heel verstandig dat je het mannetje er hebt uitgehaald

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
welmoedz schreef:hebben wij ook een paar x gehad, was het konijn van de buren ontstnapt kwam die bij ons in het hok zitten(hoe die erin is gekomen vraag ik me nu nog steeds af:p) maarja toen werd een konijn nogal dik maar we wisten niet dat hij zwanger was en toen gaf ik ze eten en toen lagen daar jonkies:P. ook wij hadden een mannetje waarvan we dachten dat het een vrouwtje was dus daar hebben we ook een nestje van gehad.
heel verstandig dat je het mannetje er hebt uitgehaald
Riss schreef:Haha joooo die babietjes zijn echt best wel al oud
Maar het zijn wel lieve scheetjes hoor
hiboune schreef:gossie jou 2 kleintjes zijn mijn 2 grote nu!
2 druppels water!
2 broertjes heb ik die nu 2 jaar zijn!
een grijze met witte buik en een bruine met witte buik!
leuk om te zien
hiboune schreef:zal morgen eens de foto sturen toen ze nog klein waren
suusiejj schreef:polly2 schreef:Sorry...maar ik begrijp echt niet dat je zo iets over het hoofd kunt zien. Hoe druk je ook met jezelf kunt zijn...je hebt je dieren toch wel verzorgd? Dat observeer je toch ook hoe en wat?
Ik vind het echt onbegrijpelijk...al zaten ze in het nachthok...en kijk je daar nooit....zoiets moet toch opvallen!
ze heb geen nestje gemaakt helemaal niks,geen haren uitgetrokken geen stro na het nachthok gebracht al me dieren zien er goed uit en worden goed verzorgd. daarbij ben ik ook nog eens een week niet thuis geweest want was op stage me vader heeft toen mn dieren verzorgt. ik vraag om hulp want heb nooit jonge konijnen gehad.ik vraag niet om dikke discussie's als ik niet om me dieren gaf zagen ze er niet niet uit, zat het mannetje nogsteeds bij de jongen en het vrouwtje enz
wereldhummel schreef:leuk zeg,
maar had je ze echt nog niet opgemerkt?
want ze zijn al best groot
veel plezier met ze!
polly2 schreef:Ik zeg ook niet dat je niet om je dieren geeft en ze zien er ook goed uit, geen twijfel daarover. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen. Ook niet van je vader...sorry...Ik snap er gewoon niks van.
Farouche schreef:wereldhummel schreef:leuk zeg,
maar had je ze echt nog niet opgemerkt?
want ze zijn al best groot
veel plezier met ze!
Dat zit ik me dus ook te bedenken. Ik heb ook een aantal konijnen rondlopen, maar het valt toch op? Ik bedoel dat ze dus dikker word etc. en 4/5 weken, moe je stro in je nachthok nooit ververst worden? Lijkt mij wel tenminste. Maarja, ze zijn wel heeeeel schattig hoor. Zo leuk altijd, miniatuur konijntjes
Faniek schreef:Passiepaard schreef:Een konijnjong past zich altijd aan aan de afmeting van de moeder. Daarom kun je ook een Vlaamse reus op een dwergkonijn zetten....Dus dat hard(er) groeien klopt niet. Verder inderdaad 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht en liefst niet gemengd. Dan gaan ze selcteren en laten de dingen die ze ook nodig hebben liggen. Die kleurtjes in dat voer is gewoon soort geperst witbrood met kleurstof, dat ik echt geen peen en gras en zo.
Ik fok Franse hangoren vandaar dat ik er wel wat van weet zeg maar.
Overigens schatje van konijntje, ga je ze erbij houden? Leuk joh....
Dat is absoluut niet waar. Vraag maar op konijnenplaza.nl het fokkersforum. Mensen die al jaren fokken voor de tentoonstelling dat je in de dracht nooit meer moet gaan voeren, omdat de jongen dan te hard groeien. Ook moet je nooit een Vlaamse Reus op een Dwergkonijn zetten, want dat zal in 50% van de gevallen de voedster niet kunnen redden.
Ik fok ook Franse Hangoren in blauw en Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend chocolanebruin. Daar zijn we mee bezig en die willen we in 2009 ter erkenning brengen.
Passiepaard schreef:Dat is absoluut niet waar. Vraag maar op konijnenplaza.nl het fokkersforum. Mensen die al jaren fokken voor de tentoonstelling dat je in de dracht nooit meer moet gaan voeren, omdat de jongen dan te hard groeien. Ook moet je nooit een Vlaamse Reus op een Dwergkonijn zetten, want dat zal in 50% van de gevallen de voedster niet kunnen redden.
Ik fok ook Franse Hangoren in blauw en Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend chocolanebruin. Daar zijn we mee bezig en die willen we in 2009 ter erkenning brengen.
LiNdA1986 schreef:dat is nog eens een leuke verrassing!
Collinnnnn schreef:Hallo, wat een verassing.
Op de foto's zijn de konijntjes zeker nog geen 4 - 5 wkn.
Maximaal 3,5 week.
Houd hier rekening mee.
Ik fok zelf Nederlandse Hangoordwergjes.
Faniek schreef:Sommige drinken wel tot 8 weken bij de moeder, maar ze zijn zeker wel 3 a 4 week.
Faniek schreef:Het kan dan inderdaad goed zijn dat ze straks weer moet jongen. Hier grommen ze ook als ze absoluut niks van de ram willen weten. Na 31 dagen dat ze het laatst bijelkaar hebben gezeten kun je het met zekerheid zeggen.