Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
sheela schreef:Succes met je vondelingetjes! Ik heb voor het plaatselijke asiel wel eens kittens opgevoed. Het is heel intensief en druk, maar o zo dankbaar. Ik ging alleen nooit s nachts mijn bed uit om ze te voeden. Mijn nachtrust is mij heilig! Dan kregen ze tegen elf uur, half twaalf nog een flesje (of eten toen ze groter werden) en de volgende ochtend rond 7 uur weer. Ik vond het overdag al druk genoeg en dan midden in de nacht niet nog een keer. Ik heb wel eens een nest van 6 moederloze schreeuwlelijkjes gehad. Dan ben je echt druk. Maar zodra ze van een schoteltje kunnen likken, wordt het al gemakkelijker. ik maakte ook wel pap van kittenmelk en Nutrix en dan wat blikvlees erdoor. Wennen ze aan de smaak. Of wat kipfilet koken en van de bouillon pap maken en fijngemaakte kip erdoor. Dat was smullen! Of met vis. Zo leren ze wel van alles eten. Ooit hadden we bij een verjaardag kwarktaart en kittens in huis. Die kittens hebben dus kwarktaart leren eten.Niet veel, maar ze vonden het HEERLIJK!
snowdon schreef:Ik krijg zojuist te horen dat er nog een 5e kitten is...
die is afgelopen maandag al gevonden en meegenomen door iemand.
Ik word zometeen door diegene gebeld...
sweetheart schreef:Wat lief!
Even de wijsneus spelen en wat recht zetten hoor.![]()
Maar lapjeskaters bestaan wel, echter zijn die steriel. Het zijn namelijk katers met het Klinefeltersyndroom. Even een spoedcursus geslacht genetica. En vrouwtje heeft de geslachtschromosomen XX en een mannetje XY, een lapjeskater met het Klinefeltersyndroom heeft XXY. Vandaar ook dat hij steriel is. Zo dat misverstand ook weer opgehelderdEerlijk is eerlijk, het komt wel weinig voor.
Verder heel veel sterkte met de kleinen!