Verrassing in het konijnenhok

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Re: Verrassing in het konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:08

hebben wij ook een paar x gehad, was het konijn van de buren ontstnapt kwam die bij ons in het hok zitten(hoe die erin is gekomen vraag ik me nu nog steeds af:p) maarja toen werd een konijn nogal dik maar we wisten niet dat hij zwanger was en toen gaf ik ze eten en toen lagen daar jonkies:P. ook wij hadden een mannetje waarvan we dachten dat het een vrouwtje was dus daar hebben we ook een nestje van gehad. Tong uitsteken
heel verstandig dat je het mannetje er hebt uitgehaald Tong uitsteken

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:13

welmoedz schreef:
hebben wij ook een paar x gehad, was het konijn van de buren ontstnapt kwam die bij ons in het hok zitten(hoe die erin is gekomen vraag ik me nu nog steeds af:p) maarja toen werd een konijn nogal dik maar we wisten niet dat hij zwanger was en toen gaf ik ze eten en toen lagen daar jonkies:P. ook wij hadden een mannetje waarvan we dachten dat het een vrouwtje was dus daar hebben we ook een nestje van gehad. Tong uitsteken
heel verstandig dat je het mannetje er hebt uitgehaald Tong uitsteken

dank je voor het gewone bericht Knipoog
jah ik was het echt glad vergeten, ze kwamen binnen omdat iemand ze bij mensen had weggehaald omdat die mensen ze niet verzorgden, alleen is me toen in alle drukte wel verteld dat het hier ging om een jong mannetje en vrouwtje, maar omdat ik ondertussen ook nog met me andere dieren bezig was is het me erdoor geschoten en dit is het resultaat,

het nachthok is altijd brandschoon dus ik verschoon het vrij weinig.. toch gaat het heel goed met de kleintjes, dus ik denk niet eens dat het zoo heel verkeerd is dat ik er nu pas achter ben want ik denk dat ik ze anders te "cute" had gevonden en ze dan te weinig rust kregen Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:15

Haha joooo die babietjes zijn echt best wel al oud Clown
Maar het zijn wel lieve scheetjes hoor Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:16

Riss schreef:
Haha joooo die babietjes zijn echt best wel al oud Clown
Maar het zijn wel lieve scheetjes hoor Haha!

haha bedankt, ze zijn ook kei nieuwschierig komen elke keer kijken, en ze vinden me husky's leuk joh Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:54

Nou in het donker is het moeilijk kijken en de zaklamp is kapot dus dat schiet niet op!!

Ik heb moeders iets stro gedaan en de kleintjes in het nachthok ook want het is een beetje fris vind ik, natuurlijk heeft vader ook stro en zijn ze ook allemaal voorzien van hooi.

Ik heb iets voer voor de neus van de kleintjes gelegd. en geluistert of ze het aten (had wel een lampje van me telefoon maar om nou te zeggen dat ik daar veel mee zie Knipoog )
Ik geloof wel dat ik de jongen hoorde eten, maar het was moeilijk te horen omdat moeders druk aan het knabbelen was en onder het hok waar de vader zit was ook flink wat geluid..

Morgen zal ik er eens goed op letten ben toch vrij Lachen
En ik zal nog eens kijken of er niet weer kleintjes zijn, net in elk geval niks gezien/gevoelt/ of opgemerkt. alleen dat de moeder flink stampte en een piepend geluid maakte (misschien weën?)
Me vader zei al wel, ze heeft zich met deze jongen prima gered dus red ze zich nu ook wel..

Ze heeft extra stro, ze heeft voldoende hooi, en voer en natuurlijk water
net als vader en de kinderen..
Zal mij benieuwen of er morgen wat zit Lachen

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 00:10

gossie jou 2 kleintjes zijn mijn 2 grote nu!
2 druppels water!
2 broertjes heb ik die nu 2 jaar zijn!
een grijze met witte buik en een bruine met witte buik!
leuk om te zien

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 00:15

hiboune schreef:
gossie jou 2 kleintjes zijn mijn 2 grote nu!
2 druppels water!
2 broertjes heb ik die nu 2 jaar zijn!
een grijze met witte buik en een bruine met witte buik!
leuk om te zien

hahaha lief hej Haha!
ik heb die grijze erbij aangenomen omdat die zoveel leek op me allereerste die 12werd Lachen
ik blijf het een mooie kleur vinden Lachen
Bruin konijn heb ik nog nooit gehad en al helemaal niet met zo'n "blesje" Knipoog
ze trekken wel erg goed met elkaar op, de bruine is wat verlegen (heeft ie denk ik van zn mam) die kruipt zo met zn kop onder de grijze (die is wat brutaler en dat komt zeker van paps Clown )
erg leuk stel zo Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 00:19

zal morgen eens de foto sturen toen ze nog klein waren

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 00:23

hiboune schreef:
zal morgen eens de foto sturen toen ze nog klein waren

jah zet hier maar neer Lachen is wel leuk Ja

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:21

suusiejj schreef:
polly2 schreef:
Sorry...maar ik begrijp echt niet dat je zo iets over het hoofd kunt zien. Hoe druk je ook met jezelf kunt zijn...je hebt je dieren toch wel verzorgd? Dat observeer je toch ook hoe en wat?
Ik vind het echt onbegrijpelijk...al zaten ze in het nachthok...en kijk je daar nooit....zoiets moet toch opvallen!

ze heb geen nestje gemaakt helemaal niks,geen haren uitgetrokken geen stro na het nachthok gebracht al me dieren zien er goed uit en worden goed verzorgd. daarbij ben ik ook nog eens een week niet thuis geweest want was op stage me vader heeft toen mn dieren verzorgt. ik vraag om hulp want heb nooit jonge konijnen gehad.ik vraag niet om dikke discussie's als ik niet om me dieren gaf zagen ze er niet niet uit, zat het mannetje nogsteeds bij de jongen en het vrouwtje enz

Ik zeg ook niet dat je niet om je dieren geeft en ze zien er ook goed uit, geen twijfel daarover. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen. Ook niet van je vader...sorry...Ik snap er gewoon niks van.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:27

wereldhummel schreef:
leuk zeg,
maar had je ze echt nog niet opgemerkt?
want ze zijn al best groot Bloos

veel plezier met ze!

Dat zit ik me dus ook te bedenken. Ik heb ook een aantal konijnen rondlopen, maar het valt toch op? Ik bedoel dat ze dus dikker word etc. en 4/5 weken, moe je stro in je nachthok nooit ververst worden? Lijkt mij wel tenminste. Maarja, ze zijn wel heeeeel schattig hoor. Zo leuk altijd, miniatuur konijntjes Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 12:10

polly2 schreef:
Ik zeg ook niet dat je niet om je dieren geeft en ze zien er ook goed uit, geen twijfel daarover. Maar ik kan het gewoon niet begrijpen. Ook niet van je vader...sorry...Ik snap er gewoon niks van.

ik weet het ook wel en snap er zelf ook geen bal van, bij snoetje viel ut me direct op!
ik denk juist omdat zij wel een heel nest gekweekt had, en deze niet er is totaal geen sprake van een nest Verward

Aan de andere kant, hebben ze nu wel hun rust gekregen die ze nodig hadden Lachen
ik denk ook niet dat je het gemeen bedoeld, en ik snap het ook wel maar uiteindelijk vind ik het zelf al raar genoeg en vraag ik om hulp Lachen
Laatst bijgewerkt door S_uus op 30-04-07 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 12:14

Farouche schreef:
wereldhummel schreef:
leuk zeg,
maar had je ze echt nog niet opgemerkt?
want ze zijn al best groot Bloos

veel plezier met ze!

Dat zit ik me dus ook te bedenken. Ik heb ook een aantal konijnen rondlopen, maar het valt toch op? Ik bedoel dat ze dus dikker word etc. en 4/5 weken, moe je stro in je nachthok nooit ververst worden? Lijkt mij wel tenminste. Maarja, ze zijn wel heeeeel schattig hoor. Zo leuk altijd, miniatuur konijntjes Haha!

er lag GEEN stro in het nachthok anders had ik toch allang gekeken? dan had ik toch gezien dat het stro verplaatst was?????en omdat ze er nooit zitten ook s'nachts niet heb ik indd het stro achterin het dag hok gelegd. er lag niks extra's in het nachthok ook geen haren of wat, en stro kauwen ze ook op , vooral met dit weer dan ligt het hun in de weg denk ik. omdat het te warm is.
Het dikker worden viel ookniet op en ik zou zo dadelijk als ik heb gedoucht een foto maken want ze is nu weer zwanger(weet ik wel bijna zeker harde tepels dikke buik is ook te voelen) en ik zie dr niks aan ik voel het alleen als ik er langs strijk.

En schattig zijn ze zeker Ja ze springen alle kanten op haha, misschien dat ik ze als het niet te warm is even laat rond huppelen?

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:42

Faniek schreef:
Passiepaard schreef:
Een konijnjong past zich altijd aan aan de afmeting van de moeder. Daarom kun je ook een Vlaamse reus op een dwergkonijn zetten....Dus dat hard(er) groeien klopt niet. Verder inderdaad 50 gram voer per kilo lichaamsgewicht en liefst niet gemengd. Dan gaan ze selcteren en laten de dingen die ze ook nodig hebben liggen. Die kleurtjes in dat voer is gewoon soort geperst witbrood met kleurstof, dat ik echt geen peen en gras en zo.
Ik fok Franse hangoren vandaar dat ik er wel wat van weet zeg maar.

Overigens schatje van konijntje, ga je ze erbij houden? Leuk joh....

Dat is absoluut niet waar. Vraag maar op konijnenplaza.nl het fokkersforum. Mensen die al jaren fokken voor de tentoonstelling dat je in de dracht nooit meer moet gaan voeren, omdat de jongen dan te hard groeien. Ook moet je nooit een Vlaamse Reus op een Dwergkonijn zetten, want dat zal in 50% van de gevallen de voedster niet kunnen redden.
Ik fok ook Franse Hangoren in blauw en Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend chocolanebruin. Daar zijn we mee bezig en die willen we in 2009 ter erkenning brengen.

Nou ik weet niet beter of het is wel waar. Of het goed is, is een tweede. Bij honden gaat het ook zo, rottweilers met Jack russels gaat prima, shetlanders met fjorden etc......gaat allemaal goed. Maar nogmaals of het goed is, is een tweede.

Succes!
By the way, leuk dat je ook Franse hangoren fokt. Ik heb konijngrijs en chinchillakleur!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:53

Passiepaard schreef:
Dat is absoluut niet waar. Vraag maar op konijnenplaza.nl het fokkersforum. Mensen die al jaren fokken voor de tentoonstelling dat je in de dracht nooit meer moet gaan voeren, omdat de jongen dan te hard groeien. Ook moet je nooit een Vlaamse Reus op een Dwergkonijn zetten, want dat zal in 50% van de gevallen de voedster niet kunnen redden.
Ik fok ook Franse Hangoren in blauw en Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend chocolanebruin. Daar zijn we mee bezig en die willen we in 2009 ter erkenning brengen.

Nou ik weet niet beter of het is wel waar. Of het goed is, is een tweede. Bij honden gaat het ook zo, rottweilers met Jack russels gaat prima, shetlanders met fjorden etc......gaat allemaal goed. Maar nogmaals of het goed is, is een tweede.

Succes!
By the way, leuk dat je ook Franse hangoren fokt. Ik heb konijngrijs en chinchillakleur![/quote]
Deze mensen die het zeggen hebben het bij konijnen allemaal uit ervaring. Konijnen zijn zoiezo qua fokken al hele andere dieren dan paarden en honden. Met paarden komt het ook nog wel is geregeld voor dat een veulen te groot is en dan gedekt door een grotere hengst. Het speelt altijd wel mee.
Leuk dat je ook Fransen fokt! Chinchilla moeilijke kleur heb je Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 22:41

ze eten wel gewoon voer, ik had er wat neergelegd en het was helemaal weg vanmiddag en moeders heeft gewoon in het daghok gezeten
en hier foto's van de voedster
Afbeelding
Afbeelding
Als je erop let zou je indd kunnen zien dat ze dragend is, maar echt opvallen doet het niet Verward
Afbeelding
mams blij om paps te zien Knipoog (hebben heel even elkaar weer besnuffeld en toen heb ik ze weer uit elkaar gehaald)

en dan nog een paar van de kleintjes die ik heel even in de kooi van paps had gedaan om te kijken of ze iets aten..(pa liep over het balkon)
Afbeelding
Afbeelding

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:21

dat is nog eens een leuke verrassing!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:33

LiNdA1986 schreef:
dat is nog eens een leuke verrassing!

haha jah indd , ik hou moeders goed in de gaten,
En vanacht ben ik nog even op bezoek geweest omdat ze voor de zoveelste keer
een paar auto's in de hens hebben gezet hier, dus wou even weten of me konijnen erg last hadden van de lucht

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 10:28

oke ik denk dat ze echt dragend is want het mannetje wil ze niet meer in haar buurt hebben
klopt dat?

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:02

Hallo, wat een verassing.

Op de foto's zijn de konijntjes zeker nog geen 4 - 5 wkn.
Maximaal 3,5 week.

Houd hier rekening mee.

Ik fok zelf Nederlandse Hangoordwergjes.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:07

Collinnnnn schreef:
Hallo, wat een verassing.

Op de foto's zijn de konijntjes zeker nog geen 4 - 5 wkn.
Maximaal 3,5 week.

Houd hier rekening mee.

Ik fok zelf Nederlandse Hangoordwergjes.

hallo
heel erg bedankt want ik wou net me vraag hier neer zetten dat ik het wel raar vind dat ze juist nu nog melk drinken bij mams..
En ik zag ze vanmorgen heeeel vroeg bij moeders in het daghok zitten samen hooi eten en iets biks enzo , en die bruine rolde zich onder de moeder om te drinken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:47

Sommige drinken wel tot 8 weken bij de moeder, maar ze zijn zeker wel 3 a 4 week.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 18:11

Faniek schreef:
Sommige drinken wel tot 8 weken bij de moeder, maar ze zijn zeker wel 3 a 4 week.

okee Lachen en wat vind jij ervan, als moeders na de vader gromt/bijt/haren uit trekt.. want ik had ze ff beiden los op het balkon en ze vond het niet leuk dat hij bij haar kwam

is dit hetzelfde als bij merrie's als ze kijken of de merrie dragend is?
dan wil zij de hengst er ook niet meer bij,..

ik vroeg me dus af of dit bij konijnen ook het geval is?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:45

Het kan dan inderdaad goed zijn dat ze straks weer moet jongen. Hier grommen ze ook als ze absoluut niks van de ram willen weten. Na 31 dagen dat ze het laatst bijelkaar hebben gezeten kun je het met zekerheid zeggen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:34

Faniek schreef:
Het kan dan inderdaad goed zijn dat ze straks weer moet jongen. Hier grommen ze ook als ze absoluut niks van de ram willen weten. Na 31 dagen dat ze het laatst bijelkaar hebben gezeten kun je het met zekerheid zeggen.

ah oke Lachen
de kleintjes komen nu wel meer in het daghok kijken Lachen