kat wil niet ontwormd worden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Re: kat wil niet ontwormd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:21

Ik zou advocate, stronghold of droncit halen bij de dierenarts, dat is tegen vlooien en wormen (het laatste alleen tegen wormen dacht ik), dan pak je alles in 1 keer en hoef je hem niks in zijn bek te geven.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:23

Vork Kijk wel uit als je je kat hebt ontwormd.. Ze kunnen je zo aanvallen..
Dat deed onze kat altijd.. Was echt een schat van een beest hoor, maar met ontwormen enz.! POE
Dan had mijn moeder altijd haar hele rug kapot Bloos

Helaas is dat nu verleden tijd..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:24

traan_beauty schreef:
Vork Kijk wel uit als je je kat hebt ontwormd.. Ze kunnen je zo aanvallen..
Dat deed onze kat altijd.. Was echt een schat van een beest hoor, maar met ontwormen enz.! POE
Dan had mijn moeder altijd haar hele rug kapot Bloos

Helaas is dat nu verleden tijd..

dat is nu juist de hele vraagstelling hier
hoe doe je dat zonder dat je kat je aanvalt

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:27

Haha! haha geweldig dat stukje geit
Hoe verzinnen ze het.
Onze manier is gelukkig een stuk katvriendelijker en minder gevaarlijk.

TS, succes met de druppels!!

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:31

hahaha Haha! en pilletje is dus ook niet verstandig, bij nader inzien ga ik toch maar weer voor de druppels Clown

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:32

Ik heb niet het hele topic gelezen dus mijn verontschuldeging als het al een keer gezegt is Bloos

Ik heb vorig jaar tabletten gekocht bij de dierenwinkel...die werken ze zo naar binnen.Ik heb echt met verbazing staan kijken.Lag het tabletje voor poeslief haar neus en normaal gesproken steekt ze nog net haar middelvinger niet op Clown ...maar het werd uitgebreid besnuffeld en daarna als snoepgoed weggewerkt...ze keek mij echt aan of er nog niet meer kwam Tong uitsteken .Helaas weet ik het merk niet meer.
Wat ik wel weet is dat katten een hekel hebben aan een vieze vacht en voorheen maakte ik van de tabletten een papje en smeerde dat keurig aan de pootjes.....ze vinden het niet lekker maar die vacht moet toch weer schoon he...met hun enige stuk gereedschap dat ze daar voor hebben...de tong Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Sommige katten zijn echt net tijgers...dan zijn dit soort middelen prettiger....loopt je tenminste ook niet het risico om gefileerd te worden Bloos

Groetjes,Tinky

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:34

haha idd geweldig stukje geit

maar blijf erbij dat met een handdoek toch het beste werkt (zelfs bij de meest felle hellekat)
(bij mij althans)
hupsadikee inwikkelen spuitje in mondhoekje en klaar is kees meestal geef ik ze nog een plakje worst als ze weer op de grond staan om de restjes mee te nemen

ik heb ook al vanalles geprobeerd tot ik in een asiel kwam te werken daar deden ze het met een hand doek
gaat snel bijna geen stress en jij blijft heel

maar mocht het echt niet willen dan is idd die nekdruppels de oplossing

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:35

Als de kat nog niet wil slikken als je hem over zijn keel wrijf eventjes zijn neusje dicht houden (natuurlijk geen uren) of er ff lucht inblazen wil ook wel helpen. niet zijn kaken loslaten voordat hij geslikt heeft, en altijd ff controleren of hij het pilletje niet verstopt heeft tussen zn kiezen en wang. eerder niet los laten!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:35

De dierenarts heeft daar iets voor,het is lang en van plastic.het pilletje gaat aan het uiteinde, dan stop je dat lange plastic staafje in de bek.Het is lang en gaat dus goed naar achteren,je drukt en het pilletje schiet naar beneden.Het pilletje kan nooit meer uit de bek vallen, want het zit meteen in de slokdarm.Het gaat eigenlijk heel snel, en voor je het weet hebben ze het pilletje binnen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:36

marleen_usar schreef:
De dierenarts heeft daar iets voor,het is lang en van plastic.het pilletje gaat aan het uiteinde, dan stop je dat lange plastic staafje in de bek.Het is lang en gaat dus goed naar achteren,je drukt en het pilletje schiet naar beneden.Het pilletje kan nooit meer uit de bek vallen, want het zit meteen in de slokdarm.Het gaat eigenlijk heel snel, en voor je het weet hebben ze het pilletje binnen.

en verslikken ze zich erin
lijkt me een gevaarlijke methode

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:38

Dat gevaarlijke van wel mee. Dat heet een pillenschieter.
Het enige nadeel is dat mijn kat altijd bij de eerste poging de "schieter" er af beet... Clown

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:38

zydeco schreef:
marleen_usar schreef:

Ja, de dierenarts zal je iets gevaarlijks meegeven Haha! Hebben ze vast wel onderzoek naar gedaan gok ik zo...

Trouwens, zo'n ding heet een pillenschieter.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:39

zydeco schreef:

maar blijf erbij dat met een handdoek toch het beste werkt (zelfs bij de meest felle hellekat)
(bij mij althans)

Bij mij dus niet Clown als ik haar al oppak vliegt ze me al aan, laat staan in een handdoiek wikkelen gaat echt niet lukken.
Gewoon haar bedekken door haar tussen je benen te nemen, kan geen kant op en moet zich overgeven.
Wel logish dat je deze manier niet hebt geleerd in het asiel, zou een beetje raar zijn als er kijkers komen en jullie zitten allemaal boven op een kat Clown .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:40

zydeco schreef:
marleen_usar schreef:

Dat is dezelfde methode als voor het ontwormen van schapen...een pillenschieter.Zou ik niet doen bij een klein en friemelgeval als je er geen ervaring mee hebt...de slokdarm en luchtpijp zitten immers dicht bij elkaar.
Er zijn genoeg andere methodes om het veilig te doen...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:40

o oke
blijft me toch gevaarlijk klinken hoor
maar ik ken het niet dus ik heb verder niks gezegd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:41

Nee hoor werkt goed, voor de kat weet wat er gebeurd zit de pil er al in.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:41

blensink schreef:
geit schreef:
ik deed het altijd zo:

kat op de grond.
half op hem gaan zitten (tussen je benen klemmen zeg maar)
bekkie in de lucht en je vingers tussen zijn kaken. net als je een paard zijn mond open laat doen zeg maar.
pasta of pilletje erin met je andere hand en dan koppie goed omhoog houden en zijn keel masseren zodat ze automatisch gaan slikken.

Inderdaad zo doe ik het ook en in één tel klaar Knipoog

Yup ik doe het ook altijd op die manier.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:42

http://www.verm-x.nl/verm-x/dieren.php?id=11
Misschien is dit een oplossing. Ik gebruik het zelf, nog, niet, maar het is niet giftig en het zijn snoepjes die de kat zo op zou moeten eten.

Ik heb ook van de tijgers gehad en dan ga je alles uit de weg om ze ergens toe te dwingen. De katten die ik nu heb laten zich, meestal, gewillig behandelen.
Succes ermee.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:43

blensink schreef:
zydeco schreef:

(bij mij althans)

Bij mij dus niet Clown als ik haar al oppak vliegt ze me al aan, laat staan in een handdoiek wikkelen gaat echt niet lukken.
Gewoon haar bedekken door haar tussen je benen te nemen, kan geen kant op en moet zich overgeven.
Wel logish dat je deze manier niet hebt geleerd in het asiel, zou een beetje raar zijn als er kijkers komen en jullie zitten allemaal boven op een kat Clown .

Wat ben ik blij dat het bij mijn pony geen problemen geeft...die leeft onder het motto..."wat er in de freetschuur verdwijnt komt er niet meer uit" Ja Zelfs het bit laat bij niet zomaar uit zijn mondje vallen Nagelbijten / Gniffelen Haha!
Hellekatten hebben we gelukkig ook niet en die ontwormingssnoepjes haal ik dit jaar zeker weer voor poeslief Ja

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:50

blensink schreef:
zydeco schreef:

(bij mij althans)

Ik deed het op het pension waar ik werkte ook altijd zo, en als er mensen kwamen wilde ik het best laten zien (veel mensen krijgen die pil er anders zelf toch niet in)
Toch blijft het soms een lastig klusje. Een vroegere collega van stage was echt de meest handige assistente die ik ken met katten, maar toen wilde ze het pillen-geef-gedoe voordoen aan een nieuwe stagiaire en ze werd me toch in dr vingers gebeten..haha

Dat van de pasta op de pootjes smeren is ook een handige tip[ trouwens, alleen niet te veel erin een keer opdoen, anders schudt de kat de pasta vrolijk in klodders tegen het plafond Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:59

Ik ben ook over gestapt op druppels.
Die van mij blijft heel rustig met die pilletjes, maar die weet de enige uitweg om het pilletje niet te krijgen, en dat is met dr voorpootjes tegenwerken. Zodoende moet ik altijd met zn 2tjes zijn (iemand erbij om de voorpoten vast te pakken hihi).
Vervolgens geprobeert om het pilletje in een stukje vlees te proppen. Mevrouw eet alles lekker op, en spuugt vervolgens het pilletje weer uit, want die hoeft mevrouw niet Clown
Sinds ik overgestapt ben op druppels geen enkel probleem meer Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:09

marleen_usar schreef:

Dit werkt echt gewéldig! Hebben wij thuis ook. We hebben 9 katten die elke keer weer ontwormd moeten worden (je weet dus hoe het gaat Nagelbijten / Gniffelen )
Als je het héél snel doet, met z'n 2en en dan snel achterin de keel dat hij het wel móét doorslikken, lukt het goed. Maargoed, mijn moeder is dan ook een zeer geoefend persoon Clown Dus het moet je dan maar lukken.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:20

Die pillenschieter gaat prima, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kat zich verslikte oid. Maar als ik sommige verhalen hier hoor snap ik werkelijk niet dat mensen niet gewoon Profender oid gebruiken Haha!

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:44

Ik heb vroeger ook wat gevaarlijke situaties meegemaakt met mijn kattebeesten.Ook de pillen pletten en door het vlees mengen was geen succes ookal had poes lief de hele dag niks gegeten,ze had spontaan geen honger meer Tong uitsteken
Ik heb eens advies gevraagd aan mijn dierenarts en deze gaf mij een tabletje mee,die ze volgens hem erg lekker vonden.Dit moest ik eerst zien en dan geloven. Hij had gelijk,mijn katten vinden het lekkerder dan snoepjes! Vingers aflikken Ze willen elke dag wel zo'n pilletje Vingers aflikken
Het heet: Flubenol
Het is er ook voor honden.

Goede uitvinding Pling

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:19

@ geit: haha die bedoel ik dus ja! Ik kon hem nergens meer vinden, bedankt dus om hem even te plaatsen!