Agnessje schreef:Ten eerste: dat je je al zó druk kunt maken over een konijn (aan de andere kant van de wereld gaan mensen dood van de honger).
Toch even reageren hoor...
Dit komt namelijk enorm hard op mij over, en misschien bedoel je het niet helemaal zo.
Maar ik vind dat een diertje, in dit geval het jonge konijntje net zoveel recht heeft op leven als de mensen aan de andere kant van de wereld.
Maartje1990 schreef:Oh fijn dat het zo goed gaat!

Aan de andere kant, ik weet dat je excuses hebt gegeven faniek maar besef goed dat het beest zeker dood was gegaan in de natuur.
Ook hier even op reageren...
Ook dit is lang niet altijd het geval. Helaas worden haasjes en konijntjes zo meegenomen omdat ze die toevallig alleen zien. Wat ze vaak niet weten is dat de moeder altijd in de buurt is, en dat ze zelf maar 3 keer gaat voeden. Dus als het konijntje in de natuur was gebleven had het misschien ook wel overleefd. En zo niet, erg spijtig maar dat is dan de natuur.
En verder:
Helga, ik denk dat jij het beste voor het diertje over had, en ik vind het daarom ook erg verstandig dat je hem toch door de opvang hebt laten ophalen.
En Aniek, mijn complimenten voor je bemiddeling. Ik "ken" je langer dan vandaag en ik weet dat je het niet zo bot bedoelde als dat het er misschien soms staat. Maar ik begrijp je motivatie als geen ander!
Marijke, ik snap ook best dat je eerst zoiets had van "ik wil hem erboven op helpen", maar ik ben blij dat jij en Helga ook besefte hoeveel tijd en energie erin gaat zitten!
Verder ben ik ook erg blij te horen dat het nu allemaal een stuk beter gaat met Xena!