7 kleine flessen Franse Hangoren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Passiepaard

Re: 7 kleine flessen Franse Hangoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:24

Ik lees al een poosje mee, julli edoen ongelovelijk je best! You win some, you lose some. Hoe moeilijk het ook is. Vindt het wel superleuk dat hier ook FH fokkers bij zitten. Ik heb konijngrijs en chinchilla, verwacht deze maand 2 nestjes (chinchilla x chinchilla bont en Konijngrijs x fawn). Hopelijk met minder problemen als jullie. Ik zou ook mijn best doen hoor, maar wat een werk en verdriet als je er weer een verliest! Zet em op, ennuh fotootje zo af en toe.....zou heel leuk zijn.

Succes!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:00

Vannacht wéér één overleden...
Deze zag ik absoluut niet aankomen. Hij was niet afgevallen, niet ielig maar toch lag hij vannacht om 5 uur dood naast zijn broertje/zusje.
Oef.. nu nog maar eentje...
Duimen jullie mee dat deze het goed blijft doen....?!?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:05

Lijkt me erg frustrerend dat de diertjes het toch niet redden ondanks alle goede zorgen.
Ik hoop voor jullie alle twee dat de rest gewoon mogen opgroeien tot mooie grote sterke Franse hangoren.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:57

Als deze het overleeft wordt dat echt je lievelingetje!! Jullie hebben samen dan zo gevochten, sterkte!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:07

Zeker!
Deze gaat dan nooít meer weg! Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:11

Ylana schreef:
Zeker!
Deze gaat dan nooít meer weg! Haha!

Dat kan ik geloven!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 21:06

Ylana schreef:
Vannacht wéér één overleden...
Deze zag ik absoluut niet aankomen. Hij was niet afgevallen, niet ielig maar toch lag hij vannacht om 5 uur dood naast zijn broertje/zusje.
Oef.. nu nog maar eentje...
Duimen jullie mee dat deze het goed blijft doen....?!?

Ik duim hier heel hard voor je.
Heb nog een paar tips gekregen van Konijnen belangen dat is wanneer uitgedroogd elektrolyden 2ml laten opdrinken om de 2 a 3 uur tegen uitdroging.
En ze kunnen ook heel makkelijk longontsteking of ontsteking aan de bovenste luchtwegen krijgen dit kan komen door verslikken. Als je er snel bij bent kunnen ze daar nog bovenop komen.

Ik heb dus ondertussen nog 4 jongen over, want 1 is gestorven aan een onsteking aan de bovenste luchtwegen. Kwamen bij de dierenarts en blies net zijn laatste adem uit.

De overige 4 gaat het prima mee.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:42

Klaar... over... uit...
Nog geen 10 minuten geleden blaasde het laatste jong zijn laatste adem uit...
Vanochtend vrat hij nog als een bouwvakker. Daarna weigerde hij.
Ik had goede hoop... Ben er letterlijk kapot van...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:51

Scháátig Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:52

Ylana schreef:
Klaar... over... uit...

Geconoleerd.. Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:56

wat jammer. ben je zo in aan zetten en zo aan hetvechten en verleis je ze nog. je hebt je best gedaan, meer kan je niet doen, hoe vervelend ook is dat ze niet gered hebben
sterkte

ps met mijn nestje gaat wel goed, zijn nu geloof ik 5 dagen oud, 2 witte en 1 voskleurige, met de oudere gaat ook super, al ontsnapt de zwarte steeds, heet nu ook houdini, Door elk ienie mini gaatje weet die zicht heen te wringen. Hoop dat zo goe dblijft gaan me t de kleintjes, als ik jullie verhalen hoor ben ik blij dat bij mij alle sgoe dis gegaan. ik wist niet een sdat ze nestej had en dragend was

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:59

Ylana schreef:
Klaar... over... uit...

Och jeetje!Wat jammer .
Zouden ze dan niets onder de leden gehad hebben?
Je kunt in ieder geval wel zeggen dat je er alles aan gedaan hebt!Sterkte!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:07

Och Ylana,wat zonde!
Toch heb je super je best gedaan en doet moeder natuur wat anders..

Faniek : Ik hoop voor jou dat jou nestje het verder gaat redden,het is ontzettend moeilijk om baby's levend te houden zodra de moeder geen melk meer geeft en je ze bij meot voeren!
Succes!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 07:36

Ylana bah wat jammer. Zo je best gedaan en dan toch, kun je niks aan doen Ach gut

Ze zijn hier 11 dagen oud en alle 4 doen het prima. Ze drinken goed, plassen goed, poepen goed en zijn bewegelijk. Ze drinken gelukkig wat rustiger en verslikken zich ook niet meer tenzij ik niet snel genoeg wat in het bekkie spuit dan worden ze weer kriegel van waar blijft mijn melk *LOL*
De oogjes zijn nog niet open, maar dat kan nog t/m zondag.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 07:39

Yucome schreef:
Hoi, mijn hangoorkonijn is ook voor de eerste keer gedekt. Mijn andere konijnen hebben allemaal al vaker een nestje gehad. Misty zit nu op 14 dagen. Jullie beide nog veel succes! Ik hou het topic in de gaten.

Welke kleurslag fok je en ik denk NHD?

@ Passiepaard
Leuk ook nestjes plaats je dan tzt ook foto's? Waarom eigenlijk je keus konijngrijs x fawn was ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:50

Faniek schreef:
Yucome schreef:
Hoi, mijn hangoorkonijn is ook voor de eerste keer gedekt. Mijn andere konijnen hebben allemaal al vaker een nestje gehad. Misty zit nu op 14 dagen. Jullie beide nog veel succes! Ik hou het topic in de gaten.

Welke kleurslag fok je en ik denk NHD?

@ Passiepaard
Leuk ook nestjes plaats je dan tzt ook foto's? Waarom eigenlijk je keus konijngrijs x fawn was ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Ylana: Heel erg voor je dat je het hebt verloren met die kleintjes, echt zwaar balen. Ik begrijp dat je er kapot van bent. Zou ik ook zijn. Sterkte!

Faniek: Ik krijg uit deze combi bijna allemaal fawn terug, echt heel mooi. Maar ook madagaskar, mignon en konijngrijs. Ik zal foto's plaatsen tegen die tijd. De eerste moet 19 a 20 mei jongen dus ben heel benieuwd wat er nu uit komt. Die chin een week later...

Doe jij ook shows en zo ja, welke? Ga je naar Veenendaal 8 sepetember??

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 11:26

@ Passiepaard
Eind dit jaar ga ik kijken wat ik heb zitten voor de show. Momenteel een mooie zwartbonte voedster van 6 maand en een blauwe ram verder nog even kijken wat ik nog meer heb tzt. En even zien waarheen.
Waarom fok je er dan zoveel diverse kleuren uit? Want fawn en mignon is niet erkend en naar mijn idee zal het ook niet snel worden, want type en bouw van de Franse Hangoor is echt drama de laatste jaren. Het schijnt alleen goed te verkopen, beter als konijngrijs, maar qua type worden ze er naar mijn idee niet beter op. De laatste jaren worden er helaas heel veel nieuwe kleurtjes gefokt en door elkaar gefokt, maar dan enkel voor de verkoop. Ik weet niet of je op de Expo was en de mignon ter erkenning heb gezien? Bij lange na nog geen Franse Hangoor.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:46

Daar heb je gelijk in, deze zijn ook meer voor eigen belang en verkoop. De chin gaan naar de show. Misschien als in dit nest een goede madagaskar zit gaat die ook mee, maar die uit het vorige nest was ook niet zo goed. Ik zou zo graag een witte willen, misschien dat die chin nu een witte geeft....Ik hou er ook veel zelf gewoon voor de lol en kroel. Ben gewoon gek op ze om wie ze zijn, kan er ook vreselijk om lachen...Hoeveel konijnen heb jij?

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:47

Hoe is het met Ylana??

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:49

Wat vervelend voor jullie dat er zoveel problemen zijn met de jongen.
Wij hebben dit fokjaar ook wel weer perikelen gehad met de NHD. Echt al vaak een miskraam dit jaar. Het gaat eigenlijk pas sinds deze week weer een beetje normaal, met af en toe wat dode jongen erbij, maar niet gelijk een miskraam. Ik heb ook al weer zin in de shows... Hyper!
Augustus eindelijk weer... Pling

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:37

Helaas is er zojuist 1 in mijn handen overleden Boos! Deze lag buiten het nest en dacht ooh oogjes open is aan het rond scharrelen, maar nee dat was die niet. Ik wilde nog naar de DA, maar was geen auto thuis.. het was ook niet meer nodig al vrij vlot blies die zijn laatste adem uit. Wederom de kleinste en we gaan met 3 verder.. 11 dagen jong nu.

@ Passie
Aah vandaar, ik ben niet zo van het alleen verkopen, want vind het zo zonde Franse Hangoren van tegenwoordig zijn helaas erg slecht van type en bouw en vooral andere kleuren als konijngrijs en ijzergrauw.
Ik heb zelf 2 blauwbonte voedster, 1 blauwe ram en 1 blauwe voedster. De laatste jong diertje van 3 maanden.
Dan heb ik nog 2 chocobruine NHD voedsters en 1 ram en momenteel leen ik 1 Engelse ram.
Verder heb ik een aantal leeuwenkophangoortjes in een huge ren een stuk of 10/12. Deze vind ik zelf gewoon erg schattig.
Ik heb 1tje met rechopstaande oortjes, een eigenlijk slangenhapje, maar dat wilde ik nog.
Dan nog een tan NHD voedstertje en een otter NHD voedstertje, maar is ook meer voor de leuk geen fokdieren.
Ooh ik vergeet Pardoes nog een erg mooie zwartbonte Franse Hangoor van 6 maand Lachen
Een heleboel dus Haha! maar ik heb ook een ren van 6x4m waar veel in zit en nog een andere ren met bovenhok waar er 6 inzitten.

@ Sjen
Ik heb ook superveel zin in de shows. De zwartbonte Franse die ik eigenlijk gewoon als 1 van de eerste had voor in de ren is echt een erg mooi dier aan het worden en ook ben ik benieuwd wat mijn blauwe ram gaat doen! Die heeft zo mooie kop met oren Haha!
Balen dat bij jullie ook veel mis ging op het begin. Bij mij eigenlijk alleen bij de Franse Hangoren, niet dragend willen worden enzo ook.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:17

wat een pech allemaal zeg! Ylana, erg jammer! Ach gut

Faniek: ik duim echt mee dat die andere van jou het redden!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:55

Passiepaard schreef:
Hoe is het met Ylana??

Ylana baalt! Als een stekker...
Ik ben de eerste nacht zonder de jongen een keer of 5 wakker geschoten met het idee dat ik de jongen vergeten was eten te geven.
Ik kan je vertellen, géén prettig gevoel...
Zucht..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 11:00

Ik kan het me heel goed voorstellen Ylana. Ik word wakker om elk geritsel dat ik bang ben dat er weer 1 uit nest ligt en dood gaat.

Gelukkig doen de overige 3 het nog prima en zijn alweer 13 dagen oud.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 20:37

Ik heb heel veel duimers nodig nu. De overige 3 leven nog, maar ze zijn heel erg ziek. Waarschijnlijk dikke buikenziekte, de dikste is er het ergst aan toe en moet ze om het uur elektrolieten geven en hooithee.