Iemand een idee hoe oud deze Grasparkiet is?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Iemand een idee hoe oud deze Grasparkiet is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:34

Ze vergeten vaak niet alleen dat... Maar ook het eivoer, onkruidzaad e.d.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 18:40

Eivoer hoeft op zich niet eens als je er niet mee kweekt, ze worden er vaak alleen maar te dik van. Ja een theelepel per week of zo.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 01:14

Gaat heel goed. Eerst waren ze ontzettend aan het bekvechten maar nu gaat het heel goed. Ze zijn verliefd. het is een popje. Wat ook goed nieuws is, dat de man wel iets gkortwiekt is maar steeds meer begint te vliegen. Vanaf de bank naar de kooi dat lukt goed inmiddels. Waarschijnlijk probeerde hij dat niet door de schock die hij hadt.

Ja ze hebben een kooi met horizontale spijlen. Incl. klokje met spiegel, een draaiding met klokjes, trosgierst, goede kwaliteit parkietenvoer, goede bodembedekking met grit en dergelijke. Een mineralenblok en een sepia geval. GENOEG? Knipoog De kooi is niet extreem groot en heb dan ook een nieuwe bestelt. Daar kregen we ook nog speelatributen bij. Oh ja ze hebben ook nog twee ballen met een belletje en heb ook een zwembadje Tong uitsteken meegenomen. Het popje is 4 maand oud dus dat met jongen dat duurt gelukkig nog even en kan ik nog even studeren hierop. Het popje is ook super wild. Slapen Dus daar is ook nog wat te werk te verichten maar ze zat net al op mijn vinger. Tong uitsteken

Foto's maak ik zo snel mogelijk maar wil het jonge geluk nog niet storen met mijn fotogedoe. Cheese!

Dus ze hebben het volgens de dierenwinkel wel goed bij ons. Clown Oh ja, eivoer krijgen ze niet, zowel de dierenarts als de dierenwinkel hebben dat afgeraden. Alleen als ze jongen krijgen en/of hebben. Heb in het begin zelf eivoer gemaakt maar at hij niet. Dacht ook dat ze dat moesten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:39

Mijn vogels krijgen dagelijks eioer en zijn alles behalve dik.

Maarja ze verdoen ook veel energie in een voliere natuurlijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 12:51

Deze ook wel. Ze vliegen meerdere malen per dag een paar uur in de kamer en die is groot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:00

Mijn 12 weken oude valkparkiet krijgt eivoer, trosgierst, zaad, kiemzaad, een roze steen, mineralensteen, en honingstaafjes met zaad Ja

Gelukkig heb je er een tweede bij, want het blijven toch dieren die gezelschap nodig hebben Lachen

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:04

Volgens mij heet deze kleur hemelsblauw. Het is een mannetje (blauw boven zijn snaveltje)
Het is geen hele jonge meer want anders is het daar boven nog roze.
Als hij moeite heeft met vliegen kan het ook zijn geweest, dat de eigenaren hem in een klein hokje hielden. De veren worden ook minder mooi in kleine hokken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:15

Leuk om te horen dat er prille liefde aan het ontwikkelen is. 4 maanden is idd nog wat jong voor een popje maar ik ben vaak verbaasd geweest hoe snel ze beginnen met leggen en kweken. Clown net zo'n legbatterij. Welke kleur is het popje? Deze hemelsblauwe kleur en dan ook ietsje lichter is ook de kleurslag waar ik altijd mee gekweekt heb. VIndik de mooiste kleur voor een parkiet.

Gelukkig heb je een dierenzaak met verstand, dat is lang niet altijd zo. Ik heb wel eens een jonge parkiet weg willen brengen naar een nieuwe eigenaar waar ze op aanraden van de dierenzaak een mini kanariekooitje hadden aangeschaft. Lips are sealed Parkiet is ook mee teruggegaan toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:55

Ik zou er niet eerder een broedblok indoen voordat het vrouwtje minimaal 1 jaar is. Anders kan het zeer schadelijk en zelfs dodelijk voor haar zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:14

Ze hebben bij de dierenwinkel ook gezegt pas na een jaar a anderhalf en willen we ons ook aanhouden.

Helaas een minder fijne mededeling. Het popje is net gestorven. Ze was opeens heel moe en zat geen leven meer in. Ze begon te kwijlen en was al bezig naar de dierenarts te rennen daar ik kropziekte vermoede door o.a de volle krop. Helaas heeft ze de dierenarts niet gehaald en ontdekte ik onder de veren een reusachtige TEEK. Deze was al meerdere dagen oud en moet ze dus in de dierenwinkel al hebben gehad. Ze is gewoon leeg gezogen. Echt heel zielig. De teek kon niet ontdekt worden daar ze nog zo wild was en het helemaal onder de veren zat.

Heb de dierenwinkel geinformeerd en de parkiet er heen gebracht daar ze me aan de telefoon niet geloofden. Ik wilde hun waarschuwen dat er misschien meerdere waren met teken daar ze allemaal tegelijk binnen zijn gekomen. Ik kreeg inderdaad direct gelijk bij het zien van de vogel en kan Zaterdag een andere uitzoeken daar er dan nieuwe vrouwtjes binnen komen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:16

Wat naar zeg Ach gut Maar wel goed van de dierenwinkel dat ze je een nieuwe laten uitzoeken. Dat ze daar maar even van leren wah..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:56

Jammer zeg.. Vooral omdat t nog een jonkie was..

Zelf zou ik gewoon geld terug willen en een ander pietje uitzoeken bij een goede vogelkweker. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:44

Ik neem inderdaad ook geen vogels van de dierenwinkel, onder andere om dit soort dingen en je weet niet precies wat de voorgeschiedenis is.

In ieder geval heel erg jammer! Hopelijk brengt het nieuwe popje meer geluk. Is het mannetje niet van slag?

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:47

ow ik zie net dat die overleden is . wa sneu Ach gut

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 23:53

Nee, het mannetje is vrolijk aan het kwetteren. Hij was vlak voordat ik het vrouwtje uit de kooi haalde op haar aan het pikken. Ik denk dat hij voelde dat ze niet meer te redden was.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:20

sonde zeg.. Maar je hebt er alles voor gedaan Lachen Wel leuk dat je dan een nieuwe uit mag zoeken Lachen