buurman geeft mijn kat eten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Re: buurman geeft mijn kat eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:16

Super! Als ik het zo hoor is je buurman misschien niet zo slim, maar bedoelt hij het goed. Slim van je om hem wat van jouw voer te geven. Als hij je kat dan toch wat wil geven krijgt hij in ieder geval goed voer!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:22

ts heel goed van je dat je het op deze manier oplost, en nou maar hopen dat hij je kat snel zat is!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:02

Goede oplossing, hoor! OK dan! De man zal er wel weinig verstand van hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 01:11

Zucht wat een herkenbaar verhaal....Ik heb hier ook al járen last van en waar ik ook woon er lijkt wel altidj een of andere 'bemoeier' te wonen die mn katten voert...
Ik wordt dan ook woest. Ik heb een kat met blaasgruis, die mag die supermarkt rommel niet.
Ik wil zowiezo niet dat ze supermarkt voer eten omdat het niet goed voor ze is, en waar bemoeien die mensen zich toch mee?
Neem een eigen kat!!
Ik hoop dat het probleem nu verleden tijd is voor je!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 01:36

Ik vind het super opgelost dat je je buurman wat van die speciale brokken geeft ( in de zin van: als hij dat toch blijft voeren, dan beter dit voer dan die andere rommel)

Op zich is het lief van hem, maar ook vervelend voor jou, zeker als je kat dan langer wegblijft. Als je merkt dat je kat minder thuis is, zou ik er toch nog eens iets van gaan zeggen. Ofwel met z'n verjaardag een katje geven Clown

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 01:50

haha

nee ik heb hem al gezegd als hij graag een kat wil dat ik dan wel een leuke kat voor hem weet
maar dat wou hij niet zij hij

en ja chiqa het is en blijft vervelend
ondanks dat meerdere mensen zeggen van wat maakt het uit
ik blijf erbij dat zo'n beestje niet van jou is en dat je je er ook niet mee moet bemoeien
en al helemaal niet als je weet dat de kat van je buren is en dus een goede verzorging krijgt
valt hem ook wel aan te zien want ondanks zijn nier dieet is hij zeer goed op gewicht
daarom ben ik ook zo boos want het is voor mijn gevoel dat de buurman in feite zegt jij geeft je kat geen eten ofzo dus doe ik het wel
ik heb mijn kat er vandaag ook weer weg geplukt maar ja zeg maar eens tegen een katdat iets niet mag

ik vind het ook geen leuke oplossing hoe ik het nu gedaan heb maar goed als de buurman het blijft doen dan wil ik wel dat mijn kat het goede eten krijgt

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 03:05

Je bent er eigenlijk helemaal niet blij mee, maar ja, een kat is eigenwijs en als ik het goed lees die buurman van jou ook LOL Clown Vork

Die twee kunnen het gewoon goed met elkaar vinden en wat is daar mis mee? Tis al met al gewoon een leuk stelletje Bloos

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:23

miss_welsh schreef:
Die twee kunnen het gewoon goed met elkaar vinden en wat is daar mis mee? Tis al met al gewoon een leuk stelletje Bloos

Nou, je snapt denk ik zelf ook wel wat het probleem is? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:57

En dan heb je het nog niet over de ellende die hij jou heeft aangedaan en de nierwaardes
die hierdoor ernstig in gevaar hadden kunnen komen...
Maar kan je dan écht geen andere oplossing met hem vinden, bv dat hij een eigen kat neemt?
Zucht ik begrijp je gevoel maar al te goed....
Mijn kat eet ook bij de buren dus, en sindsdien is het een zeur met eten geworden, hij lust bijna iets meer door dat gekloot.

Ik zou het iig niet in mn hoofd halen om een andermans kat te gaan voeren..
Maar zoals ik al eerder zei; ik maak het héél veel mee.....
Sterkte met vinden naar een oplossing!

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:36

HiHi...ik volg dit op de voet dus hou ons op de hoogte!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:00

Ik snap niet dat iemand andermans katten wil voeren, maar misschien ligt dat aan mij.
Dat je kat andere huizen binnengaat is niet te voorkomen, maar als een vreemde kat mijn huis binnenkomt jaag ik hem weg. Als ze de 1e keer goed schrikken en geen voer vinden blijven ze meestal wel weg.

Ik heb de indruk dat sommige mensen het steeds moeilijker vinden om dieren met een hoge aaibaarheidsfactor te negeren en niet te voeren als zij niet de eigenaar zijn. Ik merk het met de paarden ook steeds meer.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:14

Ik heb het een aantal jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Een vrouw een paar huizen verderop was onze kat ook eten gaan geven en ze dacht dat ze een weggelopen kat 'gevonden' had. Dus zei naar de DA en zelfs de kat in een lokaal krantje gezet om de eigenaar op te sporen.
Maarja, wij waren onze kat niet kwijt. Want hij liep nog steeds door de straat en kwam nog bij ons binnen alleen wel minder dan normaal.
Toen zag mijn broertje dat ze de kat oppakte en hij zei: he, dat is onze kat. Maar dat negeerde ze gewoon! Dus hij vertelde dat aan mn moeder en mn moeder naar die vrouw toe.
Vervolgens zegt ze, ja wat kan ik daaraan doen, die kat blijft maar naar me toekomen. Ja gewoon ophouden met eten geven en een emmer water over zijn kop. Dit werkte uiteindelijk wel, maar ze was daarna wel zo brutaal om de kosten die ze aan de kat had gehad terug te vragen. Eten, DA en zo... hoe brutaal!

Ook een keer een kat gehad die een paar huizen verderop gejonkt had. Die hebben we in overleg daar gelaten en hebben daar een kitten van genomen.

Zo zie je maar weer, hoe eigenwijs katten zijn EN buren!
Ik vind trouwens wel dat je een goede oplossing heb gevonden.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:29

miss_welsh schreef:
HiHi...ik volg dit op de voet dus hou ons op de hoogte!!

Haha! er is nog niks om op de hoogte te houden , gelukkig maar
behalve dat ik nogal gefrustreerd ben erover
kat kwam vandaag weer bij de buur weg
en aangezien ik mijn kat niet kan vertellen dat het niet mag en de buurman dat niet wil vertellen
heb ik maar besloten dat ik dat maar naast me neerleg

toch blijft het knagen
ik krijg ook uit mijn directe omgeving te horen van :wat maakt hetn uit als die kat dat leuk vind
maar het maakt mij heel erg uit
de kat hoort bij mij , ik heb hem gekregen toen hij 2 weekjes oud was en ik heb hem met de hand groot gebracht en het is verder altijd mijn maatje geweest
ik geef puk (kat) ook groot gelijk om daar heen te gaan als hij daar wat lekkers krijgt
maar ik snap de buurman niet om die kat daadwerkelijk steeds binnen te laten , het is notabene zijn kat niet
en dan moet ik me schamen ?
en hem dan ook nog eten geven snap ik helemaal niet
neem dan een eigen kat
maar wat me nu nog het meest ergert is dat ik me nu in feite aan de buurman moet aanpassen
ik moet hem eten meegeven voor mijn kat
en ik moet mijn kat daar maar binnen laten komen
en daar boven op krijg ik ook nog de adviezen (niet alleen van bokt maar ook van mijn omgeving ) om hem een kat te geven
ik moet dus moeite doen voor mijn buurman terwijl hij ongevraagd mijn kat eten geeft en in zijn huis haalt
ik vertel hem over zijn nierdieet en dan geeft hij hem nog eten

verder beledigt de buurman mij ook indirect want in feite zegt hij nu :ik vind je kat zielig dus ik geef hem wel eten
zo zal hij het wel niet bedoelen maar zo komt het wel op mij over

he even mijn frustraties kwijt , lekker

in ieder geval de oplossing die er nu is is dus dat ik de buurman brokjes heb gegeven zodat hij in ieder geval het goede voer krijgt
en verder probeer ik me erover heen te zetten want ik wil mijn kat niet binnen houden

hier een foto van de doerak en mijn maatje
zoals je ziet heeft hij ook heel erg honger en is hij ook heel erg zielig Haha!

Afbeelding

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:02

Ik snap je heel goed hoor. Ik zou ook zoiets hebben van 'hallo, blijf van Mijn kat af', ook al is dit misschien heel bezitterig en bedoelt de buurman het allemaal o zo goed. Het is en blijft mijn kat, en die geef ik toch graag zelf eten. Je hebt een kat toch ook even voor die gezelligheid, dat hij langskomt om om eten te zeuren en die aai over z'n kop. Zou het niet leuk vinden als iemand anders die aandacht opeist, je hebt zo'n beestje niets voor niets.

Ik weet niet meteen een oplossing, maar ik snap wel Lachen

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:12

Ik zag je titel en dacht meteen aan mijn oude kat, die kreeg ook speciaal dieet voer voor haar nieren, maar een buurvrouw vond het ook nodig om haar te voeren met gewoon voer wat ze helemaal niet mocht hebben. Mijn vader is hier heel boos om geworden, maar zij snapte het probleem er niet van dat zij de kat ook voerde. Bij een gezonde kat is het vervelend als die bij de buren te eten krijgt (zonder dat je het weet), eet hij thuis zijn eten niet meer op en denk je, mijn kat is ziek, hij eet niet goed. Maar bij een kat wat op speciaal voer zit en anders echt ziek wordt is het echt heel irritant.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:50

Ik snap je helemaal. Het is gewoon JOUW kat.
Het is eigenlijk net zoiets als dat iemand anders even ongevraagd je paard pakt om te poetsen/rijden/etc. Dat wil je toch ook niet?

En het advies om hem een kat te geven, vind ik gewoon onzin! Dat kan die zelf toch ook doen als hij zonodig de aandacht van een kat wil? Wat een koppige man eigenlijk!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:26

Ik heb zelf 2 katten die bijna de hele dag buiten zijn. Ook 1 met voedselallergie. Gelukkig is die van mij zo slim om voer dat niet goed voor hem is, ook gewoon niet te eten. We hebben hier ook een zwerfkat lopen. Die krijgt 3 keer per dag buiten eten. Daar komen ook andere katten op af en dus lopen hier behalve de 2 van mij en de zwerver, nog 6 andere katten. De kat van de achterbuurman komt hier ook. Vorig jaar tijdens het barbquen had ik de zwerfkat een kippenpoot gegeven, en de kat van de achterbuurman kwam er aan en stal de kippenpoot. Hij rende er met een noodgang mee naar huis en een half uur later stond de achterbuurman voor de deur. Of we zijn kat dood wilde hebben en bla die bla. Ik kon het niet helpen dat die kat de poot van die van "ons" stal. Dan heb ik ook zoiets, als je niet wilt dat je kat buiten iets opvreet, dan moet je hem binnen houden. Of koop een bandje met elastiek en hang er een kokertje aan en schrijf daarin dat hij last van zijn nieren heeft. Dat werkt. Op school was in de pauze ook altijd een katje aan het schooieren. Die had dus ook zo'n kokertje waar in stond dat hij last van zijn nieren had. Iemand heeft dat gelezen en niemand heeft hem nog gevoerd. Ik vind ook dat het niet kan dat je buurman de kat blijft voeren terwijl hij weet dat hij last van zijn nieren heeft, maar je weet niet of hij daadwerkelijk nog eten van hem gehad heeft natuurlijk.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:40

nee ik weet het niet daadwerkelijk
maar als de kat weer overgeeft als hij bij de buurman is geweest ja... 1+1 =
dat heeft dan niks met zijn nieren te maken maar gewoon het verschil van voer
het gaat me ook gewoon verder om het principe zoals ik boven heb beschreven
de buurman weet waar de kat wegkomt , het is dus geen zwerfkat
dus is er ook geen reden om te voeren

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:45

ik heb zelf 3 katten die ook buiten lopen. Zij zitten ook regelmatig bij mijn buren binnen.
Nu vinden de buren katten zelf heel erg leuk, maar hebben er geen omdat ze heel vaak op vakantie zijn.
Ik vind het persoonlijk niet erg, toen hun voor het eerst vertelde dat ze weleens op bezoek kwamen, heb ik hun verteld dat ze ze van mij naar buiten mogen jagen, maar de buren vinden het wel gezellig, dus ja, laat ze lekker.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:00

zydeco schreef:
het is dus geen zwerfkat
dus is er ook geen reden om te voeren

Nou Presies!! Er schiet me nu een verhaal te binnen.
Hier op de kat zit ook een kat met nierproblemen.
Mijn buurvrouw voert dus ook buiten, er staat zelfs een gehakbal oid op zijn tijd! Boos!

Nu is zij de heel dag thuis, dus de katten van haar kunnen in en uitlopen, maar voordat ze even
de stad in is wil ze tóch dat voer buiten zetten.....TTss.... Dus dat vrouwtje met die kat met de nieren vroeg of ze het voor die gelegenheid binnen wilde zetten.
Nou mooi niet, ze gaf als antwoord; "Dan houd je je kat maar binnen ik voer mijn katten waar en wanneer ik wil"
Gestoord

Waar sláát zoiets op? Ik vidn het echt nergens op slaan, of ik snap deze wereld niet hoor,
wees zelf maar eens de banketstaaf met een dier die dieet voer moet, ze hebben al een beperketer leven, en hoe oud worden ze?
Mogen die arme dieren dan ook nog niet buiten???????

Daarom begrijp ik jou frustratie volkomen, ik begrijp er ook geen snars van.
Néém dan zelf een kat met een dieet het liefst, dan weet je hoeveel zorgen dit meebrengt!

Mijn eigen kater werd járen lang gevoert door een of andere ziel, die noch werkte noch een bezigheid had; ja mijn kat voeren.
Simba had blaasgruis; dus dat werd steeds weer retourtejes DA...
Ik hem ook dat voer gegeven, wat deed ie nu.....Hij zette het natvoer buiten.
Met als gevolg? Vliegen die daar lekker van gingen profiteren.....en ja hoor...met als gevolg?

Mijn kat had om de maand WORMEN.
O wat een drama, wat moet je? Hij heeft wel heel veel dierenartsen betaald hoor (hij moest wel de wormen en de blaasgruis was zijn probleem)
Gelukkig is Sim over de blaasgruis heengegroeid, want rechts boven zit dus die buurvrouw met die gehaktballen. Boos!

En die andere buurman...Is overleden. Vriendjes zijn? (sommige dingen lossen zich vanzelf op)

Maar goed mensen....waar zijn we dan mee bezig.....

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:59

Chiqa schreef:
[
Mijn buurvrouw voert dus ook buiten, er staat zelfs een gehakbal oid op zijn tijd! Boos!

Nu is zij de heel dag thuis, dus de katten van haar kunnen in en uitlopen, maar voordat ze even
de stad in is wil ze tóch dat voer buiten zetten.....TTss.... Dus dat vrouwtje met die kat met de nieren vroeg of ze het voor die gelegenheid binnen wilde zetten.
Nou mooi niet, ze gaf als antwoord; "Dan houd je je kat maar binnen ik voer mijn katten waar en wanneer ik wil"
Gestoord

Waar sláát zoiets op? Ik vidn het echt nergens op slaan, of ik snap deze wereld niet hoor,

Als je je kat buiten laat lopen, dan neem je toch het risico dat hij dingen eet buiten zijn voer om? Dat hoeft niet perse buiten gezet voer te zijn, maar kan ook een restant van een patatje met zijn dat naast de prullenbak gemikt is. Als je echt niet wilt dat je kat iets anders dan z'n eigen voer eet zou je hem eigenlijk binnen moeten houden.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 23:14

maar het gaat erom dat diegene weet dat het geen zwerfkatten zijn en dat ze dus voer krijgen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:49

Hij wil er waarschijnlijk gewoon wat lol aan beleven, hoogstwaarschijnlijk gebruikt jouw lieve poezebeest zijn tuin ook als poepplek Haha! Fijn toch dat ie hem de tuin niet uitjaagd! Ik ben zelf 2 katten kwijtgeraakt aan een vrouw hier in het dorp die ze iedere keer binnenhaalde. Die katten heeft ze gewoon ingepikt Boos! Ze in had het adreskokertje (want ik heb mijn kat ook wel weer eens teruggestolen) Gewoon de naam geschreven die ik het beestje had gegeven (bolletje wie noemt zijn kat nou zo!) toen was het voor mij wel duidelijk dat ze hem opzettelijk had gestolen, want wat is de kans dat iemand anders zijn kat ook zo noemt? Helaas ging mijn kat iedere x weer terug naar haar en heb ik het er maar bij gelaten. Dat mens spoort gewoon niet helemaal, toen bolletje een jaar later werd doodgereden had ze een heel gedicht over haar geschreven en in de dorpskrant laten plaatsen Gestoord

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:38

Ik denk dat je buurman het niet slecht bedoeld heeft. Hij vond het waarschijnlijk erg leuk dat je kat bij hem langskwam en wilde hem wat lekkers geven. Je kat weet dat natuurlijk en gaat nu elke keer kijken of daar wat te halen valt! Ik zou het even in de gaten houden, en als je kat weer ziek wordt nog 's met hem praten en uitleggen dat je snapt dat hij het goed bedoeld maar dat hij je kat ziek maakt zo.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:46

Ik woon al 4 jaar naast zo'n echtpaar, ze hadden eerst 6 katten (aan komen lopen jaja stelletje katnappers zijn het). De ene kat moet er niks van weten, de andere heeft het voor elkaar dat ze onze voordeur voor hem opendoen. Was beter dan iedere keer de buren die aan de deur stonden "Ja hij wil naar binnen"
hij heeft nu ook medicijnen, dus had goed excuus om er weer wat van te zeggen. is paar weken goed gegaan maar laatste 2 dagen heb ik al 2x medicijn weg kunnen gooien en heeft hij dus niks gehad

Geloof niet dat het bij zulke mensen doordringt dat het gewoon van iemand anders is. Schijnen bij ons in de buurt nog veel mensen allemaal voer buiten te zetten!
Maar die van ons heeft gelukkig geen last van het eten zoals die van jou, lijkt me nog lastiger!