Mijn kitten gaat niet goed:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Mijn kitten gaat niet goed:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:54

Heb niet alles gelezen hoor maar weet je wel wat er aan de hand is?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:55

Waarom probeer je geen homeopatische dierenarts,mijn hond is daar beter van geworden.

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:56

Ik zou het echt niet opgeven! Gewoon blijven doorgaan! Ga eens na waarom ze niet wil drinken. Hopen dat het beter gaat.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:56

Ben even in shock van je laatste bericht. Ongelovelijk dat je zo'n jong diertje aan zijn eigen lot overlaat in de badkamer, kan daar even erg boos over worden. Als jij er niets meer aan wilt doen, geef het dan aan de dierenarts voor eigen oordeel wat hij ermee wilt doen. Mijn ervaring met zo'n kitten is dat het heel veel tijd, geld en moeite kost om dat beter te maken. En daarbij hoort niet opsluiten in een badkamer bij en niets doen. Daar heb je de verantwoording van een dier niet voor genomen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:57

Omdat ze gewoon een infectie/darmverkleving heeft. Eten gaat prima, vlees met vocht ook , maar water is madam denk ik gewoon te goed voor ofzo. Haar probleem nu in ieder geval.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:58

Tuurlijk wil de dierenarts nog wel verder behandelen heb er in 4 dagen tijd 345 euro gebracht.
Aan haar nu de keus, heb verantwoordelijkheid genoeg genomen ze moet het toch zelf doen kan niet de hele dag naast dr gaan zitten heeft me al heel wat slapeloze nachten gekost, mn werk gaat er aan onderdoor mn relatie, alles en dat echt niet voor een kat die zelf verdomd te drinken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:59

geen vocht willen nemen is haar probleem, maar jou zaak er iets aan te blijven doen zolang het zinvol is tenminste.Ik snap wel dat je er gek van wordt, maar kop zet nog even door.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:00

heb je wel medicijnen voor het darmprobleem?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:01

Ja, het is voor zo'n jong beest jouw verantwoording dat ze drinkt. En als ze dat niet zelf wilt, dan zal je het moeten toedienen. En als dat jou instelling is, dan moet ik gewoon heel bot zijn, ben jij een dier niet waard. Ja, zoiets kost je slapeloze nachten en kan voorstellen dat je er volledig doorheen zit. Maar als je gewoon doorzet en straks met een gezonde kitten zit, komt de rest ook wel goed. Jij hebt de verantwoording genomen door een kitten te kopen, kan je dat niet aan, breng het weg.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:02

Pardon?? Ze verdomd toch vast niet te drinken omdat ze "zichzelf te goed vind". Laat dat beestje dan inslapen als je denkt dat het niet goed komt, vind ik dan eerlijker.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:03

Jawel, ze heeft eerst finidiar gehad, en nu krijgt ze ab synulux ofzo.

Ook vond de dierenarts natuurlijk dat ze op dieet voer moest, 20 euro voor een zakje Sigaar t is ondertussen wel een keer goed ik heb mn best gedaan, nu zij.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:04

je kan ook proberen een vleesboullion blokje in het water te doen (niet een hele natuurlijk, maar een stukje)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:05

Wat ze ook gehad heeft, zo'n katje kent geen arrogantie of egoisme... Ze denken niet: lekker puh...

Snap ergens wel dat je het zat bent, maar ik vind je houding nogal ehhh... Onaardig (om het maar even netjes uit te drukken)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:06

Mag ik er even met mijn boereninstelling tussendoor batsen?
Katten genoeg, je hebt je best gedaan, het houdt een keer op en je moet ook aan jezelf denken.
Als je nou wel het idee hebt dat ze lijdt, dan kun je altijde de da. nog vragen om een spuitje...
in de natuur was het beestje allang doodgegaan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:07

Babsiej schreef:
Omdat ze gewoon een infectie/darmverkleving heeft. Eten gaat prima, vlees met vocht ook , maar water is madam denk ik gewoon te goed voor ofzo. Haar probleem nu in ieder geval.

Ik zou in ieder geval vlees met water blijven geven. als ze echt niet wilt drinken dan heb je een grote kans dat je weer bij de dierenarts zit met een uitgedroogd kitten. wat gebeurd er als je een bakje kattenmelk neer zet???

ik heb zelf een zieke kitten van de boerderij mee genomen. wilde ook absoluut geen water drinken maar zat steeds tegen uitdrogen aan. dan maar kattenmelk. net zolang tot ze goed aan kwam en niet uitgedroogd was en toen steeds meer gaan vermengen met water. nu drinkt ze gewoon water.
Ik zou d'r heeel goed in de gaten houden en niet te lang afwachten of ze wel gaat drinken. je kan namelijk niet voor 100% zekerheid zeggen dat het "eigen" keus is van het beestje. voor hetzelfde geld is er toch een reden voor dat ze niet drinkt en JIJ bent daar verantwoordelijk voor.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:07

solarpleure schreef:
je kan ook proberen een vleesboullion blokje in het water te doen (niet een hele natuurlijk, maar een stukje)

ja zou je kunnen proberen, zit ook zout in, dus kwijgt het katje er misschien meer dorst van...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:09

Ik heb even alles doorgelezen en moet zeggen dat je het in het begin goed hebt opgepakt, maar dat je laatste keuze toch echt niet zo simpel werkt als je denkt.

Het is een dier, jij hebt de verantwoording genomen om ervoor te zorgen. Nu is het ziek en heeft zorg nodig, en wat doe jij? Na 4 dagen geef je het al op.....

Dat is wel heel makkelijk. Stel dat mensen dat met kinderen zouden doen? En die vergelijking is niet eens zo heel raar want tegenwoordig staat het huisdier gelijk aan een familielid. Dan zou je toch ook zeggen gewoon blijven proberen, zeker als de dokter in dit geval dierenarts er nog hoop in ziet.

Echt als jij het niet meer ziet zitten dan moet jij het besluit nemen. Laat je het dier zo verder sukkelen (en in mijn ogen lijden) of ga je er voor om hem beter te maken, of neem de beslissing dat het beter is om hem te laten inslapen.

Bedenk wel jij hebt nog een keuze! Er zijn veel mensen die graag deze keuze hadden willen hebben om hun dier te redden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:11

Word ze misselijk van, zoutwateroplossing hebben we namelijk ook al geprobeerd, wil ze ook niet, melk hoeft ze ook niet, alles wat maar vochtig is op dr i/d of a/d vlees na hoeft ze niet ... Eten doet ze prima, brokjes vlees maakt dr niet uit..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:11

Vind het op zich niet zo'n slecht idee om de kitten "te laten gaan" (he bah wat klinkt dat soft Clown ) maar om m nou zo alleentjes uit te laten drogen... Spuitje is dan ook een idee...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:13

Thats_Me schreef:
. Nu is het ziek en heeft zorg nodig, en wat doe jij? Na 4 dagen geef je het al op.....

Het is een raskat, blijkbaar ziek toen ze kwam al kwamen de symptomen nog niet naar buiten ( moest al spelen volgens de dierenarts) en is het nu al 2 weken ellende, vandaag precies 2 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:15

jeetje wat ga ik dan ver met mn katten.....
Ik heb nog nooit gezegt; bekijk het maar!
Doorgaan!! Je bent al zover, en heb er al zoveel energie ingestopt en nu zeg jij water is niet goed genoeg voor haar?
Dat dier is ziek! je moet haar dr even doorheen helpen!!
Dat kan ze niet alleen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-07 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:16

Heb je misschien biefstuk of ander rood vlees in huis? Anders zou je dat in het water kunnen leggen. Hier komt nogal veel vocht uit, en dat smaakt anders, ruikt naar eten. Misschien dat ze dat wil.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:17

Babsiej, als jou deze kat uit je keel begint te hangen omdat je ten eerste niet meer de tijd en ten tweede niet de geld over hebt, wil ik hem best overnemen. En nee, betaal er geen cent voor. Je denkt er maar over na, ga nu naar mijn paard en ben rond 11 uur weer thuis. Dan moet jij besloten hebben of je nog wat wilt doen met deze kitten, zelf of een ander, of dat je op een betere manier een einde aan maakt. Wat jij doet is meer dan dieronvriendelijk en begrijp echt niet dat je dit niet inziet.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:18

Kan iemand dat katje even ophalen misschien?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:19

Ik kan je nu vast antwoord geven, jij krijgt het kitten in ieder geval niet Knipoog

Ze gaat verder nergens anders heen, ze blijft gewoon hier.