tita schreef:eentje van 10.000 euro ivm papier ed
Het gaat hier om het principe, niet om het papier.
Er staan zat paarden van 10.000 te koop waar paarden van (bijvoorbeeld) 2000 oid niet aan onderdoen hoor
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Wuis schreef:milou123 schreef:Onze kat krijgt ook jongenHartstikke leuk!
We houden er zelf 1 van, en we hebben al genoeg mensen die een kleine kat willen. We zijn ze eigenlijk zo kwijt bij een goed tehuis!
Als alle katten geholpen moeten worden sterven de katten ook uit
Ik snap jullie wel hoorMaar ik vind dat als je een goed huisje kan vinden het best mag!
Maar zodra je een katje ''overhoud'' om het maar zo te zeggen, dat je er geen huisje voor vind, vind ik dat je ze zelf moet houden, er zelf voor moet zorgen en ze niet moet dumpen langs de weg of naar het asiel brengen. Neem dan ook die verantwoordelijkheid!!
Voor de 10 jongen die jij jouw kat laat produceren, bijven er 10 anderen i het asiel zten (o beter gezegd, moeten er 10 andeen geeuthaniserd worden).
Oó als jij wél een goed tehuis voor ze vindt, vind ikhet nog stees dom dat je dat doet, want er is een enorm overschot. Misschien besef je dat pas als je zelf eens een paar week in een asiel hebt meegedraaid.
milou123 schreef:Tsja, als asielkatten minder duur waren gebeurden dat ook meer denk ik!
Maar die kosten hier toch zo snel 100 euries ofzo, duur geintje
milou123 schreef:Heb ik ook gedaan!!Dus wat nu?
LadyElmira schreef:brenda21 schreef:Ik ben het er ook niet mee eens, de asielen puilen uit van de katten en honden. Met honden wordt het ook bont gemaakt, kijk maar eens op marktplaats, allemaal mensen die meedoen aan het vermeerderen van katten en honden. En totaal niks geven om de gezondheid van de gefokte dieren.
Ik kijk regelmatig op marktplaats omdat ik nog een kleiner hondje voor mijn hond erbij wilt. Een ietwat ouder en rustiger beestje dat goed samen kan met veel dieren. Dit vind je helaas niet zoveel, en voor een pup heb ik echt de tijd niet meer. De honden zijn daar allemaal wat ouder, meestal verziekt en als ze een klein probleempje hebben worden ze weer weggedaan. Ik kwam laatst de fokker van mijn hond tegen (ik heb een engelse staffordshire). Hij is ook een fokker maar toen die tijd een goede. Nu fokt hij met dezelfde dieren nog steeds, zodat er heel veel kanker wordt gefokt. Alle puppy's hebben bij hun tumor, mijn hond heeft het ook in haar baarmoeder (alleen cellen). En in haar pootje is het weggehaald als pup zijnde. Hij vroeg me toen of ik niet opzoek was naar een nieuwe pup, ja..want dan nam hij mijn hond wel over, kon hij daar nog wat mee fokken. En dat terwijl hij dondersgoed weet dat mijn hond dood gaat bij het hebben van puppy's, ach..alles voor het geld he!
tita schreef:kat wat is unief
Hier in de omgeving Rotterdam zijn er geen asiels die hun katten zomaar een spuitje geven
Es79 schreef:Nouja, dat is toch de natuur?
katiavl schreef:omdat ze geholpen zijn, en terecht voor mij mocht er een fokconstrictie zijn voor mensen die met rasloze katten fokken en een erge boeten als het toch gedaan werd. En verplichte sterilisatie en castratie
xLienepienx schreef:Wij krijgen ook kittens, over 4 weken. Dit is bewust geplant, hebben zelf de vader uitgezocht e.d. Onze kat is dan ook een raskat en is natuurlijk zowieso al anders dan een huistuin-en keukenkat. Genoeg fokkers die evt. wel een kitten van ons willen en kleine kans dat deze in het asiel terecht komen, aangezien ze allemaal een stamboom hebben/krijgen