Weeskittens!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Weeskittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:27

Succes met je vondelingetjes! Ik heb voor het plaatselijke asiel wel eens kittens opgevoed. Het is heel intensief en druk, maar o zo dankbaar. Ik ging alleen nooit s nachts mijn bed uit om ze te voeden. Mijn nachtrust is mij heilig! Dan kregen ze tegen elf uur, half twaalf nog een flesje (of eten toen ze groter werden) en de volgende ochtend rond 7 uur weer. Ik vond het overdag al druk genoeg en dan midden in de nacht niet nog een keer. Ik heb wel eens een nest van 6 moederloze schreeuwlelijkjes gehad. Dan ben je echt druk. Maar zodra ze van een schoteltje kunnen likken, wordt het al gemakkelijker. ik maakte ook wel pap van kittenmelk en Nutrix en dan wat blikvlees erdoor. Wennen ze aan de smaak. Of wat kipfilet koken en van de bouillon pap maken en fijngemaakte kip erdoor. Dat was smullen! Of met vis. Zo leren ze wel van alles eten. Ooit hadden we bij een verjaardag kwarktaart en kittens in huis. Die kittens hebben dus kwarktaart leren eten. Bloos Niet veel, maar ze vonden het HEERLIJK!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:30

als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen , heb ook al aardig wat kittens met de hand grootgebracht Lachen die van jou zijn denk ik nog niet 4 weken hoor , ik schat ze (zover ik van de foto van zien ) 3 weken.

suc 6 met je kids Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:38

Ik heb helaas geen tips enz. maar wel effe een veer voor in jullie konten...
Super dat jullie je over de beestjes hebben ontfermd OK dan! IIg succes ermee.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 06:01

goed van jullie dat je de katjes opvangt, het is zoooo leuk om te groot te brengen, tja veel werk maar wel dankbaar.

wij hebben hier veel wilde katten en hebben z'on 4 nestjes met de hand groot gebracht en geplaatst bij mensen die er erg gelukkig mee zijn.
vorig jaar hebben we alle katten gevangen in kooien en laten castreren en weer bij ons uitgezet.

mocht de moeder er nog zijn, sneu voor haar maar is ws een wilde, dat de katjes nu bij jullie zijn is alleen maar goed want ze krijgen straks een tehuis en je zorgt ervoor dat er niet nog meer katten thuisloos rondlopen en zich voortplanten, er zijn al zoveel thuisloze en asielkatten.

ik gaf de kittens altijd kittenmelk, bij de betere dierenwinkel verkrijgbaar, en vanaf een week of 4 kittenblikjes.
deze kittens lijken mij een week of 3.

veel succes en wil je wat weten pb me maar.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:52

En zelf de nacht doorgekomen ??

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:57

sheela schreef:
Succes met je vondelingetjes! Ik heb voor het plaatselijke asiel wel eens kittens opgevoed. Het is heel intensief en druk, maar o zo dankbaar. Ik ging alleen nooit s nachts mijn bed uit om ze te voeden. Mijn nachtrust is mij heilig! Dan kregen ze tegen elf uur, half twaalf nog een flesje (of eten toen ze groter werden) en de volgende ochtend rond 7 uur weer. Ik vond het overdag al druk genoeg en dan midden in de nacht niet nog een keer. Ik heb wel eens een nest van 6 moederloze schreeuwlelijkjes gehad. Dan ben je echt druk. Maar zodra ze van een schoteltje kunnen likken, wordt het al gemakkelijker. ik maakte ook wel pap van kittenmelk en Nutrix en dan wat blikvlees erdoor. Wennen ze aan de smaak. Of wat kipfilet koken en van de bouillon pap maken en fijngemaakte kip erdoor. Dat was smullen! Of met vis. Zo leren ze wel van alles eten. Ooit hadden we bij een verjaardag kwarktaart en kittens in huis. Die kittens hebben dus kwarktaart leren eten. Bloos Niet veel, maar ze vonden het HEERLIJK!

liet je katjes van een paar dagen ook door slapen? Bloos!
die van mij sliepen naast mij
die maakten mij 's nacht wel wakker als ze honger hadden Nagelbijten / Gniffelen
om de 2 uur
na 2 weken sliepen ze door tot om de 4 uur

hoe is het met deze mormeltjes nu? Haha!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:05

Hier een foto van mijn kitten. Hij werd geschat op 4weken door de DA.

Afbeelding

En hier met onze andere kat van toen een half jaar:
Afbeelding

Veel succes ermee

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:06

Leeftijd zullen we nooit 100% zeker weten. We houden het maar op 3 weken.

Maar het gaat goed met ze! Ik heb ze kittenmelk gegeven dmv een spuit, langzaam laten druppelen... een enkeling zuigt het er uit zichzelf al uit! 3 van de 4 snappen het ondertussen, het grijze ventje is een gevalletje apart. Heeft een bol buikje, sleept zn achtervoetjes mee en schreeuwt het hardst (niet al te overdreven op zich) en is met drinken geven niet zo makkelijk.
Ze klimmen en klauteren over elkaar heen, over ons heen en ze hebben ook al eventjes kennis gemaakt met de huidige bewoner Figaro. Verder hou ik die op afstand voorlopig, maar de kennismaking ging erg goed! Een kater met moedergevoelens Haha!

Als het hokje openstaat, kruipen ze er vrijwel meteen uit en de laminaatvloer vinden ze nog wel best ook geloof ik... ze kruipen zelf van handdoek af en gaan overal op onderzoek uit.

Ik zal zo wat foto's plaatsen van gisteravond.

Owja, ik ben de nacht goed doorgekomen! Ik heb van 12 tot 5 geslapen en toen sliepen ze nog.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:12

Ik krijg zojuist te horen dat er nog een 5e kitten is...
die is afgelopen maandag al gevonden en meegenomen door iemand.
Ik word zometeen door diegene gebeld...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:13

mooi man Haha!
als ze heel erg uitglijden over t laminaat,ze daar nog niet veel op laten lopen
kunnen ze last krijgen van hun heupjes etc

Succes er mee
echt top van jullie Kusje

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:14

snowdon schreef:
Ik krijg zojuist te horen dat er nog een 5e kitten is...
die is afgelopen maandag al gevonden en meegenomen door iemand.
Ik word zometeen door diegene gebeld...

ohjeej!
Nou succes er maar mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:15

Dikke buik, vraag even aan DA of dat van wormen komt en wanneer je mag ontwormen en controleer op vlooien. Als ze vlooien hebben: kammen.
Kittens van 3 weken redden het meestal prima. Wij zetten dan al een bord op de grond met melk en geweekte brokjes die echt tot pap gemaakt waren We zetten dan de kittens erbij en dopten een pootje erin, het gaf een enorm klieder zooi maar ze aten er vlug van!

Sorry heb niet alles doorgelezen dus dat is misschien al gezegd.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:19

Wat fijn dat jij ze over ze bekommerd heb.
Ben benieuwd hoe het met de 5de gaat.
Je mag kittens vanaf 4 weken ontwormen mits hun gewicht boven de 500 gram is.
Ontvlooien zoals al eerder gezegd met een kam en dat is wel heel belangrijk,want als ze echt onder de vlooien zitten kunnen ze bloedarmoede oplopen en alsnog dood gaan.

Maar deze kittens zijn naar mijn idee al wel wat ouder dan 3 weken hoor.
Ik denk eerder toch aan 4 weken en een beetje.

Onze kittens zijn nu ook ruim 4 weken en die lopen nu pas rond.
Met 3 weken liggen ze eigenlijknog heel veel en lopen ze nog niet zo rond.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:20

Heb idd al op vlooien en alles wat zichtbaar kan zijn gecheckt Ja Dat is wel ok!
Ontwormen moet met 4 weken... dus even weekje wachten.
Ik kijk dikke buik even aan, volgens mij heeft hij nooit zn ontlasting gedaan voor gisteravond. (nu wel dus!)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:29

Ik heb mijn kat ook als vondeling meegenomen toen hij ongeveer 2-2,5 week oud was, en die had na een paar dagen ook zo'n pijnlijk buikje. Bij hem was dat omdat hij niet kon poepen, plassen deed hij gewoon, maar poepen niet, en ik zag dat buikje maar dikker en steviger worden... Na 2-3 dagen begon hij ook steeds hard te miauwen, en zijn buikje was ook heel erg opgezwollen. Toen ben ik dus meteen naar de dierenarts gegaan om hem een handje te helpen Clown Daarna knapte hij meteen op en ging het allemaal prima! Hij is nu alweer 2 jaar, en kerngezond! Haha!

Ik zou de katjes als ik jou was (wat al eerder gezegd is) wel meteen ontvlooien, voor die kleintjes zijn (veel) vlooien echt levensgevaarlijk..

Edit: ik zie nu dat je de vlooien al nagekeken hebt! Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:30

Toppie dat je dit doet Leon! Moet ik mijn warmtematje naar je opsturen of denk je dat ze het warm genoeg hebben?

Tips heb ik helaas weinig voor je, geen ervariing met flessenkinders (gelukkig)

Wil je wel heel veel succes en sterkte wensen!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:31

Wat lief!

Even de wijsneus spelen en wat recht zetten hoor. Slim
Maar lapjeskaters bestaan wel, echter zijn die steriel. Het zijn namelijk katers met het Klinefeltersyndroom. Even een spoedcursus geslacht genetica. En vrouwtje heeft de geslachtschromosomen XX en een mannetje XY, een lapjeskater met het Klinefeltersyndroom heeft XXY. Vandaar ook dat hij steriel is. Zo dat misverstand ook weer opgehelderd Clown Eerlijk is eerlijk, het komt wel weinig voor.

Verder heel veel sterkte met de kleinen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:51

sweetheart schreef:
Wat lief!

Even de wijsneus spelen en wat recht zetten hoor. Slim
Maar lapjeskaters bestaan wel, echter zijn die steriel. Het zijn namelijk katers met het Klinefeltersyndroom. Even een spoedcursus geslacht genetica. En vrouwtje heeft de geslachtschromosomen XX en een mannetje XY, een lapjeskater met het Klinefeltersyndroom heeft XXY. Vandaar ook dat hij steriel is. Zo dat misverstand ook weer opgehelderd Clown Eerlijk is eerlijk, het komt wel weinig voor.

Verder heel veel sterkte met de kleinen!

Dank je, zoiets stond mij dus ook bij!

Ze hebben hun melk weer gehad, dus ik zal even de foto's van gisteravond plaatsen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:00

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TFPSI3ZL
*gaaaap* Waar zijn mijn broertjes en zusje nu weer heen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto=776TIBAQ
Ze zullen zich vast wel vermaken...

De energieke broertjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RQNEENKH
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YSSJ8IXK

Figaro maakt kennis
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E4NXY8HF

Allen voor 1, een voor allen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IEP4BJF3

De (siamese?) zusjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HTAK3AV7

Kittenrace!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8T4JPZ3S

Stoeien!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PBY8B44O
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8UGJ7F38
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VWAH87M6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HE3MQBID

Ze lopen echt letterlijk en figuurlijk over dat donkergrijsje heen Ach gut
Lapjespoes met wit neusje is echt dominant en grijswitje is vlot en speels!
Lapjespoes met gekleurd neusje is echt een knuffel!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:01

Ahhh!
Wat een plaatjes!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:04

och, wat een schatjes zeg. Goed dat je ze onder je hoede genomen hebt!
Heb je al iets gehoord van de 5e?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:06

Nopes, ik ben nog niet gebeld...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:12

wat leuk zeg, is idd veel werk, ik heb het met 1 kitten ook gedaan.
Heel veel succes en veel plezier ermee!!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:14

Leuk zeg!:)
Wij hebben zelf 3 kittens gered op een boerderij waar de moeder nog bij was (zaten in een net vast bijna opgehangen) eentje nam de moeder gelijk mee... de andere twee niet. Eentje daarvan is later alsnog dood gegaan.. de andere hebben wij nu. Wij hebben een pleegmama gevonden Lachen De buurvrouw heeft een raskat en had jongen van 3 weken oud en we mochten proberen of ze die van ons ook wou adopteren... en ja hoor dat wou gelukkig (scheelt nachtrust) daar is ze gebleven tot haar 5e week want toen werd de moederpoes het echt zat (ze had er natuurlijk nu eentje extra en langer). Zij was toen al heel zelfstandig, ze begon eerder met brokjes eten en zelf melk drinken omdat die andere kittens van de moeder zelf dat ook deden. We hebben voor haar speciale kittenmelk (poeder) gehaald bij de dierenspeciaalzaak om wat aan te sterken. Ik denk dat de kittens die jij hebt 3 weken zijn ongeveer.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:17

ik wil eventueel ook mijn poes als pleeg moeder aan bieden ! Want kittens moeten om de twee uur eten hebben en dat lijkt me een hele opgave. onze poes is 22 april bevallen van 2 kittens