Breitling schreef:waar ben je geweest dan op de veluwe? ik woon namelijk op de veluwe en hoor er nooit iemand over. Alleen soms bij honden. Zoals ik al zei onze manege ligt midden in het bos en reed dagelijks meerdere uren in het bos met buitenritten begeleiden. Liep ook veel in het bos moet ik zeggen. Ik gaf ookgehandicapten les en die hielt ik vast, dan zat ik zelf niet op een paard. nooit last gehad van teken.
NK Endurance, op het KNHS-centrum in Ermelo en op de hei bij Speuld. Ergens daar moet ik ze op zaterdag opgelopen hebben, waarschijnlijk hebben ze in mijn kleren gezeten want zondagavond zat er nog niets op mijn hals (dat weet ik heel zeker), maandagmiddag ontdekte ik 'm pas en 's avonds dus nog eentje in mijn knieholte.
Hier op de Holterberg rijd en wandel ik al jaaaaaren, ook nooit een enkele teek gehad en laatst dus toch. Het kan maar zomaar ineens raak zijn.
Citaat:
Dazen had ik tot mn 12e ook nog nooit gezien. Ik ging op ponykamp in markelo en mn pony werd lek geprikt net als ikzelf. Sinds vorig jaar pas zijn ze ook bij ons in het bos komen te zitten. Van mij hadden ze wel weg mogen blijven

Die heb je hier idd veel (ik woon in de buurt van Markelo). Maar het verschilt ook weer per gebied, in sommige gebieden word je lekgestoken en een paar km verderop zie je ze nooit.