Als t goed is over 8 weken pups

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Als t goed is over 8 weken pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:57

BrittKitt schreef:
Oei doom, jij geeft nu wel een heel gevaarlijke vergelijking.
Een boerboel is maar in zeer kleine mate te vergelijken met een bullmastiff oid.

Deze honden zijn goud waard voor het gezin, je kan er kleine kinderen mee op pad sturen. Maar zodra er iets of iemand te dicht bij 'zijn' roedel komen zal hij het verdedigen tot op de dood.
Hoe goed hij ook onder appel zal staan, dit is bijna niet te voorkomen.

Daarom zal hij bij mij nooit in huis komen, ook al is het de hond die bij mij op bijna eenzame hoogte staat op mn lijstje van lievelingsrassen Haha!

Over welke van de 2 heb je het nu een boerboel of de bull mastiff ..
IK zelf weet wel (bijna) Zeker dat de bull mastiff veel liever is als de boerboel ..
het gene wat ik hier boven dus heb neergezet heb ik niet zelf verzonnen maar staan in mijn leerboeken en dus ook op internet .. Knipoog
En weet wel cker dat een dier sneller die kans maakt om te verdedigen als is hij niet goed opgevoed .. Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:59

Roane schreef:
Ik ben tegen abortus bij honden, omdat ik al meerdere malen op de club heb gehoord hoe een abortus misging en de teef of stierf of een serieuze infectie kreeg in de baarmoeder waardoor die verwijderd moest worden. Zelfs na deze verwijdering ging de teef alsnog dood aan een infectie.
Nee, pro-abortus ben ik niet.

Aangezien TS al aangaf dat het de bedoeling is dat de hond in de toekomst 'geholpen' gaat worden is een abortus in dit geval ook helemaal niet nodig. Dat doe je alleen wanneer je de dracht af wil breken maar de teef vruchtbaar wil houden. In dit geval kun je dus gewoon kiezen voor een castratie waarbij de baarmoeder inclusief de daar eventueel in aanwezige vruchtjes wordt weggehaald. Is een heel ander verhaal dan abortus bij een hond.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:09

doom schreef:
BrittKitt schreef:
Oei doom, jij geeft nu wel een heel gevaarlijke vergelijking.
Een boerboel is maar in zeer kleine mate te vergelijken met een bullmastiff oid.

Deze honden zijn goud waard voor het gezin, je kan er kleine kinderen mee op pad sturen. Maar zodra er iets of iemand te dicht bij 'zijn' roedel komen zal hij het verdedigen tot op de dood.
Hoe goed hij ook onder appel zal staan, dit is bijna niet te voorkomen.

Daarom zal hij bij mij nooit in huis komen, ook al is het de hond die bij mij op bijna eenzame hoogte staat op mn lijstje van lievelingsrassen Haha!

Over welke van de 2 heb je het nu een boerboel of de bull mastiff ..
IK zelf weet wel (bijna) Zeker dat de bull mastiff veel liever is als de boerboel ..
het gene wat ik hier boven dus heb neergezet heb ik niet zelf verzonnen maar staan in mijn leerboeken en dus ook op internet .. Knipoog
En weet wel cker dat een dier sneller die kans maakt om te verdedigen als is hij niet goed opgevoed .. Knipoog

Dat is precies wat ik zeg Knipoog
Boerboels kunnen ontzettend gevaarlijk zijn, bull mastiffs zijn veel liever dan een boerboel.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:14

Ik heb zelf een boerboel gehad. De discussie is niet over dat het vecht honden zijn want boerboelen kunnen ook een onwijs lief karakter hebben die ik zelf gehad heb was een knuffelpot eerste klas deed geen vlieg kwaad vind die discussie dus ook onzin. De vader heeft een Sab stamboom en is gekeurd op hd mijn teef is daar ook op getest en zijn beide goedgekeurd. Karakter van mijn teefje is onwijs lief aanhankelijk en doet ook geen vlieg kwaad. Karakter van de vader is net zo erg lief aanhankelijk en doet ook niets. Daarbij is de discussie niet over of het vechthonden zijn want volgens de wet valt een boerboel of bordeauxdog daar niet onder. Dus graag weer ontopic. Ik wil daarbij er aan toevoegen dat ik dus DUIDELIJK gevraagd heb aan de huurders bij ons achter of ze hun hond vast willen leggen of dus niet op mijn erf willen laten komen en hier hebben hun dus niet aan gehouden dus of ik dit had kunnen voorkomen nee mijn teefje ligt al expres vast zodat ze niet hun kant op kan. Daarbij ik geef de pups niet aan de eerste de beste mee ik heb land zat en als ze geen goede baas krijgen blijven ze gewoon hier het is geen speeltje en zo ga ik er dus ook niet mee om. Ik heb geinformeerd om ze weg te laten spuiten maar dit heeft ook nogal wat inpact op mn teefje dus dan maar 1 keer een nestje en laten helpen. Vind het zo jammer op bokt dat je meteen commentaar hebt over dat het vechthonden zijn en of de karakters wel goed worden. Een labrador kan ook gemeen zijn het hoeft niet per definitie dat deze ras honden slecht zijn. Heb zelf 2 bordeauxdoggen en allebei een super karakter. Heb een bull mastif gehad ook super karakter boerboel gehad ook super karakter. Ik blijf erbij dat je een hond zelf zo vals kan maken als je wilt. Ik was er zelf niet blij mee maar het is nu eenmaal zo en we maken er maar het beste van. En dus nogmaals ze gaan niet met de eerste de beste mee die het ''stoer vind'' om zo een hond te hebben maar wel naar mensen die er verstand van hebben en weten waar ze mee bezig zijn.
Laatst bijgewerkt door PienZ op 20-05-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:19

Ik heb het ook niet over het feit dat boerboels of bordeauxdogs vechthonden zijn. Dat heb je mij nergens zien zeggen. Lachen

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:22

Ik spreek jou ook niet aan maar er zijn wel andere die dit melden;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:27

Amen! Haha!

Dus het is zeker dat er pups komen?

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:31

Over 4 weken weet ik het 100% zeker dan ga ik haar laten scannen. Maar hij heeft er 2 keer echt in vast gezeten dus ik ga er vanuit dat er dus wel pups komen. In elk geval bedankt voor de wel leuke reakties. Ik ben juist zelf altijd tegen het kruizen van honden geweest ik had ook afgesproken met me vriend om haar volgend jaar bewust door een goede bordeauxdog te laten dekken helaas loopt dit nu anders en is dit haar laatste nestje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:34

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar als iedereen wist dat dit niet mocht gebeuren, hoe kan het dan dat jullie weten dat ze twee keer gekoppeld hebben gestaan? Dan wordt er toch duidelijk niet op gelet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:34

Dus het is een oepsnestje, maar je weet wel dat het twee keer raak is geweest?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:38

Dit is dus geen oeps-nestje

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:38

ik zelf ben niet thuis geweest mijn teefje zit vast aan de lijn omdat ze doordat ze loop is op stap gaat. Wij hebben aan ons huis een kleiner huis vastzitten waar we huurders in hebben die hebben dus een reutje ik ben daar heen gelopen of ze die op hun eigen stuk wilden houden omdat ik geen pups wilde. Oma die daar oppast wist dus van niets was haar niets verteld door haar dochter de hond heeft ze gewoon lekker naar buiten gegooid en die is vervolgens op mijn teefje gesprongen en oma heeft toe staan kijken. Volgende ochtend zelfde verhaal oma heeft niets gedaan en kwam savonds even melden dat de reu op mijn teefje had gezeten en of ze dekgeld ervoor kregen das dus hoe het gegaan is vandaar dat ik weet dat hij er 2 keer op gezeten heeft als oma niets gezegd had had ik van niets geweten en er vanuit gegaan dat hun hond netjes op hun plek was gebleven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:42

Ik heb twee teven, maar als ik weet dat ze loops zijn, komen ze niet alleen buiten. Tenminste, áls ik geen nestje wil. Als ik wel een nestje wil, maar net doe alsof ik het níet wil, leg ik haar buiten aan de lijn vast en hoop dat er een gewillig reutje op haar af komt.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:44

Ja ik laat expres een kruizing erop zitten als ik echt een nest had gewild had ik haar door een bordeaux laten dekken en niet door deze. Mijn honden lopen altijd buiten de huurder heeft een eigen tuintje maar als haar hond ontsnapt en bij mij in tuin loopt doe ik het express tuurlijk. Bokt is echt van de commentaar das me al duidelijk!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:45

TS, je wist al dat de hond van de huurder, niet erf vast was, heeft ook iemand gebeten toen hij op de weg liep ( in maart al gebeurt) dus lekker makkelijk om nu de schuld af te schuiven, je WIST dat de huurders hond een loper was, erg dom om dan gewoon je loopse teef buiten te leggen zonder toezicht, vragen om noem je dat ook wel, dus zo oeps is het allemaal niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:46

Joh, als jij een kruising nestje wilt, moet je dat zelf weten. Maar je weet net zo goed als ieder ander dat als je een loopse hond buiten laat zitten, daar hitsige reutjes op af komen (en helemaal als je weet dat de buren een reu hebben). Het is dus eigen schuld, dikke bult en dan niet net doen of je het niet gewild hebt.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:47

Mijn tuin mijn hond huurder dr tuin haar hond als hun dan gewoon schijt er aan hebben. Maar wat jij wil Ik had liever geen kruizing nestje gehad ik wilde ook pas volgend jaar misschien een keer een nestje en dan van een bordeauxdog niet van boerboel maar ja commentaar zat hierzo/

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:49

Natuurlijk is jou tuin jou verantwoordelijkheid en hun tuin hun verantwoordelijkheid, maar zodra je weet dat jou teef loops is en hun reu niet luistert is hun verantwoordelijkheid ook jou verantwoordelijkheid geworden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:51

Ging oma nog vragen om dekgeld ROFL

Veel succes als er straks puppy's zijn. Hopelijk komen ze wel bij mensen terecht met goede rassenkennis en weten hoe ze hem op moeten voeden.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:52

Ben er heen gelopen om duidelijk te vragen of ze hun hek goed willen sluiten ik woon vrijstaand hun wonen op mijn erf ze hebben een eigen stukje tuin met een goed hek ervoor is het dan teveel gevraagd het hek goed te sluiten mijn hond loopt altijd buiten en ja het is ook mijn verantwoordelijkheid maar ik vraag het nog zo en oma gaat gewoon toe staan kijken.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:56

baroen schreef:
TS, je wist al dat de hond van de huurder, niet erf vast was, heeft ook iemand gebeten toen hij op de weg liep ( in maart al gebeurt) dus lekker makkelijk om nu de schuld af te schuiven, je WIST dat de huurders hond een loper was, erg dom om dan gewoon je loopse teef buiten te leggen zonder toezicht, vragen om noem je dat ook wel, dus zo oeps is het allemaal niet.

Dit is niet dezelfde ze heeft er 3 andere 2 van haar zijn geholpen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:16

Ben je mooi klaar mee Nors opkijken

ja vervelend...de discussie schuldig of niet schuldig ga ik geen uitspraken over doen

wel Oma Boos!
Deze oma had ik wel degelijk de wind van voren gegeven en de rekening van de steralisatie (plus weghalen vruchten) gepresenteerd aan oma.

afijn wat ik graag meegeven wou:

je wilt de vruchten dus niet weg laten halen....dan zou ik dus een goede BB fokker op gaan zoeken waar jij je teef gaat stationeren of waar je pups heen gaan zodra dat mag en kan ..
De BB fokker is veel beter en ervarener is het zoeken van de juiste eigenaars voor deze pups..
hij/zij zal een percentage over de pups trekken maar daar mag je geeneens naar kijken,je mag al blij zijn als ze gratis een goed en verstandig tehuis krijgen.

de BD is een geweldige hond,de BB ook...Maar een BB is in verkeerde handen wel een groot gevaar voor de samenleving
het is een vrij moeilijke hond om op te voeden,is keihard en ook nog eens oersterk en zwaar..geen beginnershondje...
maar goed daar zou je zelf alles van af moeten weten Knipoog

ik wens je veel sterkte toe

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:22

Dank je naad ben iid ook al bezig met iemand die ervaring met boerboelen en pups.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:32

heel goed,ik zou je pups zeker afstaan...gratis...en laat de een goede fokker het maar doen...die weet wat ie doet..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:34

Diablo schreef:
Ik heb twee teven, maar als ik weet dat ze loops zijn, komen ze niet alleen buiten. Tenminste, áls ik geen nestje wil. Als ik wel een nestje wil, maar net doe alsof ik het níet wil, leg ik haar buiten aan de lijn vast en hoop dat er een gewillig reutje op haar af komt.

Wat ben jij gemeen zeg, hele flauwe opmerking!!!