Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bindi

Re: Jong katje.. mannetje of vrouwtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:36

Rianneke schreef:
Honey79 schreef:
Maar met een asielkat ben je hoe dan ook goedkoper uit.

dat weet ik nog zo net niet? er zijn namelijk ook nog genoeg mensen die hun katjes niet enten en niet gecastereerd willen hebben... vind ook om eerlijk te zijn dat ze beter asieldieren gratis weg kunnen geven of goedkoper, want dan "rotten" ze tenminste niet weg in een bomvol asiel Ach gut

als wij een nestje kittens hebben gaan ze bij ons ook gratis weg! maar wel netjes ontvlooit en ontwormt en ze zijn gewend aan van alles Ach gut plus dat het als het goed is halflangharige zijn! en dat trekt een hoop mensen!!! vooral als je wat appartere kittens hebt (o.a een schildpad) normaal betaal je daar een aardig leuk bedrag voor, maar bij ons is het pure hobby en dat mag voor ons toch geld kosten? Clown

Als je niet ent en niet castreerd ben je imo geen kat waard. Dat valt niet onder goed voor je beesten zorgen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:40

Honey79 schreef:
Als je niet ent en niet castreerd ben je imo geen kat waard. Dat valt niet onder goed voor je beesten zorgen.

nou dan zijn er heel veel geen kat waard, want wat lopen er veel katten rond niet geent of niet gecastreerd Clown
goed voor je beesten zorgen vind ik niet castreren! alsof die kat het leuk vind dat zen ballen er af gaan! lijkt me behoorlijk pijnlijk hoor Haha!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:56

Rianneke schreef:
Honey79 schreef:

nou dan zijn er heel veel geen kat waard, want wat lopen er veel katten rond niet geent of niet gecastreerd Clown
goed voor je beesten zorgen vind ik niet castreren! alsof die kat het leuk vind dat zen ballen er af gaan! lijkt me behoorlijk pijnlijk hoor Haha!

Dat noemt men 'verantwoordelijkheid nemen' zodat er niet nog meer asielkittens en marktplaatskittens komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:28

Mijn ouders hebben idd ook nooit de katten geent, ik twijfel ook of ik dat ga doen eerlijk gezegd... Ze blijven binnen... Ik zie wel..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:37

Relaxed schreef:
En een poes castreren?? Das knap... Clown

Even offtopic Knipoog
Castreren is het hele zaakje eruit halen (zowel bij kater als bij poes kan dat).
Steriliseren is leiders dichtbinden kan ook bij beide Ja

Ofwel poezen worden net als katers gewoon gecastreerd Haha!
Mijn poezen zijn gecastreerd, het hele zaakje eruit laten halen Ja
Geen kans meer op baarmoeder(hals)kanker!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:39

Rianneke schreef:
Honey79 schreef:
Maar met een asielkat ben je hoe dan ook goedkoper uit.

dat weet ik nog zo net niet? er zijn namelijk ook nog genoeg mensen die hun katjes niet enten en niet gecastereerd willen hebben... vind ook om eerlijk te zijn dat ze beter asieldieren gratis weg kunnen geven of goedkoper, want dan "rotten" ze tenminste niet weg in een bomvol asiel Ach gut

als wij een nestje kittens hebben gaan ze bij ons ook gratis weg! maar wel netjes ontvlooit en ontwormt en ze zijn gewend aan van alles Ach gut plus dat het als het goed is halflangharige zijn! en dat trekt een hoop mensen!!! vooral als je wat appartere kittens hebt (o.a een schildpad) normaal betaal je daar een aardig leuk bedrag voor, maar bij ons is het pure hobby en dat mag voor ons toch geld kosten? Clown

Jullie zouden gewoon de poezen moeten castreren, scheelt weer katten die in het asiel komen Ja
Als je geen raskatten hebt, gewoon castreren!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:12

Honey79 schreef:
vind ook om eerlijk te zijn dat ze beter asieldieren gratis weg kunnen geven of goedkoper, want dan "rotten" ze tenminste niet weg in een bomvol asiel Ach gut

Gratis?? Goedkoper????
Als je uitrekend dat ontwormen, ontvlooien, chippen, enten en castreren al bij elkaar meer als 100 euro kost, hoeveel moeten ze dan in vredesnaam voor een kat vragen? En hoe moet een asiel aan zijn inkomsten komen dan?
Asielkatten 'rotten' trouwens echt niet weg in het asiel. Ze krijgen goed te eten, voldoende beweging en aandacht, dat is toch altijd nog 100% beter dan op straat zwerven en zelf maar je eten bij elkaar moeten schooien. En dat gebeurt er dus ook met je kat als je hem niet chipt, en hij een keer verdwaalt Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:44

griebels schreef:
Jullie zouden gewoon de poezen moeten castreren, scheelt weer katten die in het asiel komen
Als je geen raskatten hebt, gewoon castreren!

zal ik eens wat leuks vertellen Clown bij ons in de buurt spreken ze juist van een tekort van goede en gezonde kittens Haha! ik snap het ook niet, maar er zijn nog genoeg mensen die adressen op marktplaats niet vertrouwen en geen asieldier willen etc etc...

loveyoutoo schreef:
Asielkatten 'rotten' trouwens echt niet weg in het asiel. Ze krijgen goed te eten, voldoende beweging en aandacht, dat is toch altijd nog 100% beter dan op straat zwerven en zelf maar je eten bij elkaar moeten schooien. En dat gebeurt er dus ook met je kat als je hem niet chipt, en hij een keer verdwaalt

ik weet hoe asiels werken... jonge dieren die nog niet worden uitgezet zitten vaak niet voor niks gewoon bij mensen thuis lijkt mij zo...dus zo geweldig zal het asiel ook wel weer niet voor die beestjes zijn Clown
en dat chipje... tsja als ze verdwalen wat nog nooit is voorgekomen in de 20 jaar dat we katten hebben, dan belanden ze hier bij iemand in de straat en dan kan ik ze zo weer op komen halen! onze katten kunnen hier niet schooien bij een ander gewoonweg omdat er bijna geen huizen zijn om te schooien Clown

maar goed dat is mijn idee erover en gelukkig mag iedereen hier in nederland een mening hebben Clown

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:50

Ik heb 8 katten, merk weinig verschil tussen poezen en katers. Ik heb een hele lieve poes van 10 Lana, maar ook een hele lieve kater Freubel. Ik heb een poes die erg op zichzelf is Cleo, maar ook een kater die altijd alleen wil zijn Casper. Het ligt er maar aan hoe ze hun eerste tijd hebben door gebracht, wat voo ropvoeding ze krijgen etc. Ik heb mijn katten allemaal gevonden (meeste op paardenstallen waar ik heb gestaan) en ben dr erg blij mee. Als je ze niet mee neemt worden ze bij die boeren wel doodgereden of gaan dood aan niesziekte. Ik nam steeds hele nesten mee, die ging ik via mp herplaatsen en dan hield ik er wel een seen over, daarom heb ik er nu 8 Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:59

Rianneke schreef:
ik weet hoe asiels werken... jonge dieren die nog niet worden uitgezet zitten vaak niet voor niks gewoon bij mensen thuis lijkt mij zo...dus zo geweldig zal het asiel ook wel weer niet voor die beestjes zijn Clown

Ooit wel eens nagedacht over het feit dat jonge katjes nog niet geent zijn en dat er allemaal ziektes rondhangen in een asiel? Blijkbaar niet, anders zou je niet zo kortzichtig reageren. Boos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:09

Wuis schreef:
Ooit wel eens nagedacht over het feit dat jonge katjes nog niet geent zijn en dat er allemaal ziektes rondhangen in een asiel? Blijkbaar niet, anders zou je niet zo kortzichtig reageren. Boos!

wel even over nagedacht, maar die katjes die ik ken die opgevangen worden zijn al geent dus waarom die dan gewoon huiselijk worden opgevoed is mij nu een groot raadsel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:46

Ach laat ik er maar niet meer op ingaan, jij zal het wel veel beter weten dan mij,i ik kom immers nooit in een dierenasiel en weet niet hoe de gang van zaken is........ *ahum*.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:55

Wij hebben 3 mannetjes, alle 3 gecastreerd, maar bij dikkie niet zo goed gelukt volgens mij. Ze stinken niet, en ik moet toegeven dat ze alle 3 niet geent zijn, maar daar gaat mijn moeder over.

Mijn kat stinkt soms wel, als ie boos op me is, dan gaattie naast de kattenbak poepen, maar hij weet wel hoe het moet, maar hij wil me soms graag pesten Huilen van het lachen gelukkig ruimt mijn moeder dat op Tong uitsteken

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:01

Wuis schreef:
dus zo geweldig zal het asiel ook wel weer niet voor die beestjes zijn Clown

OMG Verdrietig
Katten zijn tien keer beter af in het asiel dan buiten op straat...

Kittens zitten in pleeggezinnen omdat ze nog niet geent zijn (ik vraag me af hoe oud die kittens die jij kent dan waren...), en zo erg snel ziek worden, vooral als ze in een asiel zitten, waar natuurlijk veel meer ziektes rondzweven. Ik heb er op dit moment ook 5 in huis. Ze zijn 4 weken oud, en gedumpt in de stromende regen. Zonder moeder. Het asiel heeft ze opgevangen en nu zitten ze bij mij.... ow, ow, ow, wat is het asiel toch slecht voor de beestjes.... Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:30

Volgens mij heeft deze discussie niks meer te maken met waar ik het topic voor opende... Ik hoop eigenlijk nog steeds op gouden tips als je 2 van die jonge katjes in huis neemt...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:49

Wij hebben zowel (geholpen) poezen als (geholpen) katers gehad. Ze konden altijd allemaal vrij naar buiten en binnen wanneer ze wilden en zijn er nooit vandoor gedaan of nachtenlang weg gebleven. We zijn 2 x verhuist met ze, maar ze zijn nooit weggelopen ofzo. Wij floten altijd als ze eten kregen en dan kwamen ze aangerend als ze dr nog niet uit zichzelf waren.
Wel moet ik zeggen dat ik katertjes vaak een makkelijker karakter vind hebben, die zijn vaak wat meer allemansvriend terwijl poezen soms wat eenkennig zijn.. maar dit verschilt natuurlijk per kat. Wij hebben nu nog een poes die dr uitziet als een kater en de hele dag al piepend en mauwend achter je aan loopt.
Ik zou gewoon in een asiel kijken en de kat nemen die jou het meest aanspreekt! en dan helemaal niet kijken naar het geslacht, gewoon die nemen waar jij een goed gevoel bij krijgt!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:52

Relaxed, als je er twee neemt (wat ik ERG aan raad. Het beste wat je voor een kat kan doen is er een kat bij) zou ik je aanraden 2 katertjes te nemen, en die rond 5 á 6 maanden te castreren.
Katers zijn MEESTAL knuffeliger en makkelijk qua karakter dan poezen, die nog wel eens bitches kunnen zijn.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:00

Wij hebben ook 2 kittens tegelijk genomen (2 katers). We hadden voor katers gekozen, omdat ik ook had gelezen dat katers knuffeliger zijn dan poezen. De katjes zijn samen opgegroeid, en heb er geen moment spijt van gehad dat we er 2 genomen hebben. Als ik zie hoe ze altijd heerlijk bij elkaar liggen. Het zijn trouwens ook binnenkatten.

We hebben ze opgevoed mbv plantenspuit, als ze ergens aanzaten wat niet mocht, en door ze bij de nekvel te pakken en bestraffend toe te spreken. Krabben aan de krabpaal hebben we ze geleerd door ze met de voorpootjes er tegen aan te zetten, en krabbewegingen te maken en daarna een snoepje als beloning te geven. Dat hadden ze snel door.

We hebben in ieder geval 2 super lieve katten, die nog nooit uitgehaald hebben, en nog luisteren ook Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:42

@ Jorretje en Wendy. Het zijn dus inmiddels 2 katertjes geworden die ik begin juli op mag halen. Ik had idd bij katertjes ook het idee dat ze iets relaxter zijn en met poezen heb ik idd ook wel eens het idee dat t was bitches met een gebruiksaanwijzing kunnen zijn.
Dat van de krabpaal is een goeie tip. Scheelt denk ik wel dat ik geen rieten stoel oid in huis heb (bij mijn ouders word die nogal eens ongewenst als krabpaal gebruikt)
Ik heb er iig wel zin in! Ja

O ja en de kattenbak... Ik heb er een gezien met een kap erop en klapdeurtje en filter, maar werkt zo'n deurtje??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:57

Zo'n deurtje werkt zeker Haha! Blijft de stank net na een verse drol binnen hangen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:42

Moet trouwens nog even zeggen dat ik als kattenbak zo'n grote zwarte speciekuip heb staan . "Normale" kattenbakken waren ongeschikt, omdat 1 van de 2 katers telkens tegen de wand aanplaste, waardoor het tussen de boven en onderkant van de kattenbak (met kap dus) door liep, en op de grond terecht kwam. Kattenbakken zonder kap werkten dus al helemaal niet. Met de speciekuip heb ik dit probleem niet meer Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:53

Haha das ook een oplossing idd! Maar snappen die kleine katjes dat ze door zo'n deurtje heen kunnen of moet je ze er gewoon steeds doorheen drukken in het begin.. Knipoog

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:36

Eerst het deurtje eruit halen, zodat ze weten dat dat de bak is, en ze gewend zijn hun behoeftes te doen. Dan het deurtje erin en meerdere malen per dag ze erin zetten. (ze kunnen in het begin wel een min. of 5 á 10 erover doen om er weer uit te gaan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:48

Ik denk idd dat ik het zo maar aan moet pakken, dan ook gewoon het deurtje er weer in als ik de hele dag thuis ben, zodat ik t in de gaten kan houden..
Wat heb jij trouwens een mooie datum om uitgerekend te zijn! Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:51

Goed uitgekiend of niet Haha! En dan ook nog voor mekaar krijgen om een poes PRECIES een maand eerder uitgerekend te hebben Haha! (07-06-2007)

Maar mocht je nog vragen hebben, vraag gerust Haha!