ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hubba

Re: ME hond heeft net chocoalde gegeten!!! moet ik zout geven??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:30

ja ik snap wel dat ik de da moet bellen maar de DA zou ook zeggen, laat haar braken. Dat is logisch het moet er gewoon uit . of geef haar dit of dat .. maarja. mijn ouders zijn er niet dus naar de DA gaan ofzo kon ook niet. Maar dat beest van mij is nu alweer lekker bezig met wat ze altijd doen. Pukkerig zijn. dus ik denk niet dat er wat aan de hand is

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:36

De DA zegt gewoon niets doen waarschijnlijk.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:41

nouaj ik heb ook bijna geen zout gegeven hoor .. 1 eetlepel waarvan dehelft eraf is gevallen:P
Dus.. maarja ze doet nu nognormaal ik doe verder niks .. ik let wel gewoon op der .. me moeder is er nu ook weer.

oohja ik ben niet dom ofzo .. dat ME mijn moet zijn weet ik ook wel maar ik wou gewoon ff snel.. Clown

bedankt allemaal voor jullie reacties

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:47

Ik snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over 2 stukjes chocolade en over dat de hond af en toe een bord schoon likt.
Die van ons krijgens zo af en toe gekookte aardappels met een beetje jus, of ze krijgen een frikandel.
En ze zijn allemaal kerngezond.

Ts zo'n ramp is het niet hoor die cocolade, het had een ander verhaal geweest als je het vaak zou geven maar als ze per ongeluk wat te pakken krijgen geen ramp.
Als ze er echt last van had gehad dan had je het al wel gemerkt.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:26

jup .. ze krijgt ook wel eens wt ongezonds van ons enzo .. maar ik denk dat ik me ook erg drukmaakte omdat me ouders er niet waren en ik dus niet veel kon doen als er echt iets zou gebeuren. Als me moeder er was had ik dit echt niet geplaatst Tong uitsteken

Maar het is al goed .. ik heb haar dus wel zout gegeven maar dat was egt een minibeetje .. ze vodn het zo vies dat was gewoon zielig. en ze is even gestoord als normaal dus het is allemaal goed

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:54

Ik bedoelde het ook niet tegen jou maar tegen de rest met alle doemscenarios bij 2 blokjes chocolade. Volgens mij komt het echt gewoon helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:06

Schimmelig schreef:
Oh oh oh, mijn JR heeft ook wel eens een stukje chocolade op. Hij is nu 12, dus erg dodelijk was het blijkbaar niet.

De mijne is ook 12, wel eens?? nou meer dan wel eens hoor.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:46

TS ik had het ook niet over jou hoor Haha!
Ik had het meer over anderen die er zo moeilijk over deden.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:53

TornadoLover schreef:
wat jij doet(hond voer van tafel geven) is ideaal om dat beestje kapot te krijgen(komt misschien boos en aanvallent over maar het is zo)

Jeezus, kan ook overdrijven! Mijn golden kreeg altijd bij zijn brokken "menseneten". Hond heeft een mooie leeftijd gehaald en is altijd super fit geweest. Ze is gestorven aan de kanker. Maar niet aan menseten Slapen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:02

Haha ik ben het er wel mee eens hoor! Onze hond is 14 jaar, en geen kleine hond, maar ze krijgt misschien 1 keer per maand hondenbrokken als voer. De rest van de dagen eet ze op wat wij over hebben, en dat eet ze veel liever dan de brokken hoor! Ook gapt ze regelmatig een chocoladereep van tafel als wij er niet zijn, en die eet ze op zonder er iets aan over te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:03

Je moest eens weten wat er een rotzooi er in hondenvoer zit. Dan is menseneten nog gezonder en puurder dan die troep van hondenvoer. Zeker als je de populaire merken eens onder de loep neemt. Zie ook maar eens het verschil in prijs van simpel hondenvoer en luxe schoon hondenvoer, kan je 4 keer zo een zak of blik voor kopen.

Mijn JR krijgt ook menseneten, mag gewoon de laatste restjes eten naast zijn hondenvoer en dat is duur spul, maar nog steeds in mijn ogen zit er troep bij. Ik ben nu een boterham met hagelslag aan het eten en hij het bord aflikken, hij staat al bij mij te draaien of ik niet wat op kan schieten en hij leeft nog steeds, is 12 en nog steeds adhd.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:54

Mijn Cairn heeft 's nachts eens zo een volle doos van die Gudrun pralines van het salontafel gepikt en allemaal opgegeten... behalve dat er een lege doos onder tafel lag was er helemaal niks aan te merken dus of dat nou echt zo levensgevaarlijk is??

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:06

Ik probeer het iig liever niet uit, wie de chocolade onbemand achterlaat moet het zelf weten maar ik zou het leven van mijn dierbare hond niet op mijn geweten willen hebben.
Dat sommigen zelf hun hond chocolade geven is nog tot daar aan toe maar trek de bezorgde gedachten van TS niet naar het belachelijke toe....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:09

Cheveyo schreef:
Ik probeer het iig liever niet uit, wie de chocolade onbemand achterlaat moet het zelf weten maar ik zou het leven van mijn dierbare hond niet op mijn geweten willen hebben.
Dat sommigen zelf hun hond chocolade geven is nog tot daar aan toe maar trek de bezorgde gedachten van TS niet naar het belachelijke toe....

Inderdaad, het moet maar één keer misgaan. En als het niet zo is des te beter.

Zelf snap ik niet waarom je chocolade zou geven...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:41

hubba schreef:
ja ik snap wel dat ik de da moet bellen maar de DA zou ook zeggen, laat haar braken. Dat is logisch het moet er gewoon uit . of geef haar dit of dat .. maarja. mijn ouders zijn er niet dus naar de DA gaan ofzo kon ook niet. Maar dat beest van mij is nu alweer lekker bezig met wat ze altijd doen. Pukkerig zijn. dus ik denk niet dat er wat aan de hand is

Je kan ook gewoon alleen bellen, uitleggen wat er gebeurt is en zeggen dat je tot nu toe niets vreemds aan je hond ziet. Ze geven ook heus wel even telefonisch advies hoor. Ik blijf erbij dat je in mijn ogen het beste even had kunnen bellen en vragen wat verstandig was om te doen. Ze laten je heus niet accuut langskomen. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk te horen, dat als ze vreemd gaat doen dat je dán langs moet komen.

Ik ben blij dat het goed gaat met je hondje, en sterkte er verder mee.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:44

Als chocola echt zo slecht was,was mijn hondje allang doodt geweest ze had namelijk een heel bakje bonbons opgegeten dus denk dat het wel losloopt die twee stukjes.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:23

volgens mij is het nie5 tzo heel erg hoor mijn hond krijgt al jaren wel is af en toe stukie chocola mijn hond is in oktober 14 jaar oud een labrador en is zo gezond als wat dus het kan lang niet zo erg kwaat als iedereen beweerd.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:25

....jij geluk Rakkertjuuuuuuh en nog wat anderen.
Maar de waarschuwing hoef je daarmee niet nietig te verklaren...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:33

Japadour schreef:
ik ben het ok eens met tornadolover. Geef je hond gewone honden brokken. (mijn hond had de cake van het aanrecht afgehaald dus wij laten tegenwoordig nooit meer wat staan) één x is het niet zo erg als hij chocola eet maar maak er geen gewoonte van.

MENSEN ze geeft haar hond gewonen brokken!!!
Dit hondje heeft gewoon 2 blokjes choco te pakken gekregen en deze zijn NIET gegeven.
En ze laat het hondje 's avonds de borden schoon likken, maar geeft haar dit NIET aan tafel.
@Japadour: dit is niet alleen op jou bedoeld maar ook op alle andere mensen die eerst eens goed moeten leren lezen voordat ze anderen beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan.
@TS: 2 blokjes kan niet zo veel kwaad hoor maar het even laten uitbraken is altijd beter, zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 24-05-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:34

iedere hond reageert er anders op. 1 hond kan 6 repen chocolade opeten en houd er niks aan over. en een andere hond eet er 1 en ligt met harritme stoornissen bij de DA. ik heb het 1x gezien bij de DA en dat wil je niet meemaken als je hond bij de Da zo ziet liggen.

en een dicussie over een hond wel of geen brokken geven of met de pot mee eten. daar ga ik mijn mening maar niet over geven.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:34

Ik weet dat het bij ratten erg slecht voor de lever is. Bij honden zou ik dat niet weten. Je kunt altijd de DA nog bellen met de vraag hoe of wat Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:40

Bij honden veroorzaakt het verlamming van de hartspier Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:31

Het zou fijn zijn als mensen een keer de berichten in een topic zouden lezen, dan zou er tenminste niet elke keer hetzelfde staan. Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:53

Zucht

Nog maar een keer dan.

De ene hond kan 10 kg chocola eten en vrolijk rondhuppelen, de ander eet een klein stukje en gaat er hardstikke dood aan. Ik zou je toch adviseren om even de dierenarts te bellen als je met zo'n vraag zit en het niet aan al die zogenaade deskundigen op Bokt vragen, want ze hebben allemaal wel eens gehoord van de hond van tante Annie dr achterneef die altijd chocola at en nooit ziek werd. En er zijn er altijd bij die de wijsheid in pacht denken te hebben, maar werkelijk, je laat het toch niet van advies voorzien door jan en alleman als het om je hond gaat? Telefoontje kost bijna niks.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:57

Ellebel schreef:
Zucht

Nog maar een keer dan.

De ene hond kan 10 kg chocola eten en vrolijk rondhuppelen, de ander eet een klein stukje en gaat er hardstikke dood aan. Ik zou je toch adviseren om even de dierenarts te bellen als je met zo'n vraag zit en het niet aan al die zogenaade deskundigen op Bokt vragen, want ze hebben allemaal wel eens gehoord van de hond van tante Annie dr achterneef die altijd chocola at en nooit ziek werd. En er zijn er altijd bij die de wijsheid in pacht denken te hebben, maar werkelijk, je laat het toch niet van advies voorzien door jan en alleman als het om je hond gaat? Telefoontje kost bijna niks.

Dat advies heb ik ook al 2 keer gegeven, puur een telefoontje. Je hoeft echt niet gelijk langs tekomen... Maarja... helaas wordt er niets met het advies gedaan...