Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
thabs schreef:Oke, ik heb de kosten nu een beetje op een rijtje!
Stel dat we besluiten er een te kopen, dan willen we graag een klein hondje, wat ook Echt klein blijft!
Beetje het teckel of chihuahua idee.....
iemand ideeen?
anniee schreef:Ik hoor hier mensen over aanschafvan een hond etc en gemiddelde maandelijkse kosten maar die hebben niet stilgestaan bij het feit dat de aanschafkosten eenmalig zijn, die kun je niet bij je maandelijkse kosten optellen!
anniee schreef:Asielhonden in NL hebben vaak veel problemen.
Onze honden komen bij deze stichtingen weg en bij de tweede krijg je de honden twee weken op proef dat is voor beide kanten erg fijn
anniee schreef:Eigenlijk vind ik dat je nu geen hond moet nemen; je praat ook over andere dieren dus weet ik niet of je wel 100% achter een hond staat maar dat kan alleen jij beoordelen natuurlijk...
Sannii schreef:En ergens stond dat die kleine mormels moeilijker op te voeden waren, daar ben ik niet mee eens . mensen maken het moeilijker om ze op te voeden doordat ze ze meer als "baby" gaan behandelen( denk : heel de tijd dragen (lekker hoog zodat ie denkt dat hij boven alles is) , ...)
dolor schreef:pedigree is wel erg goed. er is laatst een test op tv geweest. ze voerde verschillende merken aan die uitgehongerde dieren enzo dat je wel eens op animal planet ziet. na een paar maanden vergeleken ze de dieren. en de hond die pedigree had gehad, had de mooiste vacht, beste ontlasting enz. daarna kwam royal canin en dierenarts voer en nog een paar merken en als laatste blikvoer, dat is echt super slecht voor je hond.
Oprtalj schreef:Ik vind niet dat je alle kleine honden over één kam kunt scheren voor wat betreft het karakter. Verschillende rassen zijn gefokt voor verschillende doeleinden en hebben dan ook een totaal verschillend karakter. Je kunt een maltezer niet vergelijken met een j.r. en een shih tzu of een westie niet met een chihuahua.
thabs schreef:Denk niet dat jullie mij helemaaaaal goed begrijpen...
natuurlijk heb ik wel tijd voor een hondje, anders begin je er idd niet aan....
Maar kan een hond ong 4uur per dag alleen thuis zijn! IK ken genoeg mensen die dat doen... of die zelfs hun hondje de hele dag thuislaten.
Over de het ras gesproken... Het hoeft niet persee een bepaald ras te zijn hoor, maar wel ht liefst een kleintje...
Het neemt minder ruimte in beslag en omdat ik zelf absoluut niet sterk en erg klein ben heb ik liever geen grote hond!
Ik hoorde ook ergens.. wat als het uitgaat?
Tja kans zeer klein, maar dan heb ik ook nog altijd een papa en mama die helemaal dol op honden!
valine schreef:nog even iets over het voer...
een paar maanden terug was ik bij de DA voor de jaarlijkse entingen en kreeg een mega compliment van de DA.
Ze had nog maar weinig boxers (teefjes) gezien die er zo goed uitzagen qua vacht,bespiering e.d.
Toen ik vertelde wat voor voer ze kreeg stond ze wel even raar te kijken,nlk het huismerk diner en brokken van de supermarkt. dit krijgt mijn hond al 3 jaar en ze doet het er super op.
Na nog een lichte discussie met de DA over dat het voer te zout enzo zou zijn heb ik gezecht dat ze bloed mocht afnemen om wat eventuele testjes te doen.
Dit heeft ze gedaan en alle waardes in haar bloed waren goed. Dus ik vind de discussie over wel of geen duur voer nogal overtrokken.
De hond vanmijn ouders kreeg zelfs het nog goedkopere voer van de Lidl (10kg voor 6 euro) en is uiteindelijk op 13 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand (dit was een bouvier)
Maar goed,weer ff on-topic.... als ik de TS der berichtjes lees zou ik zeggen, wacht nog een paar jaar met de aanschaf van een hond. als je klaar bent met je studie wil je toch ook een baan neem ik aan? en waar wil je je hond dan laten? (in het asiel??)
naadje24 schreef:Oprtalj schreef:Ik vind niet dat je alle kleine honden over één kam kunt scheren voor wat betreft het karakter. Verschillende rassen zijn gefokt voor verschillende doeleinden en hebben dan ook een totaal verschillend karakter. Je kunt een maltezer niet vergelijken met een j.r. en een shih tzu of een westie niet met een chihuahua.
waar staat alle?
Citaat:denk je er wel om dat de kleine hondjes juist de meest grote etters zijn kwa opvoeding...het is maar een waarschuwing
Citaat:goed lezen is een kunst
Oprtalj schreef:Normaal discussiëren ook