is mijn cavia goed?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: is mijn cavia goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:04

pluklief schreef:
leuke cavia. van de foto's vind ik het moeilijk te beoordelen hoe zwaar hij/zij is.

en tsja.. die eeuwigge discussie over konijnen en cavia's wel of niet bijelkaar.ieder zijn eigen mening. ze spreken dan misschien elkaars taal niet en ze kunnen elkaar verwonden. maar het kan ook wel goed gaan. wij hadden er vroeger 2 die waren niet bij elkaar weg te slaan.

het gaat daar helemaal niet om, het gaat erom dat het ene dier bepaalde bacterien heeft die voor dat soort gezond zijn, terwijl dat het andere soort er dood ziek van kunnen worden...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:37

een cavia en konijn kunnen bij elkaar Knipoog wij hebben ze gekocht van een dierenarts en die man zij zelf dat ze bij elkaar kunnen! wie zou het beter weten een dierenarts of jij Verward
verder leuke diertjes Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:48

_Charlotte_ schreef:
een cavia en konijn kunnen bij elkaar Knipoog wij hebben ze gekocht van een dierenarts en die man zij zelf dat ze bij elkaar kunnen! wie zou het beter weten een dierenarts of jij Verward
verder leuke diertjes Haha!

Een dierenarts is niet heilig hoor

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:26

graag weer ontopic hier zijn al veel discussies over gweest konijnen en cavia's

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:32

dit topic word in de gaten gehouden, en er mag gewoon gedicusieerd worden..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:35

niet over dat onderwerp, pubelia daarvoor heb ik niet dit topic geopend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:52

Je cavia ziet er prima uit hoor Lachen Mijne weegt bijna 1.400 gram overigens Haha!

Wil nog even een opmerking maken over het feit dat iedereen zegt dat een dier alleen houden zielig is. Mijn cavia had altijd een vriendje, totdat deze vorig jaar zomer overleed. Ik dacht dat mijn caaf een kalm dier was, dat nooit zoveel deed. Maar sinds de dood van zijn vriendje is hij helemaal opgefleurd! Hij rent vrolijk door het hok (geen frustratie! Gewoon vrolijkheid. Heb vele cavia's gehad dus ik weet het verschil wel) en vindt het nu heerlijk om opgepakt te worden, hij knort van genot waar hij eerst altijd bedeesd zat te kijken naar de ander (die de baas was). Hij zit nu vele malen beter in zijn velletje, daarom kies ik er BEWUST voor hem alleen te houden. Gezelschapsdieren zijn inderdaad gericht op gezelschap, maar in zijn geval is het zo dat 'ie meer op mij gericht is Haha! (En hij krijgt ook veel aandacht hoor, toen ook! Maar nu natuurlijk 200% Haha! )

Caaf en nijn samen kan ook prima hoor Ja Ze zien er allebei leuk uit Haha! En kerngezond Knipoog

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:26

hij is niet te dun
houd rekening dat cavia's altijd dik zijn en dat niet erg is als ze maar goed lopen

Sanne_Kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:28

Ik vind dat je Cavia er goed uit ziet hoor