Konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: Konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:56

Nou, we hebben eindelijk een geschikt plekje gevonden Haha! Er komt een mooie grote ren bij (200*1..nogwat)die overdekt is (tegen de kat Tong uitsteken ) en onder de grond en onder de omheining komt gaas, zodat ze lekker kunnen graven zonder uit te breken. Het hok word 140*60*130. (toch iets hoger Knipoog ) Ik had nog een vraagje:
Het bovenste gedeelte van het hok, (60*60*140), hoe groot zou ik het dichte gedeelte doen en hoe groot het open gedeelte?? Want in het open gedeelte komt nog een gat van 20*20/25*25+ een wc. Waar kan ik t beste de voerbak neerzetten?? Open gedeelte dacht ik... Bloos Maar hoe groot word dat dan?? Vriendin van mij zei open gedeelte 50 cm en dichte gedeelte 90 cm, maar dat lijkt me wel krap... Bloos Eventueel kan het hok ook nog wel iets langer...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:01

Roosjesgat schreef:
Ik had nog een vraagje:
Het bovenste gedeelte van het hok, (60*60*140), hoe groot zou ik het dichte gedeelte doen en hoe groot het open gedeelte?? Want in het open gedeelte komt nog een gat van 20*20/25*25+ een wc. Waar kan ik t beste de voerbak neerzetten?? Open gedeelte dacht ik... Bloos Maar hoe groot word dat dan?? Vriendin van mij zei open gedeelte 50 cm en dichte gedeelte 90 cm, maar dat lijkt me wel krap... Bloos Eventueel kan het hok ook nog wel iets langer...

Ik snap niet precies wat je bedoeld met je open en dichte gedeeldte,, met hoe groot dat moet.. Snap het niet helemaal..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:36

GimGirl schreef:
Roosjesgat schreef:
Ik had nog een vraagje:

Ik snap niet precies wat je bedoeld met je open en dichte gedeeldte,, met hoe groot dat moet.. Snap het niet helemaal..

Beetje raar uitgelegd Bloos Nou, zo'n hok word het:
http://www.rosman.nl/catalog/popup_image.php?pID=89&osCsid=7ba0de302cea607dbfc29e4a35b636c2
Alleen dan 140cm lang, 60 cm breed, en 130 cm hoog.
Het bovenste gedeelte wordt 60*140*60
Er moet dan nog een gat in voor naar beneden (20*20 of 25*25) en misschien een wctje...
Maar hoegroot gedeelte v/d 140 cm zou ik helemaal dicht maken, en hoe groot gedeelte met de voorkant gaas?? En in welk gedeelte zou ik de voerbak enz neerzetten?

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:16

Ik heb een vrouwtje een een gecastreerd mannetje, is veel gezelliger Lachen

Dit hok heeft mijn vader gemaakt
Afbeelding

en daar hoort deze ren aan:
Afbeelding

maar ik heb nu een andere die is 2x zo groot

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 19:55

m'n vader en ik hebben een konijnenflat gemaakt (voor 2 vrouwtjes)
en had eerst coniferen in de tuin, dus moesten ze in de ren (gezellig samen met de kat Tong uitsteken )
nu is de hele tuin met schutting dus nu mogen ze los huppelen. (wel oppassen voor buurkatten)

ik ben momenteel bezig met nieuw project, project konijnentrap
zodat ze zelf het hok ik kunnen lopen Haha!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 21:00

http://www.rosman.nl/catalog/popup_image.php?pID=89&osCsid=7ba0de302cea607dbfc29e4a35b636c2
Er moet dan nog een gat in voor naar beneden (20*20 of 25*25) en misschien een wctje...
Maar hoegroot gedeelte v/d 140 cm zou ik helemaal dicht maken, en hoe groot gedeelte met de voorkant gaas?? En in welk gedeelte zou ik de voerbak enz neerzetten?

Het hok komt wel redelijk dicht bij containers te staan, is dit erg? Knipoog

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:15

lijk mij niet erg bij ons staat het hok naast de groenbak

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:46

Roosjesgat schreef:

Zie dat is al duidelijker..
Ik zou de wc buiten neer zetten onder het hok zodat het lekker droog blijft, in nachthok zou ook kunnen maar hier doen ze het liever buiten merk ik want anders als de wcbak binnen staan gaan ze overal binnen plassen (nu nog wel zo nu en dan maarja dat hou je niet tegen)
Voerbak zou ik gewoon in nachthok plaatsen..

alleen dit snap ik niet :Maar hoegroot gedeelte v/d 140 cm zou ik helemaal dicht maken, en hoe groot gedeelte met de voorkant gaas??

Of bedoel je de voorkant hoeveel dat dicht moet en hoeveel open?, dat is net wat ji het makkelijkst vind, zorg voor een beschutgedeeldte (deurtje)tocht en regen vrij, en doe de andere kant een gaas deur, Dus fifty fifty zeg maar zou wel allebei een deur maken voor het schoonmaken..
En de ren zou ik gewoon helemaal gaas houden, en als je bedoeld hoe groot de deur moet worden, tja wat vind je het makkelijkst om de ren eens schoon te kunnen vegen..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:35

GimGirl schreef:
Roosjesgat schreef:

Zie dat is al duidelijker..
Ik zou de wc buiten neer zetten onder het hok zodat het lekker droog blijft, in nachthok zou ook kunnen maar hier doen ze het liever buiten merk ik want anders als de wcbak binnen staan gaan ze overal binnen plassen (nu nog wel zo nu en dan maarja dat hou je niet tegen)
Voerbak zou ik gewoon in nachthok plaatsen..

alleen dit snap ik niet :Maar hoegroot gedeelte v/d 140 cm zou ik helemaal dicht maken, en hoe groot gedeelte met de voorkant gaas??

Of bedoel je de voorkant hoeveel dat dicht moet en hoeveel open?, dat is net wat ji het makkelijkst vind, zorg voor een beschutgedeeldte (deurtje)tocht en regen vrij, en doe de andere kant een gaas deur, Dus fifty fifty zeg maar zou wel allebei een deur maken voor het schoonmaken..
En de ren zou ik gewoon helemaal gaas houden, en als je bedoeld hoe groot de deur moet worden, tja wat vind je het makkelijkst om de ren eens schoon te kunnen vegen..

Zoiets was ik ook van plan. Ook lekker grote deuren, zodat het makkelijk schoonmaken is. De ren komt op gras, moet je dan ook nog grasmaaien??

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:12

Roosjesgat schreef:
Zoiets was ik ook van plan. Ook lekker grote deuren, zodat het makkelijk schoonmaken is. De ren komt op gras, moet je dan ook nog grasmaaien??

Waarschijnlijk niet, als goed is knabbelen hun er wel aan en anders graven ze het er wel uit denk ik..

Over je vraag bij de containers te staan, zolang het niet stinkt, kan het hok daar wel staan hoor.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:07

mijn vriend is een hok aan het bouwen voor mij konijnen en cavia's...vind hem zelf wel erg mooi worden..
Afbeelding
Afbeelding

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:25

Oh, die is wel mooi

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:51

GimGirl schreef:
Roosjesgat schreef:

Waarschijnlijk niet, als goed is knabbelen hun er wel aan en anders graven ze het er wel uit denk ik..

Over je vraag bij de containers te staan, zolang het niet stinkt, kan het hok daar wel staan hoor.

Het stinkt niet, maar soms zijn er in de zomer wel veel vliegen Bloos

Stel je voert door de weeks rond half 8 s'ochtend omdat je naar school moet, wat kan je het beste in het weekend en vakantie doen?? (ik sta niet altijd zo vroeg op Haha! )

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:42

Die vliegen kunnen wel een groot probleem veroorzaken! Daar zou ik erg mee oppassen, als eenmaal een vlieg eitjes heeft gelegd op het achterwerk van je konijn dan ben je ver van huis.. Kijk hier erg mee uit!

Door het weekend voor ik ze ook later dan door de weeks, omdat ik dan later wakker ben. Zo'n ramp is dat niet als ze dan keer wat later krijgen, als er maar geen halve dag tussen zit dacht ik zo.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:20

GimGirl schreef:
Die vliegen kunnen wel een groot probleem veroorzaken! Daar zou ik erg mee oppassen, als eenmaal een vlieg eitjes heeft gelegd op het achterwerk van je konijn dan ben je ver van huis.. Kijk hier erg mee uit!

Door het weekend voor ik ze ook later dan door de weeks, omdat ik dan later wakker ben. Zo'n ramp is dat niet als ze dan keer wat later krijgen, als er maar geen halve dag tussen zit dacht ik zo.

Wat kan ik hiertegen doen dan?

Edit: Op die konijnen site staat brede uitleg erover... Maar ik maak me dan wel een beetje zorgen... Bloos

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:25

Roosjesgat schreef:

Edit: Op die konijnen site staat brede uitleg erover... Maar ik maak me dan wel een beetje zorgen... Bloos

Nouja, het hok niet bij de containers plaatsen. Vliegen komen op stank af, en mocht je konijn een keer vieze achterwerk hebben gaan ze daar eitjes op leggen.. Ook komen vliegen dan gemakkelijker op je konijnenpoep af, en als je konijn dan even op die keutels ligt (bijvoorbeeld in het nachthok of op de wcbak) kunnen die eitjes ook op je konijn komen en gevolgen zijn dan zeker groot..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:30

GimGirl schreef:
Roosjesgat schreef:

Nouja, het hok niet bij de containers plaatsen. Vliegen komen op stank af, en mocht je konijn een keer vieze achterwerk hebben gaan ze daar eitjes op leggen.. Ook komen vliegen dan gemakkelijker op je konijnenpoep af, en als je konijn dan even op die keutels ligt (bijvoorbeeld in het nachthok of op de wcbak) kunnen die eitjes ook op je konijn komen en gevolgen zijn dan zeker groot..

Tja, bij de containers is eigenlijk de enige plaats Bloos Onze tuin heeft een hele rare vorm... Maar bijv. planten die vliegen afweren en horren voor de ren en goed en vaak verschonen, dan is het toch niet zo erg? En er zijn ook eigenlijk alleen maar vliegen als het heel warm is...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:31

Ja je kan het proberen, vliegen komen toch wel bij waar ze willen Knipoog
Maar vaak verschonen en horren er voor zou wel kunnen helpen ja.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:34

GimGirl schreef:

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag... Knipoog (ben eigenwijs dat weet ik)
En anders ga ik meteen naar de dierenarts...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:35

Roosjesgat schreef:
GimGirl schreef:

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag... Knipoog (ben eigenwijs dat weet ik)

Oke zelf weten, misschien kunnen de containers ergens anders staan?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:39

GimGirl schreef:
Roosjesgat schreef:

Oke zelf weten, misschien kunnen de containers ergens anders staan?

Tja, dat zou ik kunnen gaan overleggen, maar die kans is denk ik erg klein.

Afbeelding
Kijk, op dat stuk gras komt het hok te staan, en achter die bamboe voor de schuur staat de groene+grijze container.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:10

Ik denk dat dat geen kwaad kan! Vingers aflikken
Ligt er een beetje aan hoe erg het ruikt! Haha!
Maar achter die bamboe, en planten zal het toch wel meevallen? Haha!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:35

Winniiee schreef:

Ja, t stinkt niet ofzo Haha! Maar er zijn in de zomer wel vliegen

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:48

Roosjesgat schreef:
Winniiee schreef:

Ja, t stinkt niet ofzo Haha! Maar er zijn in de zomer wel vliegen

Mijn ouders halen de containers er niet weg... dus dat is géén optie.
EN deze zomer zijn er ook gewoon veel vliegen Bloos

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 23:34

Hoi,
Mijn ouders kwamen met een idee:
Nml om het hok niet áchter het huis te zetten maar ervóór! Want: Achter het huis 'zou het tochten', 'schijnt de zon heel vel' , en staan de containers. En vóór het huis: 'is het minder koud, ' schijnt de zon (haast) niet' , en is het schoon (er)

Maar, iedereen kan er dan bij, mijn iritante buurmeisjes als hoofdpersonen.
Tong uitsteken én andere dieren zoals honden kunnen er ook makkelijk bij.

het hok zou dan niet aan de straat komen te staan, maar aan de 'andere' kant v/d schuur. (achter het hek dus)

Waar doe ik goed aan??
En is beitsen aan te raden? (welke beitsen wel/niet?)

(maar ik mag nou wel definitief een konijn en het hok is waarschijnlijk af als we op vakantie gaan + het hok mag gróót zijn! Pling