Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer jij je hond?

brok gewoon
67 (39%)
brok lam en rijst
28 (16%)
brok en vlees
33 (19%)
kvv (kant en klaar vlees)
16 (9%)
nrv (natuurlijk rauw vlees)
6 (3%)
barf (vlees en groentes/fruit en alles zelf samenstellen)
5 (2%)
menseneten
2 (1%)
alles uit deze lijst
12 (7%)

Totaal aantal stemmen: 169

amen

Re: Poll: Hondeneigenaren: wat voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:00

mijn jack russel en dobermann eten beide Eukanuba.

de Jack kan altijd over zn eten beschikken....

de Dobermann krijgt 4 keer per dag, omdat hij gevoelige maag heeft....

daarnaast, krijgen ze wel eens een stukje brood....
of kauwstaaf of gerookt bot.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:02

Ik voer brok van Eukanuba, maar ik wil zó graag kkv of barfen, Verdrietig. Nouja sommige onder jullie kennen het verhaal...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:03

mijn jack russell krijgt versvlees en daarnaast de brokken van farmfood

daarnaast kauwstaafjes, koekjes, banaan, appel stukje bruin brood en af en toe rijst met spercibonen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:05

Onze beide honden krijgen Carvon. Voornamelijk voor de ene hond, een sporthond op ander voer reageert hij erg slecht. Mijn dalmaat eet leuk met hem mee.

Verder krijgen ze eens in de zoveel tijd pens en met regelmaat een koeienbot.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:14

mijn Golden staat op Royal Canin adult.
Afgelopen weken heeft mijn vader ander voer geprobeerd dit weigerde hij echter te eten. Heb hem dus sinds eergisteren weer op ander voer gezet ouder zijn er nu toch niet en het is mijn hond. Hij doet het goed op RC....
Af en toe krijgt hij pens of hart ligt er aan wat ik uit de vriezer pak... dit vind hij heerlijk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:20

Ellebel schreef:
Juist, en iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt voor zijn hond. Ik vind het echt super dat iedereen hier tot nu toe elkaar in zn waarde laat, heb ik wel eens anders gezien in discussies over voer. Als je hond niet BARFT is het je eigen schuld als ie ziek wordt, honden die BARFen komen voedingsstoffen tekort blabla. En elkaar maar over en weer verwijten niet goed genoeg voor de hond te zijn. Terwijl als je de betreffende honden er bij zou zien ze er allemaal even gezond uit zouden zien. Iedereen kent zijn eigen hond het beste en weet dus zelf wel waar hij het goed op doet.

helemaal mee eens Ja
ik heb dit topic ook niet opgezet voor een discussie maar puur uit nieuwsgierigheid en misschien nog wat van elkaar te leren Knipoog
ik ben ook heel blij dat de sfeer er nog prima onder blijft Haha!
(anders laat ik m sluiten)

LilianR schreef:
Ik voer brok van Eukanuba, maar ik wil zó graag kkv of barfen, Verdrietig. Nouja sommige onder jullie kennen het verhaal...

hoezo kan jij niet kvv en of barfen? puur nieuwsgierigheid hoor...je mag het pben als je het wilt vertellen Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:03

is ook zo,als je alle honden buiten ziet lopen,zien ze er allemaal wel goed uit...

in zoverre ik kan niet zien als ik een hond zie lopen,van oww die krijgt blikvoer en die barft en die krijgt goedkope brokjes of dure.

je moet voeren waar je je prettig bij voelt en waarop een hond het goed doet..

net als blikken,dan zegt men,het is water wat je voert en slecht enz enz..ik ken een boxer welke shows liep,en dagelijks een blik bonzo kreeg...de hond is 13 jaar oud geworden ermee.

tja,wat is dan slecht,ik voer die zakjes vlees van ahv,en daarvoor van de bibi,en de honden vinden het heerlijk,dan is het voor mij goed Ja

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:08

Onze rottweiler en boxer krijgen van alles wat. Ze beginnen om 6 uur met een bak brokken (lamb&rice) meestal met pens/hart/gehakt of kkv. Tussen 11 en 12 een bak met stukken bruin brood met daarover yoghurt of melk. Meestal doe ik er nog wat vlees bij (net wt ik in huis heb). Tussen 5 en 6 brokken met vlees (net zoals om 6 uur). De boxer is gek op bananen en ander fruit. Meestal als wij koffie drinken om 20 uur krijgt ze een banaan. De rottweiler een hondenkoekje, die is niet zo op fruit. Na de laatste ronde van half 11 's avond krijgen ze nog een bak brokken met vlees (keuze: net wat er is). Klinkt misschien veel, maar de honden hebben we voor de bewaking op het erf lopen, overdag zitten ze in een grote wei waar ze spelen. Ze gaan 's avond vaak mee naar stal. Ze hebben altijd schoon water tot hun beschikking. Na ons avond eten krijgen ze vaak nog een restje.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:10

Mijn honden krijgen 2x per dag. Smorgens brokken met wat blikvoer erdoor en s´avonds diner met blikvoer erdoor.
Wat is BARF, kan iemand dat helder aan me uitleggen?
Ze zien er beide gezond uit maar zijn wel continu extreem aan het verharen, wellicht heeft dat ook iets te maken met de voeding?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:11

's morgens droge brok (mini brok van Bonzo)
's avonds een zakje vlees, pedigree

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:19

's morgens krijgen mn honden 2 bruine boterhammen.
's avonds krijgt Ginger 1 maatschep Canex lam/rijst
en Kruimel 2 maatscheppen Canex lam/rijst.

We hebben een tijdje ander voer gehad van de fokker, omdat we dachten dat Kruimel allergisch was voor het voer, want hij was op een gegeven moment helemaal kaal aan de binnenkant van zijn pootjes, maar achteraf komt dit door de pollen. Is ook altijd rond deze tijd van het jaar, dus hij is blij dat het nu regent, dan krabt hij niet meer.
Maar van dat voer begon Ginger echt te stinken. Gatver, ik had nog nooit een hond gehad die zo stonk. Ging er echt van over mn gerritje. We zijn weer terug gegaan op Canex en de geur is weg getrokken en je ruikt nu nix meer (natuurlijk als ze nat zijn, maar dat voorkom je natuurlijk niet, je heb stink en stink Haha! ).

's avonds krijgen ze altijd een chocochip (zo heet dat) hierop kunnen ze lekker knagen, goed voor de tandjes en 1 keer in de week krijgen ze een lekkere rundstaaf waar ze op kunnen knagen.

En natuurlijk tussendoor de eigen hondenkoekjes.
Wel krijgen ze af en toe een stukje appel, banaan, sinaasappel of iets dergelijks.
Ook doen die van mij een moord voor yoghurt/melk, dus heel af en toe krijgen ze een klein beetje om ze te verwennen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:22

mijn honden zitten, na heel lang zoeken naar een voer voor mijn allergie gevoelige bullterrier, op Canex vis en rijst
vers vlees kon mijn hond niet goed tegen

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:24

mijn duiste herder krijgt euro primium brokkken
en rauwe altvlees klier van een rund.
zijn eigen altvlees klier werkt niet (verteert dus geen eten).
de medicijnen die er voor zijn kan hij niet tegen.
en met de rauwe altvlees klier van een rund gaat het super.
verder mag hij niks erbij geen koekjes niks.
mijn jack eet gewoon met de pot mee haha.die lust ook echt alles

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:25

karnemelk vindne honden ook erg lekker en is goed voor ze,kan je rustig geven.

lusitano barfen is dat je je honden vers vlees voert,maar dan zoals in de natuur,dus bv runderstrotten of een hele kip en zo hun menu samen stelt van wat ze nodig hebben...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:29

kimmie261 schreef:
karnemelk vindne honden ook erg lekker en is goed voor ze,kan je rustig geven.

Doei! Doei! Doei! heee kimmie, hoe is t??

Ach alles wat met zuivel te maken heeft vinden die vraatbaken van mij lekker.
Dus ook kwark enz...

Tja 2 labradors he, zijn net 2 kliko-bakken. Trap op het pootje en het bekkie gaat open Haha!
Als er ook maar 1 krummel valt, dan rennen ze erop af. T zijn echte vraatbaken die van mij. Ze hebben nooit genoeg.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:31

ik geef mijn hond 2x daags Prince brokken en savonds krijgt ze bij de brokken een vleesschijf ook van prince of ander merk.

ik ben naar prince overgestapt omdat ze niet tegen andere brokken van andere merken kan want daar krijgt ze diarree van..

ik heb trouwens een labrador van 1 jaar en 3 maanden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:33

heej eowyn Doei!

gaat goed hier,met jou ook??? Haha!

ja die van mij lusten ook vanalles hoor,1 vreet zelfs alles wat zwaar bedorven is...en ziek worden ervan,nee hoor

zelfs een taart welke vanzelf wegwandelde heeft ze een vuilniszak voor gesloopt om het op te eten...nou ja,mss wel goed voor de maag en darmflora..hahahaha

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:37

Onze hond kreeg eerst Smolke, en nu Pedigree.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:47

kimmie, je heb een pb-tje

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:51

Ons Pup krijgt Hills puppybrok..

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:54

Monnik schreef:
Mijn honden krijgen Pro Plan Adult Zalm en rijst. Als pup kregen ze de puppievariant hiervan. Geen problemen met heupen of ellebogen. Allemaal HD A en ED vrij. Super gezonde honden dus. Heel belangrijk in de tak van sport die wij beoefenen.

Dat krijgt mijn hondje ook! En dat gaat best goed, weinig ontlastig, ze vind het lekker. Of ze het er echt goed op gaat doen durf ik nog niet te zeggen, aangezien ik haar nog maar net heb.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:07

Die van mij krijgt gewoon droge brok van Cavom. Geperste brok, zonder kleurstoffen of meer van die zooi. Af en toe krijgt hij kvv van Rodi. Op beide doet hij het erg goed, poept de helft minder als van gewone brokken en t is ook mooi stevig en niet zo'n weke plets-drol Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:08

Isa krijgt van Cavom keiharde drollen Haha!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:08

Hier staan zowel de honden als de katten op barf, omdat ik dat gewoon de meest logische manier van voeren vind. Overigens noem ik het uit gewoonte al jaren 'barf' wat ik doe, maar ik houd me niet precies aan de richtlijnen die de bedenker van de term 'barf', Ian Billinghurst heeft omschreven. Mijn manier van voeren zou net zo goed NRV kunnen worden genoemd.
Sinds ik 5 jaar geleden overschakelde van brok naar barf, behoren de vachtproblemen van mijn reu en de urinewegproblemen van mijn kater tot het verleden. Ook de andere katten en honden doen het er prima op. Grote voordelen vind ik ook de veel geringere hoeveelheid ontlasting, de schone tanden, het idee dat ik mijn dieren geen onnodige toevoegingen laat eten en vooral ook de mate waarin de dieren zelf tevreden zijn met hun maaltijd.
Ik ben dus zonder meer erg enthousiast over deze manier van voeren en kan het in die zin dan ook zeker iedereen aanraden. Toch ben ik altijd voorzichtig met het promoten van barf op een openbaar forum als dit, omdat ik dan bang ben dat mensen de klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Het succes van Barf en NRV hangt ook in hoge mate af van de deskundigheid van degene die het menu samenstelt. Wie die deskundigheid nog niet in huis heeft zal zich absoluut eerst moeten inlezen in de materie. Heel ingewikkeld is het niet, maar er zijn toch wel een aantal zaken waarmee je grondig rekening dient te houden. Een op ondeskundige wijze samengesteld rauw menu kan de gezondheid van hond of kat schaden en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:16

Nierdieet, omdat ze al wat ouder is is dit door mijn oom en tevens dierenarts geadviseerd, om problemen te voorkomen (ze werd kaal enzo). Verder krijgt ze ook nog restjes ruijst, groenten, vlees enzo. Voorheen gewone C1000/aldi brok.