eet probleem hond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: eet probleem hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:16

@dees_daan: zo hoort het ook, in een roedel gaat het er niet anders aantoe.

@Jen33: het komt (vaak door verkeert fokken en zwakke darmen) steeds vaker voor dat honden een rundvlees *allergie* hebben. Een kip-rijst of lam-rijst brok werkt hier erg goed tegen en de meeste honden vinden ze nog lekkerder ook. Je moet allen wel opletten dat je dan ook koekjes koopt die van lam-rijst en/of kip zijn gemaakt anders ben je erg dubbel bezig he Knipoog

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:56

dees_daan schreef:
op cursus hadden we ook zo'n hond, daar werd geadviseerd om het eten 10 min te laten staan, eet hij niet, jammer dan zet je het weg waar de hond het niet kan zien, paar uur later probeer je het weer (of de volgende dag) wil hij nog niet? weer wegzetten, het heeft daar wel gewerkt en hij eet weer gewoon Lachen

deze tip geef ik je ook graag mee Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:39

Toedeledoki schreef:
Nee hoor, dat zijn bakerpraatjes.Waarschijnlijk heeft ze gewoon brokkenallergie.Niet alle honden kunnen deze onnatuurlijke manier van voeren aan.Eigenlijk geeft ze het zelf al aan door zo lastig te zijn met eten.Orienteer je eens op die site en kijk of je er wat mee kunt.

Met onnatuurlijk bedoel je brokken in het algemeen? In principe is Farmfood veel natuurlijk dan welke brok ook, hier zit GEEN toegevoegde troep in.

Sting schreef:
@ Kekaro: Waarom combineren met Farm-food: alleen vers vlees voldoet, mits je de goede combinatie geeft waar alle voedingsstoffen inzitten. http://www.barfplaats.nl

Waarom niet? Lekker afwisseling, en daarbij als je de ruimte in de diepvries niet hebt, kun je bijna niet aan alleen vers beginnen, of je moet om de dag naar de winkel willen rennen.... Bloos

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:47

dees_daan schreef:
op cursus hadden we ook zo'n hond, daar werd geadviseerd om het eten 10 min te laten staan, eet hij niet, jammer dan zet je het weg waar de hond het niet kan zien, paar uur later probeer je het weer (of de volgende dag) wil hij nog niet? weer wegzetten, het heeft daar wel gewerkt en hij eet weer gewoon Lachen

Wat moet je dan doen met een pup, die gewoon 4 dagen NIET eet, geloof me, dan ga je wel weer over op het voeren van lekkere dingen of uit de hand voeren, zo'n beestje zie je dunner worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:49

vossie schreef:
dees_daan schreef:

Wat moet je dan doen met een pup, die gewoon 4 dagen NIET eet, geloof me, dan ga je wel weer over op het voeren van lekkere dingen of uit de hand voeren, zo'n beestje zie je dunner worden!

dan kan je idd uit de hand gaan voeren, ik weet niet hoe oud je pup is? bij de cursus van mij verkopen ze ook vanalles, voor huidproblemen, voer enz, ik kan je hun site wel geven?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:50

dees_daan schreef:

dat is bij de hond bij de buren ook gedaan en wat krijg je dan van hond? juist een voernijdbijter... bij die hond hoef je dan ook niet in de buurt te komen omdat hij bang is dat het eten afgepakt word en dan is het hap....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:50

luxje schreef:
vossie schreef:
Ik heb een pup in huis van 10 weken en die wil ook niet eten..... we voeren Royal Canin, kreeg ze bij de fokker ook. Wat ik haar ook geef, RC, pens, brood, pap, vlees, eten ho maar. Dat gaat nu al 2 weken zo, ze is verder vrolijk, aanhankelijk en drinkt goed. Alleen eten blijft een probleem Boos! ze krijgt 5x per dag eten dan eet ze 2 tot 3 happen en dan niet meer. De fokker en DA zeggen, volhouden, ze gaat vanzelf eten maar vind het toch wel sneu, zo'n jong beestje moet goed eten en groeien......

Voer je 5x per dag op aanraden van DA of fokker?
Mijn hond kreeg als pup 3x per dag te eten.
Hoe is het gewicht van je hond, groeit hij/zij wel?
Eet hij/zij helemaal niets, of laat het "slechts" en paar voedingen per dag staan?
Hoeveel voer je per keer? Ik weet nl nog dat ik mijn hond als pup echt per kg lichaamsgewicht voerde

Op aanraden van de fokker voeren we tot 3 maanden 5x per dag en tussen 3 en 4,5 maand afbouwen naar 3x per dag. Ze krijgt 5x kleine beetjes, twee keer droog brok, twee keer brok met rodi pens, en een keer brok met vlees. Ze eet of helemaal niets, of ze eet twee hapjes en loopt weg bij de bak. Soms wil ze wel eten uit de hand, dat is wel niet goed, maar ja, dan eet ze tenminste.... probeer haar nu 3x per dag te laten eten met de hond van mijn ouders, dan eet ze nog niet geweldig, maar iig wat meer.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:51

vossie schreef:
dees_daan schreef:

heb je al met leverpastij erdoor heen geprobeert? ander voer? de meeste honden die ik ken lusten farmfood erg graag kun je ook proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:52

Jen33 schreef:
dees_daan schreef:

dat is bij de hond bij de buren ook gedaan en wat krijg je dan van hond? juist een voernijdbijter... bij die hond hoef je dan ook niet in de buurt te komen omdat hij bang is dat het eten afgepakt word en dan is het hap....

dat hebben zij het eten er te snel weggehaald,, een hond die niet wil eten word niet zo omdat je het weghaald..

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:53

dees_daan schreef:
Jen33 schreef:

dat hebben zij het eten er te snel weggehaald,, een hond die niet wil eten word niet zo omdat je het weghaald..

ook mijn gedachte...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:54

dees_daan schreef:
vossie schreef:

dan kan je idd uit de hand gaan voeren, ik weet niet hoe oud je pup is? bij de cursus van mij verkopen ze ook vanalles, voor huidproblemen, voer enz, ik kan je hun site wel geven?

Ze is nu 10 weken, en we hebben haar 1,5 week. Ik voer liever niet uit de hand, maar ja, op een bepaald moment doe je alles om haar te laten eten. Ze is door 2 DA nagekeken, en niets aan de hand, heb hetzelfde voer als de fokker, maar ga morgen toch maar eens een proef zakje ander voer halen, om te proberen. Wat is de site die je bedoelt, wil er wel graag even op rondneuzen, wie weet staat er iets waar ik wat aan heb! Bedankt alvast!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 19:55

de hond van de buren was net hier heen komen buurten (hij is stiekem ontsnapt.) en die ging dus bentley's bak leeg eten. en bentley heeft er later ook wat uitgegeten niet veel maar toch iets dus concurentie doet ook wat Haha!

bij bentley kan het slechte eten nu ook nog zijn omdat ze loops moet worden ze luisterd al slechter de reutjes zijn verliefd dus is het daar binnen ook wel van slag

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:55

Leverpastie met brood en brok, leveworst erdoor, kipfilet erdoor, dat helpt allemaal niks. Ga morgen naar dierenwinkel, zal eens vragen of ze farmfood hebben, het is het proberen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:57

vossie schreef:
dees_daan schreef:

Ze is nu 10 weken, en we hebben haar 1,5 week. Ik voer liever niet uit de hand, maar ja, op een bepaald moment doe je alles om haar te laten eten. Ze is door 2 DA nagekeken, en niets aan de hand, heb hetzelfde voer als de fokker, maar ga morgen toch maar eens een proef zakje ander voer halen, om te proberen. Wat is de site die je bedoelt, wil er wel graag even op rondneuzen, wie weet staat er iets waar ik wat aan heb! Bedankt alvast!

http://www.martingausheerenveen.nl je kan ze altijd even mailen of bellen, ik heb er iig veel aan gehad (onze hond krijgt uitslag, en kan dan alleen denkadog en natuurlijk voer hebben)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:04

vossie schreef:
Leverpastie met brood en brok, leveworst erdoor, kipfilet erdoor, dat helpt allemaal niks. Ga morgen naar dierenwinkel, zal eens vragen of ze farmfood hebben, het is het proberen waard!

Farmfood is inderdaad erg goed voor pups. Er is geen puppy versie. Daarmee bedoel ik er is geen andere samenstelling voor puppys, het enige verschil is kleinere brokjes. ik WOU dat ik Farmfood aan mijn pup had gegeven, waarschijnlijk waren zijn groeipijnen een stuk minder geweest..... Ach gut

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:19

Ons hondje doet ook weleens hetzelfde met nieuw voer. Ze eet het dan eerst wel, maar na een tijdje stopt ze ermee en wil het niet meer eten. Toevallig deed ze dat ook een keer toen ze een nieuw voer juist heel lekker vond (ze had toen teveel gegeten ineens), de volgende dag at ze datzelfde voer al niet meer terwijl ze er de vorige dag nog van had staan schransen.

Volgens mij heeft het er dus mee te maken dat je hondje het voer niet goed verdraagt en dat ze er pijn of b.v. zuurbranden van krijgt. Vervolgens zal ze het eten van dat voer met pijn in verband brengen en het niet meer willen eten.

Tenminste , dat is wat ik zou verwachten.

Je zou eens kunnen proberen om je hondje een tijdje heel licht verteerbaar voer te geven, zoals b.v. een beetje gekookte rijst met groente (zachtgekookte boontjes bijvoorbeeld) met een klein beetje gekookt vlees erdoor. In die kant en klare hondenvoeding zit bijna al-tijd conserveermiddel misschien krijgt ze daar maagpijn van. Als ze het licht verteerbare voer wel wil blijven eten zou het kunnen dat het hier aan ligt.

Succes.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 00:14

Jen33 schreef:
dees_daan schreef:

Dan zou ik graag willen weten waar je deze wijsheid vandaan haald.
Dat gedrag kan alleen veroorzaak worden door dat het voer tijdens het eten zonder pardon wordt afgepakt.

Als de hond een kwartier de tijd heeft om te eten en hij eet zijn eten niet op of laat het liggen. Dan is het jammer en haal je het weg en probeer je het later nog een keer.
Hier mee stimuleer je gulzigheid op het voer zodat je hond graag zijn voer op eet.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 09:28

kan maar zo dat het elke keer maar zo afgepakt word ik weet alleen dat ze het na een bepaalde tijd weg halen en dat de hond boos word als je in de buurt komt.

op het moment gaat het redelijk gisteravond heeft ze het met afgekookt water van de kip lekker opgesmuld. vanmorgen het zelfde gedaan toen keek ze ernaar of het gif was:+

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:04

Mijn hond is niet anders gewend geweest dan dat zijn bak brokken weer weggehaald werd na een half uur als hij er dan nog niet aan was begonnen.
En mijn hond is absoluut geen voernijdbijter geworden, sterker nog, als ik meen dat ik zijn bak met brokken wil hebben, ook al staat hij net te eten, dan pak ik die bak gewoon zonder problemen. Mijn hond weet namelijk dat ik hoger in rang sta dan hij en hij gewoon naar me heeft te luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:10

luxje schreef:
Mijn hond is niet anders gewend geweest dan dat zijn bak brokken weer weggehaald werd na een half uur als hij er dan nog niet aan was begonnen.
En mijn hond is absoluut geen voernijdbijter geworden, sterker nog, als ik meen dat ik zijn bak met brokken wil hebben, ook al staat hij net te eten, dan pak ik die bak gewoon zonder problemen. Mijn hond weet namelijk dat ik hoger in rang sta dan hij en hij gewoon naar me heeft te luisteren.

precies! hier is het ook zo, mijn hond krijgt een soort poeder over haar eten heen, omdat ze een huidprobleem heeft, een enkele keer vergeet ik het erop te doen, en dan kan ik alsnog de bak wegpakken, ook als ik er even bij moet word ze niet kwaad, ik hoef het eten niet weg te halen omdat ze niet wil, maar goed, als ik de bak wel wegpak word ze niet kwaad..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 20:55

die van ons word ook echt niet kwaad 9 maanden en tis echt een sul je kan er alles mee doen een teek in de lies leg je dr op dr rug neer en blijft ze zo liggen.. wat een scheet is het toch

offtopic: heb gister avond toch in een deuk gelegen. het was donker en bentley was even buiten om te plassen. ik ga even kijken en zie dat ze rustig in het gras ligt. ga ik me verstoppen achter de put, komt ze er als een leeuw aansluipen door dr benen heen op het laatst helemaal door de voorbenen heen en ze neemt me toch een duik boven op me ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:14

denk er maar om dat ze niet bijt Knipoog die van ons kan je idd ook alles mee doen, alleen zonnebrand op haar neus vind ze niet zo leuk, maar het enigste dat ze doet is hard wegrennen..

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:16

probeer anders het te geven voer op een dag mee te nemen in je zak en dat als beloning geven i.p.v. bijv. koekjes e.d.
werkte bij onze hond heel erg goed! en later at hij gelukkig weer normaal Knipoog succes ermee!

en wat idd ook super werkt, na een half uur het voer weghalen, tsja...jammer dan!
hebben ze erg snel door en ja, dan eten ze wel!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:13

pff gister heeft ze 1 portie gehad met ei er door vandaag wou ze dat ook weer niet..

het farmfood wat over was heeft ze gehad dat vind ze wel lekker maar morgen zal het wel steeds gekrab worden...

is er ook nog een soort farmfood zonder rundvlees?
op het moment word ze breder en valt het nog meer op dat ze een slechte eter is.. veel leo's zijn skinny op deze leeftijd maar iets meer mag wel vind ik.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:03

gisteren perdgree pal junior kip en rijst gekocht en ze heeft alle porties opgegeten.. en ze was weer helemaal vlot. niet het beste voer dat er is maar ze heeft wat binnen gekregen in ieder geval... vanochtend heeft ze nog niks binnen gekregen.. even afwachten hoe het vandaag gaat dus..