Gaan jullie gewoon de bossen nog in ? (ivm teken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Re: Gaan jullie gewoon de bossen nog in ? (ivm teken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:10

van teken hebben we hier niet zo veel last en ik ga regelmatig naar het bos..
van dazen daarintegen hebben we ontzettend veel last.. Ach gut
of ik rij met een vliegendeken tussen men zadel en zadeldoek ( draai de voorste kant van het deken om tussen de zweetbladen zodat het niet schuurt vanvoor of aan de singel ) en ik spuit haar voorkant en benen en hoofd in met insecten spray..
Of ik spuit haar helemaal in men insectenspray tot er niets meer te dicht in haar buurt komt.. vervolgens spuit ik mij ook in Tong uitsteken

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:14

sunshine schreef:
Aranel schreef:
Ik ga gewoon nog het bos in Ja (ben gister nog geweest)
Maar ik controleer hondje+paard wel na afloop, je weet maar nooit.
Ik heb trouwens nog helemaal geen last van dazen in het bos!

Waar woon je dan ?
Ik in Noord brabant, daar zitten ze in ieder geval al (bij ons dan, helemaal onderaan in brabant Tong uitsteken )

Ja ik ook, Bij Riel/Tilburg.. ik zag gewoon een hele zwerm dazen toen we met de paarden het bos inliepen.. 1tje durfde er trouwens al niet meer in! Echt niet normaal. Nu rijden ew met vliegendeken, maar soms kom i ktoch nog plekken tegen waar ze is gestoken. Teken heb ik eigenlijk geen last van.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:15

volgens mij komen dazen op warmte af en kunnen ze niet ruiken dus volgens mij helpen daarom smeer middelen niet tegen dazen

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:18

Wij gaan nog gewoon de bossen in hoor....
Ze heeft af en toe wel een teek, maar nu met al die teken spuiten we haar in met een anti teken spulletje.
Nu gaat het goed.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:45

Breitling schreef:
waar ben je geweest dan op de veluwe? ik woon namelijk op de veluwe en hoor er nooit iemand over. Alleen soms bij honden. Zoals ik al zei onze manege ligt midden in het bos en reed dagelijks meerdere uren in het bos met buitenritten begeleiden. Liep ook veel in het bos moet ik zeggen. Ik gaf ookgehandicapten les en die hielt ik vast, dan zat ik zelf niet op een paard. nooit last gehad van teken.

NK Endurance, op het KNHS-centrum in Ermelo en op de hei bij Speuld. Ergens daar moet ik ze op zaterdag opgelopen hebben, waarschijnlijk hebben ze in mijn kleren gezeten want zondagavond zat er nog niets op mijn hals (dat weet ik heel zeker), maandagmiddag ontdekte ik 'm pas en 's avonds dus nog eentje in mijn knieholte.

Hier op de Holterberg rijd en wandel ik al jaaaaaren, ook nooit een enkele teek gehad en laatst dus toch. Het kan maar zomaar ineens raak zijn.

Citaat:
Dazen had ik tot mn 12e ook nog nooit gezien. Ik ging op ponykamp in markelo en mn pony werd lek geprikt net als ikzelf. Sinds vorig jaar pas zijn ze ook bij ons in het bos komen te zitten. Van mij hadden ze wel weg mogen blijven Haha!

Die heb je hier idd veel (ik woon in de buurt van Markelo). Maar het verschilt ook weer per gebied, in sommige gebieden word je lekgestoken en een paar km verderop zie je ze nooit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:00

ik woon in nunspeet dat is vlakbij ermelo. Zal je wel gewoon toevallig net pech gehad hebben.

In markelo werd ik er gek van. Ik had toen een springzweep met een handje er op ideaal. mijn pony was net 3 toen ik daar was en begreep in het begin de tikken niet, later wou die maar wat graag die klappen met die zweep hebben wat een joekels van dazen zitten daar zeg. was heel de weg in het bos aan het dazen meppen niet normaal.