amberp schreef:en toch ben ik van mening dat je je in een dier moet verdiepen voordat je hem aanschaft..
tuurlijk.. dat vind ik ook..
maar niet iedereen denk daar zo over helaas..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amberp schreef:en toch ben ik van mening dat je je in een dier moet verdiepen voordat je hem aanschaft..
amberp schreef:Op het moment dat je die 300, 400 of van mijn part 500 euro extra voor je hond niet over hebt, terwijl je weet dat je anders een risico loopt dat ze hem van je afpakken en afgemaakt wordt, ben je imo geen goede baas.
als t om t geld gaat, haal een vuilnisbakkenrasje uit t asiel...
slimmerik schreef:Ik vind het ook dom dat als je de kans krijgt dat je zo'n hond kunt kopen zonder papieren dat je die fokker niet aangeeft.
Geeft toch een beetje de manier van denken aan van zulke "liefhebbers" .
Citaat:Kunnen we nog ergens iets met die handtekeningen doen?? Waar haal ik een lijst en waar kan die naartoe?
griebels schreef:Of geen rijke baas... Een hond is gewoon veel duurder dan het onderhoud ervan!
slimmerik schreef:Dierenleed is altijd te danken aan de mens.
Het is geloof ik al zo'n 11 jaar verboden te fokken zonder papieren. Mensen die roepen dat ze het niet wisten: bullshit.
Ben het er volkomen mee eens dat ze worden afgemaakt. Afmaken gaat pijnloos dus....
Maar ik vind wel dat de baasjes véél harder gestraft moeten worden dan alleen de inname van de hond.
LimaGentle schreef:Citaat:Kunnen we nog ergens iets met die handtekeningen doen?? Waar haal ik een lijst en waar kan die naartoe?
die lijst staat op de website in beginpost (of mijn onderschrift )
en op de site staat ook het adres waar de handtekeningen naar toe gestuurd kunnen worden
griebels schreef:amberp schreef:en toch ben ik van mening dat je je in een dier moet verdiepen voordat je hem aanschaft..
als je een hond wilt maar geen specifiek ras en je komt bij een broodfokker terecht en je valt onwetend voor een RAD-hond....
Wat nou verdiepen! Dat gaat gewoon niet
griebels schreef:Of geen rijke baas... Een hond is gewoon veel duurder dan het onderhoud ervan!
slimmerik schreef:griebels schreef:Of geen rijke baas... Een hond is gewoon veel duurder dan het onderhoud ervan!
Absoluut niet.... een operatie bij een dierenarts kan vele malen duurder zijn als de aanschaf van een rashond met papieren. Of mogen ze dan wel afgemaakt worden als baasje de operatie niet kan betalen?
amberp schreef:Dan weet je nog wat voor honden hij fokt, en dan heb ik het over 100% rashonden en niet over kruisingen. en zelf als je de kruising weet kun je je na het bezoekje verdiepen
griebels je hebt pm
slimmerik schreef:griebels schreef:Of geen rijke baas... Een hond is gewoon veel duurder dan het onderhoud ervan!
Doorgaans tref je die honden toch aan in een bepaald milieu en die weten verdomd goed waar ze aan beginnen.
Ylana schreef:Nou niet voor het één of ander, maar er bestaat ook nog zo iets als sparen!
Ik heb ook andehalf jaar gespaard voordat ik mijn hond mét papieren kocht.