Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:06

tita schreef:
eentje van 10.000 euro ivm papier ed

Het gaat hier om het principe, niet om het papier.
Er staan zat paarden van 10.000 te koop waar paarden van (bijvoorbeeld) 2000 oid niet aan onderdoen hoor

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:07

Wuis schreef:
milou123 schreef:
Onze kat krijgt ook jongen Ja Hartstikke leuk!
We houden er zelf 1 van, en we hebben al genoeg mensen die een kleine kat willen. We zijn ze eigenlijk zo kwijt bij een goed tehuis!
Als alle katten geholpen moeten worden sterven de katten ook uit Knipoog
Ik snap jullie wel hoor Ja Maar ik vind dat als je een goed huisje kan vinden het best mag! Ja Maar zodra je een katje ''overhoud'' om het maar zo te zeggen, dat je er geen huisje voor vind, vind ik dat je ze zelf moet houden, er zelf voor moet zorgen en ze niet moet dumpen langs de weg of naar het asiel brengen. Neem dan ook die verantwoordelijkheid!!

Voor de 10 jongen die jij jouw kat laat produceren, bijven er 10 anderen i het asiel zten (o beter gezegd, moeten er 10 andeen geeuthaniserd worden).

Oó als jij wél een goed tehuis voor ze vindt, vind ikhet nog stees dom dat je dat doet, want er is een enorm overschot. Misschien besef je dat pas als je zelf eens een paar week in een asiel hebt meegedraaid.

Heb ik ook gedaan!! Haha! Dus wat nu? Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:07

tita schreef:
eentje van 10.000 euro ivm papier ed

Nou die papieren interesseren me niet zoveel, maar ik hoef er nog geen voor niks van een broodfokker.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:08

Dat geloof ik wel maar ik val toch op een soort type paard wat echt niet onder de 8000 euro voorkomt en als ik er wel eentje vind dan denk ik daar is wat mis mee

Anoniem

milou123 schreef:
Tsja, als asielkatten minder duur waren gebeurden dat ook meer denk ik!
Maar die kosten hier toch zo snel 100 euries ofzo, duur geintje Knipoog

Wát?! Een asielkat is spotgoedkoop! Wi hebben meer kosten aan de katten dan dat we er voor terugvragen, we draaien er gigantisch verlies op!

Een gratis katje, dáár ben je pas duur mee uit! Want die is niet gesteriliseerd, geent, gechipt, onwormd, enz. Een asielkat is kant en klaar.

Voor een sterilisatie alleen al betaal je zo'n 120 euro.

Dus ga alsjeblieft een ander wijsmaken dat een asielkat 'duur' is. Scheve mond

En wat betreft dat kostenloos steriiseren: Een huisdier is je eigen verantwoording, dus ik vind dat je ook voor de kosten moet opdraaien.

Erretje

Ik kom regelmatig in het asiel, ik zie wat daar allemaal terechtkomt, echt treurig. O.a. dus veel jonge poezen omdat de eigenaren in een vlaag van verstandsverbijstering een kitten aanschaffen, maar als ze ouder worden ze in ene niet zo leuk meer zijn, dus hup naar het asiel!

En wat denk je van al die katten SOA's, Aids en Leukemie die je kat kan krijgen als ze niet onvruchtbaar zijn gemaakt? Daar valt weinig meer tegen te doen hoor! Hou toch op, neem je verantwoordlijkheid! Neem anders lekker een pluche knuffelbeest of ga zelf achter een balletje aanrennen!

lesilla

dan vind ik het raar dat je blijft fokken maar goed, ik ga me niet meer ergeren

tita er worden genoeg katten doodgespoten hoor waar denk je dat unief hun katten haalt

en huismus staat wel degelijk onder bedreigd effie googelen Lachen

MamboBeach

De huismus is trouwens ook helemaal niet aan het uitsterven door katten.
Komt door de leefomgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:09

milou123 schreef:
Heb ik ook gedaan!! Haha! Dus wat nu? Knipoog

Dat vind ik eerlijkgezegd wel het toppunt, als je zelf in en asiel gewerkt hebt zou je beter moeten weten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:09

kat wat is unief

Hier in de omgeving Rotterdam zijn er geen asiels die hun katten zomaar een spuitje geven

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:10

Ja tuurlijk al dat onderzoek van effect dat katten hebben op ecologie is dus gelogen kom nou....

universiteit tita Lachen

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:10

LadyElmira schreef:
brenda21 schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens, de asielen puilen uit van de katten en honden. Met honden wordt het ook bont gemaakt, kijk maar eens op marktplaats, allemaal mensen die meedoen aan het vermeerderen van katten en honden. En totaal niks geven om de gezondheid van de gefokte dieren Frusty .

Ik kijk regelmatig op marktplaats omdat ik nog een kleiner hondje voor mijn hond erbij wilt. Een ietwat ouder en rustiger beestje dat goed samen kan met veel dieren. Dit vind je helaas niet zoveel, en voor een pup heb ik echt de tijd niet meer. De honden zijn daar allemaal wat ouder, meestal verziekt en als ze een klein probleempje hebben worden ze weer weggedaan. Ik kwam laatst de fokker van mijn hond tegen (ik heb een engelse staffordshire). Hij is ook een fokker maar toen die tijd een goede. Nu fokt hij met dezelfde dieren nog steeds, zodat er heel veel kanker wordt gefokt. Alle puppy's hebben bij hun tumor, mijn hond heeft het ook in haar baarmoeder (alleen cellen). En in haar pootje is het weggehaald als pup zijnde. Hij vroeg me toen of ik niet opzoek was naar een nieuwe pup, ja..want dan nam hij mijn hond wel over, kon hij daar nog wat mee fokken. En dat terwijl hij dondersgoed weet dat mijn hond dood gaat bij het hebben van puppy's, ach..alles voor het geld he!

Een herplaatser via marktplaats nemen heb ik ook geen moeite mee, maar ze worden inderdaad weg gedaan om een scheet, het enige waar ik moeite mee heb, is daar er heel veel nestjes aangeboden worden voor belachelijke prijzen (want zonder papieren zijn het toch kruisingen) en dat er maar raak gefokt wordt zonder op de gezondheid en eventueel het karakter te letten.
Jou verhaal is al helemaal erg, denk je dat je een gezond hondje koopt, en je krijgt er veel problemen mee, wat een eikel zeg, die fokker Boos!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:11

oooo

Kat hier in Nederland werkt de UNI met dode katten die van een dierenarts of asiel komt maar niet met levende hoor.
Hooguit muisjes en ratten

Joline_

Wij krijgen ook kittens, over 4 weken. Dit is bewust geplant, hebben zelf de vader uitgezocht e.d. Onze kat is dan ook een raskat en is natuurlijk zowieso al anders dan een huistuin-en keukenkat. Genoeg fokkers die evt. wel een kitten van ons willen en kleine kans dat deze in het asiel terecht komen, aangezien ze allemaal een stamboom hebben/krijgen

Anoniem

tita schreef:
kat wat is unief

Hier in de omgeving Rotterdam zijn er geen asiels die hun katten zomaar een spuitje geven

Nee, hier ook niet, niet zomaar in ieder geval. Maar je moet wat, als je ruimte hebt voor 150 katten, en je met 200 katten zit. Want niemand die ze wil opvangen hoor.

MamboBeach

Nouja, dat is toch de natuur? Verward

LadyElmira

Miekjuh het goedkoper maken van castratie hoeft echt niet hoor. Dat is weer allemaal luxe dat we willen, als er maar 1 ding weer een beetje te duur is willen we meer..en goedkoper. Ik denk dat wij eens goed moeten inzien dat niet alles gratis en goedkoop kan, en dat als jij die 70 euro niet over hebt voor een kat je er geen moet nemen. We zullen eens zien of mensen dan nog katten gaan kopen. En als dat afneemt, hoop ik dat de fokkers ook eens in gaan zien dat ze zo niet alleen geld verdienen, maar ook veel katten een rotleven bezorgen! Mijn stiefvader heeft een aantal maanden een vriendin in huis gehad omdat ze geen ander huis kon vinden en die van haar gesloopt werd. Zij had twee katten en ze gaf hen te eten wanneer ze er zin in had, af en toe had ze geen geld..maar ze denkt dan ook niet 'goh, laat ik dat nieuwe rokje eens liggen.' Zulke mensen zijn er veel. Ik denk dat als er een goed onderzoek wordt gedaan, eruit komt dat goede dierenverzorgers zeldzaam zijn. Het gaat allemaal om meer,meer,meer. En als je dan een kat hebt die al lang bij je is, tja..dan wil je wel eens iets nieuws. Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:13

Es79 schreef:
Nouja, dat is toch de natuur? Verward

neen dat is het niet, dat is een overbevolking van een ingevoerd roofdier die een zwaar effect heeft op de ecologie, idem probleem bij mensen die schildpadden uitzetten

bv het onderzoek naar het tellen van slachtoffers van katten door particulieren was echt verbazend.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:14

katiavl schreef:
omdat ze geholpen zijn, en terecht voor mij mocht er een fokconstrictie zijn voor mensen die met rasloze katten fokken en een erge boeten als het toch gedaan werd. En verplichte sterilisatie en castratie

Pardon? Dan bepaal jij dus even voor de rest van de wereld dat voortaan iedereen verplicht is om een raskat aan te schaffen? Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die amper naar hun beesten omkijken en ze maar lukraak jongen laten krijgen en dat dat niet hoort, maar je gaat wel een beetje erg ver als je dan alle rasloze katten maar meteen wil uitbannen. Wij zijn toevallig heel tevreden met onze twee vuilnisbakken-katten die we allebei gewoon gratis gekregen hebben, katertje is geholpen, poesje nog niet, maar aangezien wij aan een 80 kilometerweg wonen waar je er iedere week wel eentje van het asfalt kan schrapen gaan ze nooit naar buiten. Maar dan nog is dat mijn eigen verantwoording hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

Ja, dat zal dan wel zo zijn maar ik vind het een beetje overtrokken.
Maargoed, dat is mijn mening! Knipoog

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:15

De huismus staat idd op de rode lijst. Maar dat betekend niet dat hij aan het uitsterven is, dit heeft alleen te maken met de afname van de huismus. 1 miljoen broedparen is nogal wat hoor. En wat Es79 zegt, de afname komt niet door de kat, maar door de leefomgeving. In 1979 waren er tussen de 1 en de 2 miljoen broedparen, dus uitsterven doen ze voorlopige nog niet hoor.

Tuurlijk moet je zelf de verantwoordelijkheid van je huisdier op je nemen, maar als de katteneigenaren het zelf geen probleem vinden dat ze nestjes krijgen los je het probleem niet op.

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:16

@Milou123:

Eentje met papieren, dan maar duurder. Voor 1 van mijn honden heb ik ook de hoofdprijs betaald, wel met papieren, en komt bij een goede fokker vandaan, die geeft om haar dieren, en die haar honden laat testen op allerlei ziektes die binnen dat ras voorkomen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:16

xLienepienx schreef:
Wij krijgen ook kittens, over 4 weken. Dit is bewust geplant, hebben zelf de vader uitgezocht e.d. Onze kat is dan ook een raskat en is natuurlijk zowieso al anders dan een huistuin-en keukenkat. Genoeg fokkers die evt. wel een kitten van ons willen en kleine kans dat deze in het asiel terecht komen, aangezien ze allemaal een stamboom hebben/krijgen

Dat is ook heel anders, valt hier helemaal buiten toch.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:17

probleem is juist dat mensen die wel hun castratie of sterelisatie doen, geen problemen opleveren natuurlijk

maar dus wel de mensen die het vertikken te doen.
misschien was ik te kort door de bocht, maar ik vind dat er wel wat meer aan gedaan mag worden
misschien een verbod op loslopende open katten dan ??
is niet haalbaar, maar zou wel een heleboel oplossen.
niet dat het controleerbaar is, maar het zal wel mensen afschrikken

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:18

Ik denk niet dat dat iets zal veranderen hoor.. Mensen weten dat dat toch niet gecontroleerd kan worden.