Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Roane schreef:Als de kat hem heeft gegrepen heeft hij weinig kans, echt weinig kans. Voor een vogel is kattenspeeksel puur, langzaamwerkend gif.
Vogeltjes van deze leeftijd hebben zowieso een hele kleine overlevingskans, omdat wij mensen simpelweg niet weten hoeveel, wanneer en wat ze moeten.
Roane schreef:Als de kat hem heeft gegrepen heeft hij weinig kans, echt weinig kans. Voor een vogel is kattenspeeksel puur, langzaamwerkend gif.
Vogeltjes van deze leeftijd hebben zowieso een hele kleine overlevingskans, omdat wij mensen simpelweg niet weten hoeveel, wanneer en wat ze moeten.
.
). assie schreef:Roane schreef:Als de kat hem heeft gegrepen heeft hij weinig kans, echt weinig kans. Voor een vogel is kattenspeeksel puur, langzaamwerkend gif.
Los van het kattenspeeksel, daar ben ik niet helemaal ervaren in, maar deze maat vogel heeft genoeg overlevingskansen, hoor.
Hij heeft de eerste veertjes al, dat betekent dat hij de eerste hele kritieke week al ruim door is. Ik kan het aantal merels dat ik heb grootgebracht vanaf ongeveer dit stadium niet eens meer tellen (en ja mijn moeder werd compleet gestoord van mij vroeger).
Gewoon zo doorgaan dus! Mix het kattenblikvoer (zonder vet!), universeelvoer en wat kuikenmeel (voor kippen, dat geeft extra kracht en beschermd doorgaans tegen coccidiose) tot een lekker papje. Vang wat wormen en bromvliegen in de tuin en smikkel smikkel zal mereltje zeggen.
'S nachts hoef je ze niet te voeren, doet mama merel ook niet, maar dat antwoord had je al gekregen.
Veel succes en sterkte met je baby

), maar zonder mama moet jij die taak dus op je nemen. 
ulestro schreef:ik denk dat je de lamp zal moeten uitdoen...
en er iets warm onderleggen en een dekentje erbovenop
en iedere paar uurtjes de kruik van eronder opnieuw verwarmen
Ik hoop dat hij het gaat halen en ben benieuwd naar nieuwe foto's!