet vastbijten aan een bepaald ras; er zijn voldoende honden die qua karakter perfect voor je zijn en die zijn er in verschillende soorten en maten. Informeer eens bij een stichting of een asiel in je buurt (wij wonen in Groningen en onze honden komen uit Apeldoorn en Haarlem Koe ) en omschrijf je ideale hond, misschien hebben zij wel iets dat goed bij je past!
Toch wil ik je op het hart drukken er nogmaals goed over na te denken.
Doe dit niet over één nacht; wij hebben een half jaar besproken en rondgekeken voordat we hebben besloten ermee door te gaan.
Hoe is je woonruimte?Wat voor werk wil je hierna gaan doen? Hoe denkt je vriend erover; wil hij straks ook en hond anders heb je een probleem als je wilt samenwonen.
Heb je ouders o.i.d die garant kunnen staan als je onverwacht hoge medische kosten krijgt?

Voor diegenen over het voer:
Onze Loeki kreeg in zijn opvanggezin voer van Carnibest, dat is volgens mij 100% 'natuurlijk' voer.
De honden schijnen het er erg goed op te doen, wel stinkt het een uuuuuuur in de wind, is echt verschrikkelijk! Ik voer het niet, heb er wel wat van in de vriezer liggen en voer het af en toe.
Je hebt verschillende dingen zoals pens, kip etc. De honden zijn er echt dol op en het is voor veel dingen goed, kijk maar eens op de site:http://www.carnibest.nl
Het kost volgens mij zo rond de 3 euro per kilo dus best prijzig maar geen idee wat de andere genoemde merken kosten, zit zelf niet zo in het voer Knipoog

Oja ik zie toch wel erg hoge bedragen staan overal.
Mijn motto is: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt; kijk eens rond bij zaken zoals de Action zij verkopen ook voerbakken etc en die zijn toch schrikbarend goedkoper dan de genoemde prijzen hier!
Overigens koop ik nooit maandelijks/regelmatig nieuwe speeltjes of manden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:50

Oprtalj schreef:
Ik vind niet dat je alle kleine honden over één kam kunt scheren voor wat betreft het karakter. Verschillende rassen zijn gefokt voor verschillende doeleinden en hebben dan ook een totaal verschillend karakter. Je kunt een maltezer niet vergelijken met een j.r. en een shih tzu of een westie niet met een chihuahua.

waar staat alle? Verward
goed lezen is een kunst Knipoog

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:31

nog even iets over het voer...
een paar maanden terug was ik bij de DA voor de jaarlijkse entingen en kreeg een mega compliment van de DA.
Ze had nog maar weinig boxers (teefjes) gezien die er zo goed uitzagen qua vacht,bespiering e.d.
Toen ik vertelde wat voor voer ze kreeg stond ze wel even raar te kijken,nlk het huismerk diner en brokken van de supermarkt. dit krijgt mijn hond al 3 jaar en ze doet het er super op.
Na nog een lichte discussie met de DA over dat het voer te zout enzo zou zijn heb ik gezecht dat ze bloed mocht afnemen om wat eventuele testjes te doen.
Dit heeft ze gedaan en alle waardes in haar bloed waren goed. Dus ik vind de discussie over wel of geen duur voer nogal overtrokken.
De hond vanmijn ouders kreeg zelfs het nog goedkopere voer van de Lidl (10kg voor 6 euro) en is uiteindelijk op 13 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand (dit was een bouvier)

Maar goed,weer ff on-topic.... als ik de TS der berichtjes lees zou ik zeggen, wacht nog een paar jaar met de aanschaf van een hond. als je klaar bent met je studie wil je toch ook een baan neem ik aan? en waar wil je je hond dan laten? (in het asiel??)

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 15:48

Denk niet dat jullie mij helemaaaaal goed begrijpen...
natuurlijk heb ik wel tijd voor een hondje, anders begin je er idd niet aan....
Maar kan een hond ong 4uur per dag alleen thuis zijn! IK ken genoeg mensen die dat doen... of die zelfs hun hondje de hele dag thuislaten.
Over de het ras gesproken... Het hoeft niet persee een bepaald ras te zijn hoor, maar wel ht liefst een kleintje...
Het neemt minder ruimte in beslag en omdat ik zelf absoluut niet sterk en erg klein ben heb ik liever geen grote hond!

Ik hoorde ook ergens.. wat als het uitgaat?
Tja kans zeer klein, maar dan heb ik ook nog altijd een papa en mama die helemaal dol op honden!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:54

thabs schreef:
Denk niet dat jullie mij helemaaaaal goed begrijpen...
natuurlijk heb ik wel tijd voor een hondje, anders begin je er idd niet aan....
Maar kan een hond ong 4uur per dag alleen thuis zijn! IK ken genoeg mensen die dat doen... of die zelfs hun hondje de hele dag thuislaten.
Over de het ras gesproken... Het hoeft niet persee een bepaald ras te zijn hoor, maar wel ht liefst een kleintje...
Het neemt minder ruimte in beslag en omdat ik zelf absoluut niet sterk en erg klein ben heb ik liever geen grote hond!

Ik hoorde ook ergens.. wat als het uitgaat?
Tja kans zeer klein, maar dan heb ik ook nog altijd een papa en mama die helemaal dol op honden!

Een hond kan prima 4 uur per dag alleen zijn, maar een pup zal dat wel moeten leren. En dat kost tijd. En hoe wil je het straks gaan doen als je werkt? Dan ben je de hele dag weg, zit je schoonmoeder erop te wachten om 5 dagen per week een hondje over de vloer te hebben?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:03

Ik zit me op te vreten hier.

Begin eerst eens met informatie zoeken over welke rassen je aanstaan (qua karakter en niet hoe groot of lief ze zijn). Dan over de verzorging en alles.

Een pup is leuk, heel leuk zelfs. Maar besef je wel dat je in het begin meer buiten loopt dan binnen? Pup gegeten, hup naar buiten. Pup geslapen, hup naar buiten. Pup gespeeld, hup naar buiten. En ook 's nachts en 's ochtends.

Ik zie je ook heel vaak de vraag stellen "hoe duur is het?". Als je dit één van de belangrijkste dingen vind, en je alles bij elkaar moet schrapen om een hond te nemen moet je dit NIET doen. Een hond kost nu eenmaal geld en niet zo'n klein beetje ook. Wil jij niet naar de dierenarts kunnen met je beestje omdat je eigenlijk het geld niet hebt maar het zo graag wilt?

Ik las ook dat je op kamers gaat. Is het een leuk leven voor zo'n beestje om vaak in een kamer opgesloten te zitten? Hoe klein 't hondje ook is.

Je schrijft ook dat die wel op hem/haar kan passen, bij die kan die ook wel terecht, als er iets gebeurt dan kan je bij je ouders terecht. Als JIJ een hond neemt, ben JIJ verantwoordelijk voor je hond. Je moet niet een hond nemen en ervan uitgaan dat iedereen op je hond past, want als het een keertje niet kan is de hond de pineut.

Neem gewoon een hond als je afgestudeerd bent, of in ieder geval dat je het financieël kan bekostigen zonder elke 10x opnieuw te moeten rekenen wat je kwijt bent.

Een hond dient niet als een vermaakdingetje wat je kan nemen 'omdat je het zo leuk vindt'

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:12

valine schreef:
nog even iets over het voer...
een paar maanden terug was ik bij de DA voor de jaarlijkse entingen en kreeg een mega compliment van de DA.
Ze had nog maar weinig boxers (teefjes) gezien die er zo goed uitzagen qua vacht,bespiering e.d.
Toen ik vertelde wat voor voer ze kreeg stond ze wel even raar te kijken,nlk het huismerk diner en brokken van de supermarkt. dit krijgt mijn hond al 3 jaar en ze doet het er super op.
Na nog een lichte discussie met de DA over dat het voer te zout enzo zou zijn heb ik gezecht dat ze bloed mocht afnemen om wat eventuele testjes te doen.
Dit heeft ze gedaan en alle waardes in haar bloed waren goed. Dus ik vind de discussie over wel of geen duur voer nogal overtrokken.
De hond vanmijn ouders kreeg zelfs het nog goedkopere voer van de Lidl (10kg voor 6 euro) en is uiteindelijk op 13 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand (dit was een bouvier)

Maar goed,weer ff on-topic.... als ik de TS der berichtjes lees zou ik zeggen, wacht nog een paar jaar met de aanschaf van een hond. als je klaar bent met je studie wil je toch ook een baan neem ik aan? en waar wil je je hond dan laten? (in het asiel??)

Tja, ik ken ook genoeg mensen die er ongezonde leefgewoontes op na houden zoals ongezond eten, veel drinken, roken e.d., maar die toch gezond oud worden. Zo is het bij honden ook. Er zijn zat honden die op een kwalitatief minder voer gezond oud worden, maar dat neemt gewoon niet weg dat het een kwalitatief minder goed voer is en dat er ook honden zijn die het er niet goed op doen. Het beste voer voor je hond is en blijft het voer waar hij het het beste op doet en helaas is dat niet altijd het goedkoopste voer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:15

helemaal mee eens met deze bovenstaande tekst Ja

die russel van mij doet het goed op goedkope brok en wil duur vlees en derg niet eten..(tot mijn spijt)
de bull lust alles en doet het heel goed op brok in combi met kvv en wat eigen bedenkingen...(fruit/rauw vlees)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:47

naadje24 schreef:
Oprtalj schreef:

waar staat alle? Verward

Citaat:
denk je er wel om dat de kleine hondjes juist de meest grote etters zijn kwa opvoeding...het is maar een waarschuwing

Dit lijkt me toch een úitspraak die behoorlijk generaliserend is. Er staat immers 'de kleine hondjes' en niet 'veel kleine hondjes' of 'de meeste kleine hondjes' o.i.d. Dat je n.a.v. commentaar later gedeeltelijk terug komt op deze uitspraak neemt niet weg dat deze uitspraak hier nog staat en dat het dus iedereen vrij staat om er op te reageren.

Ik heb er op gereageerd omdat ik even aan wilde geven dat de verschillende kleine hondenrassen heel verschillende karaktereigenschappen hebben die gerelateerd zijn aan hun gebruiksdoel. Naast de als wat pittiger bekend staande kleine hondenrassen zoals de kleine terriërrassen die oorspronkelijk een gebruiksfunctie hadden is juist een aantal kleine hondenrassen ook puur als gezelschapshond gefokt. En die rassen hebben over het algemeen een wat gemakkelijker karakter. Ik vind daarom dat je niets zinnigs kunt zeggen over de karakters van kleine honden in het algemeen en dat wilde ik even toevoegen aangezien dat nog niet zo in de discussie naar voren was gekomen.

Citaat:
goed lezen is een kunst Knipoog

Normaal discussiëren ook Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:55

Oprtalj schreef:
Normaal discussiëren ook Knipoog

Is dit geen normale discussie dan? maar het woord alle heb ik absoluut niet gebruikt Knipoog
en je hebt gelijk wat betreft dat er kleine hondjes gefokt zijn op gezelschap....maar persoonlijk vind ik die zo saai als het maar kan
lees: persoonlijk he? Knipoog

wat betreft de discussie waar het eigenlijk allemaal om gaat: de TS
ik vind na het nogmaals doorlezen van dit hele topic dat de TS om advies vraagt voor wel of geen hond en de kosten
het wordt de TS afgeraden door meerdere bokkers
maar zoals ik het zie (lees) heeft de bokker haar besluit al genomen voordat ze dit topic plaatste en slaat alle argumenten in de wind

het besluit lijkt eigenlijk al genomen en alle berichten hier voor niks te zijn neergezet

maar goed ,nogmaals: dat is mijn persoonlijke visie nu op dit verhaal.