Eerst in een hoek drijven en klem zetten, dan pas die pluk wol vastpakken. Dan rent het schaap niet meer he, hou je 'm er alleen stevig aan vast
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eerst in een hoek drijven en klem zetten, dan pas die pluk wol vastpakken. Dan rent het schaap niet meer he, hou je 'm er alleen stevig aan vast
en geloof me... eens dat je een schaap in de lies vastneemt mag hij trekken wat hij wil, blijven zal hij (of zij...)
je buigt je over het schaapje heen, (stel dat je links staat) en met je rechterhand neem je de liesplooi vast, en til je het schaap een beetje op (de 4 poten blijven op de grond, maar je neemt wat gewicht over) de andere hand kan je onder de kin/aan de hals van je schaap houden, en dan kan je met het beestje lopen waar je wil. Of je klemt het dier gewoon tegen je benen aan als je niet wil dat ze een poot verplaatst.
(en probeer ze dan nog maar eens in een hoekje te drijven...) 
)Maartje1990 schreef:en dat doet geen pijn dan?
(hebben schapen moeten laten zitten, maar dat lukte me niet
)
het is waarschijnlijk wel geen aangenaam gevoel voor het schaap, maar je moet ook niet je nagels in zijn vel zetten.
) die vindt het gewoon geen aangenaam gevoel, en zit wel wat te wrikken, maar ik ben er zeker van dat hij geen pijn heeft. Dan zou ik het wel merken.