Jong mager egeltje gevonden, wat nu?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Jong mager egeltje gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:42

Zou hem ook naar de egelopvang brengen idd. Niet zelf nmee aan gaan klooien. Ziet mij eruit als een tam egeltje, omdat hij zo bij jouw op schoot loopt.
Dan moet hij dus echt terug naar de egelopvang, grote kans dat hij daarom ook zo mager is. Misschien gedumpt, en niet in staat om zelf eten te zoeken. In een opvang kunnen ze dat meestal weer helemaal terug brengen, dat gevoel van wildheid zal ik maar zeggen. Succes ermee iig, ze blijven leuk Haha!
Groetjes, mij

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:53

Pluttersput schreef:
Ziet mij eruit als een tam egeltje, omdat hij zo bij jouw op schoot loopt.

Dat doen alle egels wel. Egels zijn namelijk van nature niet schuw, hun verdedigingsmechanisme is zich in elkaar rollen. Zieke (of eigenwijze) egels doen dat niet altijd, vandaar dat ie gewoon bij je op schoot loopt. Het is maar schijn dus Knipoog
In de acht jaar dat ik met egels heb gewerkt (zo'n 50 per jaar) heb ik er 1 meegemaakt die tam was, echt een uitzondering dus Ja

(in Amerika worden ze trouwens wel als huisdier gehouden, echt onbegrijpelijk, maargoed dat is een andere discussie)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:15

Wat grappig, wist ik niet Haha! Bij ons is het bijan altijdzo als we er eentje vinden, dattie zich meteen oprolt. Heb zelf n keer n tamme gevonden op de straat, heb ik ook weggebracht. Maar omdat mijn ouders weg waren heeft hij toen n dag hier gewoont. Was iig erg leuk om even mee te maken Lachen

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 19:44

Zwartwitje schreef:
Eventuele wormen zorgen er juist voor dat hij verzwakt raakt. Als je ze niet bestrijdt, vieren ze lekker feest in zijn darmen/longen.
Je hebt er geen verstand van, dat zeg je toch zelf al.. Verward

Nounou..

Ik weet wel dat je bij alle dieren nooit een wormenkuur kunt geven als ze zo zwak zijn. Dat spul is aardig agressief.
Ik was van plan om hem naar een opvang te brengen, ik heb om telefoonnummers gezocht gevraagd en gebelt. Helaas hebben ze hem niet tijdig kunnen ophalen want gisteren is hij overleden. Als ik hem een wormenkuur had gegeven had dat echt niet zo snel al die wormen kunnen bestrijden dus was hij alsnog doodgegaan. Hij wilde wel eten maar hij was er te zwak voor. Hij viel steeds met zijn neusje in het voer..

Ik hoop niet dat je nu denkt dat ik hem als huisdier wilde houden? Verward Zo begint het op mij over te komen namelijk. Ik hou er niet van om een wild dier als huisdier te houden. Ik was van plan om hem wat te laten eten zodat hij sterker werd en de egelopvang te bellen zodat ze hem mee konden nemen. Maar helaas, hij werd gisteren ineens heel suf/moe en is nu jammer genoeg doodgegaan..

Ik heb zoveel mogelijk mijn best gedaan en meer kon ik niet doen. Lachen